Ik zoek een?
Nadat mijn oude Sony TV van 12 jaar oud het begeven heeft is het tijd voor een nieuwe. Ik wil graag een 55' OLED TV maar ik twijfel nog tussen 2 opties.
Wat is je budget?
Ik wil maximaal 2500 besteden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral Netflix/Amazon Prime te streamen en gamen op PS4/Switch.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat normaal uit naar Sony, maar de 55' A1 is buiten budget en mij bevalt ook het design niet (vreemde standaard neemt te veel plaats in). Daarom twijfel ik nu tussen:
- LG 55B7D in combinatie met LG SJ8 soundbar
of
- LG 55E7N
Welke vragen heb je hier nog over?
Beide opties hebben het zelfde paneel dus beeldkwaliteit zou niet zo veel verschillen.
Optie 1:
LG E7 :2500 euro

Optie 2:
LG B7 :1800 euro
SJ8 soundbar: 305 euro
B7 beugel (om de B7 en SJ8 te combineren): 50 euro.
Totaal: 2155 euro.

Dus voor 350 euro minder heb je het zelfde paneel als de E7 maar met een dedicated soundbar die ook nog een wireless subwoofer heeft. Maar ik vindt het design van de E7 een stuk mooier (ziet er allemaal wat meer premium uit) en de LG SJ8 ondersteund geen Dolby Atmos terwijl de standaard soundbar van de E7 dat wel doet.
De grote vraag is dus eigenlijk: hoe verhoud het standaard geluid van de LG E7 zich ten opzichte van de LG SJ8 soundbar? Mijn voorkeur gaat uit naar de E7 maar als het geluid van de SJ8 velen malen beter is dan wil ik niet 350 euro meer betalen voor een mooier design met slechter geluid
Aan de andere kant de subwoofer van de SJ8 kan niet zo veel doen bij ons in huis omdat anders de buren boos worden
.
Heeft iemand hier ervaring/advies?
Nadat mijn oude Sony TV van 12 jaar oud het begeven heeft is het tijd voor een nieuwe. Ik wil graag een 55' OLED TV maar ik twijfel nog tussen 2 opties.
Wat is je budget?
Ik wil maximaal 2500 besteden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral Netflix/Amazon Prime te streamen en gamen op PS4/Switch.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat normaal uit naar Sony, maar de 55' A1 is buiten budget en mij bevalt ook het design niet (vreemde standaard neemt te veel plaats in). Daarom twijfel ik nu tussen:
- LG 55B7D in combinatie met LG SJ8 soundbar
of
- LG 55E7N
Welke vragen heb je hier nog over?
Beide opties hebben het zelfde paneel dus beeldkwaliteit zou niet zo veel verschillen.
Optie 1:
LG E7 :2500 euro

Optie 2:
LG B7 :1800 euro
SJ8 soundbar: 305 euro
B7 beugel (om de B7 en SJ8 te combineren): 50 euro.
Totaal: 2155 euro.

Dus voor 350 euro minder heb je het zelfde paneel als de E7 maar met een dedicated soundbar die ook nog een wireless subwoofer heeft. Maar ik vindt het design van de E7 een stuk mooier (ziet er allemaal wat meer premium uit) en de LG SJ8 ondersteund geen Dolby Atmos terwijl de standaard soundbar van de E7 dat wel doet.
De grote vraag is dus eigenlijk: hoe verhoud het standaard geluid van de LG E7 zich ten opzichte van de LG SJ8 soundbar? Mijn voorkeur gaat uit naar de E7 maar als het geluid van de SJ8 velen malen beter is dan wil ik niet 350 euro meer betalen voor een mooier design met slechter geluid

Heeft iemand hier ervaring/advies?