Mijn HP Photosmart 7520 functioneerde altijd prima in mijn netwerk.
Mijn netwerk bestond uit een router en een access point, beide met een andere SSID.
De printer was verbonden met de SSID van de router.
Sinds kort heb ik een tweede acces point geïntegreerd in het draadloze netwerk.
Ik heb de router en de beide acces points dezelfde SSID en WPA2-sleutel gegeven en ze alle drie op een ander kanaal ingesteld zodat altijd het sterkste kanaal wordt gekozen door de devices die met het wifi-netwerk verbinding maken. Werkt als een zonnetje op alle apparaten die er gebruik van maken. Behalve de printer.
Sindsdien kan mijn printer geen verbinding meer maken met het netwerk.
Bij het foutrapport wordt gerept over dat de MAC-filter aan zou staan. (alle andere testonderdelen lukken wel!)
Echter, zoals te zien in de onderstaande settings van de router en acces points, staat deze uit.

Hoe kan het zijn dat de printer hier tegenaan loopt?
Wie heeft de oplossing?
Mijn netwerk bestond uit een router en een access point, beide met een andere SSID.
De printer was verbonden met de SSID van de router.
Sinds kort heb ik een tweede acces point geïntegreerd in het draadloze netwerk.
Ik heb de router en de beide acces points dezelfde SSID en WPA2-sleutel gegeven en ze alle drie op een ander kanaal ingesteld zodat altijd het sterkste kanaal wordt gekozen door de devices die met het wifi-netwerk verbinding maken. Werkt als een zonnetje op alle apparaten die er gebruik van maken. Behalve de printer.
Sindsdien kan mijn printer geen verbinding meer maken met het netwerk.
Bij het foutrapport wordt gerept over dat de MAC-filter aan zou staan. (alle andere testonderdelen lukken wel!)
Echter, zoals te zien in de onderstaande settings van de router en acces points, staat deze uit.

Hoe kan het zijn dat de printer hier tegenaan loopt?
Wie heeft de oplossing?