Alternatief Synology DS216play om video's te streamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 14:32
Ik heb begin dit jaar een pricewatch: Synology DiskStation DS216play besteld, zie: NAS of externe schijf aan router voor videos? waarop Sonarr, Radarr etc draaien voor het binnenhalen van de gewenste content. Dat werkt prima en ik stream vervolgens video's naar mijn Chromecast, maar ik begin me nu toch een beetje te storen aan (in de volgorde van kwaad tot erger):

- De SynoCommunity packages zijn outdated, dus de meeste software kan je beter zelf installeren.
- De snelheid van het apparaat, met 2 dingen tegelijk heeft de NAS het behoorlijk zwaar. Bijvoorbeeld: iets afspelen en ondertussen een bestand kopieeren
- Geen DTS audio, licentie probleem dacht ik. Op te lossen door ffmpeg te installeren maar dat werkt niet meer met de nieuwste versie.
- Doorspoelen werkt vrijwel nooit, ook het "verder gaan waar ik gebleven was". 9 van de 10 keer moet ik gewoon vanaf het begin kijken want het afspelen stopt er gewoon mee. Dit terwijl ik Videostation / DSVideo gebruik van Synology zelf omdat Plex helemaal niet werkt omdat de processor niet ondersteund wordt. Wel leuk dat waar ik hem gekocht heb adverteert dat Plex ondersteund wordt, niet dus.
- De belangrijkste: Afspelen van grote bestanden gaat niet soepel. Vanaf een GB of 10 kan ik beter vanaf me laptop icm Videostream video's naar mijn Chromecast sturen. Die NAS trekt het niet (continu bufferen, wachten en veelal zijn dat soort video's helemaal niet af te spelen) en dat terwijl er geadverteerd wordt dat het een top ding is voor multimedia met zelfs 4K ondersteuning. Een Blu-ray van 30GB met een 4K MKV kan je wel vergeten.

Dus... ik wil wat anders waar ik dus de nodige software op kan zetten om content automatisch binnen te halen, de mogelijkheid om grote video's te streamen naar mijn Chromecast én tegelijk ook extern video's kunnen afspelen op een Chromecast. Bijv. dat er bij mijn ouders thuis ook video's bekeken kunnen worden.

Voldoet een Raspberry Pi met een externe schijf eraan? Daarop Plex Media Server? Of moet ik naar een echte HTPC toe? Bijvoorbeeld een Intel NUC? Volgens Plex (wat mij de beste optie hier lijkt?) is er een CPU met een PassMark score van minimaal 2000 voor één 1080p stream nodig. Dus met 2 streams tegelijk een CPU met minimaal 4000 als PassMark score. Dan valt een Raspberry Pi wel af... wanneer ik in de Pricewatch op prijs sorteer bij Barebones is dit de eerste die ik tegenkom met een CPU met 4000+ PassMark score: pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH, geheugen erbij, SSD heb ik nog liggen, me schijf met media via USB aansluiten, Windows/Linux erop, Plex Media Server installeren en klaar?

Graag advies _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je gooit 2 dingen op 1 hoop die je even apart moet bekijken.

1) Transcoding (al dan niet via Plex): welke bitrates stuur je uit en waarheen?

2) Chromecast; welke bitrates/resoluties verwacht je daar op?

En nog belangrijker: welke verbindingen heb je liggen. Als je iets met 802.11ac gaat posten, ben ik er vrij rap klaar mee. Ondanks dat dat zou moeten werken qua theoretische bandbreedte, kan dit ook/direct een bottleneck zijn met je voorbeeld van een 30GB 4K bestand. ;)
De snelheid van het apparaat, met 2 dingen tegelijk heeft de NAS het behoorlijk zwaar. Bijvoorbeeld: iets afspelen en ondertussen een bestand kopieeren
Lijkt me best onmogelijk. Een officiele UHD film vereist niet meer dan 12MB/s (ongeveer 100Mbit) doorvoer. Als de NAS dat niet trekt, dan zijn wat metingen handig (op de NAS of elders) want een single disk doet grofweg 80MB/s random read en je ingebouwde NIC doet 1Gbit oftewel 128MB/s

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2017 10:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@MAX3400; een van de grotere MKV's die ik heb is 33GB, wanneer ik die afspeel in VLC op mijn Macbook en kijk naar de media statistieken staat daar een stream-bitrate van rond de 40.000 kb/s. Ik heb een Chromecast 2 die net als mijn NAS bekabeld aan een gigabit router hangt middels de ethernet adapter. De Chromecast 2 gaat tot 1080p, de video's die ik heb zijn ook 1080p.

De NAS heeft een kleine dual core op 1.5Ghz en slechts 1GB ram. De disk red het dus prima maar de CPU en het RAM stijgen gelijk naar 100% wanneer ik ook maar iets doe; video afspelen of een bestand kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Nog een keer een schopje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 16:51

DarkSide

theres no place like ::1

Geen idee waarom plex niet zou werken.
Ik heb een DS215j en ik draai plex zonder problemen op de NAS.
Ik gebruik op mijn TV welk Xplay als app. Omdat deze niet wil transcoderen.

Hiermee kan ik prima 60GB UHD MKV;s met HDR afspelen. En door spoelen. en doorgaan waar ik gebleven ben.
Dit moet mijn inziens ook met de 216play kunnen.
Ook is tegelijk downloaden geen probleem.

Hiervoor had ik een nuc met een n3700 CPU. prima voor 1080 materiaal maar zeker geen x265 10bits video's. Maar vind kodi wel wat fijner dan plex. Een

Voor nu werkt mijn setup en het scheelt weer een device dus ik laat het zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Hi @DarkSide, dank voor je reactie! Plex kan niet transcoden op de DS216play (ook de DS215j zoals jij hebt kan dat niet) zoals te vinden in de Plex NAS Compatibility list. Dat doet de Xplay app voor je LG TV nu zoals te lezen op hun website: "Direct play and transcoding modes are supported". Ik heb geen smart- maar wel een 4K TV, vandaar een Chromecast (nu versie 2 maar dat wordt later een Ultra als er meer 4K content beschikbaar is). Transcoden is nodig omdat ik MKV files heb welke niet ondersteund worden door een Chromecast. Videostation van Synology zelf kan wel transcoden maar trekt het blijkbaar niet zoals aangegeven in mijn startpost. De Chromecast lijkt me niet de bottleneck omdat een film afspelen via de DS Video app van Synology op mijn OnePlus 3T in MX Player precies dezelfde kuren heeft. Tips? :?

[ Voor 8% gewijzigd door royduin op 15-11-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedraad netwerk aanleggen? Klinkt als WLAN namelijk. Weet je zeker dat de CPU van de synology de bottleneck is? Heb je dat getest?

Ik heb hier een DS213 en daar kan ik prima een FHD film vanaf kijken en tegelijk kopiëren. En die CPU is volgens mij gelijk of trager aan die van jou. Maar dan gebruik ik gewoon de synology als DLNA server en speel ik af op mijn smart TV. Transcoden doe ik niet, ik zie ook niet in waarom dat nodig zou zijn.

Dus ik denk dat je probleem of in je netwerk zit, of in het transcoden dat standaard aan staat.
Die chromecast moet volgens mij ook DLNA snappen. Wat als je vanaf de vhromecast het spul wegtrekt bij de synology ipv het vanaf de syno te pushen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 15:54
Om de chromecast optimaal te laten functioneren heb je in ieder geval materiaal nodig wat hij direct kan afspelen:

x264 of in dit geval x265
AAC of AC3 (al dan niet met passtrough)

Hiermee creëer je direct play en kan het zelfs prima werken met een DS212 of de reeds genoemde DS213.
Om beeld om te zetten heb je een DS video nodig welke je rechtstreeks de chip aanspreekt. Zelf heb ik de DS212 vervangen door een DS214play (welke sneller is dan de DS216play).

Hier is de situatie nu:
DS214play + Chromecast Ultra (bekabeld) en een Chromecast 1 welke allebei de streams prima aan kunnen. Echter heb ik hier geen volledige MKV's van enkele gigabytes maar slechts 10gb met AC3 1080p x264.

Om niet af te stappen van je NAS, kun je overstappen op een intel NUC met Kodi of andere software waarmee je kunt afspelen, hiermee heb je geen belemmeringen die ik eerder genoemd heb.

[ Voor 11% gewijzigd door matsuba op 15-11-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@The Eagle en @matsuba, dank voor het meedenken! Alles is bekabeld aangesloten, zelfs de Chromecast met een adapter zoals eerder aangegeven.

Wanneer ik iets afspeel en kijk naar de processen is ffmpeg druk bezig met een load van 50%. Ik heb even getest met de originele ffmpeg (heb nu ffmpeg van Syno Community geïnstalleerd staan zodat DTS geluid werkt) dat gaat iets soepeler, het doorspoelen gaat iets vaker goed maar nog steeds niet zoals het zou moeten.

In jouw geval @The Eagle trancode je smart TV waarschijnlijk of is dat niet nodig omdat je TV de formaten kan afspelen. Een Chromecast kan bijv. niet overweg met MKV's (alleen WebM en MP4) dus er moet getranscode worden of ik moet alles gaan converteren wat verre van ideaal is. Correct me if I'm wrong. Ik heb de DS216play juist omdat deze aangeraden wordt als video station. Wanneer ik elders de transcoding ga doen (bijv. op een Intel NUC met Plex) dan is een play versie van Synology een beetje overkill, dan heb ik genoeg aan simpel netwerk opslag.

Ik bedenk me net; ik zal morgen eens een SSD erin stoppen en daar vanaf een video afspelen, er zit nu een "oude" 400GB sata 2 schijf van ± 10 jaar oud in. Geen idee of dat een bottleneck kan vormen?

[ Voor 21% gewijzigd door royduin op 15-11-2017 22:45 ]

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 15:54
De container (mkv, mp4 etc) maalt in deze niet uit. Het zit hem in de video codec. Ffmpeg zal altijd naar 100% schieten in bet begin om een buffer te creeren.
Zolang de codec wordt ondersteund in DSvideo en/of zal deze minder belasten gedurende serie.
Qua audio zal AAC direct worden afgespeeld zonder conversie. Bij ac3 is het afhankelijk of het apparaat het aan kan waarop hij is aangesloten. (Mijn CC zit aan gesloten op de versterker en heb in ds video ac3 passtroug aan staan).
Andere instelling is dat je de mogelijkheid hebt om offline te transcoden. Wellicht kun jij je voordeel daarmee doen.

Nogmaals op een ds214play draait hier vlekkeloos 1080p+x/h264+dts of ac3.

Makkelijker zou zijn het bron materiaal te verkrijgen op de manier dat je apparaten het aan kan.

Ondersteund je tv 4K? De CC ook? Anders zal het beeld materiaal t.a.t. moeten worden getranscodeerd

[ Voor 6% gewijzigd door matsuba op 16-11-2017 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ik heb een zwakke NAS, een DS416j, en daarmee speel ik probleemloos "grote" films (ongeveer 10-20GB voor voor een film van 1,5 tot 2 uur) af. Dat gaat goed, omdat ik mijn NAS niets laat omzetten of transcoderen, ik laat 'm alleen bestanden streamen, en dat gaat goed!

Gebruik dus geen Plex of DS Video, maar gebruik een capabele videospeler. Dat kan VLC (of bv IINA) op je MacBook zijn, of een Apple TV 4(K), of een Nvidia Shield Android TV, of een Raspberry Pi met Kodi, of ..., als je NAS maar niet meer hoeft te doen dan een paar bits van je schijf halen en deze onveranderd op het netwerk gooien. Je speler moet het zelf decoderen.

• royduin
@ikweethetbeter, alle apparaten en software die je noemt ondersteunen waarschijnlijk meer video/audio formaten dan dat een Chromecast i.c.m. de DS216play doet. Hoewel MX Player op me telefoon waarschijnlijk wel alles ondersteund en ik heb daarop dezelfde problemen.

@matsuba, ik heb een 4K TV (pricewatch: Philips 49PUK4900 Zwart), een Chromecast 2 die geen 4K ondersteund maar ik heb ook geen 4K materiaal. Om een voorbeeld te geven wat ik wil afspelen:
Grootte: 30.98 GB
Resolutie: 1920 x 1080
Container: matroska,webm
Videocodec: h264
Audiocodec: dts
Video bitsnelheid: 37144.7 Kbps
Video level: 41
Video profile: High
Of:
Grootte: 16.62 GB
Resolutie: 1920 x 1080
Container: matroska,webm
Videocodec: h264
Audiocodec: ac3
Video bitsnelheid: 16303.7 Kbps
Video level: 41
Video profile: High
Deze informatie haal ik uit Video Station van Synology. Wanneer ik hier kijk dan staat daar bij Chromecast:
* MP4, MOV, M4V en MKV: oorspronkelijke video streamen (videocodec: H.264 HP@L4.1; audiocodec: AAC/MP3)
* MP4, MOV, M4V en MKV: video remuxen als audiocodec AC3 is of streamen van originele video door inschakeling van AC3 passthrough in DS video
* Transcodering van H.265 4K-video tot max. 1080p
DTS is dus het probleem bij mijn eerste video, hoewel de ffmpeg van Syno Community dat zou moeten oplossen? Maar dat is puur dat het ondersteund wordt voor transcoding, betekend niet dat de Chromecast ermee overweg kan. Maar de 2e video heeft AC3 geluid en zou dus helemaal niet getranscode hoeven te worden? Maar dan zou ik "Chromecast AC3 passthrough" aan moeten zetten in Video Station denk ik? Dan zou mijn TV het AC3 geluid moeten omzetten maar wanneer ik hier kijk kom ik geen AC3 tegen wat zou betekenen dat mijn TV dat niet kan en ik dus aangewezen ben op AAC geluid. Dat betekend dat ik alle video's moet omzetten van DTS/AC3 naar AAC geluid. Dat zal ook wel wat tijd in beslag nemen na een download met een MKV van 30GB? Maar... een DS216play is toch zo goed in transcoden? Anders had ik wel een gewone versie kunnen nemen. Kan ik niet beter naar wat anders kijken?

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Synology DS video heeft ook een optie om video's vooraf te transcoden.
Eventueel is dat nog een optie.

Mijn persoonlijke mening is dat je transcoden beter niet live op de NAS kunt doen. De NAS gaat ook even mee. Dit kun je beter aan de client over laten.
Met alle codecs en aanpassingen aan formaten loop je vroeg of laat toch tegen problemen aan met de NAS.

• ikweethetbeter
royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:14:
@ikweethetbeter, alle apparaten en software die je noemt ondersteunen waarschijnlijk meer video/audio formaten dan dat een Chromecast i.c.m. de DS216play doet.
Dat klopt helemaal! Daarom moet je voor jezelf bedenken of een ChromeCast wel het goede apparaat is voor jou. Hij heeft niet voor niets ChromeCast, hij cast video van een telefoon of tablet of computer met Chrome browser naar het apparaatje. Dat volstaat prima voor YouTube, en bij NetFlix werkt het ook nog goed, maar het is geen generieke mediaspeler.

Met andere woorden: je moet je afvragen of de ChromeCast kan wat jij wil, dus of deze aansluit bij jouw behoeften.

Ik heb gekozen voor een simpele NAS (een Synology uit de 'j' serie) en een capabele mediaspeler (een Apple TV 4 met Infuse). Dat werkt voor mij prima, en totaal probleemloos!

• The Eagle

The Eagle

Als je een 4K smart TV hebt, waarom gebruik je dan die GC nog? Lijkt me stug dat de in de TV gebouwde videoplayer niet alles af kan spelen wat je hem voert. Sluit hem aan met HDMI op je receiver en je hebt ook gewoon HD audio enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• royduin
@NIMIC en @ikweethetbeter, zojuist een video "offline getranscode", vanavond eens kijken of dat beter afspeelt. Nadeel is wel dat ik dat dan bij alle video's moet doen. Download met 5 minuten binnen, daarna een half uur transcoden... wat er ook voor zorgt dat ik 2x de film heb qua opslag, origineel en geconverteerd. Ik kan het origineel daarna wel verwijderen maar toch. Een andere client om af te spelen (dus Chromecast de deur uit) is voor mij wel een optie maar extern niet, mijn ouders en mijn schoonmoeder hebben een Chromecast en willen graag de video's van mijn NAS afspelen. Dan zou ik daar ook een andere client moeten regelen.

@The Eagle, de TV is geen echte smart TV. Er kunnen bijvoorbeeld geen apps op geïnstalleerd worden of video's vanuit een netwerk locatie afspelen.

De keuze voor een DS216play i.c.m. een Chromecast is juist dat er live getranscode kan worden. Dan hoef ik geen video's na download te converteren en speelt alles prima intern en extern op een Chromecast. Blijkbaar is het live transcoden dus niet de sterkste eigenschap van de NAS. Zou dit wel gaan met bijvoorbeeld pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH i.c.m. Plex?

• The Eagle

The Eagle

Als je nou gewoon zoals gezegd al van te voren transcode, is dan je probleem niet ook opgelost? En nog steeds zie ik noet of de cpu odd de bottleneck is en of je dat getets hebt of niet.

Of je knikkert die GC de deur uit en koopt een wat krachtigere netwerkplayer. Lijkt mij een goedkopere optie. RB pi 3 met Kodi moet dit ook kunnen volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2017 11:50 ]

• royduin
@The Eagle, ik heb zojuist een video offline getranscode, ik zal vanavond als ik thuis ben eens kijken of dat beter gaat. Echter heeft dat niet de voorkeur, nogmaals: download 5 minuten -> transcoden 30 minuten en daarna pas afspelen.

Of de CPU echt de bottleneck is weet ik niet, de load schiet behoorlijk omhoog wanneer er live getranscode wordt maar dat gebeurd met alles wat iets zwaarder is bijvoorbeeld een zip uitpakken. Hoe kan ik erachter komen wat de bottleneck is voor live transcoden? Ik zal dit sowieso doorlopen vanavond, hoewel alles bekabeld is aangesloten. Ook zal ik er een SSD in stoppen er proberen met een video daar vanaf gezien de HDD die nu gebruikt wordt een sata 2 schijf van 10 jaar oud is.

Chromecast de deur uit is nogmaals voor mij wel een optie maar niet extern bij mijn ouders en schoonmoeder thuis. Vanaf daar wil ik video's afspelen via een Chromecast vanaf mijn NAS.

[ Voor 10% gewijzigd door royduin op 16-11-2017 12:02 ]

445033

Ik herken jouw probleem echt helemaal niet en ik heb "maar" een DS414. Ik speel alles af op mijn tv met de ingebouwde videoplayer of Xplay (en die gebruikt dan weer de ingebouwde speler). Kan ook alles op mijn telefoon, laptop en pc's van kinderen afspelen en hoef nooit te transcoden (ja als ik Plex wil gebruiken, maar dat doe ik dus niet op telefoon en pc. Plex is leuk voor de plaatjes maar verder .....????). Koop als je tv het niet ondersteunt gewoon een fatsoenlijke externe mediaplayer en je problemen zijn weg. Ik heb ook nooit gelooft in die Play versies van Synology.

Mocht je toe zijn aan een nieuwe tv.. LG Oled met de ingebouwde speler werkt top! Ik heb geen externe mediaspeler meer nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door 445033 op 16-11-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:00:
@The Eagle, ik heb zojuist een video offline getranscode, ik zal vanavond als ik thuis ben eens kijken of dat beter gaat. Echter heeft dat niet de voorkeur, nogmaals: download 5 minuten -> transcoden 30 minuten en daarna pas afspelen.

Of de CPU echt de bottleneck is weet ik niet, de load schiet behoorlijk omhoog wanneer er live getranscode wordt maar dat gebeurd met alles wat iets zwaarder is bijvoorbeeld een zip uitpakken. Hoe kan ik erachter komen wat de bottleneck is voor live transcoden? Ik zal dit sowieso doorlopen vanavond, hoewel alles bekabeld is aangesloten. Ook zal ik er een SSD in stoppen er proberen met een video daar vanaf gezien de HDD die nu gebruikt wordt een sata 2 schijf van 10 jaar oud is.

Chromecast de deur uit is nogmaals voor mij wel een optie maar niet extern bij mijn ouders en schoonmoeder thuis. Vanaf daar wil ik video's afspelen via een Chromecast vanaf mijn NAS.
Wacht ff, dus je wilt bij je schoonouders thuis een video afspelen met een GC vanaf een NAS die bij jou thuis staan? Dan is de upload van je internetverbinding dikke kans de bottleneck.

• MAX3400

MAX3400

The Eagle schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:52:
[...]

Wacht ff, dus je wilt bij je schoonouders thuis een video afspelen met een GC vanaf een NAS die bij jou thuis staan? Dan is de upload van je internetverbinding dikke kans de bottleneck.
Aanname... Als @royduin een mooi 500/500 van KPN heeft, is zijn NAS dus de bottleneck gezien de hoge CPU-belasting bij alles. ;)

Of de downstream bij schoonouders als die lekker verborgen achter Eik 4 op de Veluwe wonen en daar moeten rondkomen met een ADSL van 4/1 ofzo.

• royduin
@Musicmasters, ik heb geen smart TV en die gaat er ook niet komen. Ik wil alles gewoon via een Chromecast afspelen. In jouw geval ondersteunen je clients alle formaten, dat is bij een Chromecast helaas niet zo.

@The Eagle, de problemen zijn nu bij mij in huis. Als die opgelost zijn werkt het extern ook allemaal prima met mijn internet (upload) snelheid.

@MAX3400, geen idee of de CPU echt de bottleneck is maar daar hoop ik vanavond achter te komen. De internet (upload) snelheid is ieder geval niet het probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door royduin op 16-11-2017 15:48 ]

• ikweethetbeter
royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:44:
mijn ouders en mijn schoonmoeder hebben een Chromecast en willen graag de video's van mijn NAS afspelen.
Dit moet je niet willen! Naast jou nog 2 anderen die de CPU van je NAS helemaal over z'n kop kunnen laten draaien? En niet streamen over je LAN, maar over het internet? Waarom zou je dit in godsnaam willen?

Zit er een USB aansluiting op de wifi router van je (schoon)ouders? Kan die router als SMB file server dienen? Koop een USB HDD, formatteer deze met het NTFS file system (of HFS+ als de router van Apple is), zet daar de films en series op, en koop een Apple TV 4 met Infuse of een Raspberry Pi met Kodi voor bij de tv.

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 17:34
Ik heb zelf ook een DS216Play met daarop ook de packages Sonarr, nzbget, couchpotato en nog een aantal draaien.

Aan mijn tv heb ik een PI3 hangen met Kodi (uit het zicht, wordt bestuurd met de AB van de TV via CEC) en dat werkt probleemloos. Alles wordt probleemloos afgespeeld.

Is de chromecast hier niet de bottleneck ? Wellicht er een PI bij hangen, dat is geen zware investering.

• ikweethetbeter
445033 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:19:
Mocht je toe zijn aan een nieuwe tv.. LG Oled met de ingebouwde speler werkt top! Ik heb geen externe mediaspeler meer nodig.
De vraagsteller (royduin) wil geen smart tv, en ik snap dat helemaal!
royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:46:
@Musicmasters, ik heb geen smart TV en die gaat er ook niet komen.
Prima!
Ik wil alles gewoon via een Chromecast afspelen. In jouw geval ondersteunen je clients alle formaten, dat is bij een Chromecast helaas niet zo.
Ik snap dat je dat wilt, het lijkt zo leuk, maar erg realistisch is het niet... Je zult je mening moeten herzien, of investeren in een dikke vette PC als Plex server in de meterkast.
@The Eagle, de problemen zijn nu bij mij in huis. Als die opgelost zijn werkt het extern ook allemaal prima met mijn internet (upload) snelheid.
Er is meer dan alleen internet upload snelheid. De ChromeCast is gemaakt om over het LAN te casten, je zult de netwerken van jouw (schoon)ouders via VPN tunnels aan elkaar moeten knopen om het te laten werken. Mijn advies: niet doen.
@MAX3400, geen idee of de CPU echt de bottleneck is maar daar hoop ik vanavond achter te komen. De internet (upload) snelheid is ieder geval niet het probleem.
Kijk eens op de Synology site wat ze aanbevelen voor meerdere FHD / UHD streams inclusief transcoderen.

445033

royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:46:
@Musicmasters, ik heb geen smart TV en die gaat er ook niet komen. Ik wil alles gewoon via een Chromecast afspelen. In jouw geval ondersteunen je clients alle formaten, dat is bij een Chromecast helaas niet zo.

Ja leuk verhaal maar je Chromecast kan dat niet, dus ........ investeer je gewoon in een fatsoenlijke mediaplayer. ;) Opgelost.

• royduin
Dank voor alle reacties en het meedenken!
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:51:
[...]

Dit moet je niet willen! Naast jou nog 2 anderen die de CPU van je NAS helemaal over z'n kop kunnen laten draaien? En niet streamen over je LAN, maar over het internet? Waarom zou je dit in godsnaam willen?

Zit er een USB aansluiting op de wifi router van je (schoon)ouders? Kan die router als SMB file server dienen? Koop een USB HDD, formatteer deze met het NTFS file system (of HFS+ als de router van Apple is), zet daar de films en series op, en koop een Apple TV 4 met Infuse of een Raspberry Pi met Kodi voor bij de tv.
Omdat het moet kunnen. Ik wil centraal mijn video's en die overal, ook elders via het internet kunnen afspelen op wat voor device ook. Dat is waar transcoden voor is, echter lijkt de DS216play daar niet geschikt voor want die hapert al met 1 realtime transcode van een beetje grote MKV.
Noppesnada schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:59:
Ik heb zelf ook een DS216Play met daarop ook de packages Sonarr, nzbget, couchpotato en nog een aantal draaien.

Aan mijn tv heb ik een PI3 hangen met Kodi (uit het zicht, wordt bestuurd met de AB van de TV via CEC) en dat werkt probleemloos. Alles wordt probleemloos afgespeeld.

Is de chromecast hier niet de bottleneck ? Wellicht er een PI bij hangen, dat is geen zware investering.
De Chromecast is hier niet helemaal de bottleneck. Een Chromecast kan de formaten die ik heb niet afspelen en daarom moeten die getranscode worden, de reden dat ik voor de DS216play gekozen heb. Die zou dat realtime moeten kunnen met zelfs 4K films zoals geadverteerd wordt.
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:08:
[...]

De vraagsteller (royduin) wil geen smart tv, en ik snap dat helemaal!

[...]

Prima!

[...]

Ik snap dat je dat wilt, het lijkt zo leuk, maar erg realistisch is het niet... Je zult je mening moeten herzien, of investeren in een dikke vette PC als Plex server in de meterkast.

[...]

Er is meer dan alleen internet upload snelheid. De ChromeCast is gemaakt om over het LAN te casten, je zult de netwerken van jouw (schoon)ouders via VPN tunnels aan elkaar moeten knopen om het te laten werken. Mijn advies: niet doen.

[...]

Kijk eens op de Synology site wat ze aanbevelen voor meerdere FHD / UHD streams inclusief transcoderen.
Realistisch blijkt het niet te zijn met een DS216play, ik zal dus naar een knappe PC moeten die het wel kan zoals ik het topic ook begon. Bijv. een Intel NUC met een knappe processor. Een Chromecast doet het anders prima met 4K Youtube of Netflex, omdat het bij die aanbieders getranscode wordt zodat de Chromecast er wel mee overweg kan. Extern afspelen via de DS Video app gaat prima zolang er niet realtime getranscode hoeft te worden. Hetzelfde probleem dat ik thuis heb.
445033 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:46:
[...]

Ja leuk verhaal maar je Chromecast kan dat niet, dus ........ investeer je gewoon in een fatsoenlijke mediaplayer. ;) Opgelost.
Daarmee los ik het probleem bij mij thuis op en zit ik met een DS216play die overkill is omdat die dan gaat dienen als simpele opslag. Extern kan ik dan nog steeds geen video's afspelen.

---

Zojuist thuis trouwens de offline transcode die ik vanmiddag aangezet had afgespeeld, alles werkt prima! Doorspoelen, etc. De NAS doet praktisch niets wanneer er een film afgespeeld wordt omdat er niet realtime getranscode hoeft te worden. Ook mijn vader even gevraagd of hij die getranscode film wilde proberen bij hem thuis via de DS Video app op zijn Chromecast en ook daar werkt alles prima.

Het zit dus echt in het realtime transcoden, Synology adverteert bij de DS216play dat deze 4K kan transcoden, dat kan hij zeker maar realtime een knappe 1080p film blijkbaar niet. Daar kom ik op het internet ook weinig over tegen helaas. Misschien kan het nog met settings te maken hebben oid dus zal een support ticket inschieten bij Synology en kijken wat er geadviseerd wordt.

Als daar geen oplossing komt toch de DS216play maar inruilen voor een NUC met Plex erop. En dan een NUC die krachtig genoeg is voor 2 realtime 1080p transcodes. Advies? Zoals aangegeven in mijn eerste post kom ik bij deze uit: pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH, een goede keuze?

Nog een keertje kort wat ik wil: centraal video's en die overal (thuis en buiten huis) kunnen afspelen op elk apparaat (Smartphone, Chromecast, etc) zonder deze vooraf te moeten omzetten (transcoden). Wanneer nodig moet er dus realtime getranscode worden en het moet mogelijk zijn om 2 realtime transcodes tegelijk te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

@royduin Extern kan je dan niet afspelen? Ik snap werkelijk niet waarom je zou moeten transcoden? Als ik middels VLC op mijn smartphone iets wil afspelen lukt dat gewoon. Extern ben je dan natuurlijk wel weer afhankelijk van een goede internetverbinding. Op tv, middels een mediaspeler of in mijn geval interne mediaspeler. PC/laptop op win10 ook VLC.

Als je al voor een NUC gaat zou ik je NAS gewoon houden. Waarom een dure Nuc. Voor een paar tientjes heb je een fatsoenlijke speler en ben je gesteld.

Overigens is je NAS volgens mij helemaal niet geschikt om te transcoden, zie hier: https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488 Weliswaar middels Plex, maar transcoden lijkt me transcoden.

NB: wat voor tv heb je want je hebt het de hele tijd over 4K maar je hebt een tv zonder mediaspeler zeg je? En die kan wel 4K laten zien? Lijkt me niet. Wat moet je dan met 4K files? :?

[ Voor 15% gewijzigd door 445033 op 16-11-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@Musicmasters, extern werkt net als intern prima wanneer iets al getranscode is. Er moet getranscode worden omdat mijn video's niet in het juiste formaat zijn dat de Chromecast het direct kan afspelen. VLC of een mediaspeler kan waarschijnlijk wel alle formaten afspelen en dus is transcoden niet nodig.

Ik wil waarschijnlijk een dure NUC zodat die realtime kan transcoden en ik niet de Chromecasts overal hoef te vervangen door een Mediaspeler. Deze NAS houden lijkt me overkill, dan zou een goedkopere NAS prima voldoen of gewoon een grote schijf in/aan de NUC.

Plex kan inderdaad niet transcoden op de NAS, Videostation van Synology zelf kan dit wel.

Ik heb deze TV: pricewatch: Philips 49PUK4900 Zwart, die kan media prima afspelen vanaf een USB maar niet via het netwerk omdat het geen echte smart tv is. En ja, het is wel een echte 4K TV. Daarnaast heb ik nergens gezegd dat ik 4K materiaal heb, dat heb ik ook niet maar wil ik in de toekomst wel wanneer de Chromecast geupgrade is naar een Ultra. De Chromecast 2 die ik nu heb kan geen 4K afspelen namelijk.

---

Maar goed, ik val een beetje in de herhaling steeds omdat dezelfde opmerkingen gegeven worden (no offense, ik ben blij met de feedback). Wat is krachtig genoeg als Plex server die tegelijk 2 streams realtime kan transcoden?

[ Voor 11% gewijzigd door royduin op 17-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@royduin
Mijn advies: hou gewoon je NAS. Deze kan met gemak tegelijk 3 streams op het netwerk zetten als hij niet hoeft te transcoderen.

Koop een echte mediaspeler bij je tv. Ik ben zelf ook groot voorstander van domme tv's (want smart tv's worden niet onderhouden en de hardware is zwaar ondermaats), en voeg het smart deel later toe, in een apparaat dat capabel is om z'n werk te doen.

Nadeel van een ChromeCast is dat het een dom apparaatje is. Het smart deel zit dan in je telefoon of tablet. En stel dat het jouw telefoon is, en je bent niet thuis, dan hebben je huisgenoten een kreupele smart tv.

Alles pleit voor een echte mediaspeler. Er is genoeg keuze, een Apple TV 4(K), een Nvidia Shield Android TV of een Raspberry Pi met Kodi.

Ik heb al deze smart kastjes in actie gezien, en ze zijn allemaal goed. Ik heb de meeste ervaring met de Apple TV 4 met daarop Infuse, en die kan alles wat je er naar toe gooit afspelen. Ook zet hij DTS (HD-MA) om in DD als je tv geen DTS aan kan. En hij speelt niet alleen video's van je eigen LAN af, maar ook van remote servers of cloud diensten. Dus dat werkt ook bij jouw (schoon)ouders als ze films vanaf jouw NAS afspelen (en dat was je vast nooit gelukt met een ChromeCast).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@royduin "Ik wil waarschijnlijk een dure NUC zodat die realtime kan transcoden en ik niet de Chromecasts overal hoef te vervangen door een Mediaspeler. Deze NAS houden lijkt me overkill, dan zou een goedkopere NAS prima voldoen of gewoon een grote schijf in/aan de NUC."

Sowieso heeft je NAS nog veel meer functies dan alleen maar data opslag. Automatisch downloaden, survelaince station, Domiticz, automatische backup foto's van je smartphone etc etc. Verdiep je daar eerst in. Tevens is een investering in een fatsoenlijke mediaplayer vele malen goedkoper dan je NAS opruimen en daarvoor een NUC wegzetten. Een Nuc is geen NAS en een NAS geen mediaplayer of je moet op je Nuc weer serversoftware gaan draaien en gecombineerd Plex. Kom je waarschijnlijk ook nog in de knoei op termijn met je ruimte aan data en backup mogelijkheden. Denk dat je het je zelf onnodig moeilijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vind het netjes van je dat je er prio aan geeft je spullenboel voor anderen in te willen zetten ipv voor jezelf. Want dat is namelijk wat je doet; de oplossing hoe je het voor jezelf in orde kunt maken is al gegeven namelijk. De harde eis dat het voor anderen extern ook moet werken...tsja, ik had hem niet gesteld. Eerder provided "as is" en als het niet werkt jammer dan. Want hoe vaak gebruiken ze het nou eenmaal? En waarom zou jij moeten betalen om hun een film te laten kijken? Want daar komt het in de essentie nu wel op neer :)

En je zegt het zelf al "Synology adverteert met 4K transcoden". Dat maken ze ook waar (4K kun je er prima mee afspelen en transcoden, alleen niet op de manieren zoals jij het zou willen. Kortom, je hebt je een beetje in de luren laten leggen door marketing. Dat realtime kun je ook omheen zoals al aangegeven.

Dus wat wil je nou eigenlijk? Geld uitgeven zodat anderen er voordeel bij hebben, of gewoon een werkende oplossing voor jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Ken je iemand met een Apple TV 4 of 4K? Probeer eens of je daarmee, met Infuse, films vanaf jouw NAS af kunt spelen.

Doe vervolgens de ChromeCast bij je ouders weg en vervang die door een Apple TV 4 en zet daar voor een paar euro Infuse op.

Je ouders / schoonouders hebben dan een probleemloze mediaspeler, en jouw NAS kan het werk met gemak aan.

Mogelijk kun je hetzelfde met Kodi op een Raspberry Pi, maar daar heb ik geen ervaring mee. Vandaar mijn advies voor een Apple TV.

Koop voor jezelf ook een fatsoenlijke mediaspeler, er zijn diverse 4K apparaten, zoals de Apple TV 4K of de NVidia Shield Android TV (de laatste, die ondersteunt HDR10).

Vergeet de ChromeCast, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar je hebt zelf al aangetoond dat het niet werkt.

Nog een tip: beperk je tot ongeveer 1GB per 10 minuten bij Full HD films. Grotere bestanden hebben alleen zin als je bv een receiver met DTS HD hebt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@ikweethetbeter, @Musicmasters, @The Eagle en @ICT Consultant; dank voor het advies. Ik ben inmiddels in contact met Synology, zei geven zelf aan dat het wel zou moeten werken (realtime grote video's transcoden) i.c.m. een Chromecast. Even afwachten wat daaruit komt, mocht het echt niet lukken met deze NAS gaat hij wel de deur uit. Dat is namelijk de reden dat ik hem gekocht heb. Daarna nog even kijken wat het wordt:

- Synology DS116 + Nvidia Shield
- Synology DS116 + Raspberry Pi
- Intel NUC

De software die ik nu heb draaien op de NAS kan namelijk ook prima draaien op een DS116 of op een Intel NUC. Eerst Synology maar even afwachten, wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb geen hoge pet op van transcoderen, Plex en dat soort zaken. Daarom heb ik gekozen voor een simpele NAS (DS416j) en een capabele mediaspeler (Apple TV 4 met Infuse, een Nvidia Shield Android TV kan natuurlijk ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 14:44
Ik zou gewoon stoppen met streamen en transcoden, er zullen vast bergen over mij heen vallen die het hier niet mee eens zijn maar dat is het gewoon altijd net niet.

Koop een mediaspeler of een raspberry pi, zet er kodi op en voeg de share met je content toe. Solved.
Je geeft aan dat je dan de NAS weg zou willen doen en een simpeler model zou kopen. Vergis je niet; Radarr, Sonarr, Autosub en/of sabnzb/nzbget gebruiken aardig wat CPU capaciteit ;) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

royduin schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:08:
@ikweethetbeter, @Musicmasters, @The Eagle en @ICT Consultant; dank voor het advies. Ik ben inmiddels in contact met Synology, zei geven zelf aan dat het wel zou moeten werken (realtime grote video's transcoden) i.c.m. een Chromecast. Even afwachten wat daaruit komt, mocht het echt niet lukken met deze NAS gaat hij wel de deur uit. Dat is namelijk de reden dat ik hem gekocht heb. Daarna nog even kijken wat het wordt:

- Synology DS116 + Nvidia Shield
- Synology DS116 + Raspberry Pi
- Intel NUC

De software die ik nu heb draaien op de NAS kan namelijk ook prima draaien op een DS116 of op een Intel NUC. Eerst Synology maar even afwachten, wordt vervolgd.
Kapitaalvernietiging eerste klas als je nu een top NAS hebt staan. Mijn zijn jouw centen. Wat heb jij toch met dat transcoden? :? Ik ben een filmjunk eerste klas en heb dit nooit nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:15
445033 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:48:
[...]

Kapitaalvernietiging eerste klas als je nu een top NAS hebt staan. Mijn zijn jouw centen. Wat heb jij toch met dat transcoden? :? Ik ben een filmjunk eerste klas en heb dit nooit nodig.....
Ik denk dat hij zijn huidige NAS dan gaat inruilen ;)

---------------------------

De NAS 'upgraden' naar een nuc met een deftige CPU is een oplossing voor het transcode probleem denk ik maar er zitten wel 2 grote nadelen aan denk ik:
1. Je gaat een NUC eigenlijk gebruiken als NAS, iets waar hij niet voor bedoelt is. Waarschijnlijk komt er dan server software op met al het gedoe van dien.
2. De NUC is nu krachtig genoeg om de films te transcoderen maar zodra er weer een nieuw formaat uitkomt moet je weer een krachtiger systeem optuigen.

Zelf zou ik dus betere spelers neerzetten (zowel bij jezelf als bij je vader). Of genoegen nemen met even wachten voordat je gaat kijken.

Trouwens, je hebt het er over dat als je filmt wilt kijken je eerst 5 minuten gaat downloaden en vervolgens 30 minuten moet wachten op het transcoderen voordat je kunt kijken. Als dit echt 'maar' 30 min is vind ik het heel vreemd dat hij niet real-time kan transcoderen, immers is 30 min sneller dan de lengte van de film (vaak 1,5 - 2 uur).

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Euh, iedereen die een Pi adviseert, heeft de startpost niet gelezen?

Tenminste, er wordt gesproken over 4K content en zo uit mijn hoofd kan een Pi dat niet/zeer slecht uitsturen over HDMI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@MAX3400
Je hebt de vraagsteller, die wil 4K, en die moet dus een Nvidia Shield of Apple TV 4K hebben. Zijn (schoon)ouders kunnen volgens mij wel met FHD toe, en dan is een RPi een serieuze optie. Het is in ieder geval een goedkopere optie!

Overigens zou mijn advies voor n00bs een Apple TV 4 met Infuse zijn. Je hoeft geen ICT-er te zijn om dat te kunnen bedienen. Een RPi is toch net even wat lastiger...

@royduin
Maar eigenlijk zou ik voor mijn (schoon)ouders een Netflix abonnement afsluiten. Dan klagen ze niet bij jou als er eens iets mis gaat, want je ziet hoeveel problemen dit nu al oplevert: voorkom dat je helpdesk moet spelen, stop met je NAS voor iedereen en ChromeCast!

[ Voor 12% gewijzigd door ikweethetbeter op 20-11-2017 18:33 . Reden: bericht was nog niet af... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
royduin schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:08:
Even afwachten wat daaruit komt, mocht het echt niet lukken met deze NAS gaat hij wel de deur uit. Dat is namelijk de reden dat ik hem gekocht heb.
Niet doen! Want met een DS116 lever je niet alleen potentiële opslag in, maar ook rekenkracht voor downloaden of meerdere simultane streams.

En denk na over wat je je ouders wilt bieden. Wil je ze probleemloos kijkplezier bieden, geef ze dan Netflix, en liefst niet met een ChromeCast, tenzij ze een tablet hebben die altijd thuis is, altijd opgeladen is, en die nergens anders voor gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31
@royduin Wat je kunt doen als je toch die andere NAS gaat kopen:

Ds216Play bij je Schoonouders neerzetten en de inhoud van je NAS laten "spiegelen" met jouw NAS. Zo heb je alle films en series bij allebei de huishoudens staan en kunnen je schoonouders ( als ze handig genoeg zijn) via hun telefoon de films en series aanslingeren via hun ChromeCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

royduin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:48:
Dank voor alle reacties en het meedenken!

[...]

Het zit dus echt in het realtime transcoden, Synology adverteert bij de DS216play dat deze 4K kan transcoden, dat kan hij zeker maar realtime een knappe 1080p film blijkbaar niet. Daar kom ik op het internet ook weinig over tegen helaas. Misschien kan het nog met settings te maken hebben oid dus zal een support ticket inschieten bij Synology en kijken wat er geadviseerd wordt.
Ze adverteren met de ds216 4K H.265 live transcoderen. Ik heb je nog niet gehoord over h.265, wellicht probeer je h.264?

Wil je meer kracht qua transcoderen, zet dan je ds216play op marktplaats en koop een ds218+

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 09-12-2017 02:11 ]

Hoi!

• royduin
Bedankt weer voor alle reacties en excuses voor het laat reageren!

Intussen behoorlijk wat heen en weer gemaild met de Synology support, maar het duurde me te lang dus geëxperimenteerd met andere mogelijkheden. De DS216play gaat definitief de deur uit en staat te koop: V&A aangeboden: Synology DiskStation DS216play

Ik heb voor 7 euro per maand een server (VPS) gehuurd: 2 Intel Xeon E5-2620 v3 cores, 6GB geheugen, 500GB schijf en ongelimiteerd verkeer. Daarop Ubuntu 16.04, Plex, Sonarr, NZBGet en ik ben dik tevreden. Plex Pass aangeschaft, iedereen (ik, me vriendin en me ouders) hebben de Plex app en kunnen altijd en overal streamen. Realtime transcoden gaat super dus ik kan nu alles zonder problemen afspelen (en doorspoelen) op onder andere mijn Chromecast. Tegelijk twee full hd streams die realtime getranscode worden, mocht er in de toekomst meer nodig zijn kan de server voor 5 euro extra geupgrade worden en wordt alles verdubbeld.

Dit ging allemaal niet in 1x goed, eerst had ik een VPS bij een provider met een Atom processor, die trok het realtime transcoden niet. Ook had ik daar een klein SSD schijfje wat te weinig was voor de video's, mijn idee was om TransIP Stack daaraan te koppelen. Dat was zo geregeld middels Webdav maar direct daarheen downloaden en daar unzippen etc ging niet (te langzaam) dus opzoek naar een provider die een VPS aanbied met een (grote) HDD. Dat is nog lastig tegenwoordig maar gelukt.

Nog twee linkjes die handig waren bij het opzetten van alles:
- http://www.techperplexed....infinite-plex-server.html
- https://www.htpcguides.co...u-15-x-with-easy-updates/

• The Eagle

The Eagle

Tsja, zo kan het ook natuurlijk.

Overigens zou ik met je prijs wat zakken als ik jou was. Het ding is bijna een jaar oud en nieuw koop je hem inclusief verzendkosten voor 25 euro meer ;)

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:15
Welke VPS aanbieder gebruik je eigenlijk?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Pindakaas schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:09:
Welke VPS aanbieder gebruik je eigenlijk?
Contabo
Pagina: 1