Nieuwe router advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Goedemorgen,

Ik wil mijn huidige router (TP LINK WDR4300) vervangen voor een andere router. Met name omdat het 5ghz signaal van mijn huidige router niet sterk genoeg is. Ik gebruik de 5ghz wifi met name voor mijn KODI mediaspeler op de 1e verdieping, maar merk dat deze geregeld wegvalt en rebooten van de router is dan de enige mogelijkheid om weer signaal te krijgen.
Budget is tussen de 100 en 200 euro. Denk dat onderstaande routers geschikt zullen zijn, maar graag hoor ik van jullie welke aan te raden is. Met name zoek ik dus een stabiel en snel 5ghz signaal met een goed bereik. De router zal beneden worden neergezet en de wifi zal ik op de beneden verdieping (15m lang) en 1e verdieping gebruiken.
- Netgear R7000
- Netgear R7800
- Netgear R8000
- Asus RT-AC68U
- Asus RT-AC87U
- LINKSYS WRT1900ACS

Bedankt alvast voor jullie hulp

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik zie net pas dat ik dit in het verkeerde topic heb geplaatst. Ik kan het topic helaas niet verwijderen. Heb nog een topic geplaatst in aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Een sterker signaal (lees een beter bereik) krijg je niet van een nieuwe router, maar van een extra accesspoint. Vergeet niet dat je devices ook terug moeten praten (waardoor beide radio's een sterker signaal moeten hebben).

Misschien kan je daarnaast ook aangeven waarom je tot de bovenstaande lijst bent gekomen en waar nu je twijfel zit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bedankt, laten we daar maar verder gaan :)

Dit topic is gesloten.