URL op de tweakers pagina werken niet meer in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
Sinds een week of wat merk ik dat de URLs op de Tweakerspagina's niet meer werken. Ik moet de URL kopieren en plakken in de adresbalk als ik de betreffende pagina wil openen.

Dit gebeurt in Firefox (mijn voorkeursbrowser) versie 55.02 en niet in Chrome. Verwacht dus denk dat er iets mis is met de lokale instellingen maar zou ook met de pagina's van Tweakes zelf te maken kunnen hebben?

Kan ik dit zelf verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voorbeelden? Waar zie je dat bijvoorbeeld?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Herbiek616
Heb je je browser al helemaal gereset? Cookies weg, cache leeg, nieuw profiel eventueel, enz?
Heb net alleen mijn cache geleegd en daarna leek het weer prima te werken. Dank je wel voor de hint.

[ Voor 6% gewijzigd door Herbiek616 op 24-08-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik *denk* dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad. Om het wat concreter te maken:

Vanaf de hoofdpagina ga ik een artikel in, lees wat en klik vervolgens op de Tweakers-knop bovenaan. De URL in de adresbalk verandert weliswaar in "https://tweakers.net/" - maar ik krijg niet de hoofdpagina, het artikel wat ik las blijft staan. Even cursor in de adresbalk en 'enter' drukken lost het - voor even - op.

Een 'clear history' lijkt het inderdaad goed op te lossen.

Ik liep precies vandaag tegen dit probleem aan - en wel op twee verschillende laptops met Firefox. Wellicht dat er iets 'raars' zit in een update van Firefox - of wellicht dat er iets 'raars' zit in een site-update van Tweakers.

Maar goed, voor mensen die dit probleem dus herkennen: Menu 'History -> clear recent history...' om het zo te zien op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Klopt hier ook het issue, probleem doet zich alleen voor op tweakers, de clear recent history werkt hier maar heel even.
Soms moet ik zelfs even op F5 drukken voordat de pagina goed refreshed.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Inderdaad, het probleem is hier weer terug. Clear recent history heeft het maar tijdelijk opgelost. Maar onduidelijk voor mij of dit nou een Firefox of Tweakers bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Heb hem hier ook, 56.0b6, ook sinds ongeveer een week geleden. Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Soms zijn extensies de boosdoener bij dit soort zaken. Je zou eens kunnen proberen of het uitschakelen van extensies soelaas biedt (en indien dat zo is ze weer 1 voor 1 aanzetten om te bepalen welke het probleem geeft).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
Even een kleine update van mijn kant: Het komt ook voor bij andere sites, net nog bij Google. Geschiedenis verwijderen heeft niks geholpen.

Kwa extensies heb ik alleen uBlock Origin. Foutje in de nieuwste Firefox-versies?

[ Voor 16% gewijzigd door XpanD op 04-09-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Hier ook. Meest recente Firefox, alleen uBlock en Lastpass. Probleem alleen op tweakers.net, extensies uitschakelen helpt niet. History en cache zijn helaas alleen tijdelijke lapmiddelen, het keert vanzelf terug. En om nou steeds History en cache te legen voor 't.net....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier hetzelfde probleem, ook uBlock Origin geïnstalleerd (alsmede een paar andere add-ons). Heeft iedereen met dit probleem uBlock Origin? Die add-on is namelijk kortgeleden geport naar een WebExtension, dus wellicht is daar iets misgegaan.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben zelf iig ook Firefox gebruiker, maar herken het probleem niet. Ik gebruik geen uBlock Origin.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08

wontcachme

You catch me? No you wont

Ublock origin geeft wel problemen sinds een paar versies geleden. En met de laatste reeks waar ze naar web extensie gaan nog meer problemen. Bij mij laad hij geen enkele startpagina wanneer ublock is ingeschakelt. Ik ben terug gegaan naar 1.13.8 ofzo (versie uit juli) en die werkt wel normaal.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net even geprobeerd te reproduceren, maar nog geen resultaat. Ik heb uBlock (1.14.4) en Ghostery. Firefox 55.0.2 op Linux overigens. Iedereen met issues heeft Windows? En welke versie dan precies? @crisp, wat is jouw OS? Wie weet dat het OS gebonden is. Het lijkt iig op een issue in Firefox te zitten, niet de site (mede ook omdat @XpanD het op andere sites heeft gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Nu online
Heb je uBlock of uBlock Origin? Dat zijn twee verschillende add-ons.

Ik heb Windows 10 (1703) ja, Firefox 55.0.3 (en uBlock Origin 1.14.4)

[ Voor 3% gewijzigd door Lrrr op 04-09-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier ook het issue. Windows 10 home, Firefox browser met uBlock Origin, HTTPS everywhere en Ghostery. Allen volledig up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jamy015 schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:36:
Heb je uBlock of uBlock Origin? Dat zijn twee verschillende add-ons.

Ik heb Windows 10 (1703) ja, Firefox 55.0.3 (en uBlock Origin 1.14.4)
Ublock origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hero of Time schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:52:
Net even geprobeerd te reproduceren, maar nog geen resultaat. Ik heb uBlock (1.14.4) en Ghostery. Firefox 55.0.2 op Linux overigens. Iedereen met issues heeft Windows? En welke versie dan precies? @crisp, wat is jouw OS? Wie weet dat het OS gebonden is. Het lijkt iig op een issue in Firefox te zitten, niet de site (mede ook omdat @XpanD het op andere sites heeft gezien).
Ik heb het ook en zit op Linux (Ubuntu) dus het ligt niet aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSpace
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 18:29
Ik heb dit probleem ook, en gebruik ook uBlock Origin. Zal de boel eens uitschakelen om te zien of dat verschil maakt.

In eerste instantie vermoedde ik dat Tweakers.net iets met de browser history API deed (wat dan mis ging) , maar bij nader inzien is het een doodnormale pagina-navigatie. In de Network tab van de development tools zie ik een normaal request voor de opgevraagde pagina, met een 200 response met content-type text/html. Echter, de Response tab is in het geheel leeg, er wordt ook geen grootte van de response aangegeven in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb dit ook, dacht dat t alleen bij mij aan de hand was. Ubuntu + FF55. @Hero of Time Probleem komt af en toe voor, niet altijd.

Iemand dit probleem ervaren zonder Ublock Origin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb wel uBlock Origin maar hij staat uit en heb het dan nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58

Pazo

Mroaw?

Same here, dacht eerst dat het aan mij lag maar er zijn dus meerdere mensen met dit ietwat vreemde probleem. Ik ervaar dit echter alleen bij Tweakers.net.

Ook ik heb uBlock Origin draaien, als mede HTTPS Everywere.
Firefox 55.0.3.

[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 05-09-2017 09:01 . Reden: typo ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

emnich schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:58:
Staat hij uit voor tweakers.net of heb je echt de hele extensie disabled? Wellicht dat dat nog verschil maakt? 'uit' is niet altijd uit :P

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 05-09-2017 09:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik heb het ook, Firefox 55 met ub-origin en ghostery op linux.

Behalve dat tweakers-links soms niet werken kan ik ook niet vertrekken uit tweakers als ik een ander adres in de balk typ en daarna werkt ook een navigatie-element binnen tweakers niet.

Ik heb dit alleen bij tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
emnich schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:58:
Als je uBlock Origin uitzet staat het niet echt 'uit'. Hij blokkeert geen advertenties meer. Maar hij staat nog wel 'aan' op Chrome-niveau, hij heeft nog steeds dezelfde mogelijkheden als altijd. Daar kan dus een fout in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:37

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb dit probleem ook. Firefox 55.0.3 (32-bit) op Windows 7 (64-bit) en met Ghostery en Ublock Origin extensions geïnstalleerd.

Heb het probleem tot nu toe alleen nog maar bij Tweakers.net ervaren. Als je een link aanklikt veranderd het adres in de balk maar gebeurt er vervolgens niets meer. Andere links aanklikken werkt dan ook niet meer. Dezelfde link openen in een nieuw tabblad werkt wel. Het lijkt wel alsof het betreffende tabblad is vastgelopen wat betreft de navigatie.

[ Voor 57% gewijzigd door 3raser op 05-09-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@crisp Hij staat inderdaad uit voor Tweakers. Ik zal hem eens een poosje disabelen.

[edit]
Na ongeveer 45 min met uBlock disabled ben ik het niet meer tegengekomen. Dat zegt natuurlijk nog niet alles want ik had ook FF herstart maar het wijst wel verder naar uBlock...

[ Voor 52% gewijzigd door emnich op 05-09-2017 10:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SubSpace
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 18:29
Ik heb een issue gelogd op de uBlock Origin GitHub: https://github.com/gorhill/uBlock/issues/2981

Mochten mensen aanvullende technische informatie hebben, of URLs van andere sites die hetzelfde probleem vertonen, vul het issue dan aan :)

Edit:
Ik heb ook al antwoord. Het lijkt gerelateerd aan andere legacy addons die ook enabled zijn in Firefox.
Zie ook de instructies hier: https://github.com/gorhill/uBlock/releases/tag/1.14.6.
In mijn geval lijkt het uitschakelen van Xmarks het probleem ook op te lossen. Dat is ook niet fijn, maar liever dat dan uBlock :P

[ Voor 42% gewijzigd door SubSpace op 05-09-2017 21:18 . Reden: Mogelijke workaround toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Iemand toevallig ook Classic Theme Restorer geïnstalleerd?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
3raser schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:05:
Als je een link aanklikt veranderd het adres in de balk maar gebeurt er vervolgens niets meer. Andere links aanklikken werkt dan ook niet meer. Dezelfde link openen in een nieuw tabblad werkt wel. Het lijkt wel alsof het betreffende tabblad is vastgelopen wat betreft de navigatie.
het was even zoeken naar gelijkgestemden, gelukkig hebben jullie de oorzaak al helder.
vraag bij mij blijft wel wat tweakers nu "gedaan heeft " om dit vast te laten lopen, aangezien de rest van het internet nergens last van heeft...

android 7.1.2 (stock, 5x) met FF 55.0.2 en hierbinnen als addon ublock origin 1.14.4.
geen andere addons binnen deze browser.

(disablen of whitelisten is niet wenselijk op deze portable..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:47:
Iemand toevallig ook Classic Theme Restorer geïnstalleerd?
Ik gebruik deze add-on zolang het nog ondersteunt wordt.

Kan deze add-on een probleem zijn met het niet laden van een pagina na het klikken op de url?

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Nu online
Larrs schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik deze add-on zolang het nog ondersteunt wordt.

Kan deze add-on een probleem zijn met het niet laden van een pagina na het klikken op de url?
Ik gebruik hem in ieder geval niet. De enige legacy add-ons die ik heb zijn LastPass, HTTPS Everywhere en Greasemonkey, dus als je ook een van die add-ons hebt zou het daaraan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Sinds ik Classic Theme Restorer geherinstalleerd heb werkt het hier weer, vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 15:53

HaX0r

n00b

Een aantal keer met Firefox op Windows ervaren maar op Firefox op Android veel vaker. In multi page artikelen gaat hij standaard niet naar de volgende pagina. Dan moet je refreshen na url change en dan laat hij vervolgens wel de correcte pagina zien.

Niet geschoten is altijd mis.

• XpanD
Het lijkt hier nu opgelost te zijn? 56.0b12, 64 bit. Alleen uBlock Origin, geen andere addons (ook niet eerder).

Bij deze review gebeurde het continu, elke keer wanneer ik naar een nieuwe pagina ging:
http://www.hardwarezone.c...plextor-vs-ocz-vs-samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Hmm heb een hele riedel reacties gemist sinds ik dit topic ben begonnen en nadat ik gemeld dat het leek opgelost te zijn na legen van cache heb ik het idd weer opnieuw gehad.

Heb ook 2 add blockers geinstalleerd staan: Zowel Adblock Plus als Ublock maar beide gewhitelist voor Tweakers. Op het ogenblik lijkt het overigens wel weer te werken zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erendiz
  • Laatst online: 19-04 12:51
Het probleem doet zich nog steeds voor, gebruik zelf momenteel versie 55.0.3 (64-bit) met allerlei legacy add-ons die tot voor kort nimmer dit probleem veroorzaakten. De links zijn niet responsive op tweakers, alleen als je refresh van de pagina doet nadat je op een link geklikt hebt verschijnt deze...
CCleaner leegt ook de cache, waar hier vaak naar is gerefereerd, echter CCleaner gebruik ik regelmatig hiervoor en nog doet het probleem zich voor...
Eerder kwam enkele weken terug ook al een bug voor bij Firefox gerelateerd aan tweakers site met hun uploaden van meuk naar tweakers... zou Firefox en tweakers nog meer issues hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Nu online
Herbiek616 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:27:
Heb ook 2 add blockers geinstalleerd staan: Zowel Adblock Plus als Ublock maar beide gewhitelist voor Tweakers. Op het ogenblik lijkt het overigens wel weer te werken zoals verwacht.
offtopic:
Het heeft geen zin om AdBlock Plus en uBlock (Origin) tegelijk te gebruiken, want ze gebruiken dezelfde filterlijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
dit probleem speelt ondertussen nog steeds bij mij (mn vorige post is van 6sept)
de trigger voor het wangedrag lijkt(?) de meelopende balk (bladwijzer met inhoudsopgave die gebruikt wordt bij langere artikelen) onderin het scherm. Met uren rondklikken op het forum gaat het nooit fout, maar een paar reviews lezen "overleef" ik niet.
dit gebaseerd op onderbuik en vele uren twiekeren.

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 19-09-2017 16:58 ]

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Ik heb er ook dagelijks last van met de meest recente stable Firefox versie. Had het idee dat het bij mij begon toen ik de non-legacy versie van Ublock installeerde.

Eens kijken of Noscript (m'n enige legacy add-on) uitzetten nut heeft

TekkenZone - Dutch Tekken Community

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als het goed is lost dit probleem zichzelf rond november op als Firefox versie 57 uitkomt waarbij legacy extensions worden uitgeschakeld. De druk bij Firefox om dit nu nog te hotfixen is dan dus ook nagenoeg non-existent...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Nu online
Ter aanvulling: versie 57 komt op 14 november uit (maar je kan natuurlijk nu ook al je legacy add-ons uitzetten).

[ Voor 38% gewijzigd door Lrrr op 26-09-2017 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 420461

Wat me wel opvalt is dat ik er alleen op Tweakers last van heb, en dan ook nog alleen bij klikken op een artikel of bij een keuze uit het menu - 'Mijn topics' bijvoorbeeld. Als ik eenmaal op GoT ben kan ik zonder problemen doorklikken.

Ook hier uBlock Origin, maar het maakt niet uit of die aan of uit staat. Als het gebeurt is vlak daarvoor in de netwerk-tab een POST naar https://tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php te zien, geen verkeer rond de 'nieuwe' pagina, en volgens de Inspector-tab is er geen DOM.

Blijft apart...

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 11:50
Wat helemaal interessant is dat ik op twee computers dezelfde versie van firefox heb staan, dezelfde addons (unpaywall, ublock, umatrix, disconnect en kaspersky), maar dat ik slechts op één computer het probleem heb.

Soms krijg ik een blanke pagina te zien, soms wordt de pagina zonder css geladen. Eigenaardig zaakje. Idd cache flushen helpt tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Vooralsnog heb ik alle legacy add-ons gede-installeerd en vervangen door nieuwe non-legacy versies... en vooralsnog lijkt dat het probleem inderdaad op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 19:33
crisp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:22:
Als het goed is lost dit probleem zichzelf rond november op als Firefox versie 57 uitkomt waarbij legacy extensions worden uitgeschakeld. De druk bij Firefox om dit nu nog te hotfixen is dan dus ook nagenoeg non-existent...
Ik draai op dit moment Firefox 57.0b11 op mijn Android apparaat en hier ervaar ik hetzelfde probleem.
Hoewel er indicaties zin dat Firefox 57 het probleem gaat oplossen stelt dit me toch niet gerust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels trouwens ruim een maand verder sinds mijn vorige post, en het gebeurt echt alleen maar op tweakers.net - nergens anders. Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Nu online
Bij mij gebeurt het ook regelmatig op brightspace.tudelft.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Ik meld mezelf ook even: Firefox ESR 52.4.0 op Debian 9 met uBlock Origin. Enige custom filter voor Tweakers.net dat ik heb is
code:
1
tweakers.net##.unread.notice.bar.notification
.

Edit: alle linkjes stoppen ermee, ook het popout dingetje op de userbar.

Edit2: had een legacy addon nog aanstaan, heb die even uitgezet en zal kijken of dat helpt.

Edit3: Nope, 2 minuten later weer raak. Ik ben weer even aan het rondbladeren en heb de console openstaan

[ Voor 46% gewijzigd door SampleUser op 06-11-2017 13:58 . Reden: toevoeging2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, het blijft een vervelende kwestie, maar wij hebben geen flauw idee wat we hieraan moeten doen :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
crisp schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:35:
Ja, het blijft een vervelende kwestie, maar wij hebben geen flauw idee wat we hieraan moeten doen :(
Het probleem wordt duidelijk veroorzaakt door Ublock Origin. Iedereen die rapporteert het probleem te hebben heeft die extensie geïnstalleerd.

Wat jullie als Tweakers zijnde dus kunnen doen is een alternatief aanbevelen voor die extensie. En er bestaat een heel goed alternatief, waarvan de laatste stabiele versie een Web Extension is (het nieuwe type Add-Ons):

Adblock Plus: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/

Ik heb hier Adblock Plus versie 3.0 draaien en ondervind géén problemen met Tweakers.net.

Sowieso zou ik Adblock Plus aanbevelen boven Ublock Origin, omdat ik in het verleden Ublock Origin heb uitgeprobeerd maar er problemen mee had. Met Adblock Plus heb ik nooit problemen. En uit mijn jarenlange ervaring blijkt dat als Adblock Plus niet goed werkt met een site, het uitschakelen van Adblock Plus voor die site het ALTIJD oplost. Dus heb je nooit problemen. Met Ublock Origin had ik juist het probleem dat zelfs na het volledig uitschakelen van die add-on, er nog steeds dingen niet werkten. Niet de problematiek die hier beschreven wordt, maar andere problemen. Adblock Plus heeft dat soort fratsen niet.

Dus:
- verwijder Ublock Origin volledig van je systeem
- installeer een alternatief: Adblock Plus (stable versie 3.0)
- happy tweaking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk niet dat wij vanuit Tweakers het gebruik van een adblocker zullen gaan aanbevelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dusty-2011 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 05:32:
Sowieso zou ik Adblock Plus aanbevelen boven Ublock Origin, omdat ik in het verleden Ublock Origin heb uitgeprobeerd maar er problemen mee had. Met Adblock Plus heb ik nooit problemen.
Bij mij is het juist andersom - ik ben van Plus naar Origin overgestapt omdat het alleen maar gedonder was.
En uit mijn jarenlange ervaring blijkt dat als Adblock Plus niet goed werkt met een site, het uitschakelen van Adblock Plus voor die site het ALTIJD oplost. Dus heb je nooit problemen.
Da's dus in mijn ogen geen oplossing - dan krijg je namelijk wel weer ads, en dat wilde je juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
crisp schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:52:
Ik denk niet dat wij vanuit Tweakers het gebruik van een adblocker zullen gaan aanbevelen ;)
Ik vind dit een beetje een rare reactie hoor. Jullie hebben toch gewoon de instructies om tweakers te whitelisten op de site staan? Linkje:

https://tweakers.net/info...s/Instructie-whitelisten/

Bovendien ben ik ervan overtuigd dat zelfs zonder die instructies mensen zich het zelf wel kunnen uitzoeken hoe tweakers gewhitelist kan worden.

Daarnaast vraag ik niet om een adblocker aan te bevelen. Ik vraag om aan te bevelen dat mensen die al een adblocker draaien en daar nu problemen mee ondervinden op deze website, dat die (tijdelijk) overschakelen naar een andere. Dus van Ublock Origin naar ABP. Op die manier werkt de tweakers-site goed. Wat de rest betreft, dat staat dus al uitgebreid gedocumenteerd elders:
https://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel/
https://tweakers.net/info/over_tweakers/Advertentiebeleid/
https://tweakers.net/info...s/Instructie-whitelisten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kreeg vandaag een update van ABP waardoor geen enkele site het meer deed bij mij...

Feit blijft dat Tweakers nog voor een groot deel afhankelijk is van advertentie-inkomsten. In die zin zou het raar zijn om adblockers te promoten. Verder zijn de verdienmodellen van sommige adblockmakers soms ook bedenkelijk.

Ik wil mensen hier best wel aanraden om Ublock te deinstalleren; dat lijkt op dit moment de snelste en beste remedy. Ik ga echter geen vervanging aanraden, dat mag een ieder voor zich uitzoeken (en ABP zou ik op Firefox ook even links laten liggen).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

crisp schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:21:
Ik wil mensen hier best wel aanraden om Ublock te deinstalleren; dat lijkt op dit moment de snelste en beste remedy.
Meh...dan maar wat vaker op F5 drukken. Het verbaasde me alleen dat het zulk vreemd gedrag is, en dat het alleen hier optreedt (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

Ik heb het zelfde probleem op Debian en op Android. Ik heb dit bijna alleen op Tweakers, en echt bijna nooit op andere sites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zojuist een aanpassing gedaan die de situatie die deze issue veroorzaakt mogelijk oplost: crisp in "[bug] Refreshen op de frontpage werkt soms niet"

Laat even weten of het onverhoopt toch nog voorkomt :)

Intentionally left blank

Pagina: 1