Vraag

• superspons
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06-2022
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleempje, recentelijk heb ik mijn Sony Xperia Z3 compact laten vallen met als gevolg dat het scherm totaal verbrijzeld is en zowel de LCD als het touchscreen kapot is. Het meeste van mijn bestanden staan op mijn SD kaart die ik gewoon in mijn nieuwe mobiel heb geplaatst maar niet alles. Contacten, een deel van mijn foto's, en wat andere data staat op de telefoon zelf. Nu heb ik het internet al afgespeurd met de mogelijkheden om hier bij te komen maar tot nu toe tevergeefs. De telefoon zelf doet het gewoon nog dus ik kan hem aansluiten op de PC en mijn mobiel word herkent maar om in de telefoon te komen moet ik op mijn mobiel een optie tot data overdracht aanklikken. Hier gaat het dus fout want dit is onmogelijk.
Ik heb al iets gevonden over ADB maar daarvoor moet ik een optie USB foutherkenning aan hebben staan op mijn mobiel wat waarschijnlijk niet zo is, dus dat lijkt ook geen optie. Ook kan ik mijn muis aansluiten met een OGV kabel maarja.. geen beeld..
Ik weet geen andere opties meer x_x

Heeft iemand nog een idee wellicht?

Mijn dank zal groot zijn :)
...

Alle reacties

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48

tha_crazy

Mafketel

Toevallig zelf ook dit bijltje gehakt:
[Sony Xperia Z5] Unlocken zonder touchscreen

Je kan het toestel forceren shutdown middels de power off en de volume omhoog.
Dan kan je hem aanzetten met een muis aangekoppeld en zal hij deze herkennen.

Dan is het nog een kwestie van alles verplaatsen naar een clouddienst naar keuze

Iets te snel gelezen, echter....
probeer alsnog dat eens met het toestel aan je pc gekoppeld.

[ Voor 21% gewijzigd door tha_crazy op 23-11-2017 15:47 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@superspons je hebt eigenlijk alle opties al gehad. Het enige wat je nog kan proberen is met een OTG kabel op de gok ADB aanzetten.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Misschien, maar dat weet ik niet zeker of dat kan: middels een ubsplit-ding-hub-of-zo een usb-hdmi converter én een muis aansluiten. Allebei los, kan wel, maar met een hubje er tussen, dat weet ik niet zeker. Als ik thuis een hub had liggen kon ik 't voor je testen met m'n eigen kapotte z3c.

Edit: Foto's en contacten? Weet je zeker dat je niets deelt met Google dmv je Google account? Bij mij staat heel m'n adresboek in de cloud en gaan al m'n foto's (onbeperkt als de resolutie maar niet te hoog is) naar Google Photo's .

[ Voor 28% gewijzigd door Arie- op 23-11-2017 16:03 ]

• superspons
tha_crazy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:46:
Toevallig zelf ook dit bijltje gehakt:
[Sony Xperia Z5] Unlocken zonder touchscreen

Dan kan je hem aanzetten met een muis aangekoppeld en zal hij deze herkennen.

Dan is het nog een kwestie van alles verplaatsen naar een clouddienst naar keuze

Iets te snel gelezen, echter....
probeer alsnog dat eens met het toestel aan je pc gekoppeld.
Hmm het idee van het uit en aan zetten terwijl deze is aangekoppeld klinkt wel als iets wat zou kunnen werken, echter de Z3 werkt kennelijk niet het zelfde als de Z5 met het uitzetten :/

• superspons
Arie- schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:53:
Misschien, maar dat weet ik niet zeker of dat kan: middels een ubsplit-ding-hub-of-zo een usb-hdmi converter én een muis aansluiten. Allebei los, kan wel, maar met een hubje er tussen, dat weet ik niet zeker. Als ik thuis een hub had liggen kon ik 't voor je testen met m'n eigen kapotte z3c.

Edit: Foto's en contacten? Weet je zeker dat je niets deelt met Google dmv je Google account? Bij mij staat heel m'n adresboek in de cloud en gaan al m'n foto's (onbeperkt als de resolutie maar niet te hoog is) naar Google Photo's .
Ook dit lukt niet want ik gebruik mijn google account niet echt, ik heb alles al gesynchroniseerd maar hier staat geen data opgeslagen 8)7

• tha_crazy
  • Laatst online: 16:48

tha_crazy

Mafketel

superspons schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:05:
[...]

Hmm het idee van het uit en aan zetten terwijl deze is aangekoppeld klinkt wel als iets wat zou kunnen werken, echter de Z3 werkt kennelijk niet het zelfde als de Z5 met het uitzetten :/
Probeer deze eens:
https://support.sonymobil...-resetting-and-repairing/

Duidelijkere plaatjes:
https://help.virginmedia....rgin-Mobile-phone-support

[ Voor 17% gewijzigd door tha_crazy op 23-11-2017 16:19 ]

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13:09
Heb je al eens geprobeerd de Xperia Companion App te installeren en via daar een backup te maken? Ik weet niet zeker of de telefoon direct in de goede modus staat als je hem via USB aansluit, maar dat kun je allicht proberen. Heb via deze app (wel met een werkende telefoon) vaak genoeg een backup gemaakt, meestal voordat ik een ROM ging flashen.

[ Voor 17% gewijzigd door Moi_in_actie op 23-11-2017 16:20 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• superspons
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:19:
Heb je al eens geprobeerd de Xperia Companion App te installeren en via daar een backup te maken? Ik weet niet zeker of de telefoon direct in de goede modus staat als je hem via USB aansluit, maar dat kun je allicht proberen. Heb via deze app (wel met een werkende telefoon) vaak genoeg een backup gemaakt, meestal voordat ik een ROM ging flashen.
Dit gaat dus ook niet omdat ik daarvoor ook op mijn telefoon de optie tot data overdracht moet aanvinken :-(

• superspons
Ik heb inmiddels wel mijn telefoon opnieuw opgestart gekregen door met mijn muis per ongeluk de optie telefoon uitschakelen te klikken xD maar dit deed ook niks.. Er zit denk ik niks anders op dan het hierbij te laten

Ik dank jullie in ieder geval heel erg voor het mee denken! Super service :)

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@superspons En de eerste helft van m'n post? Of heb je geen usb>hdmi kabel + usb hub thuis liggen?

• superspons
Arie- schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:44:
@superspons En de eerste helft van m'n post? Of heb je geen usb>hdmi kabel + usb hub thuis liggen?
Nee idd ik heb zoiets niet liggen jammer genoeg
Pagina: 1