Hallo,
Ik woon sinds juli in een nieuwe huis (jaren 30) en heb als internet provider NLEx gekozen. Ik neem daar internet en Interactieve TV af. Mijn ervaringen met Internet en TV over de telefoonlijn (andere providers) zijn uit het verleden goed. vandaar weer de keuze voor DSL.
Nu valt zeer regelmatig, dagelijks, de dsl conncetie even weg voor een 10-tal seconden.
Dit merk ik meestal wanneer mijn TV bevriest met de volgende melding. (Zender niet beschikbaar).
Op dit moment valt ook het internet op alle ander apparaten op het netwerk uit. Zowel WIFI als gekabbeld.
Vervolgens zie ik op de Experiabox V10 dat het 'Service' ledje Rood is geworden i.p.v. Groen.
Ook knippert het L1 lampje ipv dat deze constant brand. Foto V10 in deze situatie.
Internet snelheid is goed wanneer connectie werkt (50/25 Mbit)
Ik heb een bepaald patroon ontdekt, wanneer connectie verliezen voorkomen:
Om dit op te lossen, heb ik de volgende dingen gedaan:
Maarten
Ik woon sinds juli in een nieuwe huis (jaren 30) en heb als internet provider NLEx gekozen. Ik neem daar internet en Interactieve TV af. Mijn ervaringen met Internet en TV over de telefoonlijn (andere providers) zijn uit het verleden goed. vandaar weer de keuze voor DSL.
Nu valt zeer regelmatig, dagelijks, de dsl conncetie even weg voor een 10-tal seconden.
Dit merk ik meestal wanneer mijn TV bevriest met de volgende melding. (Zender niet beschikbaar).
Op dit moment valt ook het internet op alle ander apparaten op het netwerk uit. Zowel WIFI als gekabbeld.
Vervolgens zie ik op de Experiabox V10 dat het 'Service' ledje Rood is geworden i.p.v. Groen.
Ook knippert het L1 lampje ipv dat deze constant brand. Foto V10 in deze situatie.
Internet snelheid is goed wanneer connectie werkt (50/25 Mbit)
Ik heb een bepaald patroon ontdekt, wanneer connectie verliezen voorkomen:
- TV staat aan, ik start mijn desktop op en begin met browsen oid. Dan valt de connectie meestal 1x weg en is terug nar +/- 30sec. Daarna meestal niet meer.
- Als ik Experiabox oppak, zonder dat kabels losgaan oid.
Om dit op te lossen, heb ik de volgende dingen gedaan:
- Gemeld bij NLEx, zei hebben nieuwe Experiabox V10 gestuurd.
- Nieuwe rj11 kabel getrokken van meterkast naar Experiabox. In meterkast heb ik het aansluitdoosje direct op grondkabel gemonteerd (hier zat eerst een kroonsteen). Vanaf hier loopt een neiuwe RJ11 kabel rechtstreeks naar de experiabox. RJ11 kabel getest met kabel tester.
- Wat is een evt. oorzaak van dit probleem?
- heeft iemand misschien suggesties om dit op te lossen?
- Heeft het zin om een monteur te laten komen?
- Heeft het zin om van provider te wisselen? Bijv KPN of XS4all
Maarten