Toon posts:

aoc u2777pqu: ondersteunt wel of geen HDCP 2.2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds kort heb ik een aoc u2777pqu in bezit en wilde toen kijken hoe Netflix op 4k zou zijn, maar hiervoor moet je monitor HDCP 2.2 ondersteunen. Ik kan hier niets over vinden op internet, alleen maar dat het HDCP ondersteund maar dan zonder versienummer.

Weet iemand waar ik dit goed op kan zoeken of weet iemand hier het antwoord al op? Of kan ik dit het beste vragen bij Coolblue? Daar heb ik namelijk dit beeldscherm gekocht.

Alvast bedankt!

EDIT: weet iemand hoe ik kan checken of ik HDCP 2.2 heb via bepaalde software ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je het scherm gekocht hebt, dan kun je toch gewoon testen of het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:10

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Gewoon aansluiten en dan kijken bij je beeldscherminstellingen wat er staat?
Niet goed? Gewoon terugbrengen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:57:
Maar als je het scherm gekocht hebt, dan kun je toch gewoon testen of het werkt?
Ik zag dat de update alleen nog maar is uitgebracht voor Windows Insiders, daar heb ik totaal geen ervaring mee. Heb een beetje op internet opgezocht wat het in hield en blijkbaar krijg je dan een andere soort windows , waarbij je als een van eerste windowsupdates binnen krijgt. Zodat je kan testen en/of feedback kan geven aan Microsoft. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal invloed heeft op je normale werkzaamheden enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:09:
[...]

Ik zag dat de update alleen nog maar is uitgebracht voor Windows Insiders, daar heb ik totaal geen ervaring mee. Heb een beetje op internet opgezocht wat het in hield en blijkbaar krijg je dan een andere soort windows , waarbij je als een van eerste windowsupdates binnen krijgt. Zodat je kan testen en/of feedback kan geven aan Microsoft. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal invloed heeft op je normale werkzaamheden enzo...
Kan je me vertellen wat Windows Insider te maken heeft met je nieuwe scherm? Welke update? Zie geen verband.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Kan je me vertellen wat Windows Insider te maken heeft met je nieuwe scherm? Welke update? Zie geen verband.
Oops, dacht dat ik iets erbij had gezegd over Nvidia. Die hebben een driver update in Windows insider, waardoor je videokaart GTX 10xx HDCP 2.2 ondersteunt. En aangezien ik niet de nieuwste generatie Intel processor heb met HDCP 2.2 ondersteuning, moet ik op die driver update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:01:
[...]

Oops, dacht dat ik iets erbij had gezegd over Nvidia. Die hebben een driver update in Windows insider, waardoor je videokaart GTX 10xx HDCP 2.2 ondersteunt. En aangezien ik niet de nieuwste generatie Intel processor heb met HDCP 2.2 ondersteuning, moet ik op die driver update hebben.
Over welke GPU gaat het hier? En welke driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Over welke GPU gaat het hier? En welke driver?
Gaat om de GPU's GTX 1050 en hoger volgens mij. De precies driver weet ik niet, maar kan je vast wel via google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Gaat om de GPU's GTX 1050 en hoger volgens mij. De precies driver weet ik niet, maar kan je vast wel via google vinden.
Ik bedoel diegene waar je hem op wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Ik bedoel diegene waar je hem op wilt aansluiten.
Ooh haha, de GTX 1060 met 6gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Ooh haha, de GTX 1060 met 6gb.
Als ik het zo lees staat er dat er gewoon HDCP 2.2 wordt ondersteund: https://www.geforce.co.uk...s/geforce-gtx-1060/#specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:54:
[...]

Als ik het zo lees staat er dat er gewoon HDCP 2.2 wordt ondersteund: https://www.geforce.co.uk...s/geforce-gtx-1060/#specs
381.74 is de enige driver versie van Nvidia dit werkt op HDCP 2.2, geen andere driver. Dus ik moet die hebben wil ik het kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:47:
[...]

381.74 is de enige driver versie van Nvidia dit werkt op HDCP 2.2, geen andere driver. Dus ik moet die hebben wil ik het kunnen testen.
Ah, je hebt dit gevonden, zeker? Dan zit er niets anders op dan wachten...
Je zou de Release preview Insider versie kunnen proberen. Mijn ervaring is dat die eigenlijk net zo stabiel is als de niet Insider versie. Eigen risico.

[ Voor 14% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-07-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:08:
[...]

Ah, je hebt dit gevonden, zeker? Dan zit er niets anders op dan wachten...
Je zou de Release preview Insider versie kunnen proberen. Mijn ervaring is dat die eigenlijk net zo stabiel is als de niet Insider versie. Eigen risico.
Ik heb de volgende reddit topic gevonden, waaruit blijkt dat het wel al beschikbaar is met de nieuwste driver van nvidia geforce: https://www.reddit.com/r/...ables_netflix_4k_without/

Helaas is nog niet gelukt om 4k te kijken op Netflix, ook al heb ik alle settings hetzelfde als de topicstarter van Reddit. Begin nu echt te twijfelen of mijn Monitor gewoon niet HDCP 2.2 combatible is. Dit wordt dan een retour naar Coolblue...
Pagina: 1