Game PC obv BBG november

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste tweakers,

Hieronder maar even mijn bericht aangepast zodat het voldoet aan de eisen van dit forum.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een gamer die voornamelijk spellen als overwatch en leauge of legends speelt, maar daar tussendoor het fijn vind om games als The witcher / dark souls / dragons dogma / Divinity etc te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik ben op zoek naar een pc voor max 900,- (exclusief verzendkosten).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
850 Pro 256GB SSD schijf

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met inhoud (dvd speler is niet nodig, wifi ook niet).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur, zolang de hardware maar goed op elkaar is afgestemd (maar dit zeg ik met beperkte kennis)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?

Ik zou graag een goede videokaart willen en een toekomstbestendige processor.
Als het kan (weet niet of dit zo werkt) zou ik een videokaart met 2 hdmi aansluitingen willen. Heb een TV scherm en een computerscherm op twee plekken staan en het zou mooi zijn als ik, om te switchen tussen deze twee, niet telkens onder mijn bureau hoef te kruipen.

Ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Advies of onderstaande samenstelling een mogelijke keuze is of dat ik beter andere keuzes kan maken.
In gedachte houdend dat geheugen op een later tijdstip uitgebreid kan worden en de kast me niet interesseert.

Ik heb de BBG bekeken van november en daar een beetje aan lopen tweaken. Uitkomst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 433,90€ 433,90
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 92,-€ 92,-
1be quiet! System Power 8 500W€ 49,01€ 49,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,76

[ Voor 30% gewijzigd door illusion101 op 15-11-2017 21:18 . Reden: Aanpassen zodat het voldoet aan de wensen van dit forum. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien is het beter om eerst een tweedehands videokaart te kopen en deze later weer te verkopen. Dan hoef je niet heel veel verlies daarop te maken en kun je toch een fatsoenlijke behuizing en voeding halen en gewoon 16GB werkgeheugen halen. 8GB is tegenwoordig namelijk wel heel erg krap voor moderne games.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
@-The_Mask- Dan ga je zo'n paniekaankoop doen als tussenoplossing en hoe lang wou je met die tweedehands videokaart doen? 3 maanden? 3 jaar? Dat ding is al oud en wordt alleen maar ouder en is dadelijk niks meer waard. Kost je alleen maar geld en levert niks op, alleen maar omdat je nu nu nu iets moet hebben.

@illusion101 Ik zou adviseren om te wachten tot je genoeg geld hebt en kan kopen wat je daadwerkelijk wilt of je PC aanpassen aan je budget. Alleen heb je ons niet verteld wat je ermee wilt dus kunnen we geen passend advies geven. Overigens is dit niet het juiste topic voor je vraag. Je kan een nieuw topic openen in Desktop Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:01

br00ky

Moderator Harde Waren
@illusion101, ik heb je topic afgesplitst. Het BBG topic is niet voor persoonlijk advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
Bedankt @br00ky , ik wist niet zeker of dat kon.

@chim0 Eigenlijk is de situatie als volgt:
Ik heb hier 2 pc's staan. 1 uit het jaar 0 en 1 van ongeveer 2 a 3 jaar geleden.
Die wat jongere pc is nog gewoon goed en gaat mijn 2de pc vervangen.
De aanschaf zoals ik hierboven heb aangegeven moet dan mijn nieuwe main worden.

Ik ben een gamer die voornamelijk spellen als overwatch en leauge of legends speelt, maar daar tussendoor het fijn vind om games als The witcher / dark souls / dragons dogma / Divinity etc te kunnen spelen.

Ik ben iemand die graag op hoge kwaliteit graphics speelt, maar ik vind het te ver gaan om een videokaart van boven de 500,- te kopen. Als ik zie dat mijn pc van 2 jaar oud (geloof dat daar een GTX 760 in zit) nog prima draait, verwacht ik eigenlijk dat die GTX 1070 me een behoorlijke tijd zoet moet kunnen houden.

De 8 gig is een dingetje, maar in februari een mooi cadeau om te vragen voor de verjaardag ;)
Op die manier kan ik nu al mijn pc bestellen en hem over 3 maanden een upgrade geven.
In principe maakt het niet uit toch of ik nu een set van 16 gig koop of zometeen 4x 4x erin heb zitten?
Budget technisch (en praktisch gezien, want ik zou hem graag voor het nieuwe jaar willen) komt het zo net even beter uit.

Wat bedoel je met je pc aanpassen aan je budget, welke keuzen zouden er dan anders gemaakt mogen worden?

Laatste ter info, de kast kan me echt helemaal niks interesseren. Die hangt onder m'n bureau en ziet niemand. Het is dat er een kast omheen moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:32:
@-The_Mask- Dan ga je zo'n paniekaankoop doen als tussenoplossing en hoe lang wou je met die tweedehands videokaart doen? 3 maanden? 3 jaar? Dat ding is al oud en wordt alleen maar ouder en is dadelijk niks meer waard. Kost je alleen maar geld en levert niks op, alleen maar omdat je nu nu nu iets moet hebben.
Ik heb niet eens een videokaart genoemd? Dus hoe kun je nou zeggen dat dat zo gaat zijn? Ik had bijvoorbeeld ander half jaar geleden ook een R9 290 gekocht voor 130 euro welke ik een half jaar geleden voor 250 euro had verkocht. Bijna dubbel zoveel dus door de mininggekte.

Een videokaart als de R9 290 is nu weer gewoon een dikke 100 euro en over een jaar zal die maar enkele tientjes minder waard zijn. Tenzij de mininggekte weer op laait dan kun je hem weer met winst verkopen. Veel verlies ga je er iig niet op maken, tenzij je veel te veel voor de videokaart gaat neer leggen natuurlijk, maar dan ben je sowieso niet slim bezig.

Overigens moet je ook niet vergeten dat een nieuwe videokaart nog harder afschrijft en dat er binnen een jaar weer een nieuwe generatie videokaarten beschikbaar is. Dus de afschrijving is waarschijnlijk zelfs minder als je eerst een tweedehands videokaart koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
Mogelijk dat ik kosten kan besparen op de videokaart:

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC

• illusion101
-The_Mask- schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:20:
Dat kan ook idd, kan er iig een goede voeding vanaf.
Dat is trouwens ook één van de vraagstukken. Waarom zou die voeding zoveel minder zijn?
Ik zag dat degene die in de BBG staat een 80 plus Gold certificate heeft.

Seasonic Focus Plus 550 Gold

In hoeverre is het die 30 euro extra nou waard. Ik heb serieus nog nooit voeding problemen gehad (en heb er ook nooit extra op gelet wat voor voeding er in mijn pc ging).

Gold certificate is leuk, maar het moet die 30 euro zuinigheid wel waarmaken dan.

Verder hoop ik trouwens nog steeds dat iemand mij de opmerking van ChimO kan uitleggen: "je PC aanpassen aan je budget". Zoals ik het nu zie voldoet de lijst toch gewoon?

Stel ik bestel al deze onderdelen. Dan werken ze en vliegen ze (voor zover ik kan zien) niet in de brand na een jaar. De specs voldoen aan mijn eisen, maar toch krijg ik het gevoel dat er een negatieve bui boven het totaal plaatje hangt. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk waarde uit m'n geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
illusion101 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:39:
[...]

Dat is trouwens ook één van de vraagstukken. Waarom zou die voeding zoveel minder zijn?
Ik zag dat degene die in de BBG staat een 80 plus Gold certificate heeft.

Seasonic Focus Plus 550 Gold

In hoeverre is het die 30 euro extra nou waard. Ik heb serieus nog nooit voeding problemen gehad (en heb er ook nooit extra op gelet wat voor voeding er in mijn pc ging).

Gold certificate is leuk, maar het moet die 30 euro zuinigheid wel waarmaken dan.

Verder hoop ik trouwens nog steeds dat iemand mij de opmerking van ChimO kan uitleggen: "je PC aanpassen aan je budget". Zoals ik het nu zie voldoet de lijst toch gewoon?

Stel ik bestel al deze onderdelen. Dan werken ze en vliegen ze (voor zover ik kan zien) niet in de brand na een jaar. De specs voldoen aan mijn eisen, maar toch krijg ik het gevoel dat er een negatieve bui boven het totaal plaatje hangt. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk waarde uit m'n geld te krijgen.
Die voeding is gewoon best prima hoor. Alles tezamen gewoon een prima lijstje, hoeft geen negatieve bui boven te hangen. Als je dit zo koopt zijn er alleen 2 dingen:

8gb ram is inderdaad wat krap, maar dit kan je makkelijk upgraden, er is geen verschil tussen 2x8 of 4x4 behalve dat nog een upgrade naar bijvoorbeeld 32 wel duurder wordt.

Ik zou toch wel iets meer uitgeven aan je behuizing, al zijn het twee tientjes, deze is erg matig aan de reviews te zien.

Verder heb je dan een prima build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Er is dus wel verschil tussen 2x8 en 4x4 met Ryzen. Met 2 bankjes gevuld zul je over het algeemn je RAM hoger kunnen clocken dan met 4 en 2x8 zou dan ook mijn voorkeur hebben. Verder een 1070 voor LoL en Overwatch op 1080p? Waarom? Een 1060/Rx580 gaat je ook boven de 100 fps geven. Kun je een paar tientjes extra in de case stoppen en de rest in je zak houden voor een latere GPU upgrade. Ben je overigens van plan de voeding mee te nemen naar een nieuw systeem later en er dus >5 jaar mee te doen is het zeer zeker zinvol om een high end model als de focus plus, corsair RMx of bitfenix whisper te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:30
Die voeding is niet prima, uit het Voeding advies en informatie topic - Deel 34:
De be quiet! System Power 8 serie is de opvolger van de System Power 7 serie. De System Power 8 serie bestaat op dit moment uit drie voedingen, maar geen van alle zijn echt bijzonder of echt het overwegen waard. De kwaliteit en prestaties zijn niet verbetert ten opzichte van de vorige generatie, enige voordeel zouden de zwarte kabels kunnen zijn. Maar PC's welke een 500W of 600W voeding nodig hebben en dus een high-end game PC zijn verdienen gewoon een veel betere voeding dan deze budget serie. De 400W versie zou je misschien nog kunnen overwegen, maar het is slimmer om gewoon letterlijk een paar euro meer uit te geven. Deze voedingen beschikken ook niet over individuele spanningsregulatie en zijn dus niet C6 en C7 compatibel.

Bottom line is dat je voeding het belangrijkste onderdeel is va je pc en dus het laatste waar je op moet besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een betere voeding dan de System Power 8 500w kost overigens niet eens meer:
pricewatch: Corsair CX450M

Wat dacht je van zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,45€ 200,45
1ASRock A320M€ 58,05€ 58,05
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
1Team Group Night Hawk TF1D416G3000HC16CDC01€ 157,30€ 157,30
1Corsair CX450M€ 48,50€ 48,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,30

Kun je dan die 2e hands GTX 1070 bij nemen (toevallig gereserveerd voor jou?) of een nieuwe GTX 1060 of RX 580. Nadeel is dat het moederbord wat minder uitgebreid is, maar ik denk niet dat je die extra aansluitingen erg gaat missen? Wel zit er meteen 16GB ram bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ben alweer even bezig geweest met het doornemen van al de adviezen en had zelf ook alweer een lijstje :)

@JVRadeon Nee helaas, hij heeft hem wel op gereserveerd gezet naar aanleiding van de vraag van mij of hij nog beschikbaar was :'(

Zo even jou lijst naast die van mij leggen en dan kijken wat de uitkomst is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
Ik ben uitgekomen op de volgende lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,45€ 200,45
1ASRock A320M€ 58,05€ 58,05
1MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB€ 356,95€ 356,95
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 56,-€ 56,-
1Team Group Night Hawk TF1D416G3000HC16CDC01€ 157,30€ 157,30
1Cooler Master GM G450M€ 48,50€ 48,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,25

Ik heb de kast vervangen voor een ander model waarbij er aansluitingen aan de voorzijde zitten.
Tevens de voeding vervangen, omdat iemand uit mijn omgeving laatst deze Cosair heeft gekocht en hier problemen mee heeft gehad.

Dit kan natuurlijk die 1 uit de 1000 zijn waar wat mis mee is, maar better safe then sorry ;)

Zoals je aangaf is het moederbord minder uitgebreid, maar ik verwacht inderdaad niet dat ik de aansluitingen nodig heb. Geloof dat dit met name zit in de 2de videokaart aansluiting + 64 gig ram?

Hebben jullie aan de hand van deze lijst nog opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:30
De Corsair heeft inderdaad soms fanproblemen (ik heb hem zelf ook, maar geen last ervan). De Cooler Master die je nu hebt is iets minder van kwaliteit, maar wel stiller. Je kan nog beter voor een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W gaan, die is zelfs iets beter van kwaliteit dan de Corsair en onhoorbaar stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
RX 580 is eigenlijk alleen interessant als je hem voor minder dan 300 euro kunt krijgen. Ligt qua prestatie ongeveer gelijk of enkele procenten hoger dan een 1060, dus als 300 niet haalbaar is heb je voor die prijs een mooie 1060 6GB.

Denk nog even goed na over het moederbord. Als je absoluut niet gaat overclocken is dit voldoende, echter zit er een hoop extra prestaties in Ryzen die je er alleen uit gaat krijgen dmv een overclock op RAM/CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 22:52
RX 580 is gewoonweg een vreselijke keuze die niet is goed te praten. Geef dan iets meer uit voor een goede 1070 of koop eentje tweedehands. Waarom een tower als je maar een m-ATX bordje hebt en niet eens een harde schijf? Dan heb je zoveel loze ruimte. Daarnaast snap ik dat iemand uit je omgeving problemen kan hebben, dit betekent echter niet dat de voeding slecht is. Op zo een moment ga je een beetje scheef kijken naar je opties. Persoonlijk zou ik dan iets meer kwaliteit kiezen, de Seasonic Focus Gold of eventueel een Evo 520W. Zoek een leuk m-ATX towertje met windows zoals de Fractal Design die weerder werd gelinkt, dan heb je ook nog iets aan de RGB van je RAM en een minder grote kast met loze ruimte.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
untflanked schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:31:
RX 580 is gewoonweg een vreselijke keuze die niet is goed te praten.
Bij welke prijs zou jij de RX580 dan gaan overwegen? Bijvoorbeeld de Sapphire Nitro + RX580 8gb, deze is in Duitsland te krijgen tussen € 300 en € 320 (hier in NL ook soms).

[ Voor 12% gewijzigd door horizon1978 op 17-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
horizon1978 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:45:
[...]

Bij welke prijs zou jij de RX580 dan gaan overwegen? Bijvoorbeeld de Sapphire Nitro + RX580 8gb, deze is in Duitsland te krijgen tussen € 300 en € 320 (hier in NL ook soms).
De RX 480 8GB ging voor €240. Toen kwam de RX 580 uit, zonder eigenlijk een legitieme reden want hij is amper beter. De RX 580 8GB is mijns inziens pas interessant bij €250. Het middensegment is momenteel gewoon niet aanwezig. Dan kom ik je toch bij een tweedehands 1070 voor ongeveer €375 wat heel erg interessant is naar mijn mening. Ik heb zelf een R9 Fury en heb een tijdje de RX 480 gehad, maar er zijn rond de €300 gewoon geen opties die nieuw hun prijs waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
Jullie maken het me niet gemakkelijk ;)

Ik heb een paar vragen;
Ik zie bij de 1060 de Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 6G voor 295,- en de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G voor 378,-
Het verschil in specs is echter niet aanwezig lijkt het? Is dit dan vanwege merk?

Zelfde eigenlijk voor:
Corsair Vengeance uit de BBG Nov en de Team Group Night Hawk

Mogelijkheid voor nu om kosten te drukken is dus die van 295,- . Die kan ik later in m'n 2de pc stoppen en dan later een 1070 of hoger kopen. Dit kan dan ook met de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G

2 Ik heb dus een normaal computerscherm op m'n pc aangesloten staan. Deze is voor als ik achter mijn bureau zit. Ik heb een TV scherm op een andere plek staan, soms wil ik met een controller gamen vanuit m'n luie stoel en daarom heb ik een 10m hdmi kabel gelegd om te kunnen switchen.
Als ik nu wil switchen moet ik onder mijn bureau kruipen om dit om te zetten. Dit lijkt me A. niet goed voor de aansluitingen en B. het is gewoon irritant..

Dus stel dat ik een videokaart met 2 hdmi aansluitingen heb. Kan ik dan eenvoudig switchen tussen beide of split hij het scherm automatisch en kom ik er dus niet aan onderuit om onder mijn bureau te kruipen 8)7

Kast ruimte is niet zo'n probleem. Ik heb een setup waarbij de pc's onder mijn bureau ophangen.

[ Voor 16% gewijzigd door illusion101 op 17-11-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
illusion101 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:54:

Wat bedoel je met je pc aanpassen aan je budget, welke keuzen zouden er dan anders gemaakt mogen worden?
Dat je videokaart de helft van je budget is, omdat je de nieuwste games op de hoogste instellingen wilt spelen. Dan is de verhouding met de andere onderdelen een beetje zoek, omdat je daar dan op moet besparen.
-The_Mask- schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:43:
[...]

Ik heb niet eens een videokaart genoemd? Dus hoe kun je nou zeggen dat dat zo gaat zijn? Ik had bijvoorbeeld ander half jaar geleden ook een R9 290 gekocht voor 130 euro welke ik een half jaar geleden voor 250 euro had verkocht. Bijna dubbel zoveel dus door de mininggekte.
Dan moet je die wel noemen want of je nou een tweedehands GTX 1070 koopt of een HD 6970 scheelt nogal wat. En die mininggekte is idd een uitzonderlijke situatie, die verpest de hele videokaartwereld. Normaal gesproken is dat niet zo.
Een videokaart als de R9 290 is nu weer gewoon een dikke 100 euro en over een jaar zal die maar enkele tientjes minder waard zijn. Tenzij de mininggekte weer op laait dan kun je hem weer met winst verkopen. Veel verlies ga je er iig niet op maken, tenzij je veel te veel voor de videokaart gaat neer leggen natuurlijk, maar dan ben je sowieso niet slim bezig.
Klopt, weer die mininggekte wat de situatie uitzonderlijk maakt.
Overigens moet je ook niet vergeten dat een nieuwe videokaart nog harder afschrijft en dat er binnen een jaar weer een nieuwe generatie videokaarten beschikbaar is. Dus de afschrijving is waarschijnlijk zelfs minder als je eerst een tweedehands videokaart koopt.
Die tweedehands was ooit toch ook nieuw, dus die schrijft toch net zo hard af? Dus dat snap ik niet helemaal.

Wat voeding betreft de pricewatch: Cooler Master MasterWatt 450 of de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W goed?
illusion101 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:01:

Dus stel dat ik een videokaart met 2 hdmi aansluitingen heb. Kan ik dan eenvoudig switchen tussen beide of split hij het scherm automatisch en kom ik er dus niet aan onderuit om onder mijn bureau te kruipen 8)7
Je kan ook een DVI naar HDMI kabel kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 17-11-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
illusion101 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:01:
Jullie maken het me niet gemakkelijk ;)

Ik heb een paar vragen;
Ik zie bij de 1060 de Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 6G voor 295,- en de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G voor 378,-
Het verschil in specs is echter niet aanwezig lijkt het? Is dit dan vanwege merk?

Zelfde eigenlijk voor:
Corsair Vengeance uit de BBG Nov en de Team Group Night Hawk

Mogelijkheid voor nu om kosten te drukken is dus die van 295,- . Die kan ik later in m'n 2de pc stoppen en dan later een 1070 of hoger kopen. Dit kan dan ook met de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G

2 Ik heb dus een normaal computerscherm op m'n pc aangesloten staan. Deze is voor als ik achter mijn bureau zit. Ik heb een TV scherm op een andere plek staan, soms wil ik met een controller gamen vanuit m'n luie stoel en daarom heb ik een 10m hdmi kabel gelegd om te kunnen switchen.
Als ik nu wil switchen moet ik onder mijn bureau kruipen om dit om te zetten. Dit lijkt me A. niet goed voor de aansluitingen en B. het is gewoon irritant..

Kast ruimte is niet zo'n probleem. Ik heb een setup waarbij de pc's onder mijn bureau ophangen.
Merk vooral. Overigens is die eerste niet beschikbaar zoals je ziet als je op de link klikt. Ik ben niet bekend met het Team Hawk geheugen, maar vind het alleen apart dat het zo goedkoop is. Er zijn daarnaast voldoende opties voor dvi naar hdmi, displayport naar hdmi etc. Je kan je computerscherm gewoon dupliceren op je TV zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
Je kan ook een DVI naar HDMI kabel kopen.
Dat is de vraag niet. De vraag van @illusion101 is of je kunt switchen tussen 2 aansluitingen.

Dit lijkt mij wel mogelijk, misschien kan het wel met software oid, maar het kan ook met een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot voor kort was het Corsair geheugen zelfs een stuk goedkoper dan de Team Group. De laatst maand zijn de geheugenprijzen de pan uitgerezen, maar wonderbaarlijk genoeg het Team Group setje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nog een oude voorraad van een leverancier die het voor de lagere prijzen heeft ingekocht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Menno02 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:58:
[...]

Dat is de vraag niet. De vraag van @illusion101 is of je kunt switchen tussen 2 aansluitingen.

Dit lijkt mij wel mogelijk, misschien kan het wel met software oid, maar het kan ook met een splitter.
Je kan toch gewoon in Windows kiezen wat je wilt? Klonen, dupliceren, schermen detecteren (welk 1 en 2 is) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
chim0 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 04:43:
[...]

Je kan toch gewoon in Windows kiezen wat je wilt? Klonen, dupliceren, schermen detecteren (welk 1 en 2 is) etc.
Ja dat leek mij ook maar durfde het niet met zekerheid te zeggen, gebruik die opties namelijk nooit. Bedankt voor de bevestiging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:40:
[...]

Dan moet je die wel noemen want of je nou een tweedehands GTX 1070 koopt of een HD 6970 scheelt nogal wat. En die mininggekte is idd een uitzonderlijke situatie, die verpest de hele videokaartwereld. Normaal gesproken is dat niet zo.
Het lijkt mij logisch dat je een interessante tweedehands videokaart koopt en niet een ding waar je niks aan hebt.
Die tweedehands was ooit toch ook nieuw, dus die schrijft toch net zo hard af? Dus dat snap ik niet helemaal.
Nieuw spul schrijft altijd harder af dan tweedehands spul, maakt niet uit waar het over gaat. Waardevermindering gaat het snelst als je iets nieuw koopt. Dan heb je een moment dat de waarde stagneert en aan het einde, als niemand er meer geïntresserd in is, is het vooral wat de gek er voor geeft.
De BitFenix absoluut, als die goed leverbaar wordt voor een dikke 60 euro wat die dan gaat kosten. De Cooler Master is dan een stuk minder bijzonder met zijn kleine 60 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:20:
[...]
Het lijkt mij logisch dat je een interessante tweedehands videokaart koopt en niet een ding waar je niks aan hebt.
Als je niks concreets benoemt, zijn het alleen maar aannames. Kan net zo goed een TNT AGP zijn.
[...]

Nieuw spul schrijft altijd harder af dan tweedehands spul, maakt niet uit waar het over gaat. Waardevermindering gaat het snelst als je iets nieuw koopt. Dan heb je een moment dat de waarde stagneert en aan het einde, als niemand er meer geïntresserd in is, is het vooral wat de gek er voor geeft.
Met een nieuwe doe je langer mee.

Hoe dan ook, het gaat erom dat TS de helft van z'n budget wil spenderen aan de videokaart, wat ik niet zou doen, dus zou je ergens concessies moeten doen, maar waar dat is, kan alleen TS bepalen.
Pagina: 1