Hallo,
Ik heb sinds afgelopen weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet. Ik heb van tevoren goed gekeken naar de compatibiliteit tussen alle componenten. Deze zouden allemaal met elkaar moeten werken (geheugen stond op de QVL van het mobo als compatibel).
Wat ik nu in mijn pc heb is het volgende:
- Ryzen 7 1700 (overclock 3.7ghz @ 1.275v stabiel)
- Asus prime B350-Plus mobo (met de laatste bios update)
- Corsair 2x8gb 3000mhz ram geheugen (Type: CMK16GX4M2B3000C15)
- Hdd 2tb
- Asus ROG STRIX 1080ti 11 gb
- Corsair CS750M voeding
Ik heb nu dus problemen om dit geheugen op die 3000/2933mhz te laten lopen, geheugen loopt momenteel op 2666mhz @ 1.2v. De DOCP in de bios werkt niet. Zelf handmatig invullen ook niet. Als ik deze opties gebruik, dan boot de pc 4 keer en zegt dan dat het niet gelukt is.
Weet er iemand toevallig of ik iets fout doe? Of kan er iemand mij in de juiste richting wijzen.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Ik heb sinds afgelopen weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet. Ik heb van tevoren goed gekeken naar de compatibiliteit tussen alle componenten. Deze zouden allemaal met elkaar moeten werken (geheugen stond op de QVL van het mobo als compatibel).
Wat ik nu in mijn pc heb is het volgende:
- Ryzen 7 1700 (overclock 3.7ghz @ 1.275v stabiel)
- Asus prime B350-Plus mobo (met de laatste bios update)
- Corsair 2x8gb 3000mhz ram geheugen (Type: CMK16GX4M2B3000C15)
- Hdd 2tb
- Asus ROG STRIX 1080ti 11 gb
- Corsair CS750M voeding
Ik heb nu dus problemen om dit geheugen op die 3000/2933mhz te laten lopen, geheugen loopt momenteel op 2666mhz @ 1.2v. De DOCP in de bios werkt niet. Zelf handmatig invullen ook niet. Als ik deze opties gebruik, dan boot de pc 4 keer en zegt dan dat het niet gelukt is.
Weet er iemand toevallig of ik iets fout doe? Of kan er iemand mij in de juiste richting wijzen.
Met vriendelijke groet,
Kevin