Welke monitor past er bij mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Vraag

• Younes Rong
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2024
Hoi Tweakers,
Ik had een klein vraagje. Momenteel ben ik eindelijk klaar met mijn custom PC en ben ik aan het kijken naar een monitor. Mijn monitor zal ik vooral gebruiken voor editing/web ontwikkeling. Daarnaast zal ik in m'n vrije tijd, mijn playstation aansluiten aan de monitor om even een potje te gamen.

Welke monitor past er het best bij mij?

Op dit moment is ziet mijn PC er zo uit:

1. Gigabyte GeForce GTX 1080 Gaming 8GB
2. Corsair CP-9020008-EU AX Serie AX1200i
3. Intel Core i7-6700K Prozessor der 6. Generation
4. Cooler Master V8
5. Corsair CMU16GX4M2C3200C16R Vengeance LED 16GB
6. Thermaltake Core V71 TG (Tempered Glass)
7. Asus ROG Strix Z270F Gaming Mainboard

Ik heb veel lopen google en youtube reviews aan het bekijken of een ultrawide beeldscherm beter zal werken dan 2 verschillende beeldschermen. Ik kom er toch nog niet helemaal uit..

Iemand die hier ervaring over heeft? Of me wat hierover adviseren?

Dankjewel! :)

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
In dit geval ontbreekt zefs de lijst van eisen of wensen. Er zijn tienduizenden soorten monitor en het overgrote deel daarvan zal vast voor *iemand* een goede keuze zijn, maar als jij in het geheel geen informatie geeft over wat *voor jou* belangrijk is aan een monitor kan niemand iets zinnigs roepen.

Om wat inspiratie op te doen, lees dit door (sowieso de bedoeling voor je een eigen topic opent):
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Er worden 12 zaken om op te letten genoemd. Vorm over elk van die zaken een mening en kijk wat je dan vindt als je daarop filtert. Krijg je dan een behapbare shortlist, ga op zoek naar reviews of ervaringen over de specifieke schermen. Kom je er nog niet uit? Dan kan een topic best. Maar eerst zelf aan de slag dus!

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.