Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Build voor een noob

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil spellen spelen zoals League of Legends, Overwatch en World of Warcraft, maar tegelijkertijd ik wil ook programma's/muziek in de achtergrond open hebben kunnen staan zonder dat dat lagg veroorzaakt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil graag tussen de 1500-2000 uitgeven, maar het kan eventueel iets meer mocht het een groot verschil uitmaken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Het enige wat wel belangrijk voor me is, is om een goede opslag te hebben. Ik vind het nogal vervelend om dingen van mijn pc te moeten verwijderen omdat er simpelweg niet genoeg ruimte is voor een nieuwe game die ik wil spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik weet helemaal niks over game-computers en heb dus geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nee

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Volgens mij eisen de 3 spellen die ik hierboven heb genoemd niet echt een al te goede pc, dus ik denk niet dat overklokken daarvoor nodig is met het bedrag voor de pc dat ik voor ogen had.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik weet dat je alle onderdelen los kan kopen en hem dan samen kan stellen, wat goedkoop is. Alleen sinds ik niks van computers weet en het niet erg vindt om hiervoor wat extra geld uit te geven, zou ik hem het liefst via een (professionele, betrouwbare) site bestellen. Dus ik zou ook graag advies over welk bedrijf ik dus het beste zou kunnen gebruiken om de pc samen te stellen. Verder weet ik helemaal niks over pc's bouwen, en zou ik dus het liefst willen dat iemand met kennis een build voorstelt, en dat misschien andere experts kunnen zeggen of ze het ermee eens zijn of niet zodat ik zeker weet dat het een goede build is.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, ik had ook nog een vraag watbetreft het beeldscherm:

Deze hoeft niet bij het eindbedrag inbegrepen te zijn zegmaar, maar ik had alsnog een vraag erover: in hoeverre heeft het beeldscherm invloed op de gaming experience? En graag zou ik ook nog advies willen hebben over welk beeldscherm ik het beste kan nemen.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:23
Een build voor je.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 263,50€ 263,50
1MSI Z370-A PRO€ 114,55€ 114,55
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 479,90€ 479,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,50€ 44,50
1Fractal Design Define S€ 65,95€ 65,95
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 174,90€ 174,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.397,25

De nieuwste generatie Intel cpu, plus zat Ram geheugen en opslag.

Wat betreft je beeldscherm, met jouw budget zou je voor een 1440p monitor kunnen gaan, maar daar betaal je wel wat meer voor dan een 1080p monitor.

Een 1440p scherm vereist wel een sterke videokaart, maar de GTX 1070 die ik heb gekozen kan dat wel aan.

Maar met je budget zou je ook voor een GTX 1080 kunnen gaan, maar dan zou ik wel een 1440p scherm nemen, een GTX 1080 voor een 1080p monitor is een overkill.

Een nadeel van dit lijstje is wel dat je even moet wachten totdat de cpu goed leverbaar is.
Wil je dat niet, dan is Amd Ryzen ook een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 05-11-2017 23:14 ]

Verwijderd

@CryRaven Prima lijstje!

@Verwijderd Had je zelf al een lijstje gemaakt met behulp van de PriceWatch?

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 263,50€ 263,50
1MSI Z370-A PRO€ 114,55€ 114,55
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 544,-€ 544,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 62,95€ 62,95
1Fractal Design Define S€ 65,95€ 65,95
1Acer XF270HU Zwart€ 540,-€ 540,-
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 174,90€ 174,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.016,65

Ik heb dit lijstje voor je gemaakt. Inclusief een mooi IPS 1440p 144hz scherm wat betekend goeie kleuren, hoge resolutie en smooth gameplay. Je zou je even kunnen inlezen wat 60hz vs 144hz precies betekend om te kijken of dit iets voor je is, anders kun je nog op het scherm en videokaart besparen. Verder zou je alles bij bijvoorbeeld Azerty kunnen bestellen, die installeren hem helemaal voor je.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11 20:12
Eerlijk gezegt is een 1080 wel overkill voor deze games ( league of legends, wow en overwatch ).
Ik speel wow en lol ook op 1440p, zelfs met een gtx 960 haal ik 60 fps.

Wanneer je zwaardere spellen wilt spelen is een 1070 of 1080 natuurlijk een aanrader. Echter ken ik genoeg mensen ( inclusief mijzelf ) die alleen maar e-sports titles spelen en dan kan je met een pc van 1000 al heel ver komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, CryRaven en atvokado echt ontzettend bedankt! Ik weet nog niet precies welke build ik neem, maar ze komen veel met elkaar overeen dus dat geeft me weer zekerheid dat de builds goed zijn. En bedankt voor de tip over Azerty, ik zal ze een mailtje sturen
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:12:
@Verwijderd Had je zelf al een lijstje gemaakt met behulp van de PriceWatch?
Nee, maar ik weet niks over onderdelen dus dat zal wel niet zo nuttig zijn voor mij :p

Verwijderd

@Verwijderd De Best Buy Guides al gecheckt?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:45:
Deze hoeft niet bij het eindbedrag inbegrepen te zijn zegmaar, maar ik had alsnog een vraag erover: in hoeverre heeft het beeldscherm invloed op de gaming experience? En graag zou ik ook nog advies willen hebben over welk beeldscherm ik het beste kan nemen.
Welk beeldscherm is erg persoonlijk en afhankelijk van je wensen en eisen. WIl je 1080p, 1440; 4K. Wil je 1, 2, 3, 6 schermen, wil je IPS of vind je TN goed genoeg, etc.

Hoe dan ook, je beeldscherm draagt *zeker* bij aan de experience. Ik ben zelf geswitched van 19" 29" 19" (1080p met een 29" ultra-wide in het midden) naar 3x27" 1440p en van TN's naar IPS panelen (de 19" waren oude TN's) en dat verschil is gigantisch. Met 3x27" zit je echt *in* het spel, mits het spel zich leent voor zo'n ultra-wide experience. Ook met 1 scherm is groter vaak fijner. Je ziet meer, je zit meer in het spel, etc.

IPS is in de regel veel feller, veel verzadigder. Ik vind het mooier, de kleuren knallen meer van je scherm af. TN is vaak wat flets. Dat valt niet echt op tot je er een IPS panel naast zet. :)

Overigens zou ik ook kijken naar een Ryzen build. Ik zie nu enkel 2 Intel builds voorbij komen, het is zeker interessant daar een vergelijkbare Ryzen tegenaan te zetten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

unezra schreef op maandag 6 november 2017 @ 06:24:
[...]

IPS is in de regel veel feller, veel verzadigder. Ik vind het mooier, de kleuren knallen meer van je scherm af. TN is vaak wat flets. Dat valt niet echt op tot je er een IPS panel naast zet. :)
Betekend feller niet ook dat je sneller last van je ogen heb? also zie je meer winst in 1080 op een hogere Hz of liever 1440p op 60hz

Ik heb het bidden opgegeven

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

pray2win schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:10:
[...]
Betekend feller niet ook dat je sneller last van je ogen heb?
Tot nu toe geen last van gehad. Ik vind vooral de kleuren helderder, crispier, mooier.
(Je kunt de helderheid altijd iets terug tunen. Dan is het minder fel maar nog wel met de crispyness van IPS.
also zie je meer winst in 1080 op een hogere Hz of liever 1440p op 60hz
Persoonlijk: Meer pixels is beter. Ofwel, ik zou eerder gaan voor 1440p @ 60Hz dan voor 1080p @ 144Hz.

Maar... Dat is heel persoonlijk. Ik ben een casual gamer en speel niet of nauwelijks first-person-shooters waarbij extreem korte reactietijden belangrijk zijn. De games die ik speel zijn over het algemeen wat rustiger van aard. Denk aan SimCity-achtige games, Red Alert 3, Euro/American Truck Simulator, Elite:Dangerous, Asetto Corsa maar ook OpenTTD en Rayman.

Ik heb zelf geen ervaring met 144Hz schermen, kan dus niet zeggen of ik 1440p @ 144Hz merkbaar fijner zou vinden dan 1440p @ 144Hz. Wel zou ik niet meer terug willen naar 1080p of 1080p ultra-wide. De extra verticale pixels vind ik heel erg fijn. (Ook in andere toepassingen dan games.)

(Ik heb wel 3 van die dingen thuis staan dus. 60Hz, omdat ik 144Hz en dingen als G-Sync op dit moment te duur vind. Dat komt nog wel een keer. Ooit...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:48:
Hey, CryRaven en atvokado echt ontzettend bedankt! Ik weet nog niet precies welke build ik neem, maar ze komen veel met elkaar overeen dus dat geeft me weer zekerheid dat de builds goed zijn. En bedankt voor de tip over Azerty, ik zal ze een mailtje sturen

[...]

Nee, maar ik weet niks over onderdelen dus dat zal wel niet zo nuttig zijn voor mij :p
Dan lijkt het me verstandig je daar eerst maar eens in te verdiepen :).

We verwachten hier altijd een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.