Toon posts:

silent disco Bone conducting spreakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Januari 2018 wil ik een silent disco organiseren. Ik dacht, hoe gaaf is het om dit niet te doen met traditionele headphones maar met bone conducting speakers (BCS’s). Ik ben mij gaan verdiepen in de technologie en loop eigenlijk tegen een groot opstakel aan:

Ik wil dat de speakers werken door verbonden te zijn met een FM transmitter (hoe het normaal ook geregeld is op een silent disco met traditionele headphones). Alle bone conducting speakers die ik tot nu toe heb kunnen vinden bieden deze functionaliteit niet maar enkel een bluetooth connectie. Leveranciers van BCS’s kunnen (of willen) mij geen advies geven of er speakers met hierboven beschreven gewenste functionaliteit op de markt zijn.

Wannee dit niet mogelijk is, weet iemand of dit eventueel wel via Bluetooth zou kunnen met bone conducting headphones? (Bijvoorbeeld 10 stuks streamen naar een zender en 25 zenders maken)

Ik hoor graag of iemand weet of dit bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig, je bent de twede die vraagt naar deze techniek in nog geen twee weken tijd:
bone conduction/beengeleiding hoofdtelefoon ervaringen?

Ik zet met name mijn vraagtekens bij de algemene muziekbeleving via die dingen, maar das ook bij gebrek aan hands on ervaring. Het kan leuk zijn, maar als het voor geen meter klinkt heb je er bij een silent disco natuurlijk geen drol aan. Dus heel eerlijk zou ik dat zelf eerst uit willen proberen.

BT paring is wel een dingetje...meestal is dat 1 op 1 en niet 1 op tig. Wat natuurlijk wel kan is losse BT zenders en ontvangers (geen goedkoop grapje) en losse hoofdtelefoons met draad. En dan neem ik aan dat er iets te vinden is wat 1 input (je muziek) naar veel outputs kan doorzetten.

WIlde je dit gesponsord hebben ofzo? Die apparatuur is niet goedkoop.

In geval geen budget nog een andere invalshoek: Wifi accesspoint, website er onder met een livestream van de muziek. Kan iedereen met zijn eigen smartphone verbinden en met zijn eigen of bij jou geleende koptelefoon werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)