Eerst de situatie zoals hij bij mij thuis is. Het gaat om 18 panelen (rond 5k Wp) die samen op een groot dak komen te liggen van onze rijtjeswoning. Het huis is reeds voorzien van een warmtepomp en 3 fases á 25A. Het dak heeft een helling van +-35% en ligt op ZW. En tegen het avonduur is er sprake van lichte schaduw van bomen aan de overkant van de weg.
Gezien ik niet veel kennis heb van alles wil ik graag jullie mening over de offertes. Maar ook wil ik graag helderheid krijgen over de verschillen in de offertes, met name over de omvormers. Zo heb ik eigenlijk direct al vragen over het één en ander.
18 x Canadian Solar Full Black 275 Wp
18 x Optimizer Solar Edge P300
Solar Edge SE4000 incl. WiFi (1-fase omvormer)
Solarstell onderconstructie (waarop alles gebout zal worden?)
Vogelborstels
€7800,- incl. montage en 10 jaar garantie
Offerte 2:
18 x Trina Solar All Black 275 Wp
Solar Edge SE4K (3-fase omvormer)
Solar Construct Haken + Rails
€6578,- incl. montage en 10 jaar garantie
Waarbij natuurlijk opvalt dat de ene partij meent met een 1-fase omvormer weg te komen en de andere met een 3-fase. Ook is de 1-fase omvormer een "oude" versie en zou ik op zijn minst de HD versie willen ivm efficiency.
Bij offerte 1 wordt gehamerd op service en kwaliteit. Een kleine partij uit de buurt. Ook geven zij aan de eerste 10 jaar zorgeloos een product aan te willen bieden. Al is er een kabel of stekkertje kapot, alles wordt kosteloos gerepareerd. Ook geven zij aan dat alles vastgebout wordt met M6 bouten en de rails afgedopt etc..Dit zouden andere partijen niet standaard doen. De offerte is persoonlijk aangeboden aan huis en onder het genot van een kop koffie (mijn eigen koffie weliswaar
)
Offerte 2 is van een grote partij, en minder duidelijk in wat ze bieden. De offerte is na een telefoongesprek online aangeboden. Zo werd het merk paneel niet genoemd, dit heb ik na moeten vragen. Ze zijn wel meer dan 1200 goedkoper en liggen veel dichter bij de prijzen die ik vind op bijv. winkelman.
Gezien ik niet veel kennis heb van alles wil ik graag jullie mening over de offertes. Maar ook wil ik graag helderheid krijgen over de verschillen in de offertes, met name over de omvormers. Zo heb ik eigenlijk direct al vragen over het één en ander.
- Heb je bij de SolarEdge SE4K omvormer 3 fase (E serie) nog losse optimizers nodig?
- Kan een 1 fase omvormer alleen over 1 fase gebruikt worden?
- Kan er veel verschil zitten in montage op de rails?
18 x Canadian Solar Full Black 275 Wp
Solar Edge SE4000 incl. WiFi (1-fase omvormer)
Solarstell onderconstructie (waarop alles gebout zal worden?)
Vogelborstels
€7800,- incl. montage en 10 jaar garantie
Offerte 2:
18 x Trina Solar All Black 275 Wp
Solar Edge SE4K (3-fase omvormer)
Solar Construct Haken + Rails
€6578,- incl. montage en 10 jaar garantie
Waarbij natuurlijk opvalt dat de ene partij meent met een 1-fase omvormer weg te komen en de andere met een 3-fase. Ook is de 1-fase omvormer een "oude" versie en zou ik op zijn minst de HD versie willen ivm efficiency.
Bij offerte 1 wordt gehamerd op service en kwaliteit. Een kleine partij uit de buurt. Ook geven zij aan de eerste 10 jaar zorgeloos een product aan te willen bieden. Al is er een kabel of stekkertje kapot, alles wordt kosteloos gerepareerd. Ook geven zij aan dat alles vastgebout wordt met M6 bouten en de rails afgedopt etc..Dit zouden andere partijen niet standaard doen. De offerte is persoonlijk aangeboden aan huis en onder het genot van een kop koffie (mijn eigen koffie weliswaar
Offerte 2 is van een grote partij, en minder duidelijk in wat ze bieden. De offerte is na een telefoongesprek online aangeboden. Zo werd het merk paneel niet genoemd, dit heb ik na moeten vragen. Ze zijn wel meer dan 1200 goedkoper en liggen veel dichter bij de prijzen die ik vind op bijv. winkelman.