Toon posts:

Sitecom netwerkkaarten op Kabelverbinding (help!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben een leek op het gebied van netwerken. Ik heb een 2-way netwerkverbinding van "Sitecom" gekocht en wil een internetverbinding vanaf mij pa's computer naar die van mijn eigen. Wij hebben een kabel verbinding,

Nu heb ik een aantal vragen...

- Hoe kom ik aan 20m UTP kabel?

- Ik heb alles aangesloten kan ook in mijn pa's mappen komen en de c: schijf. Maar kan internet niet delen, hoe doe ik dat?

- Moet ik mijn eigen computer configureren met de ip adressen? Dezelfde van mijn pa of een eigen IP adres?

HELP! |:(

Groeten Jos.

Verwijderd

Hoe kom ik aan 20 mtr UTP kabel?

Wat denk je komen in een winkel!

Inter delen?
Dat werkt niet vanzelf hoor. Zoek maar eens op internet connection sharing op de site van MS of zoek naar programma's zoals winroute, wingate e.d.

Alles uitleggen is onmogelijk. Weet je er echt niets van, zoek dan een kennis die het wel heeft.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 12:05 schreef JOS het volgende:
Ok, ik ben een leek op het gebied van netwerken.
Welkom in NT, we helpen je graag, maar lees wél eerst eventjes de FAQ Network Troubleshooting voor je verdergaat.

Je vindt daarin tips over welke informatie nodig is voor iemand die wat meer ervaring heeft met netwerken om jouw vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld of de computers enkaar konden pingen.
Ik heb een 2-way netwerkverbinding van "Sitecom" gekocht en wil een internetverbinding vanaf mij pa's computer naar die van mijn eigen. Wij hebben een kabel verbinding.
Bij een SiteCom pakketje zitten meestal realtek kaartjes *D maar dat terzijde.
Nu heb ik een aantal vragen...

- Hoe kom ik aan 20m UTP kabel?
Bij voorkeur door te kopen, in een winkel ofzo. Een beetje zichzelf respecterende pc-boer maakt die dingen zelfs op maat.
- Ik heb alles aangesloten kan ook in mijn pa's mappen komen en de c: schijf. Maar kan internet niet delen, hoe doe ik dat?
Met behulp van een prachtig programmatje als bijvoorbeeld winroute. Meer informatie over hoe je winroute efficient aan de praat krijgt vind je in deze topic.
- Moet ik mijn eigen computer configureren met de ip adressen? Dezelfde van mijn pa of een eigen IP adres?
Meer daarover vind je in de topic over winroute en de FAQ.
HELP! |:(
Bij deze *D
Graag gedaan.