Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik zoek een?
Nadat mijn oude Sony TV van 12 jaar oud het begeven heeft is het tijd voor een nieuwe. Ik wil graag een 55' OLED TV maar ik twijfel nog tussen 2 opties.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 2500 besteden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral Netflix/Amazon Prime te streamen en gamen op PS4/Switch.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat normaal uit naar Sony, maar de 55' A1 is buiten budget en mij bevalt ook het design niet (vreemde standaard neemt te veel plaats in). Daarom twijfel ik nu tussen:

- LG 55B7D in combinatie met LG SJ8 soundbar

of

- LG 55E7N

Welke vragen heb je hier nog over?
Beide opties hebben het zelfde paneel dus beeldkwaliteit zou niet zo veel verschillen.

Optie 1:
LG E7 :2500 euro

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/uk/images/tvs/md05799890/gallery/L_05_2017_E7_A_65inch.jpg

Optie 2:
LG B7 :1800 euro
SJ8 soundbar: 305 euro
B7 beugel (om de B7 en SJ8 te combineren): 50 euro.
Totaal: 2155 euro.

Afbeeldingslocatie: https://ksassets.timeincuk.net/wp/uploads/sites/54/2017/06/lg-sj8-2-3.jpg

Dus voor 350 euro minder heb je het zelfde paneel als de E7 maar met een dedicated soundbar die ook nog een wireless subwoofer heeft. Maar ik vindt het design van de E7 een stuk mooier (ziet er allemaal wat meer premium uit) en de LG SJ8 ondersteund geen Dolby Atmos terwijl de standaard soundbar van de E7 dat wel doet.

De grote vraag is dus eigenlijk: hoe verhoud het standaard geluid van de LG E7 zich ten opzichte van de LG SJ8 soundbar? Mijn voorkeur gaat uit naar de E7 maar als het geluid van de SJ8 velen malen beter is dan wil ik niet 350 euro meer betalen voor een mooier design met slechter geluid ;) Aan de andere kant de subwoofer van de SJ8 kan niet zo veel doen bij ons in huis omdat anders de buren boos worden :/ .

Heeft iemand hier ervaring/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik haat soundbars (qua uiterlijk) dus geen idee omtrent kwaliteit/geluid/reviews. Heb een E7 staan; dat ding maakt een partij goed geluid. Dat gezegd hebbende; als je al je geluid op je TV wil laten horen (en dus geen aparte receiver/speakers), weet ik niet of ik je ermee kan helpen.

Zie ook: [LG OLED] Ervaringen & Discussie & \[Prijs-discussie] OLED Televisies

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:49
In het prijs-topic voor OLED (hierboven gelinkt) kun je vinden dat je de E7 in huis kunt halen voor €2050. Je krijgt er dan nog een LG V30 bij. Dan heb je een E7 voor vergelijkbare prijs en kun je altijd nog investeren in je geluidsopstelling als je de V30 leuk kunt verkopen. Dat is althans mijn plan voor komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
millerman_sf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:23:
In het prijs-topic voor OLED (hierboven gelinkt) kun je vinden dat je de E7 in huis kunt halen voor €2050. Je krijgt er dan nog een LG V30 bij. Dan heb je een E7 voor vergelijkbare prijs en kun je altijd nog investeren in je geluidsopstelling als je de V30 leuk kunt verkopen. Dat is althans mijn plan voor komende week.
Bedankt! Het probleem is dat ik in het zuiden van Oostenrijk woon en ze zijn hier niet zo vrijgevig met kortingen. Maar €2500 is hier de advies prijs voor de E7, dus ze kunnen zeker nog wel wat naar onder gaan met de prijs. Voor €2050 was het niet eens een vraag geweest, dan had ik hem nu opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat maakt het wat lastiger qua prijsvergelijk inderdaad. Je zou voor de grap eens kunnen informeren wat internationale verzending kost bij bijvoorbeeld Smits Arnhem of Foka. Misschien is het interessant genoeg. Met €450 heb je best wat marge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

millerman_sf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:39:
Dat maakt het wat lastiger qua prijsvergelijk inderdaad. Je zou voor de grap eens kunnen informeren wat internationale verzending kost bij bijvoorbeeld Smits Arnhem of Foka. Misschien is het interessant genoeg. Met €450 heb je best wat marge!
Tot ze weigeren garantie te verlenen als de TV na een tijdje kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:43:
[...]

Tot ze weigeren garantie te verlenen als de TV na een tijdje kuren heeft.
Dat is ook waarvoor ik bang ben. Ik zie op de website dat ze wel versturen naar Oostenrijk. Ik ga ze een e-mail sturen om te vragen hoe dit werkt met garantie, en waarop die actie gebaseerd is. Als deze actie via LG loopt dan moet dit ook te matchen zijn hier in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://www.heimkinowelt....5-uhd-oled-tv-a22818.aspx -> zo, meteen al 110 Euro bespaard voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Garantie is Europese wetgeving voor, dus dat zou in Oostenrijk geen probleem moeten zijn. In het ergste geval moet je langs bij de winkelier, dat is wel een overweging om mee te nemen natuurlijk. Maar volgens mij komt de eerste 2 jaar een monteur van LG langs, het lijkt me dat dit ook op Europees niveau is geregeld. Ook goed om even bij LG zelf te checken!

[ Voor 0% gewijzigd door millerman_sf op 17-11-2017 13:07 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 17:18
timesplitter schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:36:
[...]

Bedankt! Het probleem is dat ik in het zuiden van Oostenrijk woon en ze zijn hier niet zo vrijgevig met kortingen. Maar €2500 is hier de advies prijs voor de E7, dus ze kunnen zeker nog wel wat naar onder gaan met de prijs. Voor €2050 was het niet eens een vraag geweest, dan had ik hem nu opgehaald!
Dat heb ik gisteren betaald bij FOKA. Waarschijnlijk bezorgen ze ook in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Bij FOKA hebben ze me gezegd dat ze hem op kunnen sturen maar de garantie loopt puur over Nederland. Dus in geval van problemen moet ik dan naar Nederland met mijn TV. Dus dat gaat het niet worden.
In ieder geval is het wel duidelijk geworden dat er op dit moment flink met de prijzen van de E7 word gestunt. Ik denk dat het wel moet lukken hem ergens voor rond 2000 euro te scoren. En dat vind ik een erg goede prijs voor deze TV dus in dat geval word het een E7 en geen B7.

Ik heb ook nog deze aanbieding gevonden bij MediaMarkt in Duitsland:
https://www.mydealz.de/de...dia-markt-grundau-1058084

Ik denk dat ik straks maar eens langs ga bij Mediamarkt om te kijken of ze die prijs misschien kunnen matchen in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Na het bekijken van alle OLed mogelijkheden had de Sony A1 toch mijn voorkeur. Het liefste heb ik ook geen extra soundbar en de A1 produceerde voor mijn gevoel het beste geluid. Daarnaast zag het upscalen er ook net iets beter uit dan op de LG modellen. Helaas is de A1 wel wat duurder dan de LG modellen, maar uiteindelijk door korting van de elektronica handel en een cashback van Sony heb ik hem voor 2100 mee kunnen nemen.

Ik vind de manier van plaatsen met kickstand nog steeds niet echt handig, maar ik kan er mee leven ;)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1060487

Na de markt enige tijd in de gaten te hebben gehouden.. ben ik samen met een vriend van mij naar Smits in Arnhem gegaan. We wilden een leuke deal maken voor 2 Oled Tv`s. Nou dat is gelukt :-) We zijn superblij met de E7!! Goede kleuren, mooie tv, goed met snelle beelden, fijne en snelle smartfuncties enz enz.. En over de prijs ook MEER dan dik tevreden. Voor de 55E7 1699,- , en voor de 65E7 2499,- SO HAPPY
Pagina: 1