Toon posts:

Succesfactoren VVV cadeaubon en cadeauboxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Met de feestdagen in het vooruitzicht ging ik nu al op zoek naar cadeaus, doordat ik andere jaren altijd te laat ben en daardoor zo'n beetje als ambetanterik van de familie beschouwd word in deze periode van het jaar...

Ik heb al enkele ipod nano's besteld voor de neefjes en nichtjes, maar als ik die zou geven aan de opa's en oma's word ik nog meer gehaat in de familie en da's nou niet de bedoeling...

Dan maar even kijken naar die bongo en viva boxen, maar ik vind die dingen een beetje als een kat in een zak kopen, dus zocht ik verder. Ik kwam op de site van de VVV cadeaubon terecht. Een nieuw fenomeen voor mij (ik woon in België), blijkt dus dat deze bon ongelofelijk populair is in Nederland, in tegenstelling tot de bongo's en vivaboxen, die bij jullie nauwelijks verkocht raken (en hier een echte rage zijn)

Doordat ik zelf werkzaam ben in de reclamesector vraag ik me af hoe het komt dat de cadeauboxen bij jullie een flop zijn, en de VVV bon zo'n succes. Nochtans kun je de VVV bon enkel in 'saaie' verkooppunten kopen zoals musea en rabobank...

Schiet er maar op los, ik ben echt benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
De vraag die je moet stellen is of het populair is om te geven, of populair is om te krijgen...

Hartstikke handig om zo'n bon cadeau te doen, hoef je lekker nergens meer over na te denken. Helaas breng je die houding ook over op de ontvanger, fijn zo'n fantasieloos cadeau waar overduidelijk geen moeite voor gedaan is.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Antaresje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:14:
De vraag die je moet stellen is of het populair is om te geven, of populair is om te krijgen...

Hartstikke handig om zo'n bon cadeau te doen, hoef je lekker nergens meer over na te denken. Helaas breng je die houding ook over op de ontvanger, fijn zo'n fantasieloos cadeau waar overduidelijk geen moeite voor gedaan is.
deze gedacht heb ik dus ook altijd als ik zo'n bon zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

VVV bonnen zuigen, tennminste als je ze krijgt. Ze zijn altijd te weinig waard of ze zijn niet geldig in de winkel waar je staat of je vergeet ze mee tenemen. (ik ruil die dingen altijd bij me pa die er dan van gaat tanken ofzo)

mijn niet weinig omwonden mening.

Wat zijn viva boxen? en bongo's?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:11:
Nochtans kun je de VVV bon enkel in 'saaie' verkooppunten kopen zoals musea en rabobank...
Lijkt me precies goed, voor zo'n saai inspiratieloos cadeau. :Y)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Nationale entertainment bonnen zijn handiger.

1 keer een bongo bon gekregen van mijn vriendin. Die kon alleen gebruikt worden om ergens te gaan lunchen. Ik heb daar een hekel aan, doe er liever iets anders mee. Bongo bon is een leuk idee maar dan moet je wel zeker weten dat de ontvanger de bijbehorende activiteit ook leuk vindt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
the mod man schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:14:
VVV bonnen zuigen, tennminste als je ze krijgt. Ze zijn altijd te weinig waard of ze zijn niet geldig in de winkel waar je staat of je vergeet ze mee tenemen. (ik ruil die dingen altijd bij me pa die er dan van gaat tanken ofzo)

mijn niet weinig omwonden mening.

Wat zijn viva boxen? en bongo's?
Dat geld eigenlijk wel een beetje voor de meeste bonnen, bedoel, ook een boekenbon is maar zo-zo, want je moet als nog zelf op zoek naar een cadeau. Een bon voor bv. iets als sauna, massage of een andere dienst is dan nog weer iets anders denk ik.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Je zou ze ook een Pluim kunnen geven. Net zo inspiratieloos, maar wel op fancy plekken te verzilveren ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 12-10-2010 17:17 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Nietes, musea zijn niet saai!
Verder is de V.V.V.-Irischeque bijna net zo flexibel als briefgeld en kan je dus zelf bepalen wat je er voor cadeau van koopt. Heel handig. Ik heb ze zelf ook!

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:24
WEBsel schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:17:
Nietes, musea zijn niet saai!
Verder is de V.V.V.-Irischeque bijna net zo flexibel als briefgeld en kan je dus zelf bepalen wat je er voor cadeau van koopt. Heel handig. Ik heb ze zelf ook!
Dan ben je 1 van de weinige.

Verschrikkelijk om te krijgen altijd, ze liggen hier altijd een eeuw weg te rotten, en af en toe koop ik maar iets gewoon puur omdat ik van die bon af wil, en niet omdat ik dat product zo graag wil.

Liever leuk ingepakt 'gewoon' geld ipv zo'n bon. Doe anders een bioscoopbon, zelfs die heb ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking: Bongo -en vivaboxen zijn geschenkdozen met een bepaald thema, bijvoorbeeld 'wellness'. De ontvanger ervan kan dan met zijn bon een arrangement regelen in 1 van de aangesloten wellnesscentra. meer info op www.bongo.nl...

Leuk om terug te komen en zien dat er al zoveel animo is, meningen zijn dus verdeeld over de bon. Nochtans werden er vorig jaar meer dan 8,2 miljoen van verkocht! Dat het niet creatief is weten we allemaal, maar je hebt altijd mensen binnen je familie/vrienden waarvan je niet weet wat kopen.

Zit nog met enkele vraagjes, nu we toch goed op dreef zijn ;)

>Hoelang bestaat de VVV bon al? (vind hierover niets terug)

>Denken jullie dat het concept van een universele cadeaubon zou aanslaan in BE? ...of zijn wij belgen meer 'doosjesvolk' ? ;)

>Waarom zijn de boxen in BE zo'n succes en in NL een echte flop? Terwijl de universele cadeaubon bij jullie een hit is, en die bij ons niet eens bestaat. Van een contradictie gesproken...
Ter vergelijking: in Vlaanderen zijn een tiental Bongo 'outlet' stores, waar dus enkel bongo boxen verkocht worden, sommige ervan op exclusieve (lees: dure) locaties. In NL zijn er slechts 2. Nochtans werden de boxen op hetzelfde moment in BE en NL gelanceerd.

Spuw jullie mening maar, vind dit een leuke discussie !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VVV-bon is waardeloos. Geef dan gewoon een boekenbon oid, of van een bekend warenhuis als V&D of de Hema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké maar wie koop dan die bonnen? Als het overgrote deel van de bevolking ze waardeloos vind, welk soort mensen heeft dan gezorgd voor die 8,2 miljoen verkochte bonnen vorig jaar?
En wat is het verschil met een boeken of hema bon, de vvv bon kun je toch ook gebruiken in de hema en boekenwinkels?

ter info: Hun omzet in dat jaar was 127 miljoen euro, betekent dus dat de gemiddelde bonwaarde 15€ was...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah me bad, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:31:
Een VVV-bon is waardeloos. Geef dan gewoon een boekenbon oid, of van een bekend warenhuis als V&D of de Hema.
Misschien moet je toch eens op de site van die vvv-bonnen kijken. Dan zie je dat die ook gewoon door V&D, Blokker en de Hema worden geaccepteerd. Als je een eigen kadobon van net genoemde ketens krijgt, kun je die alleen maar daar inleveren en ben je veel beperkter.

Op zich is een VVV-bon redelijk goed voor de aanschaf van artikelen. Een bongo of viva-box is een heel andere doelgroep, namelijk voor een belevenis/uitje/etc.

Voordeel van de VVV-bon is dat hij onbeperkt geldig is (evenals boekenbonnen).
Bongo is dat niet, kun je wel verlengen maar dan kost geld.
Kaarten van winkelketens zijn meestal ook beperkt houdbaar (Blokker bijv. 1 jaar).

De VVV-bon bestaat zeker al meer dan 20 jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Muttley op 12-10-2010 19:11 ]

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:35:
Oké maar wie koop dan die bonnen? Als het overgrote deel van de bevolking ze waardeloos vind, welk soort mensen heeft dan gezorgd voor die 8,2 miljoen verkochte bonnen vorig jaar?
En wat is het verschil met een boeken of hema bon, de vvv bon kun je toch ook gebruiken in de hema en boekenwinkels?

ter info: Hun omzet in dat jaar was 127 miljoen euro, betekent dus dat de gemiddelde bonwaarde 15€ was...
VVV bonnen worden ook vaak gebruikt voor het "bedanken" van vrijwilligers. Zo kreeg ik na het helpen op een open dag ook zo'n bon. Lekker makkelijker omdat je dan niet officieel salaris krijgt. Ook heb ik gehoord dat sommige zo'n VVV bon als kerstpakket kregen. Tel dit allemaal bij elkaar op en je zit denk op het overgrote deel van de VVV-bonnen. Ik kan niet voorstellen dat ik ooit zo'n bon voor iemand zou komen die ik echt mag (dus geen verplicht feest/verjaardag/bruiloft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 16:07
In mijn ervaring kun je een vvv-bon bijna overal uitgeven? Ik geef die dingen altijd af in de eerste winkel waar ik iets koop na dat ik hem heb gekregen (muv de dagelijkse boodschappen dan) en kan me niet herinneren dat hij ooit ergens geweigerd is.

Als je een "normale" cadeaubon geeft moet je er eerst wel erg zeker van zijn dat het iets is wat de ontvanger gaat gebruiken. Ik vind het altijd erg zonde om iets te gaan kopen "om maar van die bon af te komen". Zelf geef ik dan ook alleen een cadeaubon als ik toevallig weet dat iemand die vrijwel meteen gaat gebruiken (en ik op die manier dus laat zien dat er WEL over nagedacht is).

Dus los van het feit dat een vvv-bon vrijwel altijd goed te gebruiken is is het natuurlijk wel een enorm saai en fantasieloos cadeau en zal je famillie het je denk ik niet in dank afnemen.

[ Voor 48% gewijzigd door martijnve op 12-10-2010 19:17 . Reden: aanvulling ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
swtimmer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

VVV bonnen worden ook vaak gebruikt voor het "bedanken" van vrijwilligers.
Ja, ik heb zowel VVV-bonnen als Bongo's ook wel eens van mijn werkgever gehad naast mijn uitbetaalde overuren omdat het soms ongelegen kwam om die ene speciale klus uit te voeren. Dus een weekend Maastricht in de kerstperiode (Bongo) en een stuk gereedschap (VVV-bon) waren beide welkom.
en
martijnve schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:09:
Los daarvan is het natuurlijk wel een #$%$^#& cadeau.
In principe heb je gelijk, maar het is altijd nog beter dan geld kaal in een envelop stoppen. Dat laatste is echt ook nog zonder moeite. Dan weet je met een bon dat iemand of je niet zo goed kent, of juist weet dat je smaak nogal afwijkend is dat de persoon er weinig mee kan. Er is tenslotte dan nog enige moeite voor gedaan.
In ieder geval vind ik die bon beter dan een kado dat je al hebt / niet kunt gebruiken / lelijk vindt / etc en dat je dus weer moet gaan ruilen / terugbrengen / op zolder zetten.

edit:typo's

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Leuk om terug te komen en zien dat er al zoveel animo is, meningen zijn dus verdeeld over de bon. Nochtans werden er vorig jaar meer dan 8,2 miljoen van verkocht!
En hoeveel daarvan zijn er daadwerkelijk gebruikt?

Ik moet er ook nog een stel hebben liggen hier. Ik vergeet ze altijd totdat ik ze kwijt ben. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier in NL ook eigenlijk nooit reclame gezien of gehoord van Bongo- of Viva-boxen. Ik weet dat de VVV-bon (Irischeque/whatever) er al jaaaaren is. Ken 'em nog van toen ik een klein Zylletje was in ieder geval. Op zich klinkt de VVVbon wel veelzijdiger dan zo'n Bongobox, omdat daar weer een vast thema aan vast zit. Dan moet je die persoon alweer een stuk beter kennen (en hier in NL: weten waar je zo'n box kan halen).

Ik moet wel zeggen dat het op zich een inspiratieloos cadeau is, maar ik vind het nog niet zo erg als een nationale entertainmentkaart (ook gekregen bij de laatste verjaardag). Daar kun je helemaal niks mee. Beperkt aantal winkels, weinig mogelijkheid qua producten. Hetzelfde voor bonnen van een specifieke winkel. Je beperkt iemand dan wel ontzettend.

VVV-bonnen zijn in NL algemeen geaccepteerd en worden bij uiteenlopende winkels aangenomen (boekenwinkel tot bouwmarkt en bioscoop en ik geloof ook sommige attractieparken). Dat vind ik zelf wel een groot voordeel, omdat de mogelijkheden dan wat groter zijn. Ik heb zelf ook nooit moeite met het uitgeven van die dingen, hooguit om iets te vinden dat exact (of zo goed mogelijk) in het bonbedrag past.

Hoewel misschien inspiratieloos, vind ik de VVVbon wel een van de betere dingen om te krijgen :) Ik kan er altijd wel iets voor vinden, maar ja, ik lees ook best veel en ben vrij film/serie-gek. Je kan de VVVbon tegenwoordig ook inwisselen bij bol.com (alleen dan moet je het met een extra stap omzetten naar bol-tegoedbon ofzo - weet niet precies hoe het zit). Wordt het in ieder geval niet moeilijker van.

Als ik dat zo hoor van die Bongo-, Viva- of Pluim-dozen/boxen, klinkt het wel wat beperkt. Gaat het alleen om uitjes dan? En zit er ook een limiet aan qua datum? Ik vind het een beetje opdringerig klinken. Zo van; de gedachte is wel goed en lief, maar je moet er wel tijd voor zien te maken, anders is het ondankbaar. Dat heb je veel minder bij VVVbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
VVV-bon (irischeque) kan je gewoon inleveren bij de bouwmarkt, dus op zich zijn die dingen niet helemaal verloren. Ik stond een keer met een bon van 50 euro in een kledingzaak, voor 50 euro kleding uitgezocht en dan te horen krijgen dat ze die niet kunnen accepteren.
Voor de verbouwing van mijn huis heb ik gewoon alle bonnen bijelkaar gepakt, die van mijn broertje en ouders overgekocht en gebruikt bij het kopen van dingen in de bouwmarkt. Andere manier zou ik niet weten om van die dingen af te komen, meestal liggen ze hier gewoon maanden te verstoffen.

Zelf geef ik eigenlijk nooit kadobonnen. Als ik geen zin heb om iets te bedenken stop ik gewoon geld in een envelop, kaartje erbij en dat is het kado. Geen zin om naar de VVV om zo'n bon te kopen, en de ontvanger heeft liever een universeel betaalmiddel dan een bon die je alleen bij specifieke winkels kunt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Groot nadeel van die bonnen is dat ze niet makkelijk in je portemonnee passen en je ze dus vaak vergeet mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:35:
Oké maar wie koop dan die bonnen?
Zoals eerder gezegd wordt er heel veel door instellingen en bedrijfsleven gekocht. Ik krijg ook wel eens zo'n bon hier op het werk als een project goed is verlopen. Daar zijn ze perfect voor. Maar om hem nou van je vrienden te krijgen op je verjaardag, nou nee...
martijnve schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:09:
In mijn ervaring kun je een vvv-bon bijna overal uitgeven? Ik geef die dingen altijd af in de eerste winkel waar ik iets koop na dat ik hem heb gekregen (muv de dagelijkse boodschappen dan) en kan me niet herinneren dat hij ooit ergens geweigerd is.
Een beetje tweaker wilt hem uitgeven in de mediamarkt of computerzaken ofzo, ik ben in die branche eigenlijk nog geen fatsoenlijke zaak tegengekomen waar je hem kwijt kan :?

vvv Ik bedoel idd een irischeque. Dat je die bij de mediamarkt kan inleveren is nieuw voor mij, dat was twee jaar geleden volgens mij niet zo.

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 18-10-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik neem aan dat jij een Irischeque bedoelt?

Erg veel winkels in NL accepteren het, bijv de Ikea of Mediamarkt. Maar of dit in Belgie ook zo is :X..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:19
In Nederland kan je bij de VVV ook Bol.com cadeaubonnen kopen. Die zijn veel leuker om te krijgen dan een VVV bon imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De inhoud van Bongo-achtige bonnen is in mijn ervaring minder waard dan je er voor betaald (voorbeeld: je betaald 25,- voor bonX die je kan inwisselen voor een rondvaart die 20,- kost). Leuk idee, maar zowel inspiratieloos als duur voor wat je er voor krijgt.

Als je zoiets wilt, maak dan zelf een dergelijke bon oid. waar een facturatieadres op staat ;) Of inderdaad harde cash. Als je leuk wilt doen allemaal stuivers (wat ook weer duurder is, je kan niet voor 5eur 100 stuivers halen bij de bank :P ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
@D4NG3R de Irischeque bestaat niet meer, het is weer de VVV-bon geworden :) omdat mensen het toch zo bleven noemen.
Bongo wil hier in NL niet bij het grote publiek aanslaan, terwijl het in België idd een regelrechte hit is. Zelf heb ik een hekel aan die pokkebonnen, want ze verlopen binnen een x-aantal maanden, en je hebt beperkt keuze. Ik heb 2 keer zo\n bon gehad, en beide keren laten verlopen omdat ik ze simnpelweg vergeten was. Een VVV-bon verliest nooit zijn waarde en kun je 5 jaar later ook nog gewoon inwisselen...
Doe mij dan maar een inspiratieloze bon, maar die gebruik ik wel een keertje, en je kan ze ook opsparen totdat je een wat groter bedrag bij elkaar hebt.

Over het verschil van het aanslaan van Bongo-bonnen in BE en NL zijn overigens wel onderzoeken van...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Ik snap het probleem niet, als je een VVV bon niet veel aan vindt. Dan bewaar je hem, en als je dan een verjaardag hebt van iemand anders heb je een mooi origineel cadeau. :+

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ricardo87 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:39:
In Nederland kan je bij de VVV ook Bol.com cadeaubonnen kopen. Die zijn veel leuker om te krijgen dan een VVV bon imho ;)
Waarom zijn die veel leuker ? Zijn die niet juist veel beperkter ? Of kun je die ook op andere plaatsen kwijt dan alleen bij Bol.com ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 23-09 22:39
Maaruh.. weet je zeker dat je gewoon benieuwd bent of wil je hier op tweakers iets gaan peilen om te kijken welke marketingtechnieken je kan toepassen? M.a.w... moeten wij jouw werk gaan doen? ;)

Vraag me af of je niet beter op een marketing communicatie forum kan gaan peilen..

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 18-10-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

Ik vind bonnen, wat voor bonnen dan ook, ruk om te geven én om te ontvangen. Typisch geval van "dan hoef ik er geen moeite voor te doen". Het geven van geld schaar ik daar ook onder.

Mensen die niets weten te vragen en 'dus maar geld vragen' schaar ik onder de, helaas bijzonder grote, groep fantasielozen. Ja, die geef ik geld.

Ik heb dus altijd een uitgebreid verlanglijstje met dingen vanaf één euro die ik écht graag wil hebben. En tóch zijn er altijd weer figuren die 'maar geld geven'. Tja. Ik vind dat not done.

Ik ontvang liever een cadeautje ter waarde van drie euro waar iemand moeite voor heeft gedaan dan 15 euro cash die in een kaart (if even) is gefrommeld.

Met Kerst is dat leuker: cadeautjes gaan onder de boom. Geen verlanglijstje is geen cadeautjes, onder de boom belanden namelijk geen enveloppen met geld. Problem solved.

Daarnaast vind ik persoonlijk het ontvangen van elke vorm van doucheschuim, aftershave, oid ook waardeloos. Ik vraag toch ook niet om een pak wasmiddel of een fles Cif? Maar dat is mijn persoonlijke afwijking. :+

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Is zo'n Bongo-box/bon niet ongeveer hetzelfde als HEMA 'lekker weg'? Dat zijn ook bonnen voor een bepaald soort activiteit: wellness, high tea, weekendje weg, diner, etc. Die HEMA-dingen heb ik wel eens gekregen en gegeven en ik vind het wel een leuk concept. Er zal dus wat meer concurrentie in NL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:42
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
>Waarom zijn de boxen in BE zo'n succes en in NL een echte flop? Terwijl de universele cadeaubon bij jullie een hit is, en die bij ons niet eens bestaat. Van een contradictie gesproken...
Ter vergelijking: in Vlaanderen zijn een tiental Bongo 'outlet' stores, waar dus enkel bongo boxen verkocht worden, sommige ervan op exclusieve (lees: dure) locaties. In NL zijn er slechts 2. Nochtans werden de boxen op hetzelfde moment in BE en NL gelanceerd.
Bongo bonnen werden tot een paar (2) jaar geleden bij de HEMA verkocht, die hebben nu een soortgelijk systeem, maar dan met hun eigen bonnen. Inmiddels verkoopt de ANWB de bonnen (bongo) ook, al met al flink wat winkels waar je ze kan halen. In de koopgoot in Rotterdam zit zo'n outlet store, het is er altijd wel erg rustig.

Ik heb zelf wel gebruik gemaakt van de bonnen (alleen High Tea, stuk of 5 keer), die koop ik dan voor mijn vriendin, of zij koopt ze voor mij, gewoon omdat het wel leuk is.

Ik zou het echter niet zo snel aan iemand cadeau doen. Omdat het (vaak) iets is om met z'n tweeën te doen ben ik bang dat de persoon aan wie ik het geef denkt dat ik persé met hem/haar dat wil doen (wat soms zo zal zijn, maar lang niet altijd), wat zorgt voor een ongemakkelijke situatie.

VVV Irischeques (blijkbaar heten ze nu zo) kan ik kort over zijn, heb er al een paar maanden één van 25 euro in mijn portomonnee zitten en telkens als ik hem uit kan geven vergeet ik het, en als ik hem uit wil geven kan het niet. Ik kom er nog wel vanaf, maar de vraag is alleen 'wanneer'.

We moeten maar blij zijn dat de irischeques nu onbeperkt houdbaar zijn, want ik kan me zo voorstellen dat er in de kastjes en laatjes in Nederland voor een heel groot bedrag aan bonnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongo en pluimen zijn leuker dan VVV bonnen.
Hier heb je best veel keuze mee qua activiteiten die er gedaan kunnen worden.
Maar het is wel verstandig van tevoren even goed te onderzoeken of er in de buurt ook zo'n bon ergens kan worden ingeleverd voor een leuke activiteit, want als je bijvoorbeeld 100km moet gaan reizen voor een leuke activiteit is dat een beetje een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Buiten het feit dat je 'n maand-oud topic kicked (heb ik je meer zien doen afgelopen week, enige reden hiervoor?), denk ik dat die reisafstand in veel gevallen juist leuk is: hoe leuk is het om 'n bon voor 'n hotel 2 dorpen verderop te krijgen? Dan is het juist leuk om even naar Duitsland of Belgie te gaan lijkt mij.

Verder met hierboven:

* Liever helemaal geen kado dan geld of 'n bon; alleen die Bongo-bonnen zijn wel leuk.
* VVV-bonnen worden idd meestal gegeven door werkgevers en/of vrijwilligersorganisaties - mensen die jou en jouw smaak niet kennen en niet hoeven te kennen.

Wat ik wel prettig vind, is dat veel bonnen tegenwoordig digitaal zijn, en dat ze de grootte van een credit-card hebben.

Wat mij werkelijk een keer overkomen is (en sindsdien koop ik nooit meer 'n bon): wegens tijd- en inspiratiegebrek had ik voor m'n grootouders zo'n bon gekocht (zijn van die mensen die alles al hebben, incl. het geld om te kopen wat ze kunnen verzinnen), en daar staat zo'n aankoopdatum op. Omdat het een bijzondere gelegenheid was, heb ik er ook een fatsoenlijk bedrag gegeven, best wel 'n rib uit m'n lijf. Ongeveer 4 maanden later, met m'n verjaardag, kreeg ik precies dezelfde bon (zelfde aankoopdatum) terug.

Tsja, daar sta je dan met je goede gedrag.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat laatste heb je sowieso altijd met geld geven: eerst geef jij een tientje, en een paar weken later als jij jarig bent krijg je dat tientje terug.
Laatst ook bij mijn schoonzus, bel ik mijn broer op om een kadotip, zegt ie "ze wil geld". Heb ik uiteindelijk een kleinigheidje voor hun zoontje gekocht, er een kaart bijgedaan en verder nog 10 euro bij de kaart ingestopt. Alleen geld geven is niet leuk, dat krijg je ook gewoon zo weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kennen jullie de SPAM cadeaubon nog niet !! Hier kiest de ontvanger ZELF waar hij hem spendeert. Van kledij, schoene, juwelen, b&b, fitness, wellness, wat dan ook. EN om het heel persoonlijk te maken kan de koper van de SPAM cadeaubon de bon helemaal personaliseren met foto, tekst, kleur, motieven, ...
Heel persoonlijk voor de koper en de ontvanger kiest eindelijk zelf wat hij er mee doet.
www.SPAM.SPAM

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spam is niet gewenst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.