Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen in dit forum ben ik ook met mijn LG Nexus 5X de dupe geworden van een bootloop. Aangezien het nog binnen de garantie viel, heb ik mijn telefoon ter reparatie opgestuurd, en vanwege een miniscule barst (ongeveer een halve centimeter helemaal linksonderaan) wordt mij nu gevraagd om 165 euro te betalen voor reparatie. Deze barst is ongeveer 9 maanden voor de bootoop ontstaan na een aanrijding, waarna de telefoon nog als perfect werkte, dus ga ik er vanuit dat de barst net als bij velen geen reden is tot de bootloop.

Ik vond de telefoon super on te gebruiken, maar ik weiger principieel om zulke hoge kosten te betalen als dit op geen enkele manier de reden lijkt. Als een student met weinig tijd en nog minder geld om rond te strooien wil ik niet een oude telefoon terug als de kosten meer dan de helft zijn van een nieuwe telefoon, zeker aangezien ik mijn Nexus al anderhalf jaar in bezit had.

Hierbij dus ook mijn vraag: Zijn er toevallig nieuwe telefoons/modellen die vergelijkbaar zijn met de Nexus 5X? Ik ben overgestapt op de Nexus 5X na ik een Huawei Ascend G6 had, deze was me te traag, kwam constant vol met alleen maar basic apps en had flink wat batterijproblemen na een half jaar. Ook vond ik aan de Nexus vooral fijn dat er geen overbodige spam-apps opzaten, in tegenstelling tot de 20+ apps die mijn Hauwei constant wilde updaten en niet te verwijderen waren.

Ik zoek zelf een model van vergelijkbare grootte en kwaliteit, met zo min mogelijk overbodige apps en genoeg ruimte en batterijgrootte. Een vriend had de Motorola G4 of G5 Plus aangeraden (maar ik heb nul ervaringen met dit merk of de telefoon), mijn zus zweert bij de Huawei P10 Lite, maar hiervan twijfel ik na mijn eerdere ervaringen met Huawei.

Wat voor een telefoons zijn vergelijkbaar? En wat hebben andere mensen met de genadeloze bootloop gedaan met de kosten?

P.S. Als dit topic niet hier relevant is of ik andere regels van de fora overtreedt, zal ik natuurlijk zsm proberen dit te fixen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-11-2017 13:19)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Aangezien je stock android gewend bent lijkt mij het dat je hier ook wil blijven.

product: Xiaomi Mi A1

Is een 'China' phone, draait Android One dus je krijgt net zoals de Google Phones enorm snel updates en beveiliging patches. Daarnaast draait het toestel enorm goede hardware. Snapdragon 625 en 4GB ram is meer dan genoeg om alles vlot te laten verlopen. Met 3000mAh moet de accu ook lang genoeg mee gaan (afhankelijk van het gebruik). Dit toestel lijkt mij momenteel het meest bang for the buck.

Huawei raad ik sowieso het minst aan helemaal op dit budget. Mijn ervaring is een toestel die regelmatig vast loopt op langer termijn en gewoon niet vlot draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Puddi Puddin op 16-11-2017 07:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit mag de volgende keer in een TR.

Werkelijk geen idee of je bepaalde zaken graag/niet wil hebben maar ikzelf ben heeeel erg tevreden met mijn OP5 en daar komt volgende week een nieuwe 18:9-uitvoering van uit.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 15-11-2017 14:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus geef ik het even een schopje richting ATT.

Verder is je topic vrij compleet, maar het is wel de bedoeling om ook zelf met wat opties te komen, zie ook: Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons. Gooi dus even je wensen en eisen in de Pricewatch en kijk wat daaruit komt.

Wil je daarnaast nog even het volgende toevoegen:
- Budget
- Wensen / eisen betreft scherm / processor / opslag e.d.

PS. Als je bang bent om regels te overtreden, kan ik je aanraden ze even te lezen: Het algemeen beleid. Dan weet je precies wat er wel en niet mag. :)

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 15-11-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Dank je wel voor het verplaatsen en de welkomst!

Ik heb ondertussen wat rondgekeken, en heb een paar telefoons vergeleken met de Nexus 5X, aangezien het wel een fijn model was en ik er absoluut niet op achteruit wil gaan. De telefoons die er daarbij goed uitzagen waren een aantal modellen van Motorola (Moto G5S, Moto G5 en Moto Z) en de Samsung Galaxy A5. Ze liggen allemaal goed binnen m'n budget (250-300 euro is het doel), en liggen goed in de hand als ik de reviews moet geloven. Ook voldoen ze aan andere zaken die ik fijn vond, zoals 32GB opslag (minder is te weinig, meer is vaak duurder dan nodig en gebruik ik toch amper).

Ik kon niet veel vinden over vingerafdrukscanners van deze telefoons, buiten dat ze aanwezig zijn. Zitten ze achterop om mee te ontgrendelen, of juist vooraan? Ook werd ik van de batterij niet veel wijzer, al komt dat ook door wat gegeven data. Volgens data zou bijvoorbeeld de Nexus 5X met 2700 mAh van de telefoons die ik heb vergeleken de minste accu hebben, maar de standby-tijd was meer dan een week, in tegenstelling tot de Moto Z die 2 dagen amper lijkt te halen.

Ten slotte nog een vraagje specifiek tussen de Motorola Moto G5S en de Moto G5. De prijzen lijken nu nagenoeg gelijk, is er nog een reden om voor dezelfde prijs de G5 te kopen of is de G5S effectief in alle aspecten gelijk of beter dan de G5?

@MAX3400 De OnePlus5 lijkt wat boven m'n budget op het moment, maar bedankt voor je tip!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Aangezien je stock android gewend bent lijkt mij het dat je hier ook wil blijven.

product: Xiaomi Mi A1

Is een 'China' phone, draait Android One dus je krijgt net zoals de Google Phones enorm snel updates en beveiliging patches. Daarnaast draait het toestel enorm goede hardware. Snapdragon 625 en 4GB ram is meer dan genoeg om alles vlot te laten verlopen. Met 3000mAh moet de accu ook lang genoeg mee gaan (afhankelijk van het gebruik). Dit toestel lijkt mij momenteel het meest bang for the buck.

Huawei raad ik sowieso het minst aan helemaal op dit budget. Mijn ervaring is een toestel die regelmatig vast loopt op langer termijn en gewoon niet vlot draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Puddi Puddin op 16-11-2017 07:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Volgens mij mag je ook gewoon weigeren om te betalen om die barst te fixen omdat het niks met het probleem te maken heeft waarvoor je hem op hebt gestuurd.

Hier zijn volgens mij al een aantal topics over geweest. Misschien kun je die eens checken en staat daar wat in om je eigen toestel gerepareerd terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik jaren lang een galaxy nexus en nexus 4 gehad. Dus misschien een beetje vergelijkbaar met jouw situatie.

Twee jaar geleden ben ik overgestapt op de Moto X Style. Hoeveel er een Motorola skin over de stock android zit, is het alsnog nagenoeg stock android. Verder zijn de Moto telefoons erg betaalbaar, zien ze er erg goed uit en hebben ze een prima kwaliteit (vind ik).

Doordat ik op het moment niet precies weet welke nieuwe telefoons er uit zijn, kan ik je geen specifieke telefoon aanraden, maar de Moto telefoons zijn zeker prima naar mijn ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip*.Uw Nexus 5X kan gerepareerd worden zonder het scherm te vervangen. Ik krijg het idee dat reparatiecenters gewoon extra cash willen verdienen. Het Logic Board wordt via de achterkant vervangen bij uw toestel. aangezien u aangeeft studerende te zijn, is dit de goedkoopste oplossing. Uw 5X kan ook nog op Android 8. Ik zou het toestel dus niet vervangen.

*knip* het doen van de groeten is niet nodig en niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 16-11-2017 09:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 06:38

KrazyJay

Ik denk dat je eigenlijk nog wel recht hebt op een reparatie zonder kosten. Maar, zie je gelijk maar eens te krijgen.

Ik kan inderdaad ook de Xiaomi Mi A1 aanraden. Ik heb hem zelf ook. Nu is dit inderdaad officieel een Chinaphone, als de definitie daarvan is dat het bedrijf Chinees is, maar Xiaomi kan zich qua kwaliteit meten aan westerse en andere Aziatische merken. Ze maken ook zeer degelijke powerbanks waarbij niet bezuinigd wordt op kwaliteit, en hun track records is gewoon goed wat betreft updates voor hun telefoons. Ik zou zelf niet snel onbekende telefoons of andere elektronica kopen uit China, maar voor Xiaomi maak ik graag een uitzondering. Het is daarnaast ook een merk met een groot marktaandeel, en ze zijn sindskort met een officieel verkoopkanaal begonnen in Spanje. In Oost-Europa zitten ze ook al.

Motorola zou ik van weg blijven. De updates zijn voor de G-modellen niet in overvloed beschikbaar, dan kan je beter naar een Nokia 6 of dus een Xiaomi Mi A1 kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:43:
Ten slotte nog een vraagje specifiek tussen de Motorola Moto G5S en de Moto G5. De prijzen lijken nu nagenoeg gelijk, is er nog een reden om voor dezelfde prijs de G5 te kopen of is de G5S effectief in alle aspecten gelijk of beter dan de G5?
De G5S is de opvolger van de G5, dus daar zou ik altijd voor gaan, als het een van de twee toestellen wordt. Maar zoals andere ook al aangeven zou je ook eens kunnen kijken naar de Xiaomi Mi A1. Past prima in je budget en voldoet verder ook gewoon aan je eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb nog even goed gekeken naar de Xiaomi Mi A1, en dit lijkt me een prima telefoon voor mijn wensen. Ik twijfelde nog een tijdje tussen die en de Motorola Moto GS5, maar het verschil in prijs komt mij goed uit, dus mijn keuze is gemaakt.

Om de korte discussie over het repareren af te sluiten, in de mail die ik heb gekregen stond nadrukkelijk dat het probleem van het niet correct opstarten zou komen door de drukschade. Dit lijkt mij net als Hackus zei puur vanwege het geld willen verdienen van de reparatiecentra.

In ieder geval nogmaals enorm bedankt, ik was sowieso niet bij de Xiaomi uitgekomen zonder jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 06:38

KrazyJay

Mocht je hem uit China willen halen, Banggood.com levert ze zonder importkosten en BTW-naheffing met Priority Direct Mail. Als je meer waarde hecht aan garantie, dan heeft Belsimpel ze. Wel duurder, maar 2 jaar EU-garantie.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Mocht je (of iemand anders die dit topic later leest) toch nog de Motorola Moto G5(S) overwegen, vergeet dan niet dat kleine beetje extra voor de Plus-versie te betalen. Dan krijg je de snellere Snapdragon 625, 3GB RAM en 32GB opslag voor bijzonder weinig meerprijs, en krijg je naar mijn smaak een stuk meer telefoon voor je geld.

De Xiaomi A1 is inderdaad een heel mooi Android One-alternatief voor weinig geld. Verder heb je nog Wileyfox en Oneplus die ook beide heel dicht tegen stock Android aanschuiven voor een enigszins normale prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 16-11-2017 14:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Raid Pavement
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-02-2022

Raid Pavement

Adaptation.

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:40:
Zoals velen in dit forum ben ik ook met mijn LG Nexus 5X de dupe geworden van een bootloop. Aangezien het nog binnen de garantie viel, heb ik mijn telefoon ter reparatie opgestuurd, en vanwege een miniscule barst (ongeveer een halve centimeter helemaal linksonderaan) wordt mij nu gevraagd om 165 euro te betalen voor reparatie. Deze barst is ongeveer 9 maanden voor de bootoop ontstaan na een aanrijding, waarna de telefoon nog als perfect werkte, dus ga ik er vanuit dat de barst net als bij velen geen reden is tot de bootloop.

..mijn zus zweert bij de Huawei P10 Lite, maar hiervan twijfel ik na mijn eerdere ervaringen met Huawei.
Classic. Toevallig ook via Teleplan van KPN? Mijne kwam ook in een bootloop, werd zonder barsten opgestuurd maar kwam met barsten terug (na betaling van onderzoekskosten, die KPN wel voor me betaald heeft uiteindelijk vanwege de schimmige gang van zaken). Ik weigerde ook die 165 euro te betalen. Daarom voor mij ook nooit meer LG.

Ik ben daarna wel uitstekend geholpen, mijn verzekering had ik inmiddels opgezegd (een eerdere Nexus 5X had ook kuren maar dat heeft klauwen vol irritaties en tijd gekost om het juiste toestel te krijgen. Was lange tijd niet op voorraad, kreeg ik eindelijk een nieuw toestel; bleek het een 16GB ipv 32GB te zijn door een verkeerd geregistreerd IMEI nummer. Kon daarna weer opnieuw beginnen. 8)7).

Lang verhaal kort, KPN bood me aan alsnog een garantieclaim in te dienen voor een nieuw toestel waarna ik voor de P10 Lite ben gegaan. M'n abonnement loopt nog maar een paar maanden dus dat houd ik nog wel vol met een midrange-toestel. Bloatware is zo goed als allemaal te verwijderen, ook de EmUI-skin valt me alles mee. Het grootste nadeel tov de 5X vind ik het gemis van snel opladen. De P10 Lite heeft een micro-usb aansluiting.

Edit: ik heb 'm een pas een maand, maar tot nu toe geen zichtbare vertragingen in de OS.
Pagina: 1