Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

dindr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:17:
[...]
Als ze illegaal waren hadden alle key sites dikke lawsuits aan hun broeken hangen van developers en Microsofts. I call bullshit, gehalte moraalridderschap is hier gewoon veels te hoog.
Het heeft niets met moraalridderschap te maken. Als mijn baas aan het eind van de maand besluit minder te betalen voor mijn diensten word ik ook boos.

Daarbij, volgens mij worden dat soort shops ook uit de lucht gehaald door Microsoft. Probeer alsjeblieft niet recht te praten wat krom is, dat gebeurt hier in dit topic en daar buiten al veel te veel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
unezra schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:23:
[...]

Het heeft niets met moraalridderschap te maken. Als mijn baas aan het eind van de maand besluit minder te betalen voor mijn diensten word ik ook boos.

Daarbij, volgens mij worden dat soort shops ook uit de lucht gehaald door Microsoft. Probeer alsjeblieft niet recht te praten wat krom is, dat gebeurt hier in dit topic en daar buiten al veel te veel.
Je vergelijk slaat helemaal nergens op. Appels met appels vergelijken grote vriend:

Je betaalt niet minder voor diensten, je betaalt het netjes het bedrag dat bedoelt is voor een dienst in Somalië of een ander vaag land. Precies het bedrag waar de developer naar vraagt. Said developer word niet armer of rijker. Dat jij het nuttigt in een eerste wereld land is gewoon slim en legaal, niets mis mee. Is het grijs? Misschien, maar zeker niet illegaal. Is het slim? Jazeker.

Nogmaals, ik zoek er al heel lang naar, een case tegen de grootste key resellers, die zijn er niet. Het is gewoon legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Als TS zeker wilt weten dat de Windows licentie legit is, kan ie het aanschaffen via de Micorosft Store. https://www.microsoft.com/nl-nl/store/b/windows

Toen Windows 8 goedkoop door Microsoft werd aangeboden, heb ik 5 licenties gekocht en deze vervolgens bijgewerkt naar Windows 10 licenties.

Volgens mij volkomen legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dindr schreef op Tuesday 13 March 2018 @ 07:17:
[...]

Als ze illegaal waren hadden alle key sites dikke lawsuits aan hun broeken hangen van developers en Microsofts. I call bullshit, gehalte moraalridderschap is hier gewoon veels te hoog.
eh...laten we het erop houden dat het geen bullshit is...
dindr schreef op Tuesday 13 March 2018 @ 07:33:
[...]

Je vergelijk slaat helemaal nergens op. Appels met appels vergelijken grote vriend:

Je betaalt niet minder voor diensten, je betaalt het netjes het bedrag dat bedoelt is voor een dienst in Somalië of een ander vaag land. Precies het bedrag waar de developer naar vraagt. Said developer word niet armer of rijker. Dat jij het nuttigt in een eerste wereld land is gewoon slim en legaal, niets mis mee. Is het grijs? Misschien, maar zeker niet illegaal. Is het slim? Jazeker.

Nogmaals, ik zoek er al heel lang naar, een case tegen de grootste key resellers, die zijn er niet. Het is gewoon legaal.
Het feit dat jij het niet hebt kunnen vinden, wil niet zeggen dat Microsoft er niets tegen zou doen. Om ze juridisch te kunnen aanpakken, moet je eerst weten waar ze zitten en vervolgens ze in dat land aanklagen. Ik verwacht zomaar (vergelijkbaar met de Testking sites die altijd vanuit Pakistan, Syrie, etc opereerden) dat ze vervolgens lastig aan te pakken zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitcoin.miner
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-10-2019
JackSparrow schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:46:
[...]

Die keys zijn zeer zeker niet legaal.
En waar baseer je deze mening op?

Groupon is een groot bedrijf en zij bemiddelen in het geval een klant van hen die bij hen adverteert de afspraken niet nakomt (cq fraudeert, oplicht). Mocht de bemiddeling niks opleveren dan volgt restitutie van je geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinyuu
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-05 23:32
bitcoin.miner schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:47:
[...]

Groupon is een groot bedrijf en zij bemiddelen in het geval een klant van hen die bij hen adverteert de afspraken niet nakomt (cq fraudeert, oplicht). Mocht de bemiddeling niks opleveren dan volgt restitutie van je geld !
Ik heb zelf een beetje idee dat lang niet alle shops en bedrijven zelf weten wat ze verkopen, en wat met Windows licenties wel en niet mag.

Een tijdje terug verkocht bol.com ( dus bol zelf, NIET via een andere verkoper) gewoon nog losse OEM keys. Volgens mij als je heel precies en officieel gaat kijken bij Microsoft, mogen OEM keys alleen verkocht worden als je er ook een kant en klare PC bijgeleverd krijgt, dus ook niet aan system builders. Ook een aantal andere grote en bekende webshops verkoopt op het moment gewoon nog OEMs.
In principe zouden zij daar ook gewoon voor aangeklaagd kunnen worden, maar dat gebeurt voor zover ik weet nooit.

Natuurlijk is dat wel net iets anders dan compleet illegale keys, die OEM keys zullen wel legaal verkregen zijn, maar je ziet dus wel dat ook grote bedrijven zich lang niet altijd aan de "regels" van Microsoft houden, of dat nu bewust of onbewust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07

Metalfreak

Hoije woh!

unezra schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:26:
[...]

Spotgoedkoop én illegaal. :)
Kun je net zo goed op Google een key zoeken. Beiden 1 pot nat.
Er is wel degelijk een verschil: die key van Google kun je niet activeren en Windows mee updaten, met die goedkope key kun je beiden wel zonder gezeur. ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bitcoin.miner schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:47:
[...]

En waar baseer je deze mening op?

Groupon is een advertentieplatform, je wilt niet weten hoe vaak daar nep zooi aangeboden wordt (denk aan "originele" Apple accessoires, "Sandisk" (micro)SD kaartjes, oordopjes, etc.). Als je ondubbelzinnig aantoont dat één van de "aanbiedingen" nepspul bevat wordt die nog niet eens verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb er HP dc7900 SFF met Windows Vista Business. Toen mijn favo spel van Wargaming die versie niet meer ondersteunde ben ik gaan kijken naar Windows keys. Veel te duur m.i. Toen zag ik een refurbished HP 8100 SFF inclusief Windows 10 Professional. Hardware en software upgrade voor EUR 275,00 :Y)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
Jacksparrow is onze rechter hier, hij weet zo uit zn hoofd of iets legaal of niet legaal is, die websites opereren anders onder eu wetten, als ze iets illegaals deden werden ze wel verboden, arrogantie om hier ff te doen alsof ie weet wat wel of niet mag, omdat t niet in de pricewatch staat is t illegaal, LOL. Ik lees hier niks anders al kul argumenten, punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ChAiNsAwII schreef op Tuesday 13 March 2018 @ 17:48:
Jacksparrow is onze rechter hier, hij weet zo uit zn hoofd of iets legaal of niet legaal is, die websites opereren anders onder eu wetten, als ze iets illegaals deden werden ze wel verboden, arrogantie om hier ff te doen alsof ie weet wat wel of niet mag, omdat t niet in de pricewatch staat is t illegaal, LOL. Ik lees hier niks anders al kul argumenten, punt.
Eh.....de laatste keer dat ik keek had ik niet de titel 'rechter', maar die sites willen we hier gewoon niet zien. Als je daar problemen mee hebt, dan verwijs ik je graag naar Oneens met de actie van een moderator? Post het hier om je klacht te droppen.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2018 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ChAiNsAwII schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:48:
Alsjeblieft zegt.
Stop eens met recht lullen dat krom is en met verdedigen waarom zulke sites wel kloppen.

Weet je, als je niet wil betalen voor een OS of software: Gebruiken Open Source Software & be happy. Wil je dat niet en wil je Windows, betaal er dan gewoon de normale prijs voor. (Of doe het niet, maar doe dan niet alsof die €6,- sites kloppen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Twam schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:48:
Zou wel eens een formele regio-beperking aan kunnen hangen, die verder niet wordt gehandhaafd.
Vrij verkeer van goederen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ja maar toch he, er zit ook prijsverschil in de aanbiedingen van microsoft zelf.

Duitsland (145€):
https://www.microsoft.com...10-home/d76qx4bznwk4/1NT3

Chili ( $109 )
https://www.microsoft.com...dows-10-home/d76qx4bznwk4

Tuurlijk het is nog geen 20 euro, maar wie zegt mij dat er met paralel import en flinke marges die prijs niet nog meer omlaag kan?

Als ik zo kijk dan zou ik 50 euro wel als legaal mogelijk zien. Ik weet echter de voorwaarden niet en ws is het een grijs gebied om ergens in een ander land je licentie aan te schaffen. Maar zo zwart wit als hier gesteld is het ook echt niet

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

pyrofielo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:40:
Ik weet echter de voorwaarden niet en ws is het een grijs gebied om ergens in een ander land je licentie aan te schaffen. Maar zo zwart wit als hier gesteld is het ook echt niet
Kijk eens naar mijn reactie voor die van jou...

Daarnaast: ik had multinationals als klant inzake volume licenties. Als die een Amerikaanse dochter hadden, kochten we de licenties in USD in. Dat scheelde nogal. Er was ook een tijd dat volume licenties die in het VK werden ingekocht door Nederlandse distributeurs en het was pingpongen tussen wel of niet de bedoeling omdat Microsoft Nederland de omzet daarmee miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1054301

Heb een tijd terug mijn windows 10 licentie bij *knip* aangeschaft. Was voor mij de meest voordelig aanbieder in vergelijking met de rest. Alles was binnen 5 minuten geregeld, kon zo aan de slag.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 21-03-2018 20:49 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.