Nieuw moederbord... Welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-02 22:29
Mijn vraag
Ik wil graag een Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) gaan kopen alleen heb ik een paar vraagjes deze luiden als volgt:

1. Kan er een m.2 SSD geplaatst worden? Zo ja van welke lengtes? Bijvoorbeeld een Samsung 960 pro?
2. Ondersteund dit moederbord de hardware bij "Relevante software en hardware die ik gebruik" staat?
3. Wat is precies het verschil tussen Z87 en Z97?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gtx 970 4G msi
Corsair h100i V2
i5 4690K
Corsair graphite 230T
Corsair valueselect 4x4GB 2133 mhz
Paar random HDD's in windows 10 software raid
Samsung 850 pro 256GB <-- OS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Even opgezocht naar filmpjes op youtube en gegoogled.
2. PC part picker al vertrouw ik dat ook niet 100%
3. Gegoogled maar niet echt een heel concreet antwoord kunnen vinden.

[ Voor 76% gewijzigd door Torac op 10-11-2017 23:40 ]

Beste antwoord (via Torac op 11-11-2017 08:57)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan vraag ik me af wat je gegoogled hebt. Slinger de naam van je moederbord in google en je vindt alles meteen.
Torac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:33:
Mijn vraag
Ik wil graag een Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) gaan kopen alleen heb ik een paar vraagjes deze luiden als volgt:
1. Kan er een m.2 SSD geplaatst worden? Zo ja van welke lengtes? Bijvoorbeeld een Samsung 960 pro?
Zie Pricewatch en https://www.asus.com/nl/Motherboards/MAXIMUS_VI_FORMULA/. Kijk verder in de manual als je helemaal het naadje van de kous wilt weten.
2. Ondersteund dit moederbord de hardware bij "Relevante software en hardware die ik gebruik" staat?
Zie Pricewatch, en voor cpu in het bijzonder hier. Of google op cpu support list in combinatie met je moederbord.
Zie hier. Eerste link staat het antwoord in.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 11-11-2017 07:55 ]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:29

g0tanks

Moderator CSA
Te vroeg op 'plaats topic' geklikt? ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Torac
g0tanks schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:34:
Te vroeg op 'plaats topic' geklikt? ;)
Staat er nu in. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Torac op 10-11-2017 23:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan vraag ik me af wat je gegoogled hebt. Slinger de naam van je moederbord in google en je vindt alles meteen.
Torac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:33:
Mijn vraag
Zie Pricewatch en https://www.asus.com/nl/Motherboards/MAXIMUS_VI_FORMULA/. Kijk verder in de manual als je helemaal het naadje van de kous wilt weten.
Zie Pricewatch, en voor cpu in het bijzonder hier. Of google op cpu support list in combinatie met je moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 11-11-2017 07:55 ]

• Torac
br00ky schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:53:

[...]

[...]

[...]

[...]

Bedankt voor u reactie.
Heeft u ook enig idee of de corsair VS650 alle goede aansluitingen heeft?
Er staat dat Z97 geen ondersteuning hebben voor M.2 ssd's heeft deze dit dan ook niet neem ik aan?
http://www.tomshardware.c...ence-z87-z97-chipset.html

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Lees nou gewoon de specs van je voeding en moederbord. Het staat er letterlijk...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waarom wil je de Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) kopen? Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Je moet EERST je vragen beantwoorden en DAN PAS kiezen welk moederbord je nodig hebt.

Handig topic om te zien welke vragen je jezelf moet stellen: *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 11-11-2017 10:22 ]

• Torac
mitsumark schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:19:
Waarom wil je de Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) kopen? Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Je moet EERST je vragen beantwoorden en DAN PAS kiezen welk moederbord je nodig hebt.

Handig topic om te zien welke vragen je jezelf moet stellen: *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?
Ik wil dit moederbord vooral omdat er zo gehete asus q codes opzitten deze zitten ook op de gigabyte soc force zo ver ik weet. Ook heeft dit moederbord SLI en genoeg sata poorten om mee vooruit te kunnen.

Ik heb dat topic al even door gelezen voor dat ik dit topic plaatste.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zijn die Q-codes daadwerkelijk zo handig om daarvoor een nieuw moederbord aan te schaffen?

En verder, SLI is ruimschoots op zijn retour. Als je niet meer vooruit kan met je 970 heb je veel meer aan een 1080/1170/enz.

Blijft alleen SATA open. Hoeveel aansluitingen heb je nodig?

• Torac
br00ky schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:32:
Zijn die Q-codes daadwerkelijk zo handig om daarvoor een nieuw moederbord aan te schaffen?

En verder, SLI is ruimschoots op zijn retour. Als je niet meer vooruit kan met je 970 heb je veel meer aan een 1080/1170/enz.

Blijft alleen SATA open. Hoeveel aansluitingen heb je nodig?
Mijn oude moederbord is overleden en zit ook geen garantie meer op.
Dus vandaar een nieuwe.
Naar mijn mening zijn die Q codes vrij handig.

Klopt maar sli is wel fijn om te hebben natuurlijk.

minimaal 7 liefst 8

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, als SLI niet meer wijd ondersteund wordt, is het niet spannend, maar aan de andere kant krijg je het er gratis bij, want ik neem aan dat je overklokbare cpu ook op zijn staart wil gaan trappen? Z-borden hebben bijna allemaal ook ondersteuning voor SLI.

Dat moederbord, kan je die voor een fijne prijs tweedehands op de kop tikken? Want nieuw zou ik die niet aanraden. ASUS RoG is over het algemeen te duur, want voor (veel) minder krijg je hetzelfde zonder fancy doos.

• Torac
br00ky schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:45:
Mwa, als SLI niet meer wijd ondersteund wordt, is het niet spannend, maar aan de andere kant krijg je het er gratis bij, want ik neem aan dat je overklokbare cpu ook op zijn staart wil gaan trappen? Z-borden hebben bijna allemaal ook ondersteuning voor SLI.

Dat moederbord, kan je die voor een fijne prijs tweedehands op de kop tikken? Want nieuw zou ik die niet aanraden. ASUS RoG is over het algemeen te duur, want voor (veel) minder krijg je hetzelfde zonder fancy doos.
Bedankt voor uw raad.
Heb al even op tweakers gekeken en 2 berichtjes gestuurd wachtende op een reactie.
Mocht u ergens nog een 2e handsje vinden laat het even weten, is altijd fijn! :)

Klopt ben zelf ook geen RoG fanboy maar toch ziet dit moederbord er heel verzorgd uit.

Ik heb een i5 4690K en een H100i V2 dus die gaat inderdaad overgeclockt worden. :P

Inderdaad is het niet mijn idee voor sli te gaan maar als je het er toch bij krijgt (bijna gratis) waarom ook niet?
Pagina: 1