Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Goedemiddag,

Zojuist heb ik het een en ander nagekeken voor het overstappen van energiemaatschappij. Mijn 1 jarig contract met oxxio (ten tijde van afsluiten supergoedkoop) verloopt met 1 maand.

Nu heeft essent een leuke actie, waar ze een playstation 4 cadeau geven bij het aangaan van een contract van 3 jaar. Ik heb zojuist deze tarieven bekeken en ze wijken bijna niet af, en zijn zelfs goedkoper op basis van netto jaartarief gaslevering in vergelijking met energiedirect.

Ik weet dat bij cadeau's je altijd moet uitkijken en alles moet napluizen. Heeft iemand hier een idee of ik deze playstation straks 4 keer betaal aan het einde van het jaar? Of valt dit mee en is essent een stuk eerlijker ten opzichte van oxxio ten tijde van de tablet-actie?

Tarievenoverzicht essent 3 jaar vast groen
http://docdro.id/u7JAY4S

Tarievenoverzicht energiedirect 1 jaar vast
http://docdro.id/R9vTtdk

Vergeleken met het 1 jaar vast van energiedirect is het verschil echt minimaal...

Please shine a light on this :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mux' blog: Energievergelijkers zijn niet onafhankelijk ?

Had je Essent al gebeld om na te vragen of er echt absoluut geen addertje onder het gras zit in deze aanbieding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:46:

Had je Essent al gebeld om na te vragen of er echt absoluut geen addertje onder het gras zit in deze aanbieding?
Dat nog totaal niet, ik ben de laatste tijd gigantisch druk. Wanneer ik kan bellen zijn ze al niet meer bereikbaar.. 8)7 Maar goeie tip, toch maar even tijd voor maken.

Van die blogpost word ik niet heel veel wijzer, ik heb in ieder geval rechtstreeks via essent gekeken. Ook het tarievenoverzicht etc. komt rechtstreeks vanaf essent. Zoals ik begrijp uit de blogpost van mux, is dat het beste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:41
Het voordeel of nadeel zit in de welkomsbonus als je overstapt per jaar. Verschilt natuurlijk per leverancier, maar dat kan variëren tussen de €50 tot wel €200. Desalniettemin kan je er van uitgaan dat ze echt wel uitgerekend hebben dat ze bij het aanbieden van een PS4 goedkoper uit zijn dan dat ze je ieder jaar welkomskorting geven.

Ik zou gewoon ieder jaar overstappen, het welkomstbedrag opzij zetten en een PS4 daarvan kopen. Het verschil kan je dan een leuke game + controller voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 22:00
Deleted

Deze was onjuist.

Onderstaand klopt beter.

Verschil Energie Direct en Essent:

Energie Direct 1 Jarig contract
1.141,-
Energie Direct 2 jarig contract
€1.181,18 Per Jaar

Essent 3 jarig contract
€1.283,83 Per Jaar

Verschil €102,65 per jaar. ( bij 2 jarig contract Energie Direct )
Na 2 jaar is dit €205,3
Na 3 jaar is dit € 307,95

Verschil €142,83 Per jaar ( bij 1 jarig contract Energie Direct )

Let wel als je om het jaar wisselt van klant krijg je elke keer korting.

Dus uiteindelijk betaal je zelf de PS4 terug. ( meer dan zoals altijd )

[ Voor 62% gewijzigd door corporalnl op 09-11-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
corporalnl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:01:
Snelle berekening:

Op basis van 1500 normaal en 1500 dal uren.
En 1000 Gas.

Energie direct
0.20050 normaal 300,75 pj
0.18598 Dal 278,97 pj
Gasregio 1 0,61388 613,88 pj

1193,6 per jaar
3580,8 3 jaar
-----------
Essent
0,20376 305,64 pj
0.18489 277,335 pj
gas
Gasregio 1 0,63760 637,6 pj

1220,59 per jaar
3661,77 3 jaar

Verschil 80,97.

Let wel als je om het jaar wisselt van klant krijg je elke keer korting.

Dus uiteindelijk betaal je zelf de PS4 terug. ( zoals altijd )
Als ik die berekening zo zie, dan valt het nog reuze mee en is het geen oxxio oplichtingspraktijk, 3 x 81 euro is in ieder geval 243 euro.. over 3 jaar is de ps4 dezelfde prijs..
Renzzie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:00:
Het voordeel of nadeel zit in de welkomsbonus als je overstapt per jaar. Verschilt natuurlijk per leverancier, maar dat kan variëren tussen de €50 tot wel €200. Desalniettemin kan je er van uitgaan dat ze echt wel uitgerekend hebben dat ze bij het aanbieden van een PS4 goedkoper uit zijn dan dat ze je ieder jaar welkomskorting geven.

Ik zou gewoon ieder jaar overstappen, het welkomstbedrag opzij zetten en een PS4 daarvan kopen. Het verschil kan je dan een leuke game + controller voor halen.
Ik heb niet persé de playstation nodig, die wilde ik gewoon doorgeven / cadeau doen aan een familielid. Als het verschil 81 euro per jaar is, dan doe ik het daar wel voor. Want je weet uiteindelijk nooit wat de energietarieven in 2019 gaan doen, of 2020.. Vandaar dat ik liever altijd vast voor 3 of 5 jaar kies..

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakez op 09-11-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Waarom klop je die waarden niet gewoon in in bv pricewise of gaslicht.com? Een beetje excel erbij met je huidige verbruikscijfers en je kan zo zien hoeveel dit scheelt per jaar. Vergeet niet dat je jaar-op-jaar vaak betere deals kan sluiten. Telkens 120 euro welkomstbonus is na 3 jaar ook 360 euro. Een beetje koude winter en je stookt je eigen voordeel verder op doordat dit soort cadeautjes betaald worden door hogere tarieven.

Voor het vergelijken van (de kwaliteit) energieleveranciers hebben we dit topic: Overstappen naar een nieuwe energieleverancier.

Omdat het een aanbieding betreft, duwtje naar AK.

[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 09-11-2017 14:27 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 22:00
Tweakez schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:14:
[...]

Als ik die berekening zo zie, dan valt het nog reuze mee en is het geen oxxio oplichtingspraktijk, 3 x 81 euro is in ieder geval 243 euro.. over 3 jaar is de ps4 dezelfde prijs..

[...]

Ik heb niet persé de playstation nodig, die wilde ik gewoon doorgeven / cadeau doen aan een familielid. Als het verschil 81 euro per jaar is, dan doe ik het daar wel voor. Want je weet uiteindelijk nooit wat de energietarieven in 2019 gaan doen, of 2020.. Vandaar dat ik liever altijd vast voor 3 of 5 jaar kies..
Heb je een Edit gestuurd.

Verschil is hoger dan dat je denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-05 12:14
Ach, energieprijzen, meeste gaat op aan heffingen, vastrecht en BTW. Die reclames van honderden euro's besparen is onzin. Op elektriciteit kan je geen honderden euro's besparen (tenzij je een wietkwekerij op zolder hebt, altijd leuk die foto's in de winter wanneer het flink gesneeuwd heeft van de buren), gas/warmte is behoorlijk prijzig. Daar valt eventueel nog winst te behalen, korter douchen, verwarming ietsje lager. Vroeger zeiden ze ook al, nu vastzetten, tarieven van stroom gaan omhoog vanwege de oorlog,etc. Tis alleen maar goedkoper geworden. Tarieven voor elektriciteit zullen ook niet opeens verdubbelen. Eventueel een enkelmeter nemen ipv dubbele, kan voor sommige mensen ook een besparing zijn. En met de afgelopen goede deals van de PS4 pro bij Intertoys en BartSmit, koop er dan gewoon lekker een. Gaat wel je energieverbruik omhoog. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wasabi! op 09-11-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 14:30
Wasabi! schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:27:
Ach, energieprijzen, meeste gaat op aan heffingen, vastrecht en BTW. Die reclames van honderden euro's besparen is onzin. Op elektriciteit kan je geen honderden euro's besparen (tenzij je een wietkwekerij op zolder hebt, altijd leuk die foto's in de winter wanneer het flink gesneeuwd heeft van de buren), gas/warmte is behoorlijk prijzig.
Het is wel zo dat als je elke 12-13 maanden overstapt van energieleverancier je soms tot wel 300 euro welkomstbonus krijgt. Als je niet overstapt krijg je niets en als je verlengt hoogstens 100-160 euro. dus je bespaard wel degelijk heel veel geld door elk jaar over te stappen.
Engie geeft bijvoorbeeld bij 1500H-1500L-1000m3 310 euro welkomstbonus en NUON heeft dan wel 0.7 cent lagere tarieven maar wel maar 270 euro welkomstbonus. en 4000cent/0.7cent geeft aan dat je +-5000 kwh meer moet verbruiken voordat je dat eruit heb.
eenmalig overstappen bespaard dus al 1 ps4. na 3 jaar heb je er dus 1 voor jezelf en 2 voor vrienden*

Mijn advies is altijd overstappen want anders schiet je jezelf in je voet.

*of ook voor jezelf O-)

[ Voor 17% gewijzigd door rodebest op 09-11-2017 18:13 . Reden: quote tekst ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-05 12:14
Blijft lastig, vooral met de slimme meter, mijn ouders hebben nu een slimme meter, maar mogen nu door een fout aan de kant van Eneco 1400 Euro bijbetalen, Eneco geeft Stedin de schuld, Stedin zegt Eneco al lang geleden geïnformeerd te hebben over deze fout. Zolang er nog problemen zijn met jaarafrekeningen, ben ik wel minder geneigd om dan zelf ook over te stappen.

Zelf zit ik met stadsverwarming, die kan ik niet switchen, wel van elektra, om dan nog een andere partij erbij te hebben. Ik weet het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wasabi! op 10-11-2017 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben bij Essent en ik blijf daar. Bijna ieder jaar kan ik wel verlengen met 75 euro korting weer voor één jaar. Prima deal dus want dat betekent voor mij dat ik één maand gratis stroom en gas heb.
Alle acties betaal jezelf, ook toen met een iPad hadden ze het in de vorm van hogere vastrecht gedaan. Uiteindelijk was het even duur. Eigenlijk ga je een soort uitgestelde betaling tegemoet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is in principe een sigaar uit eigen doos. Ze hebben bij de mediamarkt ook altijd een actie wasrbij je shop tegoed krijgt. Vergelijk eens met pricewise want dan kun je pas echt zien of je goedkoper uit bent.

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
De hamvraag is, wat kost het openbreken van het contract na 1 jaar ?

Als dat €50,- is zoals bij een 1 jaar contract (Eneco in dit geval) dan is het toch een leuke manier om direct een PS4 (te waarde van €299) te krijgen ipv na 1 jaar een bonus van zeg €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
Even ter informatie:

Essent biedt dus de PS4 Slim aan bij de actie, ik ben zelf ook overgestapt met deze actie en heb afgelopen vrijdag mijn code binnen gekregen. Wat blijkt? Je kunt gewoon een PS4 Pro bestellen á 349,-. In de brief staat een link naar een PS4 Slim bundel met Gran Turismo (welke ook 349,- kost), maar wanneer je de Pro in je winkelwagen doet kun je die ook gewoon bestellen met de code in de brief.

Mogelijk kun je zelf gewoon iets compleet anders bestellen en is het gewoon een kortingscode van 349,-, misschien dat iemand anders dit nog kan bevestigen :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32

CeesKees

I rest my Kees

MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:46:

Dat gaan ze vertellen natuurlijk...

Waar het op neer komt is dat je genoegen kunt nemen met 1x korting in de 3 jaar (een PS4)
Of je sluit ieder jaar opnieuw af, en pakt dan de korting (ter waarde van die PS4) jaarlijks .

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1