Verkoop via tweakers gaat niet als moet gaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2023
Ik heb een moderator nodig voor informatie wat ik kan doen op dit moment omdat het zaterdag is, ik ben voorlopig meer dan 200euro kwijt.

hij kan in de stad zijn nog maar ik neem aan dat een verkoper de track and door zou sturen voordat hij in de stad hangt toch. ik zit ongeduldig te wachten.

, mijn verkoper reageert voorlopig heel traag, mijn artikel zou vandaag verstuurd worden, het duurt al lang, vrijdag had hij het geld al.

kan iemand met mij via berichten een berichtje sturen en beoordelen of ik ben opgelicht? ik wacht nog een uurtje of 2 maar dan ben ik het zat en weet ik het haast zeker.. of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je verhaal is erg warrig, maar wat ik begrijp is dat je iets gekocht hebt via V&A, dat het geld vrijdag bij de verkoper binnen was en dat je vandaag de tracking code zou krijgen (of krijgt, de zaterdag is immers nog niet voorbij).

Tenzij er duidelijke indicatie is dat het om een oplichter gaat (mail/dm van Tweakers, gegevens bij de politie bekend (https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html) o.i.d.) zou ik adviseren het nog even rustig af te wachten.

Edit: Toevallig hetzelfde: Telefoon gekocht ben ik ogelicht? ?

[ Voor 8% gewijzigd door Detmer op 25-11-2017 18:09 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kan dat vanaf hier al zien dat 1 dag nooit lang genoeg is, tenzij Tweakers hem verwijderd (dan sturen ze automatisch al bericht naar je).
Oftewel: wacht gewoon af, als je 24uurs service wil is tweedehands/particulier kopen sowieso niet de juiste weg, wacht het weekend gewoon even af en geef de verkoper ook de tijd te reageren, ik hoop dat je nog gewoon netjes bent in eventuele berichten naar de verkoper, geen paniek reacties of dreigen?

Als de verkoper vandaag pas het geld heeft ontvangen kijkt hij er vanavond of morgen pas op zijn rekening om dit te checken, daarna pas verzenden dus maandag oid op de post en klaar, gaat dus precies zoals het hoort tot nu toe. Tot op de seconde reageren en altijd binnen 2 uur reactie verwachten ga je niet krijgen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RGAT op 25-11-2017 18:09 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Jah zijn rekening nummer is niet bekend bij de politie.

maar op google zijn nickname is wel een bericht geplaatst op 11november over een zadel, verder vindt ik niks

Hij heeft geen beoordelingen op tweakens.is nieuwe verkoper met 4reeks advertenties in 1maand.

deze bericht heb ik ook gemist voordat ik overmaakte.

de manier om vertrouwen te krijgen van bijvoorbeeld een foto met een krant of papiertje doe ik wel eens, heb ik hier niet gedaan.

2de kwestie van oplichting, hij verkocht een Samsung A3 en Ipone 5 etc met allemaal andere tafels als achtergrond.

P.s Jah is het zelfde maar ik bhad al voorgevoel omdat hij op een andere forum stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
En ik heb nu met niemand contact met tweaker
iig maar ik ga een bakje koffie doen.
deze gaat toch gelockt worden omdat ik me vast geen zorgen hoef te maken.

Een admin die me gerust kan stellen fine maar ik wacht weer in spanning af tot morgen.

mocht ik geen reactive hebben morgen of maandag mag ik dan vanuit gaan dat ik ben ogelicht?
ik twijfel natuurlijk maar ik weet momenteel niet wat ik moet doen en ik vindt communicatie van zijn kant nadat ik heb overgemaakt wel korte reacties.

Ik kan maandag wel afwachten maar duurt wel lang deze onzekerheid en dat vindt ik rot. wat kan ik beste doen? geen telefoon nummer, maar maandag mag ik dan wel vanuit gaan toch mocht hij mij niet informeren over de afhandeling van zijn kant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Misschien is het handig om eerst in fatsoenlijk Nederlands je verhaal te doen, op deze manier is er eerlijk gezegd vrij weinig van te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:56

Trackerfire

BTC HODLER

Probeer eerst eens een beetje een samenhangend verhaal te typen, hier kunnen we zo'n beetje niets van maken.

Gewoon zoals vermeld eventjes wachten. Ook de vragen die je stelt of je er vanuit moet gaan dat je opgelicht bent als je maandag nog niets hebt kunnen we hier niet beantwoorden. Er is nog contact met de verkoper dus probeer dat vooral gewoon netjes te houden.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hmck9ni schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:56:
Ik heb een moderator nodig voor informatie wat ik kan doen op dit moment omdat het zaterdag is, ik ben voorlopig meer dan 200euro kwijt.

hij kan in de stad zijn nog maar ik neem aan dat een verkoper de track and door zou sturen voordat hij in de stad hangt toch. ik zit ongeduldig te wachten.

, mijn verkoper reageert voorlopig heel traag, mijn artikel zou vandaag verstuurd worden, het duurt al lang, vrijdag had hij het geld al.

kan iemand met mij via berichten een berichtje sturen en beoordelen of ik ben opgelicht? ik wacht nog een uurtje of 2 maar dan ben ik het zat en weet ik het haast zeker.. of morgen.
:?

Het is vandaag zaterdag en gister vrijdag, had hij het geld. relax en wacht rustig op bericht van vanavond.
Moet iemand direct het TT nummer doorsturen nog bij de post, of wat verwacht je ?

edit: aan de link van eerder post te zien; Heb je nooit gedacht dat het een goedkope deal is en de verkoper
net geregistreerd is en geen beoordeling heeft ?
(ik hoop wel dat je straks je tt code krijgt natuurlijk en het goed afloopt)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 25-11-2017 18:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Hij vertelde als geld vrijdagochtend erop stond het vrijdag ging versturen
vrijdag middag voor 3uur had hij het ontvangen berichtje terug gehad, en dat het zaterdag verstuurd zou worden.

zaterdag zegt verkoper dat hij naar stad zou gaan en direct zou versturen.

Ik heb gezegt dat hij 40euro meer zou krijgen op moment dat ik deze ontving (vrijdag zei ik dat), dat vondt hij wel vriendelijk. maar hoefde niet perse.

Ik heb hem 2 keer gevraagd of ik op tijd de track and trace kon krijgen om mij wat zekerheid te geven, heeft hij niet aan gehouden ook al gaf hij dat antwoord niet dat het zou kunnen. wie weet is hij de stad in gegaan.

Jammer van me weekend zo. in de hoop morgen of vanavond een berichtje te hebben dat het hopelijk nog goed afgehandeld is. maar ik begin er een zacht hoofd in te krijgen. dan tot maandag nog afwachten op dat berichtje.. krijg er een zacht hoofd van dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe nou eerst maar eens rustig, haal diep adem en lees dan How to - Help! Ik ben opgelicht!! eens door. Geef het even de tijd; soms duurt het gewoon even. Er is nog lang geen sprake van oplichting.

Verder zou het fijn zijn als je je posts eens even naleest voordat je op "verstuur" drukt want, zoals anderen ook al aangeven, het is een érg warrig verhaal zo.

En als je elke keer bij 't minste of geringste oplichting begint te roepen of vermoeden dan is (ver)kopen via internet misschien wel niet voor jou. Wat dacht je van het goede advies van Hahn in "Telefoon gekocht ben ik ogelicht?" en MAX3400 in "Telefoon gekocht ben ik ogelicht?" ?

Neem voorgenoemde How-To even door en dan zien we ergens volgende week wel een topic verschijnen mocht het nog nodig zijn, kee?

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 25-11-2017 19:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1