Ervaringen glasvezel internet & TV KPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_1969
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik overweeg de overstap naar glasvezel internet en TV van KPN.
In mijn woning heb ik UTP bekabeling aangelegd. Bij mijn huidige provider moet ik kiezen welk signaal ik over de UTP kabel laat lopen, TV of internet.
Ik heb begrepen dat deze keuze bij de EB-modem van KPN niet gemaakt hoeft te worden. Beide signalen zouden over dezelfde UTP kabel kunnen lopen en bijv. in de slaapkamer via een switch gesplitst kunnen worden naar TV en bijv. playstation.

Zijn er leden die hier ervaring mee hebben en deze willen delen?

Beste antwoord (via rens-br op 18-01-2018 14:08)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Freek_1969 FYI:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
tientallen pagina's met ervaringen, tips, instructies met/van/over KPN FttH en IPTV. :Y

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:00

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Interdaad KPN gebruikt Routed IPTV en je vorige provider gebruikte dan waarschijnlijk bridged IPTV

Hier word uitgelegd wat Routed IPTV is en het verschil tussen Bridge en Routed

Je kan bij KPN inderdaad TV en internet over 1 UTP kabel laten lopen. Maar je moet wel een speciale switch gebruiken als je die kabel wil opsplitsen in meerdere aansluitingen. De Switch moet IGMP Snooping ondersteunen. Als je een normale Switch gebruikt en je sluit er bijvoorbeeld een wifi access point op aan dan zal dit wifi netwerk overbelast raken en niet meer werken of kortstondig.

Ik gebruik zelf deze Switch maar elke Switch met IGMP Snooping zal voldoen.

Vake bei te bange

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:34
Mijn situatie momenteel is als volgt:

NT in meterkast buiten woning > kabel van 15~20 mtr naar mijn kantoor > Experiabox met 4x LAN > 1 kabel naar de kamer ernaast voor direct IPTV > 1 x kabel naar de woonkamer > TP Link C5 v1 voor de WiFi in de woonkamer/keuken/balkon. Op de Experiabox zelf zit nog mijn PC en WiFi Printer aangesloten. Dus ik heb theoretisch nog 1 plekje over voor een interne switch oid.

Mijn TP link beschikt over een IGMP en IPTV modus (standaard software) en heb 4K TV prima draaien in mijn woonkamer (zelfs momenteel over de DVS modules) ivm de bluetooth afstandsbedieningen die erbij geleverd worden.

Mocht je zelf perse willen hoeft er geen EB aan te zitten, echter om service te krijgen bij storing MOET die er toch tussen dus als je beetje zelf een intern netwerk kan bouwen dan kan je het zoals hierboven omschreven aansluiten. Bij een modem service wissel bijv. dan behoudt je toch alle instellingen, moet dan alleen een nieuw vast IP in mijn Experiabox zetten en de TP link stuurt eigenlijk alles aan.

EIndsituatie is dat ik zo tussen de 100~150 down en up zit :) Geen problemen met mijn PS4 pro of overige netwerk apparatuur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Freek_1969 FYI:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
tientallen pagina's met ervaringen, tips, instructies met/van/over KPN FttH en IPTV. :Y

Mooie Plaatjes   

• Freek_1969
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05-2024
Kijk hier wordt ik blij van, nuttige informatie en tips. Hartelijk dank daarvoor!