Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49
Dus, mijn Z5 is vanmiddag gevallen waarbij het schem is gesneuveld, voor het eerst dat dat gebeurd bij mij.
Nu moet natuurlijk het scherm gerepareerd worden, maar wil ik dus eerst een backup maken.
Echter, met de val is niet alleen het glas, maar ook het touch gedeelte gesneuveld.
Ik kan er dus niet meer in, en al kon ik erin, kan ik hem ook niet meer op MTP zetten.

Nu ben ik al wat aan het zoeken geweest, maar ik kan niet echt wat vinden.
Ook even de software van Sony geinstalleerd maar deze geeft aan eerst unlocken en dan in MTP zetten, wat dus niet kan want het touchscreen werkt niet.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Beste antwoord (via tha_crazy op 27-10-2016 13:22)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Geen micro usb naar usb meegeleverd in doos? Die kan je zo aansluiten op de poort met een muis en dan je scherm bedienen ;)

Wear Sunscreen!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Geen micro usb naar usb meegeleverd in doos? Die kan je zo aansluiten op de poort met een muis en dan je scherm bedienen ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je toevallig beschikking over ADB?
Zo ja, kun je volgens mij MTP forceren en anders zou je kunnen kijken of je met
code:
1
adb pull
data eraf kan trekken

[ Voor 62% gewijzigd door Switchie op 23-10-2016 19:25 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:20
Humma Kavula schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:19:
Helaas moet je bij dit toestel eerst "USB-apparaat detecteren" aanklikken wil de muis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Humma Kavula schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:19:
Helaas, heb alleen een USB naar Mini USB, geen micro...
hcQd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:27:
[...]

Helaas moet je bij dit toestel eerst "USB-apparaat detecteren" aanklikken wil de muis werken.
Maar zo te lezen werkt dat ook al niet, jammer.
Switchie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:24:
Heb je toevallig beschikking over ADB?
Zo ja, kun je volgens mij MTP forceren en anders zou je kunnen kijken of je met
code:
1
adb pull
data eraf kan trekken
Het toestel is stock, non-rooted.
Werkt dat dan ook?
dan ga ik daar wel even mee zitten emmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Root maakt opzich niets uit. Ga er vanuit dat het je puur om de userdata gaat (mp3'tjes, foto's etc.) of wil je een back-up van de complete installatie?

Voor adb moet je overigens wel 'usb debugging' aan hebben staan. Deze staat bij stock roms standaard uit dus vrees hier het ergste.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:20
Volgens mij moet je bij ADB ook de eerste keer dat je verbinding maakt op de telefoon bevestigen dat de dit toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Switchie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:52:
Root maakt opzich niets uit. Ga er vanuit dat het je puur om de userdata gaat (mp3'tjes, foto's etc.) of wil je een back-up van de complete installatie?

Voor adb moet je overigens wel 'usb debugging' aan hebben staan. Deze staat bij stock roms standaard uit dus vrees hier het ergste.
Heb wel default developer aanstaan, maar weet niet zeker of ik USB debugging aan heb staan.
Kan het altijd proberen.

Gaat me voornamelijk om de foto's, contacten is mooi meegenomen maar hoeft niet.

Zal eens een guide zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vanuit fastboot mode kun je trouwens ook aan de slag met allerhande commando;s voor het maken van backups. Mooie is dat je in deze modus kunt komen dmv de fysieke knoppen.
http://www.android.gs/enter-fastboot-mode-on-sony-xperia-z5/

Kost even wat tijd om je in te lezen maar zie dat je developer bent dus dat gaat goed komen! ;)

Contacten worden normaal gesproken standaard gesynct met je google-account. Dus tenzij je dit expliciet uitgeschakeld hebt zijn je contacten in ieder geval veilig :)
Zou je voor de zekerheid even kunnen checken door in te loggen op https://contacts.google.com

[ Voor 28% gewijzigd door Switchie op 23-10-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Ondertussen even een update.
Toch een muis aan kunnen koppelen.

Je kan het toestel forceren shutdown middels de power off en de volume omhoog.
Dan kan je hem aanzetten met een muis aangekoppeld en zal hij deze herkennen.

Source: http://talk.sonymobile.co...use-with-OTG/td-p/1094218

Tevens blijft deze blijkbaar na het loskoppelen en het dan koppelen aan de laptop in MTP staan waardoor je een backup via de xperia companion kan doen. Let wel, om dit echt te laten werken moet je even naar developer instellingen gaan, daar kan je dan de USB naar MTP forceren zodat deze blijft staan

Nu wil ik alleen mijn contacten van mijn telefoon naar google syncen, want dat is niet gebeurd, helaas zelfs na aanzetten van het syncen doet hij dat niet.
Enig idee?

Ook al gelukt

[ Voor 41% gewijzigd door tha_crazy op 27-10-2016 14:41 ]

Pagina: 1