[forum] [bug] Zoek in het Forum werkt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Volgens mij ben ik vaker tegen zo'n probleem aangelopen, maar nu kan ik het reproduceren.

Ik ben op zoek naar dit topic: >24 uur stroomstoring: Hoe zal de maatschappij zich houden?
Dus ik typ boven in de balk "Zoek in het Forum" de volgende letters: "stroomstor", en dan geeft hij netjes een resultaat.
Maar als ik de gezochte tekst langer maak, zoals "stroomstori", dan zijn er geen zoekresultaten meer.

Zit daar ergens een limiet op het aantal te vinden tekens?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Onbekend schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:38:
Zit daar ergens een limiet op het aantal te vinden tekens?
Niet echt. Maar in dit geval zijn beide natuurlijk in principe geen juiste zoektermen voor het te zoeken woord.

De reden dat dit toch 'toevallig' werkt voor dat eerste woord komt doordat er stemming wordt toegepast. De woorden 'stroomstoring' en 'stroomstoringen' worden vziw gestemd naar 'stroomstor'. En stroomstor zelf wordt toevallig niet gestemd :) En dus matched die op de betreffende woorden.

Als je een wildcard search wilt, dan moet je er nog een * achter zetten.

• Onbekend
Als ik de tekst "stroomstorin*" invul, krijg ik geen zoekresultaten. Als ik "stroomstoring:" (inclusief dubbele punt) invul, krijg ik wel de topictitel als resultaat.
Ook op de pagina https://gathering.tweakers.net/forum/find geeft het zoeken met "stroomstorin*" niet dat topic terug in de zoekresultaten.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hmm... dat zal wel dezelfde oorzaak hebben; die 'stroomstoring' wordt uberhaupt niet in de database gezet, waardoor een wildcard-search op iets dat langer is dan 'stroomstor' domweg niet werkt :/

Het is nogal een edge case en mede door de hogere opslag-vereisten en complexere samenstelling van technische tegenhanger van de zoekopdrachten voor ons niet echt gewenst om alle originele woorden ook in stand te houden.

De dubbele punt maakt overigens niet uit, die wordt toch wel verwijderd. Kan je ermee leven dat je het beste gewoon het woord zonder spelfouten kunt typen? 'stroomstoring' dus. 't Zal niet altijd logisch zijn als je alle varianten op een woord wilt (bijv stroomstorinkje), maar door de manier waarop woorden efficienter worden opgeslagen, verdwijnt er helaas wat informatie die het lastig maakt om voor iedere zoekopdracht de perfecte antwoorden te geven. Sterker nog, als die informatie wel bleef zouden sommige andere zoekopdrachten weer minder goed gaan werken :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn bevindingen:
Vind het topic:
- strooms
- stroomst
- stroomsto
- stroomstor
- stroomstoring:

Vind het topic niet:
- stroomstori
- stroomstorin
- stroomstoring

Als de dubbele punt wordt genegeerd, waarom vind je 't topic er dan wel mee, maar zonder niet als suggestie?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Onbekend
ACM schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:36:
Kan je ermee leven dat je het beste gewoon het woord zonder spelfouten kunt typen? 'stroomstoring' dus.
Daar kan ik zeker mee leven, maar zoals hierboven al aangegeven werkt dat niet.

Het gaat er mij om dat ik soms topics niet kan vinden, terwijl ik volgens mij wel de juiste zoektermen gebruik. Wildcards en geen leestekens gebruiken behoren natuurlijk ook tot de mogelijkheden, maar als je niet weet wanneer wat nodig is wordt het zoeken en vinden van iets wel heel lastig. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:57:
Mijn bevindingen:

Vind het topic niet:
- stroomstoring

Als de dubbele punt wordt genegeerd, waarom vind je 't topic er dan wel mee, maar zonder niet als suggestie?
Ik zie 'm hier gewoon tussenstaan, zelfs bovenaan?
https://gathering.tweaker...ind?keyword=stroomstoring

Met welke zoek-url eindig je als je 'm niet vindt met dat woord?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ACM schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:35:
[...]

Ik zie 'm hier gewoon tussenstaan, zelfs bovenaan?
https://gathering.tweaker...ind?keyword=stroomstoring

Met welke zoek-url eindig je als je 'm niet vindt met dat woord?
Ik heb alleen gelet op de suggestie, niet op de resultaten na het daadwerkelijk op [enter] te drukken. Ik denk dat dit ook is wat @Onbekend probeert te zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1