Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-08 07:37
Goedemiddag, na een heleboel tijd is het er eindelijk van gekomen om een en ander aan te sluiten na de tips van @dion_b in mijn topic Sitecom WLR-8100 AC1750 X8 alleen via ethernetkabel?.

Ik ben aan het proberen gegaan met zowel de Sitecom als de Netgear om deze bedraad op te hangen in de gang, maar tot mijn verbazing zat er geen enkele ingang voor een ethernetkabel op de Netgear, alleen 4x uitgaand. Dus was de keuze snel gemaakt, de Sitecom hangt nu bekabeld met een Cat6 koperkabel in de gang als centraal AP.

De Netgear staat nog op zijn eigen plek en heeft wireless verbinding met de modem/router van de provider en hierop is nog steeds draadloos de IP-camera buiten aangesloten.

Het wifi-bereik is inderdaad opvallend veel beter nu in de woonkamer en in de keuken met de Sitecom, met dank aan dion_b! voor de duidelijke uitleg en hulp. _/-\o_

Ik vroeg me alleen nog twee dingen af.

Ten eerste, als ik met smartphone of tablet probeer de camera te zien via de app, krijg ik geen verbinding. Ik denk zelf dat het door de toekenning van de IP-adressen komt, ook gezien het topic wat ik gelezen heb van HyperBart over het draadloos gebruik van een router als AP.

Ten tweede vraag ik me af of het beter is de Netgear draadloos te verbinden met de Sitecom, die dichterbij is, in plaats van met de modem/router. Maar dan krijg je denk ik ook nog meer te maken met toewijzingen van de IP-adressen :/

Ik denk dat het niet kunnen benaderen via de Sitecom te maken zou kunnen hebben dat de standaard IP-range van het modem/router 192.168.1.x is en de Sitecom geeft IP-nummers in de range 192.168.0.x. Zelf zit de Sitecom wel in de range 192.168.1.x.

Zou ik de Sitecom zonder problemen kunnen wijzigen naar geen automatische IP toewijzing en vallend in de range 192.168.1.x en zou dat dan helpen?

De Netgear zit nu ook in de range 192.168.1.x, maar heeft een vast IP adres in het modem/router wat buiten de begin- en eindnummers valt.

Sorry dat ik waarschijnlijk een vraag stelt die al vele malen beantwoord is maar er is zoveel te vinden dat ik niet meer weet waar te zoeken :$

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:53
stel de Sitecom in als ap dan geeft er maar 1 apparaat IP nummer,s
wat voor netgear is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
vonkkie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:36:
stel de Sitecom in als ap dan geeft er maar 1 apparaat IP nummer,s
wat voor netgear is het ?
Het modem/router is een Orange Livebox, de Netgear een WN2500RP.

Het topic van [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ben ik begonnen te lezen, vandaar mijn gedachten over de twee verschillende ranges van IP. Maar op een gegeven moment worden het zoveel opmerkingen en technische termen in de antwoorden dat ik weer de weg kwijt raak.

Als ik de Netgear aanmeld op de Sitecom zou de Sitecom het adres aan de Netgear moeten toekennen, als ik het goed begrijp, in de range 192.168.0.x als ik DCHP op dynamisch hou?

Ik heb verder nog geen instellingen in het modem en de sitecom aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
in de sitecom zou ik de dhcp server uit zetten zodat je orange de dhcp uitgeeft dan valt alles binnen 1 range en kan je waarschijnlijk wel je camera vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
Argg, op de een of andere manier lukt dat niet. Als ik in de Sitecom de DHCP uitschakel op deze manier: [Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a0eff8c01b5b/5a0eff8be54d2-Schermopname_(9).thumb.jpg

lukt het niet meer om een ip adres te krijgen als je een telefoon of tablet laat verbinden met de Sitecom. Hij blijft hangen in 'ip-adres' verkrijgen en op het moment dat ik de DHCP weer inschakel schiet de telefoon of tablet meteen door naar 'verbonden met internet'.

Zet ik iets verkeerd uit? In de Orange heb ik niets aangepast. De sitecom heeft daar 192.168.1.23 als adres en met kabel verandert dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
Hehoo schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:32:
Argg, op de een of andere manier lukt dat niet. Als ik in de Sitecom de DHCP uitschakel op deze manier: [[afbeelding]

lukt het niet meer om een ip adres te krijgen als je een telefoon of tablet laat verbinden met de Sitecom. Hij blijft hangen in 'ip-adres' verkrijgen en op het moment dat ik de DHCP weer inschakel schiet de telefoon of tablet meteen door naar 'verbonden met internet'.

Zet ik iets verkeerd uit? In de Orange heb ik niets aangepast. De sitecom heeft daar 192.168.1.23 als adres en met kabel verandert dat geloof ik niet.
Moglijk de kabel van af de router in de normale netwerk aansluiting plaatsen ipv in de wan aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
Bedoel je op deze manier:
de kabel zit nu op poort 3 Ethernet van de router, naast de twee kabels naar de vaste pc's. Die laat ik zo
Op de router zit de kabel op de WAN (blauwe) poort, die moet naar de poort 1 (geel).

Deze manier heb ik geprobeerd maar dan krijg ik geen internettoegang. Zodra ik de kabel weer in de blauwe klik is er internettoegang.

En toen probeerde ik het volgende: de kabel weer in de blauwe WAN, het ip-adres in het modem vast op het ip-adres wat toegekend is (.23) en in de AP automatisch ip-wijziging uit en het ip-adres .23 daar ingevoerd. Maar dan krijg ik een waarschuwing dat WAN en LAN conflict hebben.

Ik heb het idee dat ik weer twee dingen door elkaar aan het gooien ben :?

[ Voor 5% gewijzigd door Hehoo op 26-11-2017 12:24 ]

Pagina: 1