VVV Cadeaukaart - Meningen?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06 15:37
Sinds kort heeft de VVV een cadeaukaart (ik denk ter vervanging van de oude cadeaubon). Nu is hij ook gemakkelijk online in te leveren.

Op dit moment doen webshops zoals Bol.com en Coolblue niet mee, alleen de wat kleinere webshops en Fonq.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn ze niet een beetje laat hiermee? Zouden jullie deze kopen als cadeau, in plaats van een cadeaubon van een webshop zelf?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb nog een VVV bon liggen, weet nog steeds niet waar ik het aan moet uitgeven...(zegt voldoende dus).

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

JannickNijholt schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:17:
Op dit moment doen webshops zoals Bol.com en Coolblue niet mee, alleen de wat kleinere webshops en Fonq.
Bol.com kan via een omweg. Ik heb bij een Primera bol.com tegoed gekocht met VVV bonnen (Primera accepteert ze wel).

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bonnen van winkels vind ik een waardeloos cadeau. Als iemand echt per se een Ikea bon voor een verjaardag wil, prima, maar dan moet ik dus naar een winkel rijden, geld op een pasje zetten, en dat aan iemand geven. Dan kan ik toch ook gewoon geld uit een pinautomaat trekken en in een verjaardagskaart vouwen? Zelfde waarde, en ook nog een gemakkelijker voor alle partijen. En geen gedoe met ‘geen wisselgeld retour als je deze bon gebruikt’, of een failliete winkel die je bon waardeloos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Emmeau schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:21:
[...]

Bol.com kan via een omweg. Ik heb bij een Primera bol.com tegoed gekocht met VVV bonnen (Primera accepteert ze wel).
Ik krijg altijd de indruk dat winkeliers helemaal niet blij zijn met het innemen van die bonnen aangezien het hun geld kost (biedt hem dan niet aan denk ik dan). Zo wilde ik een keer een redelijk bedrag aan VVV-cadeaubonnen omruilen voor die van de Mediamarkt. Winkelier weigerde omdat hem dat blijkbaar dubbel kost (het innemen van de VVV en uitgeven van de MM-kaart).

Waarom is dat mijn probleem?

De primera verderop deed het zonder problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 06-11-2017 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:35
Ze zijn hier wel erg laat mee, maar toch vind ik dit een beter cadeau dan een bon van een specifieke winkel (behalve dan bol.com, want daar kun je echt alles krijgen). Je geeft doorgaans zo'n bon omdat je niet weet wat de ontvanger voor cadeau wilt. Door een specifieke shop te kiezen beperk je de keuze nog steeds enorm.
Dat gezegd hebbende is het aantal (interessante) winkels dat de cadeaukaart online accepteert om te janken. Veel winkels die VVV bonnen in de winkel accepteren, doen dit niet online. Was voor mij best een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het lijkt mij ook niet de bedoeling met deze kaart andere cadeaukaarten/ kortingskaarten te kopen.VVV Cadeaukaart De opvolger van de vertrouwde VVV Cadeaubon

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:19
Wat hier al meer terug komt, de Primera doet vaak niet moeilijk om een andere bon te halen.

Als ik vvv bonnen krijg, spaar ik ze altijd op en haal er al m'n sinterklaascadeau's voor.
Niet weten waarvoor je een vvv bon moet gebruiken vindt ik een beetje vergezocht.
Volgens mij kun je hem zelfs gebruiken voor je boodschappen (supermarkt/drogisterij etc.)

Edit: Geld als cadeau krijgen heeft natuurlijk wel de voorkeur.

[ Voor 10% gewijzigd door Purehz op 06-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

is al vaker ter sprake gekomen: Succesfactoren VVV cadeaubon en cadeauboxen?

Cadeaubon, cadeaukaart, [whatever fancy naampje]; het is allemaal marketing.
Niet bedoeld ten gunste van de consument, maar vooral ten faveure van de organisaties die dit soort 'waarde'papiertjes uitgeven... O-)

HET grote verdienmodel zit 'm in al die bonnen die wel aangeschaft, maar nooit verzilverd worden.

https://nicklink.nl/2014/...schenk-voor-de-marketing/
http://www.economischoogpunt.nl/de-vvv-cadeaubon/
Wikipedia: VVV Cadeaubon
https://twinklemagazine.n...an-de-cadeaubon/index.xml

Zelfs in 2013 was er al 140 miljoen (!) aan niet ingeleverde VVV bonnen in omloop...
http://925.nl/archief/201...v-bon-pakt-verkooprecord/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:26
Sinds kort heeft de VVV een cadeaukaart (ik denk ter vervanging van de oude cadeaubon). Nu is hij ook gemakkelijk online in te leveren.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn ze niet een beetje laat hiermee? Zouden jullie deze kopen als cadeau, in plaats van een cadeaubon van een webshop zelf?
Mijn mening? geef die persoon gewoon het bedrag zelf. Je neemt het gemak van geld geven(is niet erg doe ik ook regelmatig). Maar legt hem wel restricties op dat geld.... En kan ook nog eens verjaren. Cadeaubonnen zijn een goudmijn voor winkeliers. http://www.gva.be/cnt/aid...o-cadeaubonnen-ongebruikt

gewoon lekker geld geven in een mooie kaart. minder mooi misschien maar wel een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[..]

Cadeaukaarten vind ik sowieso een idioot idee. Als je toch niks weet te verzinnen om te halen, geef dan geld, zodat de ontvanger zelf kan bepalen waar hij/zij het aan kan uitgeven.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
Cadeau bonnen mogen ze van mij afschaffen. Zoals hierboven gezegd word.

Geef de persoon lekker geld. Kan die lekker zelf uitzoeken wat er mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Inderderdaad, gewoon geld. Als ze failliet gaan kan je dag tegen je bonnen zeggen (zie ook: VenD en Free record shop)
Bij de VVV bon zal het nog wel meevallen, maar je weet nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap jullie punt. Maar cash is gewoon onhandig. Na een verjaardag of ander feest zit je met een hoop cash te kijken. En aangezien het shoppen tegenwoordig meestal via webwinkels en dus giraal gaat, schiet je daar weinig mee op. Of je moet het naar de bank brengen, maar dan moet je weer naar een vetsiging met een stortingsautomaat, die zitten binnen en dus afhankelijk van openingstijden...zwaar onhandig als je het mij vraagt.
Uiteindelijk bestel je dan iets en verdwijnt het geld in je portemonnee, dan maar wat meer cash betalen. Loopt je daar weer mee en daarna weer met kleingeld rond ipv gewoon lekker snel te pinnen in de supermarkt.

Maar die VVV kaart is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Maakt het automatiseren een stuk makkelijker, want simpelweg een code en gaan. Oude systeem van papieren was gewoon niet houdbaar imho, kost meer dan het oplevert (denk aan drukkosten, omzetten naar geautomatiseerde administratie onrealistisch, etc).
Dat webwinkels ze niet zomaar accepteren is imho ook logisch. Verdienmodel is al genoemd, waarom zou je dat bij een partij als de VVV neerleggen als je zelf ook al een systeem hebt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Eagle schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:39:
Ik snap jullie punt. Maar cash is gewoon onhandig. Na een verjaardag of ander feest zit je met een hoop cash te kijken. En aangezien het shoppen tegenwoordig meestal via webwinkels en dus giraal gaat, schiet je daar weinig mee op. Of je moet het naar de bank brengen, maar dan moet je weer naar een vetsiging met een stortingsautomaat, die zitten binnen en dus afhankelijk van openingstijden...zwaar onhandig als je het mij vraagt.
Uiteindelijk bestel je dan iets en verdwijnt het geld in je portemonnee, dan maar wat meer cash betalen. Loopt je daar weer mee en daarna weer met kleingeld rond ipv gewoon lekker snel te pinnen in de supermarkt.

Maar die VVV kaart is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Maakt het automatiseren een stuk makkelijker, want simpelweg een code en gaan. Oude systeem van papieren was gewoon niet houdbaar imho, kost meer dan het oplevert (denk aan drukkosten, omzetten naar geautomatiseerde administratie onrealistisch, etc).
Dat webwinkels ze niet zomaar accepteren is imho ook logisch. Verdienmodel is al genoemd, waarom zou je dat bij een partij als de VVV neerleggen als je zelf ook al een systeem hebt? :)
Dingen wat ik aan moet passen koop ik in de winkel. Ik heb geen zin om telkens 2 maten te bestellen en weer de andere mt te retouren. of andere reden van retour. Vaak koop ik ook iets in de stad direct en ga ik niet lopen wachten op de post, terwijl het voor me neus te koop ligt.
Ik denk dat het online kopen nog wel inkakt, het nieuwe "makkelijke" is er van af. Voor ons hier mbt PC gear etc. zal het wel aanblijven, maar ik denk dat veel producten binnenkort toch weer in de winkel gekocht worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 21:16
@The Eagle Voortaan een uitnodiging met QR-code met een betaalverzoek ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sinus_rhythm op 06-11-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:54:
[...]

Dingen wat ik aan moet passen koop ik in de winkel. Ik heb geen zin om telkens 2 maten te bestellen en weer de andere mt te retouren. of andere reden van retour. Vaak koop ik ook iets in de stad direct en ga ik niet lopen wachten op de post, terwijl het voor me neus te koop ligt.
Ik denk dat het online kopen nog wel inkakt, het nieuwe "makkelijke" is er van af. Voor ons hier mbt PC gear etc. zal het wel aanblijven, maar ik denk dat veel producten binnenkort toch weer in de winkel gekocht worden.
Ik denk dat je het mis hebt. Online bestellen wordt juist steeds makkelijker gemaakt. Daarnaast heb je met online ook betere rechten door de WKOA.
Tel hierbij de hoge vervoers/parkeerkosten en de steeds legere winkelcentra (opgevuld door Action en andere low budget winkels) en de keus is snel gemaakt.

In plaats van regelmatig naar het plaatselijke saaie winkelcentrum ga ik nu bijvoorbeeld af en toe een weekendje naar Maastricht of Amsterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Als je niet weet wat je met zo'n bon aanmoet, dan kom je nooit buiten blijkbaar? Er zijn tig ketens waar je ze uit kunt geven. Al is het maar bij de Blokker als je toch wat huishoudelijke spullen nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je het mis hebt. Online bestellen wordt juist steeds makkelijker gemaakt. Daarnaast heb je met online ook betere rechten door de WKOA.

Tel hierbij de hoge vervoers/parkeerkosten en de steeds legere winkelcentra (opgevuld door Action en andere low budget winkels) en de keus is snel gemaakt.

In plaats van regelmatig naar het plaatselijke saaie winkelcentrum ga ik nu bijvoorbeeld af en toe een weekendje naar Maastricht of Amsterdam.
Waardoor ontstaan de lege winkelpanden ?
Gezellig Kiek'n moar niks kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 09:54
Ik ben persoonlijk totaal geen fan van cadeaukaarten door alle beperkingen die dit met zich mee brengt.
Een anekdote: Ik krijg van een leerling die stopt met lessen (gitaarles) een zogeheten Podium cadeaukaart.
Deze is volgens de kaart "overal" in te wissel en ook online. Dus ik dacht leuk een keer wat korting om de vele concerten waar ik heen ga! Blijkt dat ticketmaster deze kaarten alleen accepteert op een aantal fysieke locaties in Nederland. Resultaat: Het dichtstbijzijnde inleverpunt is bij Plato in Zwolle. Lekker handig als je in Enschede woont.

Nu probeer ik serieus wel eens bij een andere verkoper deze kaart in te wisselen, maar er gaan serieus veel concerten via ticketmaster dus ik zit nu al ruim een jaar met deze kaart.

Ik begin in ieder geval niet meer aan dit soort kaarten, in welke vorm dan ook.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Bedrijven willen dit wel eens als vergoeding in natura geven.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dwaas schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:09:
[...]

Bedrijven willen dit wel eens als vergoeding in natura geven.
Het ligt er even aan in welk geval, maar meestal hoef je cadeaukaarten of shoptegoed niet te accepteren, al proberen ze het wel zo te laten overkomen.
Hackus schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:44:
[...]

Waardoor ontstaan de lege winkelpanden ?
Gezellig Kiek'n moar niks kopen :D
Daar heb je een punt, maar in mijn geval zijn de hangjongeren, betere online rechten met WKOA, de hoge parkeertarieven en te weinig parkeerplaatsen de reden om niet vaak meer naar het plaatselijke centrum te gaan.
Kleding is wel een uitzondering want dat pas ik toch liever ter plekke.

Maar om toch in topic te blijven. Tegen slordig heb je van die leuke kaarten/enveloppen voor als je geld wilt geven. Ik vind uitgezocht altijd leuker dan geld krijgen voor mijn verjaardag, maar een cadeaubon zie ik niet anders dan 'geld met beperkingen'. Soms zijn cadeaukaarten ook Mar een bepaalde tijd geldig, dat vind ik helemaal vreemd.

[ Voor 59% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ga op de fiets naar een stad, of ik moet bij voorbaat wat groots kopen. maar dan ga ik naar een meubelplein. of ff ophalen en wegwezen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

om de andere kant van de vvv bon ook maar eens te belichten.
Er zijn weinig winkeliers en webshops die ze willen accepteren tegenwoordig.
Simpelweg om het feit dat de VVV 15% commissie vraagt.

Dus als jij een bon van 100 euro inlevert levert de winkelier 15 euro in.
Met de heden daagse marges moet een winkelier wel gek zijn om 15% in te leveren op zijn marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 217290 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:34:

Met de heden daagse marges moet een winkelier wel gek zijn om 15% in te leveren op zijn marges.
Eigenlijk moet je gewoon korting vragen als je met cash betaalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06 15:37
Medione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:09:
[...]

Eigenlijk moet je gewoon korting vragen als je met cash betaalt :P
In feite haast wel. Stel dat ik bij een Fonq mijn VVV-bon ga inleveren en ik lever door ook nog eens fikse kortingscodes bij in, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat Fonq aan die bestelling nog wat gaat verdienen.. :X

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 217290 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:34:

50 euro aansluitkosten en 6% provisie op bonwaarde.

Verder krijg je op zo'n bon geen wisselgeld, dus ofwel de klant betaalt teveel of koopt juist meer om de bon op te maken.

Maargoed, ik spaar ze zelf op en gebruik ze dan voor het eerstvolgende klusproject. Bouwmarkten accepteren die dingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 17:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

[...]

Dank je voor de tip.
Ga ze gewoon omruilen voor bol te goed :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 21:16
Kwam laatst een nieuwsbericht tegen van de NOS over cadeaubonnen, ik dacht gelijk aan dit topic:

Cadeaubon gekregen? Dit is hoe bedrijven er geld mee verdienen

Denk niet dat er iets nieuws in staat maar wel een aardig stukje om door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Mijn vrouw had ook een kaartje gekregen van het werk voor bij Fonq iets te bestellen twv 25 euro.
Jezus wat een dure toko is dat,gekeken voor een elec raamzuiger wat bij Fonq 60 euro en bij de concurentie 45 euro kostte.
Dus je dan is die bon ineens maar 10 euro waard.
Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:47:
Mijn vrouw had ook een kaartje gekregen van het werk voor bij Fonq iets te bestellen twv 25 euro.
Jezus wat een dure toko is dat,gekeken voor een elec raamzuiger wat bij Fonq 60 euro en bij de concurentie 45 euro kostte.
Dus je dan is die bon ineens maar 10 euro waard.
Waardeloos.
offtopic:
Het hangt er vanaf wat je wil kopen, tijdje terug een lamp gekocht en die was bij Fonq het goedkoopste.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Had tijdje terug flink wat cash maar wilde online wat bestellen.
Toen waren ze een uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Vanuit retailersperspectief: Op VVV bonnen betaal je een aanzienlijke toeslag. Met dunne marges in een aantal sectoren (bijv. consumentenelektronica, waar consumenten erg prijsgevoelig zijn), accepteren veel retailers daarom niet zulke cadeaubonnen. Neemt niet weg dat áls ze officieel die bonnen accepteren, ze ook niet moeilijk moeten doen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik krijg ze elk jaar in mijn Kerstpakket. In het begin kocht ik iets bij de Intertoys en bracht dat de volgende dag terug, zo zette ik mijn VVV-bonnen om in cash.
De laatste jaren gaan ze standaard op bij de BCC, die ze in tegenstelling tot oa de Mediamarkt en Coolblue e.d. wel aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
zacht schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:14:
Ik krijg ze elk jaar in mijn Kerstpakket. In het begin kocht ik iets bij de Intertoys en bracht dat de volgende dag terug, zo zette ik mijn VVV-bonnen om in cash.
De laatste jaren gaan ze standaard op bij de BCC, die ze in tegenstelling tot oa de Mediamarkt en Coolblue e.d. wel aannemen.
Misschien dat 't daarom zo goed gaat met BCC ;) Nee maar alle gekheid op een stokje, voor een consument zijn VVV bonnen best relaxed omdat ze breed inzetbaar zijn, maar er blijft wel erg veel aan de strijkstok hangen.. Vergeet ook niet dat veel bonnen in de la blijven liggen, waar de VVV ook nog aan verdient.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Solomon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:28:
[...]

Misschien dat 't daarom zo goed gaat met BCC ;) Nee maar alle gekheid op een stokje, voor een consument zijn VVV bonnen best relaxed omdat ze breed inzetbaar zijn, maar er blijft wel erg veel aan de strijkstok hangen.. Vergeet ook niet dat veel bonnen in de la blijven liggen, waar de VVV ook nog aan verdient.
Ik heb geen idee hoe goed of slecht het gaat met BCC, wel weet ik dat ik er nog nooit ben geweest voor mijn zoektocht naar een winkel voor consumenten-electronica die VVV-bonnen accepteerde. Wat dat betreft snap ik goed dat ze dit graantje meepikken, waar de concurrentie het laat afweten. Hetzelfde heb ik bijvoorbeeld met bioscopen, ik ging altijd naar de Pathé, tot ik er ooit stond met een bioscoopbon, die accepteren ze daar niet. De concurrentie wel.

Breed inzetbaar zijn ze zeker, de VVV-bonnen, alleen is het soms wel een zoektocht als je iets specifieks zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ook ik boycot alle vormen van cadeaukaarten, we hebben namelijk al geruime tijd geleden een volledig universele, in vele landen geldige waardebon uitgevonden, namelijk de Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[b][message=53151371,noline]Simpelweg om het feit dat de VVV 15% commissie vraagt.
Dan heb jij een andere bron?
https://www.vvvcadeaubonn...den/cadeaukaart/aanmelden
De VVV Cadeaukaart rekent alleen provisie op de nominale kaartwaarde. Dus niet op de extra besteding die een klant met cadeaukaart doet. Stel dat een klant met een cadeaukaart van € 25,- een aankoop doet van € 60,- dan betaalt u alleen 10% provisie over de waarde van de kaart en dat is € 2,50.

Wij berekenen alléén provisie over de kaartwaarde.
Is nog niet gratis, maar het verschil tussen 10 en 15% vindt ik wel groot, immers een factor 1.5x meer kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00
[...]

Lees idd dat dit kan bij Primera. Dat is wel een goede tip :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:41
Omwisselen bij Primera voor Bol tegoed is inderdaad een optie. Geen Primera in de buurt, dan kun je de bonnen ook naar de klantenservice van Bol zelf sturen om ze om te wisselen. (Kan nog tot 28/2/2018)
Zie de site van Bol.com (kan nu even geen linkje plakken, sorry.)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Wij gebruiken de VVV-bonnen de laatste jaren altijd voor overnachtingen die we via ZoWeg.nl boeken. Deze site heeft sowieso al goede aanbiedingen voor overnachtingen in B&B's of hotels, maar door deze te betalen met VVV-bonnen wordt het helemaal interessant. Mijn vrouw heeft wel eens een kerstpakket met 200,- aan deze bonnen gekregen en hier waren we erg blij mee :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1030457

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 19-01-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:07
Krijg hier zo af en toe ook een cadeaubon ( dus niet de kaart ) van de VVV.
Ben er mee eens zoals anderen zeggen dat je cadeaubonnen/kaarten zoveel mogelijk moet meiden maar die VVV cadeaubonnen zijn nog niet zo slecht.
Je kunt ze op heel veel plekken inleveren zowel in de fysieke winkel als online, zijn eeuwig houdbaar en als je het hele bedrag niet op maakt krijg je meestal gewoon je geld terug in euro's.

Dus liever niet maar als je al een cadeaukaart wilt kopen is een VVV cadeaubon/kaart wel aan te raden i.v.m. hun gunstige voorwaarden en inlevermogelijkheden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:33
:?

https://www.bol.com/nl/m/...etalen-met-een-vvv-bon_6_

Prima inwisselbaar bij Bol.com (tot eind februari).

[ Voor 33% gewijzigd door Perkouw op 19-01-2018 13:38 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Uit bovenstaande link:
De digitale VVV Giftcard is niet te gebruiken op bol.com.
Edit: Heeft waarschijnlijk met de hoeveelheid commissie te maken:
De commissie op de kaart is tien procent. Dus 2,50 euro op een tegoed van 25 euro. Bij de papieren bon was dat zes procent, 1,50 op 25 euro.
https://nos.nl/artikel/22...-met-vvv-cadeaukaart.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd1 op 19-01-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rob079 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:30:
Omwisselen bij Primera voor Bol tegoed is inderdaad een optie.
Niet elke Primera (of Bruna) is daar happig op. "Ja dat kost me dubbel" (inname en uitgifte?) is het veelgehoorde argument.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Niet elke Primera (of Bruna) is daar happig op. "Ja dat kost me dubbel" (inname en uitgifte?) is het veelgehoorde argument.
Was voor mij uiteindelijk geen enkel probleem. Heb er ook bol.com tegoed mee gekocht bij de Primera. Nog even staan kletsen over commissies etcetera, maar de winkelier was duidelijk: wij verkopen bol.com tegoed en we accepteren VVV-bonnen als betaalmiddel, en dus kun je bol.com afrekenen met VVV-bonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Over dat soort dingen moet die ondernemer nadenken voordat hij besluit Primera franchise te worden, of hebben wij hem/haar daar toe gedwongen soms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Henk007 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Over dat soort dingen moet die ondernemer nadenken voordat hij besluit Primera franchise te worden, of hebben wij hem/haar daar toe gedwongen soms :+
Ja vind ik ook. Zijn commissie-problemen zijn eigenlijk niet de mijne maar dat maakt zo iemand het er wel van. Echt klantvriendelijk is het niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderHrlm
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-01-2024
*knip* Spam

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2024 19:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.