Aankoopadvies voedingstester

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik zoek een?
Voedingstester om de voeding van mijn PC te testen.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk geld, maar hij moet wel goed werken en betrouwbaar zijn. Ik denk dat een budget van rond de 30 euro wel genoeg is, maar over een paar euro doe ik niet moeilijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te testen of mijn voeding defect is of gewoon goed werkt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kan niet zo veel voedingstesters vinden die in Nederland worden verkocht.
https://www.bol.com/nl/p/...-ypa601/9200000075724082/
https://www.alternate.nl/...araat/html/product/530704
pricewatch: Digitus DA-70601 ATX Power Supply Tester

Ook heb ik deze voedingstester gevonden, maar daarvan kan ik geen prijzen in NL vinden.

In de comments van de Theermaltake Dr Power II las ik dat hij niet zo accuraat is. Ik moet zeker weten dat de voedingstester met 100% zekerheid kan meten of mijn voeding nou wel of niet defect is.

(De voeding die ik gebruik is een Coolermaster G550M)

Zie voor meer informatie over het probleem waarvoor ik een voedingstester nodig heb: Computer valt uit tijdens het gamen

Welke vragen heb je hier nog over?
- Wat is precies het verschil tussen verschillende voedingstesters?
- Kan ik ook een multimeter van de Action (4 euro) of een goedkope voedingstester gebruiken of moet ik echt een speciale hebben die het accurater kan meten?

Een multimeter schijnt wel onhandiger te zijn, dus denk dat ik die maar beter niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou regelmatig een nieuwe voeding kopen. Velen geven veel geld uit aan GPU en CPU, maar voeding vervangen niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met die apparaten ga je niet achterhalen of je voeding jouw probleem is. Om een voeding écht te testen, moet je hem statisch en dynamisch belasten tegen zijn max aan (maar uiteraard ook op lagere vermogens), en daarbij de RMS spanning, rimpel en ruis van elke rail meten.
Dat gaat je een paar 100 euro kosten, zoek bijvoorbeeld eens de vergelijking/review op die Tweakers ongeveer een jaar geleden geschreven heeft over een aantal voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaar je problemen met je huidige pc? Als je een duidelijke omschrijving geeft kunnen we daar wellicht mee helpen. De verwachte betrouwbare levensduur van een G550M is zo'n 7 jaar, en aangezien deze pas iets meer dan 4 jaar op de markt is is hij in ieder geval niet ouder dan dat. Maar een defect kan natuurlijk altijd, maar daar is de 5 jaar garantie die op de voeding zit voor.

Zoals al gezegd heb je aan die apparaartjes niet zo veel als je een voeding goed wil testen. De spanningen kun je dan wel uitlezen (als ze accuraat zijn), maar er kan zo veel meer kapot zijn aan een voeding. Een nieuwe voeding kopen is al vele malen goedkoper dan een goed apparaat om een voeding te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 20:50
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:37:
Ervaar je problemen met je huidige pc? Als je een duidelijke omschrijving geeft kunnen we daar wellicht mee helpen.
Ja, zie dit topic voor meer informatie: Computer valt uit tijdens het gamen

Korte samenvatting: Mijn PC valt uit tijdens het spelen van zware games. Bij bepaalde games gebeurt dit, en bij sommigen weer niet. Dit probleem heb ik echt alleen bij het spelen van zware games, normaal gesproken kan ik 10 uur achter de computer zitten en van alles doen zonder enige problemen, maar zodra ik een zware game draai valt ie uit. Nadat ie uit is gevallen start hij opnieuw op.

Ik heb met het draaien van benchmark tests al uitgesloten dat mijn CPU of RAM geheugen kapot is. En het lijkt me ook niet dat mijn SSD (of HDD) kapot is, want anders zou ik niet eens bij mijn bestanden kunnen.

In dat topic die ik voor dit probleem opende denkt men dat mijn voeding het probleem is. Mijn GPU zou ook defect kunnen zijn, dat is niet uitgesloten.

Ik heb 3Dmark gedraaid en tijdens het draaien van die test viel mijn PC niet uit. Tijdens het draaien van Furmark viel mijn PC wel uit, maar men zegt dat die test zo onrealistisch zwaar is dat het zinloos is, aangezien je nooit een game zal spelen die zo belastend is.

Ik denk dat er ook een kans is dat het mogelijk een softwarematig probleem is, omdat dit probleem ontstond rond de tijd waarin ik een nieuwe videokaart driver installeerde. Daarnaast heb ik gister met een Avast opstartscan gescand op malware en toen vond Avast een INI:shortcut-inf trojan. Die heb ik inmiddels verwijdert en ik heb mijn register opgeschoond met een paar programma's (CCleaner, Advanced Systemcare Pro 11) + met een paar second opinion scanners nog gescand of er misschien nog andere malware op mijn PC stond, en die trojan was het enige.

Op mijn back-up harde schijf staat geen malware, dus ik heb wel nog 2 recente back-ups die helemaal malwarevrij zijn. Maar in de meest recente back-up ontbreken een paar bestanden die wel op mijn SSD staan. De INI:shortcut-inf trojan is dus misschien een paar dagen tot een week op mijn computer aanwezig geweest en ik heb er weinig schade van ondervonden, ik ben niet gehackt of iets dergelijks. De enige merkbare schade was dat mijn PC soms haperde tijdens het uitvoeren van simpele taken, maar dat is nu sinds de trojan niet meer op mijn PC aanwezig is verholpen. En vreemd genoeg was het lokale opgeslagen spelbestand van Assassin's Creed 2 van mijn computer verwijdert. Maar voor de rest ben ik (zo ver ik weet) geen bestanden kwijt, en geen van mijn accounts noch mijn computer zijn gehackt. Ik merkte slechts dat ik soms plotseling random advertenties in mijn browser te zien kreeg en dat ik af en toe last had van lagg, maar dat is nu allemaal verholpen.

Ik kan niet aan een vervangende voeding komen, dus mijn enige optie is dan een nieuwe voeding kopen of deze voeding terugsturen terwijl ik niet weet of die daadwerkelijk defect is.
De verwachte betrouwbare levensduur van een G550M is zo'n 7 jaar, en aangezien deze pas iets meer dan 4 jaar op de markt is is hij in ieder geval niet ouder dan dat. Maar een defect kan natuurlijk altijd, maar daar is de 5 jaar garantie die op de voeding zit voor.

Zoals al gezegd heb je aan die apparaartjes niet zo veel als je een voeding goed wil testen. De spanningen kun je dan wel uitlezen (als ze accuraat zijn), maar er kan zo veel meer kapot zijn aan een voeding. Een nieuwe voeding kopen is al vele malen goedkoper dan een goed apparaat om een voeding te testen.
Nee, mijn computer is nu bijna 2 jaar oud.
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:04:
Ik zou regelmatig een nieuwe voeding kopen. Velen geven veel geld uit aan GPU en CPU, maar voeding vervangen niet.
Ja, maar elke 2 jaar je voeding vervangen is wel een beetje snel denk ik.

Ik denk dat het wel een goed plan is om elke 5 jaar een nieuwe voeding te kopen, gewoon voor de zekerheid en zelfs als je huidige PC na 5 jaar nog goed genoeg is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tech_SSD op 12-11-2017 17:02 ]

Pagina: 1