'The connection was interrupted' foutmelding in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Op enig moment in de afgelopen uren is Tweakers gestopt met werken in mijn (oudere) Firefox browser. Openstaande tabjes gaven bij simpelweg verversen de foutmelding:
The connection was interrupted

The connection to gathering.tweakers.net was interrupted while the page was loading.

The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.

* If you are unable to load any pages, check your computer's network connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.
Heel Tweakers doet het niet meer, de rest van het internet gelukkig nog wel.

Computer herstart, cache geleegd, cookies gecleared, gerefreshed met firewall heel eventjes uit, http i.p.v. https geprobeerd. Niets lost het op. Aangezien de rest van het internet zoals gezegd wel gewoon is blijven werken kan ik voorlopig niet anders concluderen dan dat er iets bij Tweakers veranderd is dat dit veroorzaakt.

Ik zag ook dat er sinds een aantal dagen mensen nog een ander probleem ervaren met Firefox, dat ik dan niet lijk te hebben. URL op de tweakers pagina werken niet meer in Firefox Dat doet ook vermoeden dat er aan de site gesleuteld is.

Kan hier even naar gekeken worden? :) Lijkt me dat Tweakers zelf ook niet wil dat ze als enige site dit vreemde gedrag vertonen. :/

Oh ja... geen bijzonder add-ons. Geen ad-blocker (die zit in de firewall).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

crisp

Devver

Pixelated

Hoe oud?
[...]

Heel Tweakers doet het niet meer, de rest van het internet gelukkig nog wel.

Computer herstart, cache geleegd, cookies gecleared, gerefreshed met firewall heel eventjes uit, http i.p.v. https geprobeerd. Niets lost het op. Aangezien de rest van het internet zoals gezegd wel gewoon is blijven werken kan ik voorlopig niet anders concluderen dan dat er iets bij Tweakers veranderd is dat dit veroorzaakt.
Wij hebben vziw vandaag (en de afgelopen dagen) geen wijzigingen doorgevoerd.
Ik zag ook dat er sinds een aantal dagen mensen nog een ander probleem ervaren met Firefox, dat ik dan niet lijk te hebben. URL op de tweakers pagina werken niet meer in Firefox Dat doet ook vermoeden dat er aan de site gesleuteld is.
Dat topic beschrijft een probleem dat al langer speelt, en veroorzaakt wordt door een combinatie van nieuwe (WebExtension) en oudere (XPCOM/XUL) extensies.Dat geeft in sommige gevallen problemen. Aangezien in Firefox 57 de oude extensie API wordt disabled zal dat probleem dan (als het goed is) ook opgelost zijn.
Kan hier even naar gekeken worden? :) Lijkt me dat Tweakers zelf ook niet wil dat ze als enige site dit vreemde gedrag vertonen. :/
Ik heb vooralsnog geen concrete aanwijzing dat de oorzaak aan onze kant gevonden moet worden. Dat jij dit probleem alleen bij ons ervaart wil op zich nog niet veel zeggen, behalve dat wij als site blijkbaar iets unieks hebben dat andere sites die jij bezoekt niet hebben ;) Maar nogmaals: aan onze kant is recentelijk niets gewijzigd vziw.
Oh ja... geen bijzonder add-ons. Geen ad-blocker (die zit in de firewall).
Maar je gebruikt dus wel bepaalde add-ons/extensies? En is daar recentelijk bij jou iets in veranderd, een nieuwe versie van een bepaalde extensie bijvoorbeeld? Heb je al gekeken of het daar aan kan liggen? :)

Intentionally left blank

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Versie 3.6.28. O-) Dat is tenminste een browser met goede functionaliteit/user interface, geen 'minimalistic' nonsens en het vreet geen resources/RAM. Zo jammer dat iedereen klakkeloos dat Chrome is gaan imiteren dat eigenlijk een mobiele browser is voor kleine schermen met een hoop ontbrekende functionaliteit. :/

Aan de browser is niets veranderd tussen wel en niet werken. Al heel lang niets aan add-ons veranderd. De browser stond gewoon open met vele tabjes, waarvan diverse van Tweakers. En toen ik weer even wou kijken en ververste werkten ze niet meer. Zeer apart.

Is er aan jullie kant evt. iets aan certificaten veranderd/vernieuwd? Het is geen typische security probleemmelding maar ik hou er toch maar rekening mee.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

crisp

Devver

Pixelated

Misschien dat @Kees weet of er iets mbt de certificaten is aangepast. Maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat we die versie van Firefox toch echt niet meer kunnen of willen ondersteunen. Als wij iets gebruiken waar die browser niet meer mee overweg kan (en die kans neemt met elke aanpassing aan onze kant natuurlijk toe) dan is het gewoon over ben ik bang...

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb gisteren TLS 1.0 uitgezet om een aantal security flaws te parereren. Blijkbaar heeft Firefox 3.6.28 geen tls1.1 of tls 1.2 ondersteuning. Dus heb ik tls 1.0 maar weer aangezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 14-11-2017 08:32 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
En daarmee werkt het inderdaad weer. Houwen zo. d:)b

Enig idee of ondersteuning voor hogere versies toe te voegen zou kunnen zijn? Ik heb wat in about:config zitten kijken bij security maar zie zo gauw niet iets dat van toepassing zou kunnen zijn.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Upgraden is de enige manier.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Huh? Die oude versie van FF ondersteund niet eens TLS1.1 en TLS1.2? Dat deed IE6 al, al stond het niet standaard aan. @CaptJackSparrow, het is echt tijd om over te stappen op een modernere browser(versie).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
FF ondersteunt sinds versie 23 (default = disabled) TLS 1.1 en 1.2, en sinds 27 staat het standaard aan

IE ondersteunt TLS 1.1 en 1.2 sinds versie 8 (default = disabled) en sinds 11 staat het standaard aan

In IE6.0 had je alleen TLS1.0 (en stond het idd niet standaard aan)

bron: https://help.salesforce.c...586&language=en_US&type=1

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Tsja... Ik gebruik FF waar het kan en een latere Opera of Iron voor de rest. De nieuwere engines zijn allemaal gigantisch verkwistend met resources. Het RAM verbruik loopt in Taakbeheer met krankzinnige hoeveelheden op als ik daarmee een paar tabjes open. Als een pagina crasht in zo'n 'modernere' browser als Windows 'volloopt' dan werkt het nog wel in die oude FF.

Verder zit ik al jaren tegen mijn zin 'vast' op XP mede dankzij Microsoft's kortzichtige upgradebeleid waardoor een directe upgrade naar W7 niet mogelijk is. :|

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

:N Zoveel alternatieven mogelijk en je houd je vast aan het verleden. Ik vermoed dat je straks niet meer online bent om deze reden. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Niet mogelijk dus. In mijn specifieke situatie. Dat jouw specifieke situatie niet de hindernissen heeft gekend waar ik wel mee te maken heb gehad maakt het daarmee niet bepalend voor de rest van de wereld.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nu is het Tweakers die (gelukkig voor eventjes) TLS 1.0 uit heeft gezet, maar het zal mij niet verbazen dat dit op een gegeven moment wereldwijd aangeraden gaat worden aan de systeembeheerders, om die ondersteuning uit te zetten.

Kijk ook eens naar SNI met SSL. Ik geloof dat elke server die dit aanzet (en dat zijn er al velen) dat de oudere browsers (IE6) die sites al niet eens meer laden via https (en dat wordt nog vaak gedwongen als je via het onbeveiligde http-protocol binnenkomt).

Dus, neem gewoon de moeite om te upgraden. Als je Firefox zwaar vindt zijn er ook minder zwaardere alternatieven, zoals Waterfox bijvoorbeeld. Ik hoop voor je dat het nog op XP draait, maar als ik jouw was zou ik toch maar eens snel wat gaan regelen om wat meer bij de tijd te blijven.

Eigenlijk door jou moeten serverbeheerders dus onveilige situaties opleveren... ;)
Daar komt het op neer.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2017 11:49 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Fastly (oa buzzfeed, imgur, pinterest) zet het uit in juni 2018
PCI 3.1 (dus onder andere _alle_ payment providers) zetten tls 1.0 en 1.1 uit in april-juli 2018

Het zou mij niet verbazen als je vanaf de zomer volgend jaar Firefox 3.6.28 nauwelijks ergens meer kan gebruiken omdat een aantal standaarden dan eisen dat je alleen de veilige tls 1.2 en tls 1.3 gebruikt.

Bij deze dan ook maar de announcement dat ik het binnenkort ga uitzetten binnenkort (waarschijnlijk zodra ik tls 1.3 support in de lb heb)

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Voor Windows XP is Firefox 52 ESR veruit de beste browser. En dit is een véél betere keuze dan Firefox 3.6.28. Gebruik alsjeblieft die ouwe troep niet zeg. Firefox 52 is zo veel sneller, zo veel veiliger, zo veel stabieler. In alle opzichten een forse verbetering.

En ik vind het best absurd dat Tweakers nu dus TLS 1.0 weer aan heeft gezet, terwijl er dan dus security flaws zijn!! Alleen maar om een browser van ZES jaar oud die sindsdien niet meer geüpdate is te ondersteunen??

Iedereen die ik ken doet z'n browsers zeer regelmatig updaten...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mocht je een nieuwe PC hebben die geen Windows XP draait, dan kan ik vertellen dat Firefox 57 een flink stuk zuiniger is met Ram en CPU. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1