Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Melkpak speakers voor hoofdzakelijk Home Cinema gebruik

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-06 08:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Zoals vele ongetwijfeld zullen herkennen ben ik op een punt gekomen dat mijn Jamo S426 zuilen zullen moeten gaan wijken voor kleinere speakers ;).

Nou is dit niet de cremè de lá cremè onder de speakers, maar toch heb ik er altijd veel plezier van gehad en hoewel ik ongetwijfeld iets in zal leveren zal het gegeven dat deze low budget staanders ongetwijfeld minder uit de klankast halen dan de gerenommeerdere zuilspeakers.

Ik zoek een?
Ik ben eigenlijk op zoek naar Melkpak speakers, met de optie om uit te wijken naar Boekenplank speakers. Ik zal de center en achterspeakers van de bestaande Jamo S426 HCS5 behouden alsmede de Jamo 210 SUB. Dit alles wordt aangestuurd door een Denon AVR-X3100W

Wat is je budget?
Ik zat voor een (2de handse) set speakers te denken aan een bedrag van 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De front speakers zullen vooral gebruikt worden om TV, Films en series mee te kijken. Met een enkele uitzondering zal er ook muziek op afspelen vanaf bijv. een concert, of een platenspeler. Voor overige muziek zal doorgaans de reeds aanwezige Sonos Play:5 worden gebruikt een geluid waarvan het boeket ons behaagt

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik echt op melkpakjes zoek kom ik al gauw op kant en klare "MediaMarkt" instap sets. Ook de typische Bose aCUTEimass ben ik tegen gekomen maar hoewel het geluid vol lijkt, is dit het toch net niet voor mij. Momenteel neig ik zelf naar een setje Boston Acoustics A25 ( / A26), maar deze zijn eigenlijk wel een slag te groot.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry Priv | Hybrid: Medion P2214T
Earcandy: DX BT3030 Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:40
B&W M1 al gezien?

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Eventueel een setje jamo boekenplank speakers erbij, dan blijf je wel bij één merk.

Ga andera is luisteren bij diverse audio winkels, in elk geval Zeker voor boekenplank gaan als dat kan. Er zijn maar weinig echt goede satelliet speakers

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
De vrouw des huizes heeft inmiddels ook haar zegje gedaan en inmiddels o.a. de Boston A25 en Dali Zensor 1's resoluut afgeschoten.

Ergens in mijn zoektocht kwam ik met een schuin oog de M1's van Bower & Wilkens tegen, maar op zichzelf staande reviews zijn hier niet bijster veel van te vinden. Iemand enig idee hoe deze zich zouden verhouden?

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-06 20:03
quote:
JunkieXP schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:10:
De vrouw des huizes heeft inmiddels ook haar zegje gedaan en inmiddels o.a. de Boston A25 en Dali Zensor 1's resoluut afgeschoten.

Ergens in mijn zoektocht kwam ik met een schuin oog de M1's van Bower & Wilkens tegen, maar op zichzelf staande reviews zijn hier niet bijster veel van te vinden. Iemand enig idee hoe deze zich zouden verhouden?
Ik kwam van een paar flinke Mission zuilen af. Ben voor fronts overgestapt op Piega Tmicro, voor eetkamer en surround gekozen voor B&W M1 Mk2. Ben echt niet teleurgesteld door deze kleine speakers!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
quote:
hutch schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:42:
[...]

Ik kwam van een paar flinke Mission zuilen af. Ben voor fronts overgestapt op Piega Tmicro, voor eetkamer en surround gekozen voor B&W M1 Mk2. Ben echt niet teleurgesteld door deze kleine speakers!
Ik heb ze vandaag bij Hifi Klubben naast de Dali Zensor 1's gehoord (hadden helaas geen BA A25 / A26) maar man wat stelden ze teleur en waren ze schel. Vond de Dali's vooral veel warmer en voller.

Ik heb wat nuances aangebracht aan de WAF vereiste en denk dat ik twijfel tussen het blind kopen van een 2de hands Boston Acoustics A26 set en (nieuwe) Dali Zensor 1.

Topics als http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132452.50 twijfelen beide kanten op, maar het beluisteren van A25 / A26's is vandaag de dag niet al te gemakkelijk.

JunkieXP wijzigde deze reactie 19-11-2017 16:40 (24%)

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Niet geluisterd naar andere speakers van boekenplank formaat? Dali zensor 1, minitor audio bronze, q acoustic 3020, missions en kef? Der is nog zoveel meer dus beter pak je nog is een luistermiddag

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-06 20:03
quote:
JunkieXP schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:54:
[...]

Ik heb ze vandaag bij Hifi Klubben naast de Dali Zensor 1's gehoord (hadden helaas geen BA A25 / A26) maar man wat stelden ze teleur en waren ze schel. Vond de Dali's vooral veel warmer en voller.

Ik heb wat nuances aangebracht aan de WAF vereiste en denk dat ik twijfel tussen het blind kopen van een 2de hands Boston Acoustics A26 set en (nieuwe) Dali Zensor 1.

Topics als http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132452.50 twijfelen beide kanten op, maar het beluisteren van A25 / A26's is vandaag de dag niet al te gemakkelijk.
Welke aansturing hing erachter? Ik heb die B&Ws op een Yamaha en een Denon beluisterd, beide met een totaal ander geluidsbeeld. Zou zeker rekening houden met je huidige aansturing.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:33

Lip

De professionele prutser

De KEF eitjes

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ter volledigheid nog even een wrap up van dit topic.

Uiteindelijk bij iEar in Tilburg ook de Monitor Audio's, Dali's, Q Acoustics en nog wat speakers aangestuurd vanaf een Denon gehoord maar vooral de MA's stelde teleur en voor mij bleven de Dali's ook achter op de Q Acoustics 3020's waarvan ik er uiteindelijk 4 heb aangeschaft.

Ik twijfel nu nog voor de center tussen een Q Acoustics 3090 en Concept Center. Gebruik nu nog de center van de Jamo HCS426 set maar deze blijft wel achter en ik wil dat de dialogen beter tot hun recht komen. Vind het zo braafjes om dan maar gewoon op safe te spelen en voor de 3090 te gaan terwijl er in wellicht een betere center aansluit op deze set.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-06 21:46
Gewoon die center nemen, de front speakers wil je sowieso uit 1 serie hebben omdat die dan pas een echt geheel zorgen en je anders echt klank verschilkrijgt, wat je niet wilt.

• KoningBob
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-06 14:32
Ik heb ook de Q acoustics center en ben er zeer over spreken.
Dit in combinatie met 2x 3020 en 2x 3010 en 3070

In het uiterste geval kan je het center kanaal iets harder zetten om de dialogen beter te horen.

Deze speakers zijn wel het beste op elkaar afgestemd lijkt mij.
Heb vaker gehoord dat het het beste is om bij 1 merk te blijven.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*