Minder geluid een kamer uit laten komen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-12-2020
Hallo,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik speel competetive call of duty ( zal de meeste mensen vast niks zeggen ) in mijn kamer. Het probleem is dat het huis super gehorig is, en doordat ik praat/overleg met mijn vrienden kunnen ze of niet slapen door mijn stemgeluid of ze worden er van wakker.(ze slapen op zolder) ook al hebben mijn zusje en broertje er geen last van, die in de kamers naast mij slapen.
Zachter praten heb ik al meerdere malen geprobeerd maar dat schijnt niet te helpen.

Dus ik dacht ik ga kijken hoe ik het geluid wat mijn kamer uit komt kan verminderen. zelf heb ik gegoogled en kwam ik een "doorsweep" tegen voor de opening onder de deur en Foam platen voor op de deur/muren, Ik heb alleen geen of dat zou kunnen werken.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het issue is dus: geluid van jou gaat door naar boven en daar hoor je het wel. Geluid naar links/rechts hoort men niet?

Je kan op jouw plafond een cellulose-laag aanbrengen (relatief goedkoop); eventueel een verlaagd plafond met dempende platen en tussen-isolatie (duurder) of op zoek gaan naar platfondtegels in asymmetrische vorm (net als in theaters); die weerkaatsen en neutraliseren geluid.

Neemt niet weg, vind ik, dat enige medewerking/samenwerking tussen jou en de andere bewoners van het huis wel handig is. Persoonlijk vind ik het redelijk niet-sociaal als mijn kind me wakker houdt op tijden dat normaal men op bed ligt. Stukje goed overleg/inzicht in elkaars levensstijl lijkt me op zijn plek

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Bedankt voor je reactie,

Het geluid gaat wel door via links/rechts alleen mijn zusje zegt dat het geluid niet storend is. Het plafond is zo goed als geluidsdicht, het is meer dat het door de muren/deur gaat en het dan boven te horen is aangezien mijn ouders ook geen deur hebben omdat ze op zolder slapen.

Dus ik wilde een manier vinden hoe ik de geluidsdoorlatendheid kan laten afnemen, ook ga ik dit natuurlijk zelf betalen aangezien ik zo nodig wil kunnen praten tijdens het spelen.

en over het probleem is meerdere malen natuurlijk al gesproken alleen niet praten is geen optie met het spel dat ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De "doorlatendheid" van muren/deuren betwijfel ik. Tenminste, je geeft geen meetresultaten dus ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe hard iets klinkt.

Een relatief goedkope test is (heel flauw) van bouwzeil een tent om je game-plek heen te maken. Gewoon, 4 paaltjes, bouwzeil eroverheen, niet vastzetten. Dan creeer je al een extra "schild" om jezelf heen voordat het geluid uberhaupt de muur/deur bereikt.

Als dat al helpt (en zo'n opstelling kost je even wat zweet en een paar tientjes bij de bouwmarkt), dan kan je inderdaad gaan bekijken hoe je dus je eigen kamer voorzien van een ruimere/mooiere binnenruimte waar de geluidsdruk goed wordt verminderd voordat het door het hele huis gaat zwerven.

Vooralsnog lees ik geen budget maar als je knaken over hebt; bel een leverancier van Acoustiblok en laat ze een offerte uitbrengen voor de situatie. Dan kan je tijdens CoD zelfs nog heavy-metal spelen in je kamer en niemand heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Helaas heb ik het Budget niet om Acoutsticblok me kamer te laten ombouwen :)

Maar van wat ik in je reactie lees is het geen doen om zelf foamplaten te halen en op de desbetreffende muren/ deur te plakken? (dat zijn er 2 aangezien wij op een hoekhuis wonen en 2 muren rechtstreeks tegen buiten aanzitten)

Dat zal me ook maar een paar honderd euro kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
@gekkemoo Dan zou je inderdaad iets moeten vinden voor je deur, of als het zou kunnen, geen idee hoe het huis en richting de zolder eruit ziet bij jullie, een muur/deur maken voor je ouders op zolder? Als het plafond en de zolder het probleem niet is, dan komt het daar vandaan. Creeer daar een muur en deur, dan zou het een hoop schelen.
"Gewoon" een frame van houdt, gipsplaten tegen beide kanten, desnoods als 1 kant dicht is, isolatie er tussen doen en dan dicht maken. Deur erin en klaar.
Kun je eens laten zien hoe de zolder eruit ziet? Ofwel, of het mogelijk is om een muurtje te bouwen? Moet ook voor een redelijk bedrag met iemand die handig is te doen zijn lijkt me.
Ikzelf als ouder zou er iig wel blij van worden als ik niet open lig, maar dat ben ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 22-11-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrypter
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07 23:17
Heb zelf een tijdje geleden geluidsdempend foam op mijn muur geplakt. Ziet er stylish uit en zorgde er voor dat je niet zoveel echo meer hebt.

Hier een link:
6 stks Geluidsisolatie Foam Geluid Absorberende Ruis Spons Schuimen Voor KTV Studio
http://s.aliexpress.com/qYBFniEN
(from AliExpress Android)

Scheelt een boel! (Wat ook helpt is niet rage tijdens cod ;) ik ken het is moeilijk, scheelt wel veel geluid)

Asrock p67 Fatality | Intel Core 2600k @ 4.5Ghz | Nzxt Kraken x52 | Corsair 16GB XMS3 1333mhz | MSI Gtx 1080 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31

BLACKfm

o_O

Een strookje om de kier onder je deur te dichten is mogelijk nog de goedkoopste oplossing.

Ik denk dat je makkelijker kunt zoeken naar een 'tochtstrip' voor onder de deur, en zo nodig ook in de rest van het frame van de deur zodat die zo goed als lucht/geluid dicht wordt.

Let er dan wel op dat je nog voldoende ventilatie hebt (zoals een klein roostertje in het buitenraam), anders wordt het op een gegeven moment wel heel erg stil op je kamer....

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Een deur maken boven is helaas geen oplossing, hier heb ik het ook al over gehad met mijn ouders. aangezien mijn moeder haar bureauruimte daar is en ik daar geen houten frame, gipsplaten neer kan zetten.
Arunia schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:13:
@gekkemoo Dan zou je inderdaad iets moeten vinden voor je deur, of als het zou kunnen, geen idee hoe het huis en richting de zolder eruit ziet bij jullie, een muur/deur maken voor je ouders op zolder? Als het plafond en de zolder het probleem niet is, dan komt het daar vandaan. Creeer daar een muur en deur, dan zou het een hoop schelen.
"Gewoon" een frame van houdt, gipsplaten tegen beide kanten, desnoods als 1 kant dicht is, isolatie er tussen doen en dan dicht maken. Deur erin en klaar.
Kun je eens laten zien hoe de zolder eruit ziet? Ofwel, of het mogelijk is om een muurtje te bouwen? Moet ook voor een redelijk bedrag met iemand die handig is te doen zijn lijkt me.
Ikzelf als ouder zou er iig wel blij van worden als ik niet open lig, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
bedankt voor je reactie,

het is niet het ragen hahaha het is gewoon het casual praten. hoor ook geklaag als ik gewoon aan het bellen ben met mijn mobiel bijvoorbeeld
TheCrypter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:16:
Heb zelf een tijdje geleden geluidsdempend foam op mijn muur geplakt. Ziet er stylish uit en zorgde er voor dat je niet zoveel echo meer hebt.

Hier een link:
6 stks Geluidsisolatie Foam Geluid Absorberende Ruis Spons Schuimen Voor KTV Studio
http://s.aliexpress.com/qYBFniEN
(from AliExpress Android)

Scheelt een boel! (Wat ook helpt is niet rage tijdens cod ;) ik ken het is moeilijk, scheelt wel veel geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Oke bedankt!

Ik zal het zeker gaan proberen, en als dat niet helpt kan ik altijd nog foamplaten proberen.
BLACKfm schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:16:
Een strookje om de kier onder je deur te dichten is mogelijk nog de goedkoopste oplossing.

Ik denk dat je makkelijker kunt zoeken naar een 'tochtstrip' voor onder de deur, en zo nodig ook in de rest van het frame van de deur zodat die zo goed als lucht/geluid dicht wordt.

Let er dan wel op dat je nog voldoende ventilatie hebt (zoals een klein roostertje in het buitenraam), anders wordt het op een gegeven moment wel heel erg stil op je kamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

Croga

The Unreasonable Man

gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:19:
Een deur maken boven is helaas geen oplossing, hier heb ik het ook al over gehad met mijn ouders. aangezien mijn moeder haar bureauruimte daar is en ik daar geen houten frame, gipsplaten neer kan zetten.
Ook wij slapen op zolder en hebben een "game" kamer op de eerste verdieping. Wij hebben een dik gordijn in het trapgat gehangen als "deur" naar de zolder toe. Dat heeft een behoorlijk goede geluidsdempende werking. Stel dat eens voor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkemoo
Zal het voorstellen denk alleen dat dat niet gaat werken aangezien mijn ouders de types zijn die gaan zeggen "het is jouw probleem wij gaan geen maatregelen voor je nemen" ;(
Croga schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:22:
[...]

Ook wij slapen op zolder en hebben een "game" kamer op de eerste verdieping. Wij hebben een dik gordijn in het trapgat gehangen als "deur" naar de zolder toe. Dat heeft een behoorlijk goede geluidsdempende werking. Stel dat eens voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56
Het zou helpen als je even een tekening maakt van hoe jullie huis eruit ziet. Hoe ik het nu zie is dat er tussen jou en je ouders slaapkamer alleen jouw deur en een trap zit. Zij slapen op de open zolder. Hoe dat er verder uitziet dus geen idee, maar daar gaat wel wat geluid heen dan ja. Dat zal niet veel schelen met iemand die gewoon aan de andere kant van jouw deur staat lijkt me.

Als je met acoustisch materiaal bezig gaat, dan adviseer ik je ook achter je pc e.e.a. te plaatsen. Dat is in waar jouw stem voor de eerste keer gekaatst wordt, dus als je daar wat absoerberend materiaal plaatst ben je al een stuk verder. Daarnaast wat op de muur er tegenover. Je deur is wat lastiger, daar kan je ook wel materiaal op plakken, maar dan blijven de kieren nog over. Ik betwijfel of tochtstrips daarvoor afdoende zijn...

EDIT: Zo'n gordijn bij het trapgat zal inderdaad ook helpen, die kan je altijd zelf ophangen natuurlijk. Ga dan wel voor een dikke wollen deken ofzo, en geen dun dingetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Ayazis op 22-11-2017 09:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:23:
Zal het voorstellen denk alleen dat dat niet gaat werken aangezien mijn ouders de types zijn die gaan zeggen "het is jouw probleem wij gaan geen maatregelen voor je nemen" ;(
[...]
En terecht!
Zolang jij samenwoont met je ouders heb jij daar rekening mee te houden.
Maar dat is mijn mening }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Zo ziet mijn huis er inderdaad precies uit. Mijn kamer met een deur, daar gelijk tegenover een trap die naar zolder gaat waar geen deur zit.

Je zegt iets achter je pc plaatsen, dus iets als een klein muurtje of bijvoorbeeld een klerenkast om even een simpel voorbeeld te geven.
Ayazis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:25:
Het zou helpen als je even een tekening maakt van hoe jullie huis eruit ziet. Hoe ik het nu zie is dat er tussen jou en je ouders slaapkamer alleen jouw deur en een trap zit. Zij slapen op de open zolder. Hoe dat er verder uitziet dus geen idee, maar daar gaat wel wat geluid heen dan ja. Dat zal niet veel schelen met iemand die gewoon aan de andere kant van jouw deur staat lijkt me.

Als je met acoustisch materiaal bezig gaat, dan adviseer ik je ook achter je pc e.e.a. te plaatsen. Dat is in waar jouw stem voor de eerste keer gekaatst wordt, dus als je daar wat absoerberend materiaal plaatst ben je al een stuk verder. Daarnaast wat op de muur er tegenover. Je deur is wat lastiger, daar kan je ook wel materiaal op plakken, maar dan blijven de kieren nog over. Ik betwijfel of tochtstrips daarvoor afdoende zijn...

EDIT: Zo'n gordijn bij het trapgat zal inderdaad ook helpen, die kan je altijd zelf ophangen natuurlijk. Ga dan wel voor een dikke wollen deken ofzo, en geen dun dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Dat is ook de rede waarom ik nu een oplossing probeer te zoeken.
Eximius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:25:
[...]

En terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:02
Wellicht is een "Portable Vocal Booth" om je desk een idee? Dan reflecteert het geluid minder.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 22-11-2017 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:03
gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:30:
Dat is ook de rede waarom ik nu een oplossing probeer te zoeken.
[...]
Stoppen met gamen als je ouders gaan slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Had er nog nooit van gehoord maar heb het net even opgezocht. En dan om me hele bureau heen zodat het volledig afgeschermd word?
jeroen3 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:30:
Wellicht is een "Portable Vocal Booth" om je desk een idee? Dan reflecteert het geluid minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:29:
Je zegt iets achter je pc plaatsen, dus iets als een klein muurtje of bijvoorbeeld een klerenkast om even een simpel voorbeeld te geven.
[...]
Dat hoeft niet eens een extra muurtje of kastje te zijn. Dempend materiaal op de muur volstaat wel vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Dat is om 9 uur s'avonds dan ben ik nog niet eens thuis van werk :F
tlpeter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:32:
[...]

Stoppen met gamen als je ouders gaan slapen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:03
Tja dan lekker op jezelf gaan wonen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gekkemoo
Graag gewoon niet reageren als je een smartass gaat zijn.
De vraag ging over Kamer geluidsdichter maken niet over verhuizen.

Mijn dank.
tlpeter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:40:
Tja dan lekker op jezelf gaan wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

461943

Koptelefoon op en mond dicht houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:41:
Graag gewoon niet reageren als je een smartass gaat zijn.
De vraag ging over Kamer geluidsdichter maken niet over verhuizen.

Mijn dank.
[...]
No offense maar je stelt zo ongeveer je eigen game-plezier nu boven het normaal omgaan met je familie. Gezien het mogelijke feit dat jij in het huishouden geen/weinig (financiele) invloed hebt en het relatief normaal is dat je luistert naar je ouders, denk ik dat de manier van reageren / oplossen wel iets anders zou kunnen.

Vergeet even niet dat als je dezelfde situatie over een paar jaar hebt als je wel op jezelf woont, dat er allerlei andere regels gelden voor jou t.o.v. je buren boven/beneden/naast. Neem aan dat je dan ook een normale oplossing wil met je buren en niet dat elke keer de politie/wijkagent aan de deur moet komen als je aan het gamen bent met je vrienden?

Disclaimer: mijn mening en daar mag/hoef je het niet mee eens te zijn. Desondanks stel je hier een vraag en daar kunnen minder handige antwoorden tussen zitten. Negeren is ook een optie en constructief meedenken/testen van oplossingen is dan wel een mooie stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Simpelweg iets aan de deur in jouw kamer doen lijkt ook mij de way to go. Herrie verplaatst zich door open luchtverbindingen. Dus plak in het frame waar de deur in valt rondom de contactvlakken tochtstrip en zorg ook dat er geen kier meer onder de deur zit. Daar kan je eventueel ook een tochtkussen/slang ofzo neergooien tijdens de herrie, dan kan je het daarna weer weghalen en dan helpt de kier onder de deur weer voor de ventilatie. Helemaal afdichten kan ook maar zorg dan inderdaad dat je aan de raamkant altijd een kier naar buiten hebt om te zorgen voor verse lucht.

Let bij het plakken met tochtstrips wel even op het type deur, bij een stompe deur moet je de strips waarschijnlijk op een andere plek plakken dan bij een opdekdeur, maar dat merk je snel genoeg, kost je hooguit nog een paar meter tochtstrip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Het is niet dat ik naar mijn ouders luister, dat neemt u aan het is dat ik overlast veroorzaak en een oplossing probeer te zoeken dat beide partijen tevreden stelt, Dat is in mijn ogen niet zo heel raar?

Verder schreeuw ik niet, ik zit tegen fluisteren aan.
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:55:
[...]

No offense maar je stelt zo ongeveer je eigen game-plezier nu boven het normaal omgaan met je familie. Gezien het mogelijke feit dat jij in het huishouden geen/weinig (financiele) invloed hebt en het relatief normaal is dat je luistert naar je ouders, denk ik dat de manier van reageren / oplossen wel iets anders zou kunnen.

Vergeet even niet dat als je dezelfde situatie over een paar jaar hebt als je wel op jezelf woont, dat er allerlei andere regels gelden voor jou t.o.v. je buren boven/beneden/naast. Neem aan dat je dan ook een normale oplossing wil met je buren en niet dat elke keer de politie/wijkagent aan de deur moet komen als je aan het gamen bent met je vrienden?

Disclaimer: mijn mening en daar mag/hoef je het niet mee eens te zijn. Desondanks stel je hier een vraag en daar kunnen minder handige antwoorden tussen zitten. Negeren is ook een optie en constructief meedenken/testen van oplossingen is dan wel een mooie stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Top reactie, ik zal inderdaad even het verschil bekijken tussen de verschillende deuren voordat ik met de verkeerde strips aan kom zetten 8)7
Jheroun schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:57:
Simpelweg iets aan de deur in jouw kamer doen lijkt ook mij de way to go. Herrie verplaatst zich door open luchtverbindingen. Dus plak in het frame waar de deur in valt rondom de contactvlakken tochtstrip en zorg ook dat er geen kier meer onder de deur zit. Daar kan je eventueel ook een tochtkussen/slang ofzo neergooien tijdens de herrie, dan kan je het daarna weer weghalen en dan helpt de kier onder de deur weer voor de ventilatie. Helemaal afdichten kan ook maar zorg dan inderdaad dat je aan de raamkant altijd een kier naar buiten hebt om te zorgen voor verse lucht.

Let bij het plakken met tochtstrips wel even op het type deur, bij een stompe deur moet je de strips waarschijnlijk op een andere plek plakken dan bij een opdekdeur, maar dat merk je snel genoeg, kost je hooguit nog een paar meter tochtstrip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:59

FeaR

In GoT we trust

@gekkemoo graag de "Wijzig-knop" gebruiken om een eerdere post aan te vullen in plaats van tot drie maal toe achter elkaar te posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Zal ik doen,

excuses.
FeaR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:01:
@gekkemoo graag de "Wijzig-knop" gebruiken om een eerdere post aan te vullen in plaats van tot drie maal toe achter elkaar te posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-07 08:48
Geluid demp je door Hard-Zacht materiaal overgangen te maken. de muur is hard, dus je moet er wat zachts voor borduren: typisch is natuurlijk geluidsisolatie platen. Maar je gaf zelf al aan dat deze te duur waren.
Eerste stap: tochtstrips, zorgen dat er een geen open kieren zijn naar "buiten" je kamer.
Tweede stap: Geluidsdempende materialen ophangen: ik heb zelf zware gordijnen. Dit is een aanrader!
Derde stap: Een extra "harde" laag voor je muren aanbrengen. Wederom prijzig.
Nog een weetje: Hoe hoger de frequentie, hoe makkelijker het geluid te dempen is. Stem is daarom wel te doen, maar niet extreem makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 11:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Eximius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:25:
[...]

En terecht!
Ja goed, mijn ouders zouden dat ook zeggen, maar zouden wel op zijn minst meedenken over het probleem.

Ik heb overigens hetzelfde probleem, vooral de lage tonen van mijn studiosetje dragen erg ver in het huis en worden als ik het geluid open draai als vervelend ervaren. Oplossingen? Tja, mijn hele kamer vol met schuim plakken is weer zoiets. Ik heb dikke gordijnen hangen, de lage frequenties een beetje eruit gegooid dmv EQ en als mijn ouders gaan slapen zet ik een koptelefoon op.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Geluidsdempende platen zijn niet buiten mijn budget.

tochtstrips en foamplaten zijn dus de beste aanraader als ik een beetje alle reacties bekijk.
TunderNerd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:02:
Geluid demp je door Hard-Zacht materiaal overgangen te maken. de muur is hard, dus je moet er wat zachts voor borduren: typisch is natuurlijk geluidsisolatie platen. Maar je gaf zelf al aan dat deze te duur waren.
Eerste stap: tochtstrips, zorgen dat er een geen open kieren zijn naar "buiten" je kamer.
Tweede stap: Geluidsdempende materialen ophangen: ik heb zelf zware gordijnen. Dit is een aanrader!
Derde stap: Een extra "harde" laag voor je muren aanbrengen. Wederom prijzig.
Nog een weetje: Hoe hoger de frequentie, hoe makkelijker het geluid te dempen is. Stem is daarom wel te doen, maar niet extreem makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Tochtstrips houden beweging van lucht tegen (tocht), niet zozeer trilling van lucht (geluid). Net zoals een canvas/plastic tent niet gaat werken.
Wat betreft de deur, zoek even op 'soundproof door' o.i.d. voor tips en voorbeelden. Ik heb hier ook zo'n deur, een halve milimeter lucht maakt al verschil, het moet echt goed afgesloten zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
is het verplaatsen van je gamehoek/computer naar een ruimte in bijkeuken/garage geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 11:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ShittyOldMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:07:
Tochtstrips houden beweging van lucht tegen (tocht), niet zozeer trilling van lucht (geluid). Net zoals een canvas/plastic tent niet gaat werken.
Wat betreft de deur, zoek even op 'soundproof door' o.i.d. voor tips en voorbeelden. Ik heb hier ook zo'n deur, een halve milimeter lucht maakt al verschil, het moet echt goed afgesloten zijn.
Het zal misschien wel werken, maar niet tegen alle frequenties. Vooral de lage frequenties gaan daar dwars doorheen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Zoiets bedoel je? http://www.soundproofing....s/soundproofing_doors.htm
ShittyOldMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:07:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Helaas niet,

Maar tochtstrips werken dus niet voor het tegenhouden van geluid? want ik zie dat sommige mensen zeggen van wel andere van niet
HyperTrophy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:08:
is het verplaatsen van je gamehoek/computer naar een ruimte in bijkeuken/garage geen optie?

[ Voor 23% gewijzigd door gekkemoo op 22-11-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
kuusj98 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:10:
[...]

Het zal misschien wel werken, maar niet tegen alle frequenties. Vooral de lage frequenties gaan daar dwars doorheen.
Zoals TS in het begin al aangaf, het gaat om stemgeluid (verder gamed hij met Headset). Een directe open verbinding met lucht t.o.v. tochtstrips maakt enorm verschil.
Ik zit me nu vooral zelf af te vragen, is het mogelijk om er 2 te plaatsen (beide kanten deur)? Hoe meer "Hard-zacht" bruggen je maakt hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

Nibbz

Postmaster General

Paar matrassen tegen de muren zetten, om te kijken of de effecten minder worden?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Ja, beide kanten van de deur is zeker mogelijk, hoe gaat het met de tochtstrips die niet aan de onderkant van de deur zitten? Dus bijv. de zijkanten vd deur.

Waar zou ik die moeten bevestigen?
TunderNerd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:13:
[...]

Zoals TS in het begin al aangaf, het gaat om stemgeluid (verder gamed hij met Headset). Een directe open verbinding met lucht t.o.v. tochtstrips maakt enorm verschil.
Ik zit me nu vooral zelf af te vragen, is het mogelijk om er 2 te plaatsen (beide kanten deur)? Hoe meer "Hard-zacht" bruggen je maakt hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Kun je laten weten hoe je kamerindeling is? Het maakt ook uit hoe je zit tegenover je deur zeg maar.
Als je met je rug naar de deur zit, dan weerkaatst je stem weer naar de deur. Als je naar de deur zit, ernaast bijvoorbeeld, zelfde probleem.
Dan zou je naast de oplossing ook je kamer wellicht anders in kunnen delen?

Mijn gedachte zou tweeledig zijn.
Tochtstrip rondom je deur (ofwel, deur open en in de rand). Dus tegen de rand waar de deur tegenaan komt. Dat je je deur tegen de strip aan duwt.
Een tocht rol voor de deur leggen aan de binnenkant.
En om het af te maken een dik gordijn aan jouw kant of aan de buiten kant voor je deur doen. Dan los je het probleem grotendeels bij jouw kamer op zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 22-11-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Ik kan geen afbeelding plaatsen maar als je je een rechthoek voorstelt, 4 bij 9 meter gok ik.

Dan staat mijn bureau helemaal rechts ondering met mijn rug tegen de muur. De muur achter mijn en rechts van mij zijn muren die naar buiten gaan.

Verder is mijn deur helemaal links in de hoek.
Arunia schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:17:
Kun je laten weten hoe je kamerindeling is? Het maakt ook uit hoe je zit tegenover je deur zeg maar.
Als je met je rug naar de deur zit, dan weerkaatst je stem weer naar de deur. Als je naar de deur zit, ernaast bijvoorbeeld, zelfde probleem.
Dan zou je naast de oplossing ook je kamer wellicht anders in kunnen delen?

Mijn gedachte zou tweeledig zijn.
Tochtstrip rondom je deur (ofwel, deur open en in de rand). Dus tegen de rand waar de deur tegenaan komt. Dat je je deur tegen de strip aan duwt.
Een tocht rol voor de deur leggen aan de binnenkant.
En om het af te maken een dik gordijn aan jouw kant of aan de buiten kant voor je deur doen. Dan los je het probleem grotendeels bij jouw kamer op zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
Je praat dus in de richting van je deur? Dat is sowieso al een puntje wat je kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Ik praat riching de deur van me douche die aan me kamer vastzit. de deur naar buiten zit helemaal aan de linkerkant maar wel op dezelfde muur.
Ayazis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:28:
Je praat dus in de richting van je deur? Dat is sowieso al een puntje wat je kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@gekkemoo Zit je aan de 4 meter of de 9 meter kant met je rug en waar zitten ramen? Waar zitten de deuren op de 9 of 4 meter kant?
Dan ga ik wel even wat tekenen zeg maar. :P

@gekkemoo Die eerste link kun je weglaten. Dat is voor buitenramen/deuren.
De tweede even meten hoe breed de rand van je deursponning is waar de deur tegenaan komt. 38mm is die strip.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 22-11-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Heb even op de site van gamma gekeken naar tochtstrips. even om het voor mezelf duidelijk te krijgen.

Een strip zoals dit voor onder de deur.
https://www.gamma.nl/asso...ium-210-cm/p/B123751?sg=a

En zo een strip voor in de deur (waarin de deur dus gaat vallen als ik hem dicht doe).
https://www.gamma.nl/asso...wit-100-cm/p/B274234?sg=a

@Jheroun Dus de strips die ik hierboven heb gelinkt zou een goede poging zijn?

@Ray met absorbers bedoel je foamplaten neem ik aan of zit ik nu verkeerd?

@Arunia Een gordijn midden in me kamer is niet echt goed monteerbaar, Dus tochtstrips en me bureau dwars zetten, Zou eventueel foamplaten naast de strips ook werken aangezien de deur niet super dik/zwaar is. en enig idee of de bovenstaande strips zouden werken?

[ Voor 47% gewijzigd door gekkemoo op 22-11-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
De linker en rechter muren zijn 4 meter de andere 9. de deuren zitten op de voorste 9 meter muur, de gene naar de gang helemaal links, de gene naar de badkamer helemaal rechts.

De ramen zitten gelijk rechts van mij op de 4 meter muur.

Heb dus een soort van hoek gemaakt met me bureau met de hoek van me kamer die naar buiten gaat in me rug.
Arunia schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:31:
@gekkemoo Zit je aan de 4 meter of de 9 meter kant met je rug en waar zitten ramen? Waar zitten de deuren op de 9 of 4 meter kant?
Dan ga ik wel even wat tekenen zeg maar. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

-tom-562

Oliesjeik

Heb je het bericht van @FeaR niet goed gelezen? Gebruik de wijzig knop...

Verder, een kamer van 4x9 is echt groot (als slaapkamer), als hier vrij weinig in staat (bureau, bed en klerenkast) dan blijft het flink galmen. Beste is om de boel dan op te vullen, een vloerkleed dempt b.v. ook al heel veel. Het goedkoopste en het makkelijkste is denk ik een zwaar gordijn voor je deur hangen, en gewoon minder luid zijn natuurlijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:12:
Helaas niet,

Maar tochtstrips werken dus niet voor het tegenhouden van geluid? want ik zie dat sommige mensen zeggen van wel andere van niet
[...]
Met wat jij omschrijft (op normaal volume praten) lijkt het probleem niet te komen door grote volumes aan geluid, maar door het ontbreken van een barrière tussen jouw normale geluid en een plek elders in huis. Dan helpt iedere barrière die er voor zorgt dat die luchttrilling uit jouw kamer niet ongestoord naar de rest van het huis kan. Dat kan prima met tochtstrips. Hier in de wijk waren er ook een paar huizen waarbij mensen elkaar in de woonkamers konden horen praten. Isolatie was verder prima maar een klein kiertje open lucht en je hoort alles. Dat is toen opgelost met een bus pur. Dat werkt bij jou ook maar dan krijg je je deur nooit meer open dus adviseren mensen hier tochtstrips ;)

Dat iedereen in huis mee kan genieten van je muziek als je de volumeknop van je stereo opendraait los je zeker niet op met een stel tochtstrips. Als je een berg decibellen wilt dempen moet je inderdaad gaan werken met combinaties van materialen en kamer-in-kamer concepten, maar daar ging je oorspronkelijke vraag niet over.

Akoestische foamdingen gaan je overigens niet veel helpen, die zijn bedoeld om de akoestiek in een kamer beter te krijgen. Dan klinkt je stemgeluid wellicht prettiger maar dat prettige geluid gaat dan nog steeds onder die kier bij je deur door naar de rest van het huis. Ik heb hier in de thuisstudio zat akoestische foam hangen maar die helpt mij vooral beter mixen, de rest van het huis kan daar gewoon nog van meegenieten. Dan is een kier onder een deur overigens eerder een pluspunt want dan kan het geluid ook weg. Maargoed, ik dwaal af.

Een setje tochtstrips kost geen zak, begin daar gewoon mee. Daarna kan je een naar zwaardere gordijnen gaan kijken, die zullen wel wat energie opnemen en wat er niet meer is lekt er ook niet uit, maar dat wordt al snel duurder dan tochtstrips.

[ Voor 4% gewijzigd door Jheroun op 22-11-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

je kan zelf naast het afsluiten vd ruimte ook een aantal aborbers maken. Die kan je aan de wand / plafond hangen. Op oa pinterest staan veel voorbeelden hoe ze te maken zijn. Hoeft dan ook niet duur te zijn

ook op aliexpress is vanalles te vinden voor redelijke prijzen

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 22-11-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vn7f54osBz646VlTv00crpiH/full.png
Zoiets ongeveer?

Is het plafond beton? Ofwel zit er hout in de zoldervloer? Want dat maakt ook zeker qua geluid wel uit.

Hang een dik gordijn halverwege je kamer als dat goed gemonteerd kan worden. Dat dempt het geluid al binnen je kamer. Die kun je naast je bureau dwars door de kamer laten lopen.
Dan tochtstrip en dat zou beter moeten werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 22-11-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Heb even op de bouwmarkt site zitten speuren en heb nu een tochtstrip, geluidsisolerende tape voor waar in de deur zal gaan vallen. Zal ook nog even kijken voor een dik gordijn om voor de deur te hangen of wat isolerende platen voor op de deur.

Dan zou ik er moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TunderNerd
gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:28:
Heb even op de bouwmarkt site zitten speuren en heb nu een tochtstrip, geluidsisolerende tape voor waar in de deur zal gaan vallen. Zal ook nog even kijken voor een dik gordijn om voor de deur te hangen of wat isolerende platen voor op de deur.

Vraagt u om garantie, wij zijn met vakantie!
Zonder dollen: natuurlijk weten we dat niet zeker. Dit is de pragmatische aanpak. Niemand weet hier zeker of de kieren van je deur de grootste geluidsdoorlaters zijn. Dit zijn aannames door gebrek aan informatie. However, het zijn wel educated guesses, en we gokken collectief dat het werkt. Succes, en laat even weten hoe het geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:11

Punkrocker

Mostly harmless

gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:28:

Dit zijn de makkelijkste/goedkope eerste stappen die je kan proberen.

Daarnaast, zoals al eerder gemeld hier: Probeer het te dempen met een mooi hoogpollig tapijtje.
Gordijnen langs de muren. Niet alleen voor je deur.

Koptelefoon heb je uiteraard al op.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-07 11:50
Misschien een andere cheapo oplossing als de tochstrips niet werken:
Koop/verzamel een stapel eierdozen en plak dat tegen de muur/deuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07 09:24

BLN

Je kunt een Carré van dikke podium gordijnen, eventueel twee lagen met 10-20cm ertussen, om je gameplek heen hangen. Even wat tweedehands plekken voor dat soort spul zoeken en rails aan het plafond. Dat gebruikte een beginnend bandje ( ze deden heavy metal ) in de garage van de ouders van de drummer. Dat scheelt echt gigantisch. Wel zorgen dat het van plafond tot vloer, en het liefst op de de vloer komt.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Zag ook veel reacties over gordijnen etc, dus ging ff googlen en kwam dit tegen :

https://www.vocalboothtog...noise-control-door-cover/

Denk dat ik zoals eerder vermeld de tochtstrippen, geluidsisolerende tape en dan vervolgens deze voor de deur heen hang, ben dan rond de 100 euro totaal kwijt.

Had ook een idee om een soort contructie te bouwen met PVC buizen en dan een soort doek eromheen en over de bovenkant, alleen zou niet weten wat voor doek ik hiervoor zou kunnen gebruiken. enig idee?

Zat eerst aan geluidsdichte gordijnen te denken of gewoon een simpel zeil, als dit er volledig omheen zou zitten zal dat ook een grote deel van het geluid tegenhouden lijkt mij.

Gewoon zo een zeil, over een pvc contructie waar hij aan hangt. https://www.afdekproducte...2x3m-kleur-wit-100gr.html

ziet er misschien niet zo mooi uit maar als het werkt, werkt het toch :P

Benieuwd naar jullie meningen hierover

[ Voor 31% gewijzigd door gekkemoo op 22-11-2017 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat afdekzeil gaat amper effect hebben, kijk liever of je een dik en zwaar doek kan vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het advies van @BLN is het simpelst en doeltreffendst. Een dubbele(!) laag zware gordijnen om je game-plek heen gaat je voor het minste geld de meeste demping geven.

[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 22-11-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Moet dat dan helemaal rondom? want want zit natuurlijk in de hoek en beide muren daar gaan direct naar buiten en niet naar het huis.
EddoH schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:42:
Het advies van @BLN is het simpelst en doeltreffendst. Een dubbele(!) laag zware gordijnen om je game-plek heen gaat je voor het minste geld de meeste demping geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gekkemoo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:53:
Moet dat dan helemaal rondom? want want zit natuurlijk in de hoek en beide muren daar gaan direct naar buiten en niet naar het huis.
[...]
Geluid wordt tegen de muur weerkaatst en komt dan weer tegen de gordijnen aan, dat lijkt mij in eerste instantie niet nodig. Je kan altijd nog die absorptie panelen uit China bestellen en je plafond en muur bekleden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkemoo
Bedankt allen, ik zal het topic sluiten. Ik ga maar is op marktplaats kijken waar ik goedkoop gordijnen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Tenzij je je kamer echt 100% geluiddicht (á 2000 eu gok ik zo) maakt zullen je ouders het altijd blijven horen... Als je iets namelijk eenmaal hebt gehoord en je je eraan ergert dan gaat jet niet zomaar weg.

Verhuizen is dus de beste optie (al dan niet in huis). Als je een kamer van 4 bij 9 hebt en 3 verdiepingen is er vast wel een plekje over. :+

Die tochtstrips zijn voor de tocht dat veranderd bijna niks aan het geluid dat uit je kamer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-07 14:27
Al gedacht aan een headset waar je jezelf in realtime kan horen? Dan praat je vanzelf ook zachter. (Te combineren met geluidsdempende oplossingen

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• gekkemoo
Heb denk ik een groot deel van het probleem gevonden, er zit een gat in het plafond direct naar mijn ouders hun slaapkamer waar de centrale cv vermwarmingspijpen doorheen lopen. daar komt het geluid natuurlijk gewoon direct naar boven door het plafond heen..

Stom dat ik hier nu pas achterkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1007237

hi ! ik had daar ook last van en heb er toen inderdaad een gordijn voor gehangen. Mijne heb ik toen der tijd gekocht op rolgordijnenexpert.nl en was daar erg tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 1007237 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:43:
hi ! ik had daar ook last van en heb er toen inderdaad een gordijn voor gehangen. Mijne heb ik toen der tijd gekocht op rolgordijnenexpert.nl en was daar erg tevreden over. :)
Wauw, helemaal speciaal hiervoor aangemeld??

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1