Ik heb net naar mijn kamer randaarde getrokken. Nou vraag ik me af of je kan testen of dit ook echt goed is aan gesloten op de aarde. Je kan natuurlijk met een multi meter met 50 meter snoer aan de gang gaan, en tussen de meterkast en je kamer maar dat is niet echt een oplossing
. Heeft iemand een id?
Meten tussen aarde en nul --> 0V
meten tussen aarde en fase --> 230V
Meten tussen aarde en verwarming Bijna --> 0 ohm
(mits ijzeren buizen etc etc)
meten tussen aarde en fase --> 230V
Meten tussen aarde en verwarming Bijna --> 0 ohm
(mits ijzeren buizen etc etc)
Hou de fase op de aarde en kijk op de aardlek eruit vliegt
ehm... houd het wel een beetje veilig....Op vrijdag 19 juli 2002 22:47 schreef Redleg het volgende:
lolOp vrijdag 19 juli 2002 22:47 schreef Redleg het volgende:
Ik heb hier een stopcontact met overspanningsbeveiliging en een lampje of je randaarde goed is; doet die dan diezelfde check? Of zou er nog een andere manier zijn?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Kan ook ... maar dan wel met een 100W lampje er tussen ofzoOp vrijdag 19 juli 2002 22:47 schreef Redleg het volgende:
100W = ongeer 430mA
dan moet ie eigenlijk wel uit vliegen
Hmz, ik heb 'm met een (kaal) stukje verwarmingsbuis getest, 800 Ohm. Maar hij maakt contact, dus het zal toch wel goed zijn.
Anoniem: 41326
gewoon nog zon overspanningsbeveiligdecontactdoos (galgje woord) ertussem em gaan mee die banaan
Anoniem: 19137
Nog even voor de duidelijkheid ( sine zij het ook al)
ff je multimeter voor de dag halen en ...
Aarde + blauw (nul) = geen spanning
Aarde + bruin (fase) = 220V
ff je multimeter voor de dag halen en ...
Aarde + blauw (nul) = geen spanning
Aarde + bruin (fase) = 220V
Ik vind het wel best zo. Laat het onweer, de overspanning, en de netpieken maar komen! Ikke is er klaar voor
.
Anoniem: 24306
DAT MOET! 0,5 is verboden! 0,02 is het zelfs geloof ik. ben al tijdje niet meer aan werk geweestOp vrijdag 19 juli 2002 22:54 schreef Sine het volgende:
[..]
Kan ook ... maar dan wel met een 100W lampje er tussen ofzo
100W = ongeer 430mA
ff vraagje: mijn natuurkundeleraar zei dat bij onweer randaarde zo'n electromagnetische puls niet kon tegenhoudenOp vrijdag 19 juli 2002 23:28 schreef psmeets het volgende:
Ik vind het wel best zo. Laat het onweer, de overspanning, en de netpieken maar komen! Ikke is er klaar voor.
0,03 idd 30mAOp zaterdag 20 juli 2002 00:02 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
DAT MOET! 0,5 is verboden! 0,02 is het zelfs geloof ik. ben al tijdje niet meer aan werk geweest
in belgie 300mA en 30 in vochtige ruimtes
maar in (te)veel huizen kom je nog de 0,5A aardlek tegen hoor ..
Hmz, je hebt bij natuurkunde beter opgelet dan ik!Op zaterdag 20 juli 2002 00:04 schreef cREATiVe8500 het volgende:
[..]
ff vraagje: mijn natuurkundeleraar zei dat bij onweer randaarde zo'n electromagnetische puls niet kon tegenhoudenI don't get it enniemoor?
Ik lag meer te

hoort ie al te doen bij 30 mA, maar ik zou toch ff meten tussen aarde en nul en aarde en fase...Op vrijdag 19 juli 2002 22:54 schreef Sine het volgende:
[..]
Kan ook ... maar dan wel met een 100W lampje er tussen ofzo
100W = ongeer 430mA
Pagina: 1