Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(hackintosh) Coffee Lake powerhouse

Pagina: 1
Acties:

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 14:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hackintosh van maken, dus macOS met gaming/photoshop/VMs, development.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage is wel leuk, lagere prijs ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
beQuiet Dark Rock Pro koeler, i7-7700K die ik ga verkopen denk ik, voor de rest bluetooth muis, apple magic keyboard en een 4K 27" monitor LG 27UD88-W. (usb-c/dp/hdmi) Ook zal ik later een GPU & 3 8TB schijven bijkopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4K, Videokaart, snelle storage, stevige cpu, PCIe NVMe slot, 3 SATA slots, DP aansluiting.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een mITX build die (praktisch) onhoorbaar is. Energieverbuik maakt niet uit.

Ga je overklokken?
Auto overclock wil ik wel doen, manueel niet.

Wat verwacht je van ons?
Verifiëren van mijn componenten, betere suggesties voorstellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 392,-€ 392,-
1ASRock Z370M-ITX/ac€ 140,51€ 140,51
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart€ 64,51€ 64,51
1Crucial Ballistix Tactical BLT16G4D30AETA€ 189,75€ 189,75
1Corsair VS550€ 45,10€ 45,10
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,01€ 229,01
1Phanteks 3.5" HDD Bracket€ 7,47€ 7,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,35

[ Voor 0% gewijzigd door Nindustries op 23-11-2017 09:19 . Reden: Voeding met 550W ipv 440W vervangen. ]

~ beware of misinformation.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je bijgaand filmpje bekijkt, vraag ik me af of je wel/geen NVMe storage nodig gaat hebben:

De daadwerkelijke doorvoer komt niet hoger dan 170MB/s uit en dat kan zelfs met een SATA-300 diskje uit 2007 geregeld worden.

Het is misschien wel interessant, ook voor jezelf, om in IOPS te gaan denken. Veel VM's en hypervisor, hebben whitepapers over hoeveel IOPS er nodig zijn om iets netjes / snel / fantastisch te laten draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In je lijstje ontbreekt nog processorkoeling. De K versies worden niet geleverd met een koeler.
Ben zelf erg blij met deze koeler:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Je voeding kan een stuk beter. Zeker als je later een knappe GPU er bij wilt hangen, dan is de voeding die je nu hebt onder de maat.

[ Voor 20% gewijzigd door Maypole op 20-11-2017 14:33 ]

• Nindustries
MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:27:
Als je bijgaand filmpje bekijkt, vraag ik me af of je wel/geen NVMe storage nodig gaat hebben:
Is inderdaad een interessant punt, ga ik wat over opzoeken. Je denkt direct dat een snellere SSD ook zoiezo een snellere boot-time met zich meebrengt.
Maypole schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:32:
In je lijstje ontbreekt nog processorkoeling. De K versies worden niet geleverd met een koeler.
Inderdaad, foutje van mij. Ik heb hier ergens nog een Dark Rock Pro liggen denk ik, van mijn i5-2500K.
Maypole schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:32:
Je voeding kan een stuk beter. Zeker als je later een knappe GPU er bij wilt hangen, dan is de voeding die je nu hebt onder de maat.
Ik zal even kijken en update mijn startpost.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:27:
[video]
De daadwerkelijke doorvoer komt niet hoger dan 170MB/s uit en dat kan zelfs met een SATA-300 diskje uit 2007 geregeld worden.

Het is misschien wel interessant, ook voor jezelf, om in IOPS te gaan denken. Veel VM's en hypervisor, hebben whitepapers over hoeveel IOPS er nodig zijn om iets netjes / snel / fantastisch te laten draaien.
bij dit voorbeeld is die 170MB natuurlijk niet sequentieel. Dit soort accesspatroon gaat een hdd echt niet op 170MB per sec doen. Die samsung zit daar op 99%

specs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maratropa schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:42:
[...]

bij dit voorbeeld is die 170MB natuurlijk niet sequentieel. Dit soort accesspatroon gaat een hdd echt niet op 170MB per sec doen. Die samsung zit daar op 99%
10 dezelfde VMs na elkaar opstarten met die snelheid; klinkt toch echt meer als caching en/of differencing disk. Maar dat is een aanname. Neemt niet weg dat ik nergens praat over een HDD maar over de speeds uit het filmpje met gemak binnen de SATA-300 specs vallen.

Of dan een NVMe van burst 3200MB/s een logische keuze is, dat is wat mogelijk onderzocht kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:50:
[...]

10 dezelfde VMs na elkaar opstarten met die snelheid; klinkt toch echt meer als caching en/of differencing disk. Maar dat is een aanname. Neemt niet weg dat ik nergens praat over een HDD maar over de speeds uit het filmpje met gemak binnen de SATA-300 specs vallen.

Of dan een NVMe van burst 3200MB/s een logische keuze is, dat is wat mogelijk onderzocht kan worden.
ah nu snap ik je ik misinterpreteerde "diskje", dat kan idd ook nog een ssd zijn :)

specs

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De voeding zou ik wel wijzigen naar een vann de onderstaande voedingen.
pricewatch: Antec VP350P
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
pricewatch: Corsair CX450M
De vs serie van Corsair is beroerd slecht namelijk:

Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen

Voor verdere informatie zie: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

• Nindustries
@McFastFood bedankt, heb hem geswapped met een VS550.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:51
Je had een VS550 op de lijst staan en je swapped hem voor een VS550? ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1