Geen alternatieven anders dan Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 23:13
Hoi Allemaal,

Ik zoek al jaren naar een geschikte internet provider echter op mijn huis adres met postcode 2994 is behalve Ziggo niet veel anders beschikbaar als de eis hoger ligt dan 1mb down en 256kb up.

Ondanks het feit dat we letterlijk tegen Rotterdam aan wonen in een Vinex wijk die nog geen 12 jaar bestaat is er ooit voor gekozen bij de bouw van deze wijk, waar duizenden mensen wonen, geen extra wijk centrale aan te leggen. De centrale ligt op meer dan 5km afstand in oud Barendrecht.

Ieder ander DSL aanbod is dan ook per definitie kansloos. Glasvezel is hier niet te krijgen en 4G is (nog) geen goed alternatief. Hoe kan het toch dat er in een dergelijk dichtbevolkt gebied geen goed, betaalbaar en betrouwbaar alternatief is voor Ziggo, ook na 12 jaar niet? Hoe zit dat nu met die marktwerking en concurrentie?

Is er iemand die weet waar ik mij kan melden om er voor te zorgen dat alternatieven worden aangeboden? Kan ik KPN ergens vragen stellen over dekking of zien of er een partij is die glasvezel plannen heeft in het 2994 postcode gebied?

Beste antwoord (via Blade_C op 01-12-2017 00:43)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 11:26
Blade_C schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:13:
Hoi Allemaal,

Ik zoek al jaren naar een geschikte internet provider echter op mijn huis adres met postcode 2994 is behalve Ziggo niet veel anders beschikbaar als de eis hoger ligt dan 1mb down en 256kb up.

Ondanks het feit dat we letterlijk tegen Rotterdam aan wonen in een Vinex wijk die nog geen 12 jaar bestaat is er ooit voor gekozen bij de bouw van deze wijk, waar duizenden mensen wonen, geen extra wijk centrale aan te leggen. De centrale ligt op meer dan 5km afstand in oud Barendrecht.

Ieder ander DSL aanbod is dan ook per definitie kansloos. Glasvezel is hier niet te krijgen en 4G is (nog) geen goed alternatief. Hoe kan het toch dat er in een dergelijk dichtbevolkt gebied geen goed, betaalbaar en betrouwbaar alternatief is voor Ziggo, ook na 12 jaar niet? Hoe zit dat nu met die marktwerking en concurrentie?

Is er iemand die weet waar ik mij kan melden om er voor te zorgen dat alternatieven worden aangeboden? Kan ik KPN ergens vragen stellen over dekking of zien of er een partij is die glasvezel plannen heeft in het 2994 postcode gebied?
Ik werd nieuwsgierig en ben er even in gedoken... Je stelling klopt helaas niet helemaal. In een groot deel van gebied 2994 zijn de woningen aangesloten op een actieve straatkast waardoor ze ruim 100 Mbit halen. Dat is de straatkast aan de Hermelijnenburg.
Het probleem ligt in de westkant van jouw wijk waar dus nog geen actieve straatkast is geplaatst/vervangen.
Dat is oprecht heel lastig en vervelend, maar het verhaal dient wel wel enigszins genuanceerd te worden.
Overigens heb je wel degelijk kans dat dit volgend jaar wordt meegenomen aangezien Rotterdam en omgeving momenteel flink onderhanden wordt genomen qua verglazing van straatkasten..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
Tsja 2994AA doet 6Mb, 2994GH doet 87Mb dus we hebben iets meer nodig
Kijk even hier of men nog vdsl ideeen heeft.
https://netco-fpi-info.fo...gh&alt_address=2994GH+10+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is er mis met Ziggo? Ik woon ook tegen Rotterdam aan, jaren 90 wijk. Ook weinig aanbod maar Ziggo doet het prima..

[ Voor 66% gewijzigd door FreakNL op 24-11-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap de vraagstelling van topicstarter; Ziggo "lijkt" in bepaalde hele grote gebieden altijd vlekkeloos te werken en in bepaalde kleine/geisoleerde gebieden helemaal **** te zijn.

Wat ik me wel afvraag, @Blade_C , is in hoeverre jouw schrijfsel ook door anderen in de wijk wordt ervaren? Ik bedoel; je komt hier vragen om een alternatief maar 1 van de eerste "geboden" van GoT is eigen onderzoek doen. Daar valt, gezien de specifieke klacht van een postcode, ook een simpel wijkonderzoekje onder. Neem aan dat je vast je buren wel eens hebt gesproken of niet bang bent om een straat verder aan te bellen hoe men daar internet & tv krijgt en ervaart?

Het zou zomaar kunnen, aanname, dat inderdaad 3 straten slechte verbindingen hebben maar dat men niet voldoende klaagt bij Ziggo en er achteraf een scheur/breuk ergens in een kabel lijkt te zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Afhankelijk van de situatie in de omgeving, zou een burgerinitiatief een mogelijkheid kunnen zijn wanneer de omgeving als grijs gebied aangemerkt kan worden. Zie daarvoor ook deze kamerbrief. Uit de reacties van anderen krikg ik de indruk dat het om een heel specifiek gebied gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
De op internet beschikbare testen laten al jaren zien dat er op mijn adres geen alternatief is anders dan Ziggo ivm de relatief grote afstand tot de wijkcentrale.

Iedreeen in de straat althans heeft hier ziggo. Uiteraard hebben wij jaren terug wel alternatieven geprobeerd maar verder dan 2 Mb is het nooit gekomen en de lijn is dan uiterst instabiel.

Wijken om ons heen liggen allen dichter richting oud Barendrecht en laten om die reden dus een hogere theoretische maximum snelheid zien.

Op zich is mijn ziggo verbinding goed, echter daar betaal je uiteraard ook flink voor. Na alle prijsverhogingen betalen we inmiddels meer dan €50 per maand. Lineair TV kijken doen we practisch nooit aangezien Netflix, Videoland en YouTube de boventoon voeren. Een internet DSL verbinding met max 20mbit zou voor ons meer dan voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blade_C schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:58:
De op internet beschikbare testen laten al jaren zien dat er op mijn adres geen alternatief is anders dan Ziggo ivm de relatief grote afstand tot de wijkcentrale.

Iedreeen in de straat althans heeft hier ziggo. Uiteraard hebben wij jaren terug wel alternatieven geprobeerd maar verder dan 2 Mb is het nooit gekomen en de lijn is dan uiterst instabiel.

Wijken om ons heen liggen allen dichter richting oud Barendrecht en laten om die reden dus een hogere theoretische maximum snelheid zien.

Op zich is mijn ziggo verbinding goed, echter daar betaal je uiteraard ook flink voor. Na alle prijsverhogingen betalen we inmiddels meer dan €50 per maand. Lineair TV kijken doen we practisch nooit aangezien Netflix, Videoland en YouTube de boventoon voeren. Een internet DSL verbinding met max 20mbit zou voor ons meer dan voldoende zijn.
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/

€18,70 + €12,50 = €31,20 voor een 25/2,5 verbinding en basis (digitale) TV/Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Als ik kijk bij Ziggo is het goedkoopste abonnement € 43,50 voor alleen internet. Dus even de klantenservice bellen en het kan voordeliger. KPN is iets goedkoper en kost € 39,00 voor alleen internet. Dus het prijs verschil is niet zo extreem groot. Denk dat je met handig overstappen met verzekringen en energie leverancier meer geld bespaard.

Wat ik me wel afvraag is of je met de snelheid die jij zou willen wel de benodigde dingen kunt doen. Als je namelijk zulk 'traag' internet hebt hoe kun je dan soepel gebruik maken van al die VoD diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
De gemiddelde VOD dienst heeft voldoende aan 4-6mbit is mijn ervaring. Overigens heb ik die aanbieding van €12,50 bij ziggo nog niet eerder gezien maar dat is zeker een goed alternatief zolang er verder geen andere opties zijn. Bedankt @Tekielja ik ga daar eens verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blade_C schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:11:
De gemiddelde VOD dienst heeft voldoende aan 4-6mbit is mijn ervaring. Overigens heb ik die aanbieding van €12,50 bij ziggo nog niet eerder gezien maar dat is zeker een goed alternatief zolang er verder geen andere opties zijn. Bedankt @Tekielja ik ga daar eens verder naar kijken.
zie ook:
Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Het is voor bestaande klanten lastig te realiseren (lees: de juiste (callcenter)medewerker treffen)
maar het is mij ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
De eerdere actie van €12,50 lijkt voor ons geen optie te zijn. De voorwaarden vermelden het volgende:
Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).
Ik zal die andere actie ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
Die link van de €10,- actie verwijst nu naar die van €12,50. Dat betrof een oude actie uit 2015. Echter ook daar staat dat dit uitsluitend mogelijk is voor ziggo abonnees die nog geen internet aansluiting hebben. Jammer want dit zou een prima oplossing zijn. Ik ga de klantenservice wel eens bellen om te zien wat mogelijk is.

Neemt natuurlijk niet weg dat het jammer is dat er behalve ziggo eigenlijk niets te kiezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
Contact met de klantenservice heeft zijn vruchten afgeworpen. Omzetten was niet mogelijk dus ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Toen ik zei dat ik gebruik van die actie wilde maken bleek dat daarvoor idd alles moest worden opgezegd.

Navraag bij zijn chef gaf hem de optie om alleen de internet snelheid te downgraden naar 25mbit zonder opzegging. De contract termijn bleef ongewijzigd waardoor ik nog altijd maandelijks kan opzeggen. Nu voor de actie prijs van €39,- incl digitale TV.

Helaas nog altijd duurder dan ik werkelijk zou willen. Maar zolang er hier geen alternatieven zijn toch een mooie tussenweg.

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik zal me tzt eens verder verdiepen in het opzetten van een burger initiatief.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 11:26
Blade_C schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:13:
Hoi Allemaal,

Ik werd nieuwsgierig en ben er even in gedoken... Je stelling klopt helaas niet helemaal. In een groot deel van gebied 2994 zijn de woningen aangesloten op een actieve straatkast waardoor ze ruim 100 Mbit halen. Dat is de straatkast aan de Hermelijnenburg.
Het probleem ligt in de westkant van jouw wijk waar dus nog geen actieve straatkast is geplaatst/vervangen.
Dat is oprecht heel lastig en vervelend, maar het verhaal dient wel wel enigszins genuanceerd te worden.
Overigens heb je wel degelijk kans dat dit volgend jaar wordt meegenomen aangezien Rotterdam en omgeving momenteel flink onderhanden wordt genomen qua verglazing van straatkasten..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Barre73 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:09:
... Je stelling klopt helaas niet helemaal...
Euh, je interpretatie is fout: TS klaagt helemaal niet over gebrek aan snelheid.
Sterker nog: hij wil juist minder en dát was niet te krijgen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
Interessant @Barre73, is er nog een mogelijkheid om het proces voor de plaatsing van een kast bij ons in de wijk te beïnvloeden of te controleren? Ik hoop al jaren op een oplossing maar voorlopig is er na 12 jaar nog altijd geen geschikt alternatief voor Ziggo.

Voorlopig bespaar ik nu weer €10 p.m. Door de snelheid te beperken tot 25/2. Echter dat was niet mijn doel @Brahiewahiewa . Ik wil keuze hebben en keuze is er nu niet. De enige optie om nu kosten te besparen was door de snelheid te halveren. Veel liever zou ik sneller internet willen zonder verplicht te zijn tv bij ziggo af te nemen. Lineair TV kijken doen wij hier thuis namelijk nog maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 10:55
Hoezo is 4G niet goed genoeg? Thuis 4G van t-mobile en ik had genoeg snelheid om in elk geval alles normaal te kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
U zit ook in het aangegeven postcode gebied @Tiagoo ? T-mobile heeft hier binnen vrijwel geen ontvangst. En ook die data limieten die daar nog gelden zijn onvoldoende voor onze situatie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 10:55
Blade_C schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:00:
U zit ook in het aangegeven postcode gebied @Tiagoo ? T-mobile heeft hier binnen vrijwel geen ontvangst. En ook die data limieten die daar nog gelden zijn onvoldoende voor onze situatie vrees ik.
Neen ik zat op een industriegebied waar mijn standaard lijn 2mbit was. Heb toen t-mobile genomen en dat was uitstekend.

Nu afgelopen week is er eindelijk een snelle 100mbit lijn van kpn gelegd dus t-mobile is niet meer nodig.

Uitstekende oplossing moet ik zeggen voor buiten gebieden.

KPN heeft dit ook weet niet of ze dat op jou postcode doen..
Pagina: 1