Probleem verzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 06:05
Hallo allemaal!

Afgelopen juni/Juli heb ik een bedrag van mijn rekening terug laten storten (stortte dus per ongeluk een auto incasso van de verzekering terug ipv iets anders). Helaas heb ik dit dus te laat gezien waardoor mijn verzekering is opgezegd door de verzekeraar (Achmea). Hier kwam ik dus pas achter toen ik 1 maand later een auto wilde verzekeren. Reden? Er is een incasso teruggeboekt en na meerdere malen brieven hebben gestuurd, hebben wij uw verzekering stopgezet. Dit kan dus kloppen omdat ik in die periode niet thuis was (was bij mijn moeder aan het "logeren om haar te helpen ivm reuma).

Verzekeraar gebeld en het bedrag per direct overgemaakt wat ik dus nog aan hun schuldig was en excuses geboden, maar ze wilden me dus niet meer verzekeren.

Door wat ongelukkige momenten en omdat ik niet goed had gekeken zit ik nu dus bij een "probleem verzekering ook wel Vereende genoemd.
Jammer, maar helaas. Eigen schuld dikke bult.

Nu wil ik dus opnieuw een auto kopen, maar toen ik Vereende belde schrok ik wel van de prijzen. Voor een Honda Civic uit 97 met een 1.4 motor en een gewicht van 1040 kilo moet ik dus de eerste 3 maanden 650 euro betalen. Daarna is het 150 per maand.

Medewerker daar vertelde me dat ik ook een brief of e-mail naar stichting CIS kan schrijven/typen. Ik wist dit dus niet en daar ben ik vandaag pas achter gekomen.

Het is uiteraard te proberen om een mail te schrijven, maar ik schat mijn kansen erg klein in.

Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen?

In het verleden heb ik nooit problemen met de verzekering gehad en altijd netjes betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vereende en Rialto zijn inderdaad de afvoerputjes van het verzekeringswezen. Premies zijn er dan ook naar en er word per geval bepaald wat je premie gaat zijn.

Het verrast me wel dat Achmea zo star is, terwijl (als het verhaal is zoals je het verteld), het werkelijk geen moedwillige wanbetaling of problematische betaling is.

Je kunt denk ik een paar dingen doen:
- Officiële klacht indienen bij Achmea (dan gaat er iemand anders naar kijken)
- Contact opnemen met een andere reguliere verzekeraar en het verhaal uitleggen
- CIS bellen

Zelf geen ervaring mee (gelukkig), maar wellicht dat door even te bellen met CIS je wel wat wijzer word over wat je kansen zijn en hoe lang het gaat duren.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder direct een oordeel te roepen over CIS maar dit als jouw zaak bekeken gaat worden, kan het rustig weken zo niet maanden duren voordat er een "uitspraak" of correctie ligt.

Maar mogelijk snap ik de startpost niet; in juni storneer je een bedrag, in juli kan je geen nieuwe auto verzekeren maar daar ga je nu al/pas wat over proberen te verhalen? Daar zit ondertussen al bijna 5 maanden tussen.

Ondanks de vervelende situatie met je moeder; neem toch aan dat de verzekeraar niet 3 brieven in 1 week heeft gestuurd? En/of dat je gedurende de stortvloed aan brieven toch wel een keer thuis bent geweest voor e.e.a voor jezelf te regelen?

Lastig dit; een bedrag storneren (al dan niet bewust / abusievelijk), is ter bescherming van de klant tegenwoordig maar daarmee onthef je je eenzijdig van betalinsverplichtingen. Aangezien weinig bedrijven van de sociale zekerheid zijn, begrijp ik ook wel dat Achmea binnen x weken dan de hele verzekering opzegt.

/edit: ter aanvulling; ik lees op meerdere sites dat royement/beeindiging pas vaak na 60 dagen plaatsvindt. Kan het alsnog zijn dat de startpost niet correct in tijd is? Zo ja, pas dat even aan want dat scheelt een hoop vingerwijzen naar wie te vroeg/te laat iets heeft gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 20-11-2017 14:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:21:
Zonder direct een oordeel te roepen over CIS maar dit als jouw zaak bekeken gaat worden, kan het rustig weken zo niet maanden duren voordat er een "uitspraak" of correctie ligt.

Maar mogelijk snap ik de startpost niet; in juni storneer je een bedrag, in juli kan je geen nieuwe auto verzekeren maar daar ga je nu al/pas wat over proberen te verhalen? Daar zit ondertussen al bijna 5 maanden tussen.

Ondanks de vervelende situatie met je moeder; neem toch aan dat de verzekeraar niet 3 brieven in 1 week heeft gestuurd? En/of dat je gedurende de stortvloed aan brieven toch wel een keer thuis bent geweest voor e.e.a voor jezelf te regelen?

Lastig dit; een bedrag storneren (al dan niet bewust / abusievelijk), is ter bescherming van de klant tegenwoordig maar daarmee onthef je je eenzijdig van betalinsverplichtingen. Aangezien weinig bedrijven van de sociale zekerheid zijn, begrijp ik ook wel dat Achmea binnen x weken dan de hele verzekering opzegt.

/edit: ter aanvulling; ik lees op meerdere sites dat royement/beeindiging pas vaak na 60 dagen plaatsvindt. Kan het alsnog zijn dat de startpost niet correct in tijd is? Zo ja, pas dat even aan want dat scheelt een hoop vingerwijzen naar wie te vroeg/te laat iets heeft gedaan.
Zojuist mijn rekening even bekeken en op 7 juni heb ik een bedrag terug geboekt. Op 28 juni heb ik een bedrag van xxx.xx overgemaakt naar Achmea. Er zit dus minder dan 1 maand tussen. Het xxx.xx bedrag is het bedrag wat ik toen had overgemaakt (wat ik aan Achmea moest betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:26
Misschien de situatie even op social media gooien :? Gewoon op de timeline van achmea. Gewoon netjes vermelden wat er gebeurd is, inclusief het verhaal dat je voor je moeder aan het zorgen was, zou best wel eens kunnen dat het alsnog rechtgetrokken word.
Kracht van social media in dit geval is erg sterk. Verzekeraar weet ook donders goed dat wanneer ze dit in de schijnwerpers netjes oplossen een hoop positieve reacties oplevert en dat is indirect geld waard voor dit soort partijen (die hangen namelijk gewoon een geldbedrag aan positieve en negatieve exposure!).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Klacht indienen bij Achmea. Bij geen resultaat ook bij Kifid. Optioneel voor laten komen (leuk als je rechtsbijstand bij Achmea loopt :+).

Juist doordat het verzekeringskartel met zwarte lijsten, standaardvragen ("is bij u ooit een verzekering opgezegd?"), etc., de consequenties van het opzeggen van verzekeringen zo groot maakt, zou je verwachten dat dit ook hun zorgplicht verzwaart.

Na 3 weken iemands verzekering opzeggen waarmee deze in de verzekeringsput wordt geduwd zou niet rechtmatig moeten mogen zijn :X

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 20-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:35:
[...]

Zojuist mijn rekening even bekeken en op 7 juni heb ik een bedrag terug geboekt. Op 28 juni heb ik een bedrag van xxx.xx overgemaakt naar Achmea. Er zit dus minder dan 1 maand tussen. Het xxx.xx bedrag is het bedrag wat ik toen had overgemaakt (wat ik aan Achmea moest betalen)
Had het bedrag dat je overgemaakt had hetzelfde betalingskenmerk als de incasso? In dat geval, uitdraai van je rekeningafschrift maken, en klacht indienen. Dan was je royement dus gewoon onterecht.

Ik vermoed ergens dat er gewoon een geautomatiseerd robotje een beetje enthousiast was en bij het missen van een incasso direct een melding gemaakt heeft op het wanbetalers-systeem. Die melding is daarna niet meer ingetrokken, ook niet nadat jij je betaling nog binnen de tijd hebt gedaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:06:
Klacht indienen bij Achmea. Bij geen resultaat ook bij Kifid. Optioneel voor laten komen (leuk als je rechtsbijstand bij Achmea loopt :+).

Juist doordat het verzekeringskartel met zwarte lijsten, standaardvragen ("is bij u ooit een verzekering opgezegd?"), etc., de consequenties van het opzeggen van verzekeringen zo groot maakt, zou je verwachten dat dit ook hun zorgplicht verzwaard.

Na 3 weken iemands verzekering opzeggen waarmee deze in de verzekeringsput wordt geduwd zou niet rechtmatig moeten mogen zijn :X
Dat is vziw ook niet rechtmatig. Het gaat toevallig over automatische incasso, maar dat is gewoon een factuur waar een redelijke betaaltermijn aan vast mag zitten. In de regel is dat 14 dagen, dit is nergens vastgelegd. Wat WEL is vastgelegd is een minimale termijn op de incasso van 14 dagen. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stoelpoot schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:16:
Dat is vziw ook niet rechtmatig. Het gaat toevallig over automatische incasso, maar dat is gewoon een factuur waar een redelijke betaaltermijn aan vast mag zitten. In de regel is dat 14 dagen, dit is nergens vastgelegd. Wat WEL is vastgelegd is een minimale termijn op de incasso van 14 dagen. Zie hier.
Wel afhankelijk wat de originele factuurdatum is geweest van die 7 juni stornering, dat kan ook gewoon factuur van ~1,5 maand geleden zijn (kan afaik tot 8 weken na afschrijving), dat zit je indirect niet meer met betaaltermijn.

@ts, wat stond er verder in die brieven? Vanuit 7 juni zou je op z'n vroegs 10-11 een brief krijgen (weekend), dan heb je het eigenlijk nog over ~2 weken tot afsluiting. Ik neem aan dat dit wel een andere verzekering was dan een autoverzekering? Volgens mij hebben Aegon en Achmea redelijk dezelfde punten die gaan pas lopen vanaf 30 dagen onbetaald, daarna ben je onverzekerd, maar weer verzekerd als je het onverschuldigd bedrag weer betaald (puntje 10.1 van de 1413), pas na incassotraject wordt je volledig afgesloten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist even gekeken en het bedrag van 112 euro is op 6 juni van mijn rekening afgeschreven. 7 juni heb ik het geld teruggestort en op 15 juni heb ik een auto gekocht (15-6-2017) met een aanvraag om het te verzekeren. (Was de auto helemaal vergeten). Die kreeg ik niet verzekerd en de 28ste heb ik het verschuldigde bedrag (zelfde kenmerk als incasso van 6 juni) overgemaakt. Daarna wilden ze me niet meer verzekeren.

Denk dat dit een kwestie is van mail sturen naar Achmea met een klacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Op het moment ben ik een klachtenbrief aan het typen, maar ik ben daar niet bepaald goed in (zie eerder het goede van mensen in dan andersom en dat maakt het voor mij lastiger om bozer te klinken :) ).

Is hier nog iets op aan te merken?

KLACHTENBRIEF:

Beste medewerker,

In juni is er een auto verzekering opgezegd vanwege het terugboeken van een automatische incasso. Dit was op 7 juni van 2017. Vanwege een fout van mij heb ik de verkeerde incasso teruggeboekt waardoor mijn verzekering is opgezegd. Hier kwam ik dus pas later achter omdat ik in die periode niet thuis aanwezig was. Wat dus niet klopt is dat mijn autoverzekering per 12-6-2017 direct is stopgezet. Dit is 5 dagen NA het verkeerd terugboeken. Hier kwam ik pas achter nadat ik een auto bij jullie wilde verzekeren. Dit werd toen geweigerd omdat ik nog een openstaand bedrag moest overmaken. Dit bedrag heb ik op 28-6-2017 netjes overgemaakt, maar ik kon mijn auto niet meer bij jullie verzekeren omdat ik volgens een collega van jullie die ik toentertijd had gesproken een "wanbetaler" was.

Zoals u kunt zien is mijn verzekering binnen 1 week opgezegd en kon ik me bij jullie ook niet meer verzekeren. Dit is verre van RECHTMATIG omdat ik op 28-6-2017 het verschuldigde bedrag netjes heb overgemaakt. Het probleem is nu dus ook dat mijn aanvragen bij andere verzekeraars worden geweigerd omdat jullie mijn verzekering hebben stopgezet.

Gegevens automatische incasso en datums:

6-6-2017 / omschrijving: xxxxxxxxxx periode 01-06-2017 t/m 01-07-2017 - xxx,xx euro / afgeboekt

7-6-2017 / omschrijving: xxxxxxxxxx periode 01-06-2017 t/m 01-07-2017 - xxx,xx euro / teruggeboekt

12-6-2017 / verzekering direct stopgezet van huidige auto met kenteken 5-KTJ-87

28-6-2017 / openstaande bedrag overgemaakt - xxx,xx / omschrijving: xxxxxxxxxx

Graag wil ik dat dit ZSM opgelost wordt! Indien dit niet gebeurd, stuur ik een klachtenbrief naar kifid.nl

Ik vind dit verre van klantvriendelijk en ik heb ik de afgelopen jaar 5 auto's bij jullie verzekerd zonder enige problemen en altijd netjes betaald.

Harvey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
unezra schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:12:
Het verrast me wel dat Achmea zo star is, terwijl (als het verhaal is zoals je het verteld), het werkelijk geen moedwillige wanbetaling of problematische betaling is.
Ongeacht de oorzaak is het een enorm risico, door stommiteit onverzekerd rondrijden had je vele tonnen kunnen kosten. De verzekeringspremie is daarbij vergeleken een schijntje.
Je kunt denk ik een paar dingen doen:
- Officiële klacht indienen bij Achmea (dan gaat er iemand anders naar kijken)
Een klacht over wat? Achmea heeft niets fout gedaan.
- Contact opnemen met een andere reguliere verzekeraar en het verhaal uitleggen
Dit zou kunnen werken, maar toch geef ik je weinig kans. Verzekeraars werken niet voor niets samen met het weren van bepaalde klanten, en die klanten zullen allemaal met een verhaal komen aanzetten dat het toch echt overmacht was.
Rukapul schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:06:
Wat moet een verzekeraar volgens jou dan doen met een klant die de betaling terugboekt en brieven negeert?
Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:19:
Graag wil ik dat dit ZSM opgelost wordt! Indien dit niet gebeurd, stuur ik een klachtenbrief naar kifid.nl
Ik ken wel wat mensen die bij verzekeraars werken (in de schadeafhandeling), en kan je vertellen dat ze smullen van zulke brieven :X
Mijn advies: stuur dit niet zo op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

@Knamix Deze al gezien?
https://www.consumentenbo...ing/afwijzing-verzekering

Ergens heb ik er moeite mee om te geloven dat één premie die op 6 juni niet betaald is, al op 12 juni tot stopzetting van de verzekering heeft geleid. Weet je zeker dat er niet nog van een andere datum een 'vergeten' bedrag open staat? Als dit écht de tijdlijn is die voor de stopzetting heeft gezorgd, dan lijkt Achmea me niet helemaal correct handelen.

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 20-11-2017 20:38 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
RemcoDelft schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:28:
Wat moet een verzekeraar volgens jou dan doen met een klant die de betaling terugboekt en brieven negeert?
Iets als onderstaands wat ik letterlijk heb gekopieerd uit de voorwaarden van een auto WA verzekering?
29. Hoe betaalt u uw premie?
• U betaalt uw premie vooraf per maand dat u verzekerd bent.
U heeft steeds 30 dagen vanaf het begin van die maand om te betalen. Als u per kwartaal of jaar betaalt, gelden deze 30 dagen vanaf het begin van het kwartaal of jaar.
• Betaalt u de eerste premie niet binnen 25 dagen? Dan heeft u de verzekering nooit gehad en betalen wij niets.
• Betaalt u uw tweede of volgende premies niet binnen 30 dagen? Dan krijgt u wel een herinnerings e-mail van ons. Betaalt u dan niet of maar voor een deel? Dan bent u niet meer verzekerd vanaf de vijftiende dag nadat wij de e-mail hebben verstuurd.
• Betaalt u uw premie niet op tijd? Dan moet u extra kosten betalen. Dat zijn bijvoorbeeld administratiekosten of kosten voor het incassobureau dat wij moeten inschakelen om te zorgen dat u betaalt.
• Wij kunnen ook beslissen dat u anders moet gaan betalen:
per kwartaal of per jaar.
• Betaalt u aan ons toch nog alle premies en extra kosten die u nog moest betalen? Dan bent u pas weer verzekerd nadat wij uw betaling hebben gekregen, goedgekeurd en uw auto bij het RDW hebben geactiveerd als verzekerd. Dit kan tot enkele dagen duren. U krijgt van ons een e-mail en sms op het moment dat u weer verzekerd bent.
en:
Wij mogen uw verzekering ook stoppen als u de premie regelmatig te laat betaalt, of maar voor een deel of helemaal niet. Zie hiervoor ook artikel 29.
Kan nog wel wat klantvriendelijker, maar beter dan bovenstaande stopzetting binnen 5 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
naitsoezn schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:33:
@Knamix Deze al gezien?
https://www.consumentenbo...ing/afwijzing-verzekering

Ergens heb ik er moeite mee om te geloven dat één premie die op 6 juni niet betaald is, al op 12 juni tot stopzetting van de verzekering heeft geleid. Weet je zeker dat er niet nog van een andere datum een 'vergeten' bedrag open staat? Als dit écht de tijdlijn is die voor de stopzetting heeft gezorgd, dan lijkt Achmea me niet helemaal correct handelen.
Dit dus. Eerder in mijn afschriften gekeken en er stond inderdaad nog een openstaande bedrag open van één maand eerder.

Helaas, maar moet nu dus op de blaren zitten |:( |:(

Toch bedankt!

Topic kan gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vind ik nog wel dat dit erg rigoreus is.

Bij mensen die stelselmatig wanbetalen, fair, ga lekker naar Rialto. (Of word daar geweigerd en heb gewoon pech.) Maar dit klinkt niet alsof je de premie niet wil of kunt betalen en dan vind ik enige coulance wel op zijn plaats.

Ofwel, de maatregel lijkt me niet in verhouding staan. Geen reklame voor Achmea dit.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:40:
[...]

Dit dus. Eerder in mijn afschriften gekeken en er stond inderdaad nog een openstaande bedrag open van één maand eerder.

Toch bedankt!

Nee. Je doet jezelf tekort. Je maakt er wel een rommeltje van zowel in de praktijk als dit topic want de feiten blijven vaag en inconsistent.

Ik weet niet welke verzekeraar van de Achmea groep dit betreft, maar ook die hebben (algemene) voorwaarden waar je ze aan kunt houden (die van Centraal Beheer lijken erop gericht om zo weinig mogelijk bescherming te bieden aan de client). Controleren dus. Dan moeten je eigen feiten wel kloppen ;)

Tevens is een klacht / verzoek voor coulance nog best mogelijk. En dan inderdaad niet dat rommelbriefje van hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:40:
[...]

Toch bedankt!

Er staan in de link die ik gaf een aantal tips, en als die openstaande rekening die je nu gevonden hebt nog niet eerder door jou was ontdekt (maar dus wel door Achmea) kun je het op z'n minst proberen met een Mea Culpa nadat je die rekening voldaan hebt. Ik zou zsm het openstaande bedrag voldoen, en daarna eerst ff bellen met een korte uitleg om te vragen wat er nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist een chat gestart met een medewerker bij Achmea, maar ze kunnen me tot juni 2018 geen aanbod doen.

Zoals eerder vermeld is het openstaande bedrag in juli overgemaakt. In de maanden van mei en juni heb ik blijkbaar een bedrag teruggeboekt van Centraal Beheer. Reden hiervoor is mij onbekend. Ik was namelijk iets meer dan 2 maanden niet thuis geweest vanwege privé redenen (zie OP). midden juni is mijn verzekering stopgezet.

Ik zie verschillende mogelijkheden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. :-( :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 20-11-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:09:
Zojuist een chat gestart met een medewerker bij Achmea, maar ze kunnen me tot juni 2018 geen aanbod doen.

Zoals eerder vermeld is het openstaande bedrag in juli overgemaakt. In de maanden van mei en juni heb ik blijkbaar een bedrag teruggeboekt van Centraal Beheer. Reden hiervoor is mij onbekend. Ik was namelijk iets meer dan 2 maanden niet thuis geweest vanwege privé redenen (zie OP). midden juni is mijn verzekering stopgezet.

Ik zie verschillende mogelijkheden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. :-( :-(
Ik ben toch wel benieuwd waarom je zo vaak dingen aan het storneren bent?

Heb zelf wel vaker een onterechte afboeking gehad van een verzekering/telefoon oid maar dat is na contact altijd verrekend met de volgende factuur.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
Storneren is idd zelden de juiste actie om te ondernemen. In ieder geval meestal niet de juiste actie voor als je het oneens bent met een vordering, en ook niet als je 'even' krap zit of druk bent met andere dingen. Maar da's besides the point hier. Wel een les voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
YakuzA schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:19:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd waarom je zo vaak dingen aan het storneren bent?

Heb zelf wel vaker een onterechte afboeking gehad van een verzekering/telefoon oid maar dat is na contact altijd verrekend met de volgende factuur.
Denk eerder krap bij kas, maar dat zou ik nu echt niet durven zeggen... Tweede keer was wel een fout van mij en had de verkeerde teruggeboekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 17:00

Barrycade

Through the...

Maar als je er blijkbaar je hobby van maakt om te storneren doe je dit bij meerdere bedrijven /verzekeraars regelmatig?

Wellicht ook bij je zorgverzekeraar /WA /Inboedel? Veel bedrijven zijn dochter van Achmea dus dat zullen ze allemaal bij elkaar optellen.

Dat je er voor kiest om je post niet regelmatig te controleren is wat gevaarlijk zoals je gemerkt heb.

Dus zoek die brieven eens allemaal bij elkaar en begin bij het begin om uit te zoeken waar het mis is gegaan.

Want zo door gaan kan vervelend uitpakken als je wel eens je verzekering nodig hebt en niet verzekerd bent (Gezien je interessante geschiedenis hier op Tweakers met die barrels in 1 jaar: fiat/Ford/VW/BMW/Opel).

En zorg er zeker voor dat je geen schulden maakt bij de belastingdienst. Die plukken je helemaal leeg ondanks dat je bij je moeder tijdelijk woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:09:

Met alle respect.... maar ik zou eerst eens mijn financiele situatie voor elkaar krijgen. Dus alles op een rijtje. Het feit dat je geroyeerd wordt, dat doen verzekeringsbedrijven echt niet na 1 of 2 betalingen die gemist of gestorneerd zijn. Als je er een spelletje van maakt. Dan weten ze je op een gegeven moment te vinden. Maar geroyeerd....

8)7

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Gri77ie schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:53:
[...]

Met alle respect.... maar ik zou eerst eens mijn financiele situatie voor elkaar krijgen. Dus alles op een rijtje. Het feit dat je geroyeerd wordt, dat doen verzekeringsbedrijven echt niet na 1 of 2 betalingen die gemist of gestorneerd zijn. Als je er een spelletje van maakt. Dan weten ze je op een gegeven moment te vinden. Maar geroyeerd....

8)7
Helaas is dit toch echt gebeurd na 2 keer stotteren. Heb nu ook gewoon een baan met een vast contract dus financieel gezien zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Knamix schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:06:
[...]

Helaas is dit toch echt gebeurd na 2 keer stotteren. Heb nu ook gewoon een baan met een vast contract dus financieel gezien zou dat geen probleem moeten zijn.
Dus voordat je een baan had ging je er maar op los storneren?

Volgens mij vertel je ook niet alles. Zoek hulp als je er een zooitje van maakt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Barrycade schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:48:
Maar als je er blijkbaar je hobby van maakt om te storneren doe je dit bij meerdere bedrijven /verzekeraars regelmatig?

Wellicht ook bij je zorgverzekeraar /WA /Inboedel? Veel bedrijven zijn dochter van Achmea dus dat zullen ze allemaal bij elkaar optellen.

Dat je er voor kiest om je post niet regelmatig te controleren is wat gevaarlijk zoals je gemerkt heb.

Dus zoek die brieven eens allemaal bij elkaar en begin bij het begin om uit te zoeken waar het mis is gegaan.

Want zo door gaan kan vervelend uitpakken als je wel eens je verzekering nodig hebt en niet verzekerd bent (Gezien je interessante geschiedenis hier op Tweakers met die barrels in 1 jaar: fiat/Ford/VW/BMW/Opel).

En zorg er zeker voor dat je geen schulden maakt bij de belastingdienst. Die plukken je helemaal leeg ondanks dat je bij je moeder tijdelijk woont.
Van mijn zorgverzekering blijf ik af :)

Het enige waar ik soms geld van stornewr (met geldige redenen) is PayPal. Dan is er een betaling fout gegaan, maar nog wel van mijn rekening afgeschreven.

Ook geen schulden bij de belastingdienst (als je studieschuld niet meerekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Knamix schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:26:
[...]

Het enige waar ik soms geld van stornewr (met geldige redenen) is PayPal. Dan is er een betaling fout gegaan, maar nog wel van mijn rekening afgeschreven.
Dus PayPal schrijft vaker af terwijl jij helemaal niets hebt gekocht? Waarom geloof ik dit niet?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05
Knamix schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:05:
Hallo allemaal!

Afgelopen juni/Juli heb ik een bedrag van mijn rekening terug laten storten (stortte dus per ongeluk een auto incasso van de verzekering terug ipv iets anders). Helaas heb ik dit dus te laat gezien waardoor mijn verzekering is opgezegd door de verzekeraar (Achmea). Hier kwam ik dus pas achter toen ik 1 maand later een auto wilde verzekeren. Reden? Er is een incasso teruggeboekt en na meerdere malen brieven hebben gestuurd, hebben wij uw verzekering stopgezet. Dit kan dus kloppen omdat ik in die periode niet thuis was (was bij mijn moeder aan het "logeren om haar te helpen ivm reuma).

Verzekeraar gebeld en het bedrag per direct overgemaakt wat ik dus nog aan hun schuldig was en excuses geboden, maar ze wilden me dus niet meer verzekeren.

Door wat ongelukkige momenten en omdat ik niet goed had gekeken zit ik nu dus bij een "probleem verzekering ook wel Vereende genoemd.
Jammer, maar helaas. Eigen schuld dikke bult.

Nu wil ik dus opnieuw een auto kopen, maar toen ik Vereende belde schrok ik wel van de prijzen. Voor een Honda Civic uit 97 met een 1.4 motor en een gewicht van 1040 kilo moet ik dus de eerste 3 maanden 650 euro betalen. Daarna is het 150 per maand.

Medewerker daar vertelde me dat ik ook een brief of e-mail naar stichting CIS kan schrijven/typen. Ik wist dit dus niet en daar ben ik vandaag pas achter gekomen.

Het is uiteraard te proberen om een mail te schrijven, maar ik schat mijn kansen erg klein in.

Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen?

In het verleden heb ik nooit problemen met de verzekering gehad en altijd netjes betaald.
Ik heb de oplossing!

Je koopt geen "nieuwe" auto, en je gaat de komende tijd met de fiets en/of OV je vervoer regelen. Scheelt je een enorme berg verzekeringspremie, en in juni 2018 kan je weer bij Achmea aankloppen :Y)

Goed, komt wellicht wat sarcastisch over, maar ik zeg het wel met een kern van waarheid.
Zoals eerder in het topic genoemd komt je financiële huishouding nogal rommelig over. Het is natuurlijk fijn dat je nu een vaste baan hebt, maar het is niet echt normaal om te pas en te onpas te storneren. Gebruik je vaste baan om te sparen en je financiële huishouding op orde te krijgen, zodat je over een tijdje een fijne, degelijke auto kan kopen, en niet 5 barrels in 1 jaar.

Met zoveel auto's kan ik me voorstellen dat je de bomen door het bos niet meer ziet qua vrijwaren en verzekeren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Knamix schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:06:
[...]

Een verzekeringsmaatschappij gaat niet na twee keer niet betalen je royeren en je op een zwarte lijst zetten. Uit eigen ervaring weet ik dat dat gewoon niet waar is.

Degene die hiervoor reageert zegt het allemaal. Wacht 7 maanden met het kopen van een auto en ga even lekker met het openbaar vervoer of de fiets en laat het allemaal even lekker lopen. Spaar wat geld en koop een knappe auto daarna. Zorg er overigen wel voor, als je dat nog niet gedaan hebt, om alle vrijwaringsbewijzen even na te lopen dat je die ook daadwerkelijk hebt. Anders heb je met de volgende registercontrole een boete voor het niet verzekeren motorvoertuig a 420 eu.

succes en wijsheid iig.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1053559

Spam

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 19-03-2018 23:27 ]

Pagina: 1