Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Heronimo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Helemaal eens hoor, gaat niet alleen om de financiële kant.

Zit hier ook met systeem C. Maar vraag me sterk af hoe ik de luchtkwaliteit op peil krijg in kamers waar ik geen toevoer aan zou kunnen leggen als ik naar systeem D ga.

Bestaan er ook hybride oplossingen waarbij je bijvoorbeeld de benedenverdieping met systeem D doet en boven met systeem C? Het grootste verlies zit hier thuis namelijk denk ik in de woonkamer die continu op 19 tot 20 graden zit. Daar is ook de koude lucht bij het raam storend. In de slaapkamers vind ik het niet zo'n punt als hij lucht van buiten aanzuigt.
Ja, mijn neef heeft dat. Op zolder C ("want toch altijd te warm hier") en de rest D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:07
kabeltjekabel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Ja, mijn neef heeft dat. Op zolder C ("want toch altijd te warm hier") en de rest D.
En werkt dat naar tevredenheid? Heeft hij dan twee MVs waarvan eentje met WTW of is het een enkele unit?

Ik lees namelijk veel verhalen die stellen dat een hybride systeem niet goed mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Heronimo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

En werkt dat naar tevredenheid? Heeft hij dan twee MVs waarvan eentje met WTW of is het een enkele unit?

Ik lees namelijk veel verhalen die stellen dat een hybride systeem niet goed mogelijk is.
Ja, voor BG en 1e een WTW die in de technische ruimte beneden hangt en op zolder een reguliere afzuigbox. Op 1e zit geen verwarming. Ruiten HR+++ en wanden met Rc van 6 ofzo. Maar is ook wel een bovengemiddeld formaat huis. Werkte prima volgens m'n neef. Zou kunnen dat de badkamer op 1e ook op de box van de zolder zat; ik heb niet alles onthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb intussen een netatmo staan inclusief CO2 sensor. Hopelijk daar binnekort meer over.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Dat heten 2zone systemen.
Ik heb boven wtw ( bijna gereed) en beneden type passief. Gescheiden door een goede deurdranger ( doet ook besparen!) Idee is om beneden ooit twee decentrale wtw te zetten.

@mkleinman je hebt mijn wtw gezien toch? Unit kostte me €300 2e hands en ongebruikt.
Gewoon zoeken op MP, zijn genoeg waailappen die er klaar mee zijn en goede units op MP gooien.
Anders zou ik een unit importeren, de NL fabrikanten en leveranciers zijn echt veel te duur voor wat ze leveren

[ Voor 5% gewijzigd door technopeuter op 25-10-2020 08:26 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:19
@mkleinman

Ik hoop dat je niet gaat schrikken van de co2 waardes. 8)

Hier inmiddels wel andere inblaas ventielen(Zhender comfo valve) geplaatst die nu "over" het plafond blazen en door een inzetstuk van de muur af, voorheen bliezen ze recht naar beneden (3stuks) en laat daar nou precies de bank staan, je voelde daar tocht, maar nu gelukkig niet meer.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
vanderv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:59:
@mkleinman

Ik hoop dat je niet gaat schrikken van de co2 waardes. 8)

Hier inmiddels wel andere inblaas ventielen(Zhender comfo valve) geplaatst die nu "over" het plafond blazen en door een inzetstuk van de muur af, voorheen bliezen ze recht naar beneden (3stuks) en laat daar nou precies de bank staan, je voelde daar tocht, maar nu gelukkig niet meer.
CO2 valt me tot nu toe enorm mee. Gisteren was de maximale waarde 1100ppm tijdens het koken,

Grafiek van gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoST2bbStLJlraEOmsCJ4k6hMSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TqxTRPXH4a5mwvpimpEEV6QB.png?f=user_large

Ik had echt veel hogere waarden verwacht!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1 2 Laatste