4K bluray speler aansluiten op 4K monitor, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-08 18:17
Mijn vraag gaat over dat ik trotse eigenaar ben van een 4K monitor,
AOC U2777PQU en ik wil meer eruit halen, en dat is een 4K blu-ray speler aansluiten op deze monitor bij HDMI. Maar ik weet alleen dat wel bij 4K tv kan. Maar bij monitor heb ik dat nog nooit gedaan.
Dus ben ik benieuwd of dat ook nog gaat werken, dat ik 4k bluray speler aansluit op 4k monitor?

Dit vraag ik omdat gewone 4k bluray in desktop het 4k films bekijken niet gaan werken,
dat is nog lastiger.

Dus ga ik de computer uitzetten en de speler aansluiten op deze 4k monitor en dan kun ik genieten van het 4K films.

Want ik heb nog even geen 4K tv tot mijn beschikking.

Wie heeft dit weleens gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik zie dat de monitor speakers heeft, dus het zal wel werken, maar je zult wel slecht geluid hebben. De monitor heeft ook audio uit, dus ik zou er zeker een goede speakerset op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Het hangt er vooral vanaf of je monitor de benodigde HDCP (High Definition Copy Protection) standaard ondersteunt. Voor 4K Blu-rays moet je scherm HDCP versie 2.2 ondersteunen over de HDMI-poort. Voor de AOC U2777PQU kom ik niet veel verder dan "hij ondersteunt HDCP", maar nergens staat welke versie. Ook met Google kom ik er niet achter. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit oude GoT topic: aoc u2777pqu: ondersteunt wel of geen HDCP 2.2? maar ook daar is geen definitief antwoord gevonden. Het beste advies wat ik dus kan geven is: probeer het uit en fingers crossed dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit vraag ik omdat gewone 4k bluray in desktop het 4k films bekijken niet gaan werken
Dat is vreemd tenzij je iets meer info geeft over jouw systeem.

Bijna alle dedicated GPU's sinds eind 2015 hebben "officieel" ondersteuning voor een aantal zaken die in de metadata van een UHD-disc ligt opgeslagen. SkyLake en KabyLake IGP's kunnen dit ook met dien verstande dat alleen KabyLake in 60fps op 4K kan weergeven en SkyLake maar op 30fps.

De laatste versies van CyberLink PowerDVD zijn uitermate geschikt om 4K (en hogere) beelden af te spelen vanuit Windows (liefst Windows 10 build 1709 of hoger). Ook de nightlies van VLC 3.0 kunnen 4K/HDR/60 afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2017 09:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
MAX3400 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:22:
[...]

Dat is vreemd tenzij je iets meer info geeft over jouw systeem.

Bijna alle dedicated GPU's sinds eind 2015 hebben "officieel" ondersteuning voor een aantal zaken die in de metadata van een UHD-disc ligt opgeslagen. SkyLake en KabyLake IGP's kunnen dit ook met dien verstande dat alleen KabyLake in 60fps op 4K kan weergeven en SkyLake maar op 30fps.

De laatste versies van CyberLink PowerDVD zijn uitermate geschikt om 4K (en hogere) beelden af te spelen vanuit Windows (liefst Windows 10 build 1709 of hoger). Ook de nightlies van VLC 3.0 kunnen 4K/HDR/60 afspelen.
Zijn er gratis speler voor de pc die dat kan? Bijvoorbeeld om Bluray en 4K Bluray kunnen afspelen?
Ik zie dat deze vaak problemen geeft! En daarom ben ik begonnen met het vraag stellen of ik normale bluray speler op monitor kan aansluiten zonder bijkomst van computer.
Want bij computer klagen ze over het beveiliging en al die AACS audio etc...
Daarom deze topic met vraag gesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kpomp33 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:21:
[...]

Zijn er gratis speler voor de pc die dat kan?
Mijn laatste zin gaf zowel een gratis als betaalde software-applicatie die 4K/HDR kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:23:
[...]

Mijn laatste zin gaf zowel een gratis als betaalde software-applicatie die 4K/HDR kan afspelen.
Excuus!! Te snel over gelezen....Ik ga het meteen noteren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Bestaat er zoiets als een "4K Blu Ray speler"? Een blu ray speler is gewoon een apparaat dat een medium kan afspelen waar veel meer data op past. Je kunt ook blu ray inhoud afspelen van een dvd als je zou willen.

Als jouw (4k) Blu ray speler een hdmi poort heeft (vast wel) en de monitor beschikt over minimaal hdmi 2.0 dan kun je gewoon 4K films bekijken op je monitor.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 11-11-2017 02:09 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Snowwie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 02:08:
Bestaat er zoiets als een "4K Blu Ray speler"? Een blu ray speler is gewoon een apparaat dat een medium kan afspelen waar veel meer data op past. Je kunt ook blu ray inhoud afspelen van een dvd als je zou willen.

Als jouw (4k) Blu ray speler een hdmi poort heeft (vast wel) en de monitor beschikt over minimaal hdmi 2.0 dan kun je gewoon 4K films bekijken op je monitor.
Ik heb niet over gewone 4k bluray speler, maar die van 4k bluray drive voor computer zelf!
En daar zie ik veel problemen bij het afspelen van 4K.
Bij het dvd heb ik geen probleem.
Bij bluray dus wel.
En gewone 4K blurayspeler die je op tv aansluit heb ik geen probleem met het afspelen van bluray.
Het probleem zit in drive, dat zal wel met beveiliging te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Nogmaals, ik heb zelf ook een Blu Ray brander/lezer in mijn pc. 4K staat er los van. 4K is niets anders dan een formaat dat onder andere op een Blu Ray schijfje gezet kan worden. Maar je kunt er ook je ouwe VHS troep op kwijt van 320x200 pixels, of een backup van Pong. :)

Omdat het een interne component van je pc is zal je wel een videokaart moeten hebben die 4K ondersteunt en het liefst beschikt over minimaal hdmi 2.0 of displayport 1.2. Je kunt wel een mooie monitor hebben van 4K, maar zonder videokaart die het ondersteunt krijg je geen 4K resolutie. Wat voor videokaart heb je?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Snowwie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 06:12:
Nogmaals, ik heb zelf ook een Blu Ray brander/lezer in mijn pc. 4K staat er los van. 4K is niets anders dan een formaat dat onder andere op een Blu Ray schijfje gezet kan worden. Maar je kunt er ook je ouwe VHS troep op kwijt van 320x200 pixels, of een backup van Pong. :)

Omdat het een interne component van je pc is zal je wel een videokaart moeten hebben die 4K ondersteunt en het liefst beschikt over minimaal hdmi 2.0 of displayport 1.2. Je kunt wel een mooie monitor hebben van 4K, maar zonder videokaart die het ondersteunt krijg je geen 4K resolutie. Wat voor videokaart heb je?
Dus bluray drive volstaat al , zonder speciaal 4k bluray drive hoeven worden aangeschaft ? Is dat wat je zegt?
En mijn videokaart is : Nvidia GeForce Inno3D GTX1050 TI Compact X1 4GB.

En sorry voor zo late reactie, want ik zit op dit moment op mijn reserve PC en want ik heb problemen gehad met pc, en ik heb mainboard moeten vervangen door nieuwe, en toen bleek ook dat mijn videokaart ook stuk is gegaan! Ja de videokaart wat ik beschreef in deze reactie. Dus via de winkel die kapotte videokaart opgestuurd, en dus ze gaan kijken, en ik denk dat ik nieuwe hetzelfde terug krijg.
Alles tegelijk met deze vraag.

Maar goed, het is voor mij niet meer belangrijk dat ik 4K op de computer ga kijken.
Ik kijk wel via tv en dat gaat nog veel makkelijker.

Op dit moment kan ik even niets met 4K. Daar is mijn reserve pc niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kpomp33 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 05:47:
Dus bluray drive volstaat al , zonder speciaal 4k bluray drive hoeven worden aangeschaft ? Is dat wat je zegt?
En mijn videokaart is : Nvidia GeForce Inno3D GTX1050 TI Compact X1 4GB.
Een Blu Ray drive kan Blu Ray schijfjes afspelen, en deze schijfjes kunnen allerlei video formaten bevatten. Zo heb ik bv. een hele scala aan (backup) blu ray schijfjes die volstaan met oude videobeelden die nog van VHS komen. Stop ik dat schijfje in z'n drive dan kan ik dat bestand gewoon afspelen. Je moet een blu ray schijfje gewoon zien als "een" opslagmedium. Maar omdat er zoveel ruimte op past, 25-50GB, wordt het meestal gebruikt voor 4K formaat. De bovengenoemde videokaart is meer dan ruim genoeg om 4K video materiaal af te spelen. Dan hoef je je enkel nog af te vragen of je computer zelf ook snel genoeg is. Je kunt wel een GTX 1050ti hebben, maar als je die in een Dual Core 1,8ghz pc-tje duwt dan wordt het lastig denk ik. Maar, ik vermoed dat je wel een snellere pc hebt dan dat.
En sorry voor zo late reactie, want ik zit op dit moment op mijn reserve PC en want ik heb problemen gehad met pc, en ik heb mainboard moeten vervangen door nieuwe, en toen bleek ook dat mijn videokaart ook stuk is gegaan! Ja de videokaart wat ik beschreef in deze reactie. Dus via de winkel die kapotte videokaart opgestuurd, en dus ze gaan kijken, en ik denk dat ik nieuwe hetzelfde terug krijg.
Alles tegelijk met deze vraag.
Had ons eerst eventueel even gevraagd dan, misschien dat het wel iets heel simpels was met je moederbord. Winkels willen altijd een slaatje slaan uit klanten en als ze zaken kunnen vervangen dan doen ze het ook. Ik zeg niet dat alle winkels zo zijn, maar je hebt ze er wel bij. Dan kun je beter eerst vragen aan mensen die computers hun hobby is en met plezier anderen helpen.
Maar goed, het is voor mij niet meer belangrijk dat ik 4K op de computer ga kijken.
Ik kijk wel via tv en dat gaat nog veel makkelijker.

Op dit moment kan ik even niets met 4K. Daar is mijn reserve pc niet geschikt voor.
Als je echt 4K op je tv wilt bekijken, dan is dit apparaat zeker een aanrader:

pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart

Maar je kunt ook een HTPC kast kopen en daar een speciale pc in bouwen die je bij je tv set kunt plaatsen en dan heb je een Home Cinema PC. Ik gebruik zelf ook zo'n pc, die heb ik in een Cooltek G3 kast gebouwd. Een niet te dure, op een dure versterker lijkende computer case waar je een HTPC van kunt maken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Snowwie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:28:
[...]

Een Blu Ray drive kan Blu Ray schijfjes afspelen, en deze schijfjes kunnen allerlei video formaten bevatten. Zo heb ik bv. een hele scala aan (backup) blu ray schijfjes die volstaan met oude videobeelden die nog van VHS komen. Stop ik dat schijfje in z'n drive dan kan ik dat bestand gewoon afspelen. Je moet een blu ray schijfje gewoon zien als "een" opslagmedium. Maar omdat er zoveel ruimte op past, 25-50GB, wordt het meestal gebruikt voor 4K formaat.
Really? Of ik mis wat maar "gewone BD discs" zijn single/dual/quad layered en kunnen maximaal 50GB bevatten. UHD-discs zijn single/dual/triple layer en kunnen maximaal 100GB bevatten. Door het verschil in layering, is er in sommige gevallen (!!!) ook een andere lezer nodig vanwege de afstand die kan worden uitgelezen tussen 2 layers.

En een beetje BD-lezer (voor in de PC) zonder UHD-spec, zal wel een UHD-disc kunnen herkennen als BDXL etc. maar daadwerkelijk de data eraf lezen en doorsturen voor decoding, is vaak een no go.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb maar een BD-drive voor in de PC is niet anders dan een losse BD-speler van Sony / Panasonic / whatever en er zal ongetwijfeld een reden zijn dat UHD-discs niet worden afgespeeld in BD-spelers van 4 jaar gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Snowwie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:28:
[...]

Een Blu Ray drive kan Blu Ray schijfjes afspelen, en deze schijfjes kunnen allerlei video formaten bevatten. Zo heb ik bv. een hele scala aan (backup) blu ray schijfjes die volstaan met oude videobeelden die nog van VHS komen. Stop ik dat schijfje in z'n drive dan kan ik dat bestand gewoon afspelen. Je moet een blu ray schijfje gewoon zien als "een" opslagmedium. Maar omdat er zoveel ruimte op past, 25-50GB, wordt het meestal gebruikt voor 4K formaat. De bovengenoemde videokaart is meer dan ruim genoeg om 4K video materiaal af te spelen. Dan hoef je je enkel nog af te vragen of je computer zelf ook snel genoeg is. Je kunt wel een GTX 1050ti hebben, maar als je die in een Dual Core 1,8ghz pc-tje duwt dan wordt het lastig denk ik. Maar, ik vermoed dat je wel een snellere pc hebt dan dat.

[...]

Had ons eerst eventueel even gevraagd dan, misschien dat het wel iets heel simpels was met je moederbord. Winkels willen altijd een slaatje slaan uit klanten en als ze zaken kunnen vervangen dan doen ze het ook. Ik zeg niet dat alle winkels zo zijn, maar je hebt ze er wel bij. Dan kun je beter eerst vragen aan mensen die computers hun hobby is en met plezier anderen helpen.

[...]

Als je echt 4K op je tv wilt bekijken, dan is dit apparaat zeker een aanrader:

pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart

Maar je kunt ook een HTPC kast kopen en daar een speciale pc in bouwen die je bij je tv set kunt plaatsen en dan heb je een Home Cinema PC. Ik gebruik zelf ook zo'n pc, die heb ik in een Cooltek G3 kast gebouwd. Een niet te dure, op een dure versterker lijkende computer case waar je een HTPC van kunt maken.
De videokaart die ik terug moest sturen naar fabrikant , is wel door iemand die ik zeker vertrouw en het is ook geen grote winkel! Gewoon een computerwinkel in het dorp, en met die persoon heb ik goede ervaring mee en zeker te vertrouwen.
En met die persoon doe ik al meer dan 10 jaar zaken mee betreft computers.
Ook is het mooi om lokale winkel uit dorp ook zo steunen.
Slaatje uit halen, nee ik kon mainbord en videokaart gratis vervangen, het kost mij niks,want ik had nog garantie. Maar al deze moest ik echt wel vervangen, was ook echt kapot.
HTPC daar voel ik niks voor, maar dat is persoonlijk hoor.
Maar ik ga wel voor meer info kijken op het internet.
Maar bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
MAX3400 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:36:
[...]

Really? Of ik mis wat maar "gewone BD discs" zijn single/dual/quad layered en kunnen maximaal 50GB bevatten. UHD-discs zijn single/dual/triple layer en kunnen maximaal 100GB bevatten. Door het verschil in layering, is er in sommige gevallen (!!!) ook een andere lezer nodig vanwege de afstand die kan worden uitgelezen tussen 2 layers.

En een beetje BD-lezer (voor in de PC) zonder UHD-spec, zal wel een UHD-disc kunnen herkennen als BDXL etc. maar daadwerkelijk de data eraf lezen en doorsturen voor decoding, is vaak een no go.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb maar een BD-drive voor in de PC is niet anders dan een losse BD-speler van Sony / Panasonic / whatever en er zal ongetwijfeld een reden zijn dat UHD-discs niet worden afgespeeld in BD-spelers van 4 jaar gelezen.
Ja ik heb Pioneer blu-ray-brander SATA retail BDR-208EBK, zwart en deze kan tot 128 GB lezen en schrijven, uit mijn hoofd ja :9 Dus dat is het voor mij geen probleem. Ik denk dat het beste is om 4K bluray disc rippen naar hardeschijf voor eigen gebruik en dan heb ik content in volledig kwaliteit zonder al gezeur.
Pagina: 1