Lol, ok.

Requiem19 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:38:
In mijn (korte) Tesla leve ervaar ik het nog niet als storend. Ritjes binnen
NL kan je in principe 95% van de tijd halen zonder te chargen. Bij echt langere ritten zou je na aantal uur toch even pauzeren..
Daar kan ik me dus ook wel in vinden zonder ook maar enige ervaring met elektrisch rijden.
Ik ga er
nl. ook van uit dat zelfs als realistische bereik lager ligt dan het door de fabrikant opgegeven bereik, en je daar nog eens een marge van pakweg 50km af trekt, dat je nog ruim voldoende overhoudt voor bijna alle nationale verplaatsingen (en België is dan nog aanzie
nlijk kleiner dan
NL.) of, zoals bij mij het geval zou zijn, voor mijn woon-werk traject van 42km (enkel)...
...en dat je dus bij langere ritten toch graag even pauzeert, dat laatste is niet eens een aanname, dat is een gegeven. Dat is bij ons nu al zo; àls mijn vrouw en ik dan eens langer onderweg zijn en het wordt tijd om te tanken, dan zetten we na het tanken de wagen op de parking en gaan we een koffietje drinken, niemand zit graag honderden kilometers in de wagen zonder eens eventjes de benen te strekken.
Dit is dus absoluut geen argument -vind ik- om tegen te zijn, tenzij je steeds lange trajecten van honderden kilometers moet rijden én te gehaast bent zodat je tussen ritten door niet even kan pauzeren.
...maar goed, voor tegenstanders is dat reden genoeg natuurlijk, je moet kunnen tanken zoals in een pitstop, iets anders is niet snel genoeg.
[
Voor 77% gewijzigd door
PinusRigida op 27-05-2019 15:20
]