Aankoop nieuwe PSU

Pagina: 1
Acties:

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe PSU omdat ik denk dat mijn oude (Antec SU-430) het begeven heeft. PC doet niets meer...

Wat is je budget?
Niet zo veel :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, belangrijk is wel dat hij stil is!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De CPU kan ik niet meer achterhalen (of ik moet de cooler er af halen maar het is er een van een jaar of 4 oud en dan denk ik een i5 of een i3 op een Asus PBZ77M moederbord. Verder zitten er 4 reepjes RAM in (ik denk 8GB per stuk), 2 HDD in raid, 1 HDD en 1 SSD. Tot slot zit er een Asus GT730 2GB in.

PC wordt voornamelijk gebruikt voor office toepassingen met af-en-toe een game. Misschien wil ik op termijn de grafische kaart nog iets upgraden maar dat wordt weer geen beest van een kaart.

Moet er weer een 430W in of kan dat ook minder? En maakt de 80+ Bronze, Gold, etc nog uit.

Ik dacht zelf aan deze:
pricewatch: be quiet! System Power 8 400W

Is dat een goede keuze?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Pak dan iniedergeval de nieuwe variant.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

't zal in jouw geval wel voldoende zijn.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
@Nat-Water Dank je. Weet je zo wat het belangrijkste verschil is tussen die 2?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:07
Dacht zoiets: (Misschieen een beetje te veel Watt, maar voor grafische kaart upgraden is het wel handig)
https://tweakers.net/pricewatch/773205/evga-450-b3.html

80+ Bronze is efficiënter dan 80+, 80+ Silver is efficiënter dan 80+ Bronze. Maar dat maakt niet zoveel uit.

Don't let perfect be the enemy of good.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 23:51
Wil je 'voldoende' of wil je een beetje marge hebben door eentje te kopen die wat sterker is? Zo n voeding gaat makkelijk 10+ jaar mee.
Probleem is dat als je nu een voeding van 400w gaat kopen, dat je met de volgende upgrade waarschijnlijk weer een nieuwe nodig hebt. Als je ietsje hoger zit rond de 500/550, dan heb je nog een optie open om krachtigere hardware aan te sluiten.

• Nat-Water
@iCore Niet een goeie optie. Kwaliteitsproblemen en te duur.

@com2,1ghz Een 400W voeding is meer dan zat voor een non-overclocked CPU en een flinke videokaart. 500/550 is zonde van het geld.

@emnich Verschil weet ik niet direct, maar de Pure power 10 staat goed aangeschreven:
Met de Pure Power 10 en Pure Power 10 CM vanaf 400W heeft be quiet! heel erg snel een opvolger geïntroduceerd voor de nogal slecht presterende Pure Power 9 en Pure Power 9 CM voedingen. Deze nieuwe 10 serie vanaf 400W maakt nu gebruik van een platform dat vergelijkbaar is met de Straight Power 10. Het verschil met Straight Power 10 is het iets lager rendement op vooral volledige belasting, de kwalitatief wat mindere fan en de kortere garantie. Maar daarmee is met name de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W een erg interessante voeding voor een hele stille mainstream game PC met bijvoorbeeld een RX 470, 480 of GTX 1060. De 500W versie is normaal gesproken alleen maar nodig voor een hele onzuinige videokaart met overgeklokte CPU.
Review: https://www.computerbase....power-10-cm-evga-bq-test/
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
@com2,1ghz Als ik het nu invul op http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ dan kom ik uit op zo'n 300W wat ik nodig heb. Dan is 400 toch al ruim voldoende?

@iCore Ik ben wel voor energie zuinig dus op zich zou ik wel een gold willen. Aan de andere kant, deze staat inmiddels zo weinig aan dat het zichzelf nooit terug verdiend.

@Nat-Water Mooi, lijkt me een prima optie.

Laatste vraag
Zou dit anders nog een alternatief zijn:
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Wel gold of wordt dat iets te krap qua wattage?

• Nat-Water
emnich schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:20:
@com2,1ghz Als ik het nu invul op http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ dan kom ik uit op zo'n 300W wat ik nodig heb. Dan is 400 toch al ruim voldoende?

@iCore Ik ben wel voor energie zuinig dus op zich zou ik wel een gold willen. Aan de andere kant, deze staat inmiddels zo weinig aan dat het zichzelf nooit terug verdiend.

@Nat-Water Mooi, lijkt me een prima optie.

Laatste vraag
Dijk van een voeding, die heb ik zelf ook. Wel duurder, daarom adviseerde ik hem niet. Maar om je een idee te geven: ik draai er een i7 + een gtx 1060 op. Jouw onderdelen gebruiken (hoogstwaarschijnlijk, onbekende cpu) minder.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:07
emnich schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:20:
Lijkt me zeker voldoende

Don't let perfect be the enemy of good.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:25:
[...]

Dijk van een voeding, die heb ik zelf ook. Wel duurder, daarom adviseerde ik hem niet. Maar om je een idee te geven: ik draai er een i7 + een gtx 1060 op. Jouw onderdelen gebruiken (hoogstwaarschijnlijk, onbekende cpu) minder.
Dat draait op de 360W of op 450W? Voor die 5 euro meer lijkt me dit een mooiere dan die beQuiet.

[edit]
Al beantwoord door @iCore

Bedankt voor de adviezen. Het wordt de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt!

[ Voor 19% gewijzigd door emnich op 24-11-2017 16:32 ]

• Nat-Water
Ik heb de 360W, maar de 450W is kwalitatief ook goed.

Verwijderd

iCore schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:11:
Dacht zoiets: (Misschieen een beetje te veel Watt, maar voor grafische kaart upgraden is het wel handig)
https://tweakers.net/pricewatch/773205/evga-450-b3.html

80+ Bronze is efficiënter dan 80+, 80+ Silver is efficiënter dan 80+ Bronze. Maar dat maakt niet zoveel uit.
http://www.tomshardware.c...evga-450-b3-psu,5160.html

Het was een goede voeding op papier maar dat kwam vooral omdat EVGA nogal loog over de specificaties in hun persbericht. In de praktijk zoals zichtbaar in de review hierboven zie je waarom de EVGA B3 serie niet zo goed is.
Pagina: 1