Sinds een maandje gaat de verwarming weer aan en vroeg of laat trek ik weer overal vonkjes bij het aanraken van deurklinken, kranen en radiatoren. Het gebruik van waterbakjes aan de verwarming en een heuse luchtbevochtiger helpt maar matig. Ik heb nu nog geen last van deze schokjes, maar mijn nieuwe pc + monitor is al wel gevoelig genoeg om op aanraking te reageren: Elke keer als ik de behuizing van de pc (de metalen bovenplaat) aanraak, dan springt de monitor op zwart en geeft "no signal" weer. Ik heb dan niet eerder weer beeld dan wanneer ik de pc reset. Het lijkt me niet echt goed voor de componenten en de monitor, maar buiten dat is het ook erg irritant en het zou gewoon niet moeten. Ik heb de pc niet in een geaard stopcontact, simpelweg omdat mijn (huur)woning te oud is en alleen de badkamer en de keuken geaarde stopcontacten hebben. Maar goed, ik heb een geaard verlengsnoer gepakt en 10m verderop de stekker in een geaarde wandcontactdoos in de keuken gedrukt. Maar ook dan blijft het probleem zich voordoen. Ook heb ik al een draadje verbonden tussen de achterkant van de kast en een radiator. Ook dat werkt niet, en dan hoor ik zelfs een korte lichte ruis tijdens het aantikken van de kast.
Is het normaal dat een monitor hier zo op reageert? het lijkt alsof de statische elektriciteit de minste weerstand vind in de monitor kabel..
Gebruikte hardware:
Corsair RM650x voeding
Be quiet! darkbase pro kast, 7x 140mm ventilator, met dempingrubbers
AOC U2879VF monitor @1440p 60hz, aangesloten met een DP kabel
XFX Radeon RX480 videokaart
Gigabyte Aorus AX370 gaming 5 mobo
Amd ryzen 5 1600x
Is het normaal dat een monitor hier zo op reageert? het lijkt alsof de statische elektriciteit de minste weerstand vind in de monitor kabel..
Gebruikte hardware:
Corsair RM650x voeding
Be quiet! darkbase pro kast, 7x 140mm ventilator, met dempingrubbers
AOC U2879VF monitor @1440p 60hz, aangesloten met een DP kabel
XFX Radeon RX480 videokaart
Gigabyte Aorus AX370 gaming 5 mobo
Amd ryzen 5 1600x
[ Voor 3% gewijzigd door Radheron85 op 07-11-2017 00:44 ]