I-net sharing vraag

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier mijn kabelinternet gedeeld mbv WinRoute. Dit is gedaan op de PC van mijn ouders. Alles werkt perfect, geen problemen tot nu toe.

Nu wil ik een oude pentium (p75@100, 16MB, andere proc. en meer geheugen zijn onderweg)inzetten om die taak over te nemen.
Het MOET onder windows (95/NT :? )gedaan worden, omdat er eventueel Word op te kunnen draaien. Tot nu toe ook geen probleem. Ik kan gewoon dat ding installeren, 2 'NIC's erin, WinRoute erop, klaar!.

Nu komt mijn probleem/vraag (eigenlijk zijn het er twee):

1)
Alle andere PC's in huis werken met win2k prof+sp2, kan ik daarmee aanmelden op een win95 PC, of is het beter om er NT4 op te zetten??

2)
Ik wil dat 's avonds om 22:30 het internet wordt afgesloten voor een aantal PC's. Er zijn er twee die 24/7 over internet moeten beschikken, de rest moet om 22:30 uit. Hoe kan ik dit het beste doen.??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12
1) NT is stabieler dan W9X, maar voor de rest maakt dat niet uit (voor internet zeker niet)

2) Zit daar niet iets van een optie in bij WinRoute? Gebruik het zelf ook, maar dat draait al maanden stabiel. :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

NT4 want dan kan je met Winroute Pro je users importeren uit NT4 en zo ook je internet uren regelen.

En uiteraart is het veel stabieler dan W95

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

sus

is druk :+

Topicstarter
Volgende vraag:

Ik heb dus zowel NT4 workstation als NT4 server.

Welke is het beste te gebruiken (op bovenstaand sys, dus p75@100, 16MB)

En is het mogelijk om een aantal minuten van te voren een msg te geven dat internet wordt afgesloten. dmv een pop-up ofzo?

Verwijderd

Ik zou voor NT 4 server gaan ,altijd handiger wat betreft de mogelijkheden, misschien ook voor de toekomst.

Dit heb ik zelf ook zo draaien.

Kabelmodem op een Pentium 166 met NT4 server en Winroute Pro 4.1.

En dan internet geshared met een PIII933 met Win2k Pro en nog een PII350 met W98 sec. ;)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 19:45

The-Force

Mashup MasterKing

Gewoon lekker NT4 Server gebruiken.
Ik gebruik ook NT4 Server (+ nog Exchange)met Winroute om internet (adsl) te delen. Is klein Tulip desktop kassie met P133@166 met 64 mb. Gaat echt perfect, ding is nog nooit vast gelopen. Werkstations zijn Win98 en WinXP en dat werkt goed.
Over die popup weet ik niet. Volgens mij kun je in Winroute users rechten geven en dus ook volgens mij tot wanneer ze kunnen internetten.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 09:01 schreef suspicious het volgende:
Ik heb hier mijn kabelinternet gedeeld mbv WinRoute. Dit is gedaan op de PC van mijn ouders. Alles werkt perfect, geen problemen tot nu toe.

Nu wil ik een oude pentium (p75@100, 16MB, andere proc. en meer geheugen zijn onderweg)inzetten om die taak over te nemen.
Het MOET onder windows (95/NT :? )gedaan worden, omdat er eventueel Word op te kunnen draaien. Tot nu toe ook geen probleem. Ik kan gewoon dat ding installeren, 2 'NIC's erin, WinRoute erop, klaar!.

Nu komt mijn probleem/vraag (eigenlijk zijn het er twee):

1)
Alle andere PC's in huis werken met win2k prof+sp2, kan ik daarmee aanmelden op een win95 PC, of is het beter om er NT4 op te zetten??

2)
Ik wil dat 's avonds om 22:30 het internet wordt afgesloten voor een aantal PC's. Er zijn er twee die 24/7 over internet moeten beschikken, de rest moet om 22:30 uit. Hoe kan ik dit het beste doen.??
maybe rare zeer offtopic vraag (ja alweeeeer ACM :D )

ben je vader?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op donderdag 12 juli 2001 01:53 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

maybe rare zeer offtopic vraag (ja alweeeeer ACM :D )

ben je vader?
Lijkt me wat vroeg ?

Geb. datum: 31 januari 1981

Zou kunnen hoor...

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 01:55 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Lijkt me wat vroeg ?

Geb. datum: 31 januari 1981

Zou kunnen hoor...
Je weet maar nooit met de jeugd van tegenwoordig >:)
Pagina: 1