Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Video camera voor dichtbij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:54
Zag bij de mediamarkt toevallig een aantal video camera's staan en ik dacht goh misschien is dat wat. Maar eerlijk gezegd heb ik er 0 ervaring mee. Heeft zo'n entry level video camera nog nut? Denk aan pricewatch: Sony Handycam HDR-CX240E Zwart

Ik ga binnenkort mijn nieuwe pc build bouwen en ik vind het leuk om dat eens in beeld te brengen. Vorig jaar ook al eens gedaan alleen mijn Oneplus One deed beetje lastig met de kleurbalans en zo nu en dan het scherpstellen en zodra er een wolk komt heb je wat ruis. Mijn product: Sony AS200V doet het in dat opzicht beter maar heeft een te grote kijkhoek.

Dat de grote youtubers lenzen en camera systemen van honderden euros hebben snap ik, voor mij is het gewoon hobby. Zoek alleen wel iets meer comfort en kwaliteit dan vanaf mijn telefoon. Bestaat dat anno 2017?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:55

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kijk ook eens naar de compact camera's. Die doen het vaak ook prima. Lees wat reviews over prestaties in het donker, hoe de kleuren zijn en dergelijke. Ik weet niet hoe lang je wilt filmen, maar mogelijk langer dan een batterij. Daarom kun filmcamera's vaak aan de netstroom gebruikt worden.

categorie: Videocamera's bijvoorbeeld de HC-V180.

categorie: Compactcamera's

T.Kreeftmeijer wijzigde deze reactie 10-11-2017 06:35 (10%)

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:08
Wanneer je nog dichterbij wil: zoek dan een camera waar filters (schroef) op passen en koop een close-up attachment lens van Canon of Nikon (niet van een ander merk) in de juiste maat. Bijv. de Canon 250D of 500D. Deze werken als een bril en brengen het focuspunt dichterbij. Vrij betaalbare oplossing voor heel dichtbij en gemakkelijk in gebruik.

Wat betreft dichtbij: je zult zien dat je weinig licht hebt, zeker in een computerkast. Zorg voor wat kleine (LED) lampjes welke je werkzaamheden belichten, liefst zonder reflecties in glanzend staal.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:02

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Actiecamera's hebben meestal toch wel de mogelijkheid om de beeldhoek in te stellen (als dat het voornaamste probleem is). Of is de smalste beeldhoek van die Sony nog steeds te wijd naar je zin?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:25
Even thinking out of the box, met je OPO ging het dus opzich prima, alleen gooide gebrek aan licht roet in het eten. Is het dan niet veel goedkoper om gewoon meer en beter licht neer te zetten? Dan ben je meteen niet meer afhankelijk van veranderlijke omstandigheden zoals een wolk voor de zon (binnenshuis is het dan inderdaad wat donker, zonder extra lampen).
Veel youtubers doen het ook allemaal 'maar' met een iphone, en daarnaast een bak lampen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sdk1985
quote:
Orion84 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:56:
Actiecamera's hebben meestal toch wel de mogelijkheid om de beeldhoek in te stellen (als dat het voornaamste probleem is). Of is de smalste beeldhoek van die Sony nog steeds te wijd naar je zin?
Met de stabilisatie aan gaat er een flink stuk af, maar dan heb je nog steeds de halve kamer in beeld en een beetje een fish-eye effect rond de randen.
quote:
Chiron schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:07:
Even thinking out of the box, met je OPO ging het dus opzich prima, alleen gooide gebrek aan licht roet in het eten. Is het dan niet veel goedkoper om gewoon meer en beter licht neer te zetten? Dan ben je meteen niet meer afhankelijk van veranderlijke omstandigheden zoals een wolk voor de zon (binnenshuis is het dan inderdaad wat donker, zonder extra lampen).
Veel youtubers doen het ook allemaal 'maar' met een iphone, en daarnaast een bak lampen.
Klinkt niet heel gek. Zoiets?
https://www.studioverlich...ht-set-lsd-4k1-4x28w.html
https://www.studioverlich...40-daglichtset-1875w.html

sdk1985 wijzigde deze reactie 10-11-2017 15:22 (47%)

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:25
quote:
Exact :) Het zal je verbazen wat voor verschil (goed) licht uit maakt. Belangrijkste is dat je een mooie grote diffuse lichtbron hebt, dus wel met diffuser in ieder geval.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sdk1985
Als je het toch nodig hebt dan is het helemaal geen gek idee eerst naar het licht te kijken en als dat niet bevalt kan ik altijd nog een duurdere camera erbij halen. Heb overigens ook nog wel een Canon IXUS compact camera met een redelijke sensor, maar voor videobeelden was de kleurstelling daar totaal niet te regelen. Met neplicht zou die ook weer viable worden.

Zal wel even een nieuw topic maken in aankoop advies: Lampenset product fotografie?

sdk1985 wijzigde deze reactie 10-11-2017 15:37 (13%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True