Fans [+] dremel lookalike [+] PC beurzen

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Zo, even een topicje met een paar onderwerpen:

1.) Ik ga binnenkort maar eens lekker aan 't casemodden, ik begin maar met de fans in mijn kast te krijgen ;) (zo'n cheape bigtower met 235watt voeding (nu 300 trouwens) die menig tweakers wel in huis heeft) 1x120mm vooring, daar moet dus een mooi blowhole gemaakt worden :P en dan nog een paar x 80mm achterin (boven 2 en 1 vlak bij de processor).
Alleen ik, als echte nederlander moet het uiteraard weer lekker goedkoop houden ;) :P
Als je Papst fans gaat kopen enzo zit je met die paar fans meteen al weer aan een paar honderd piekies, ik wil niet meer uitgeven als een paar tientjes (50 piek ofzo).
Klinkt onmogelijk hé? nou ja, valt wel mee, op beurzen zijn ze altijd erg goedkoop, of gewoon ouwe voedingen enzo.. alleen die 120mm zal ff zoeken zijn.
Hiermee zijn we dus al bij het volgende punt: Beurzen, ik wil zo rond eind juli/begin augustus die fans eens gaan halen.. moet er wel een beurs zijn op dat moment, iemand een ideetje + datum enz.?
PCdumdag = 25 augustus :(
PCdiscount = 18 augustus :(

3e punt: al die fans moeten er nog wel in natuurlijk :P
zomaar bevestigen in dit kastje zal niet zomaar gaan en er moeten ook nog wat gaten in enzo, thuis hebben we daar niet echt gereedschap voor, dus een dremel word het dan maar denk ik. Met een beetje oefenen moet daar wel een gat mee te maken zijn dacht ik zo, maarja, ook hier moet 't niet veel kosten ;) je hoort veel over dremel lookalikes, welke van deze is nou de beste keuze? +/- 50 gulden dacht ik aan, en waar koop je die dan (ja de bouwmarkt, maar ff specifiek) beetje accesoires er wel bij maaja, voor dat geld kan ik natuurlijk nix verwachten :D

Trouwens, d'r moet een stukje plastic uit m'n case, zal wel gaan met die dremel? of word 't een beetje te warm dan..?

P.s. berichten als "UTFS" kan ik zelf ook wel bedenken. Maar over beurzen staat er iig niet veel interesants in, en aangezien ik dat toch post meteen de hele zooi er bij :)
ook weer handig voor de volgende die iets gaat zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eig ook een Dremel look-a-like'je of lenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 10 juli 2001 18:59 schreef Xtuv het volgende:
Zo, even een topicje met een paar onderwerpen:

1.) Ik ga binnenkort maar eens lekker aan 't casemodden, ik begin maar met de fans in mijn kast te krijgen ;) (zo'n cheape bigtower met 235watt voeding (nu 300 trouwens) die menig tweakers wel in huis heeft) 1x120mm vooring, daar moet dus een mooi blowhole gemaakt worden :P en dan nog een paar x 80mm achterin (boven 2 en 1 vlak bij de processor).
Alleen ik, als echte nederlander moet het uiteraard weer lekker goedkoop houden ;) :P
Als je Papst fans gaat kopen enzo zit je met die paar fans meteen al weer aan een paar honderd piekies, ik wil niet meer uitgeven als een paar tientjes (50 piek ofzo).
Klinkt onmogelijk hé? nou ja, valt wel mee, op beurzen zijn ze altijd erg goedkoop, of gewoon ouwe voedingen enzo.. alleen die 120mm zal ff zoeken zijn.
Hiermee zijn we dus al bij het volgende punt: Beurzen, ik wil zo rond eind juli/begin augustus die fans eens gaan halen.. moet er wel een beurs zijn op dat moment, iemand een ideetje + datum enz.?
PCdumdag = 25 augustus :(
PCdiscount = 18 augustus :(

3e punt: al die fans moeten er nog wel in natuurlijk :P
zomaar bevestigen in dit kastje zal niet zomaar gaan en er moeten ook nog wat gaten in enzo, thuis hebben we daar niet echt gereedschap voor, dus een dremel word het dan maar denk ik. Met een beetje oefenen moet daar wel een gat mee te maken zijn dacht ik zo, maarja, ook hier moet 't niet veel kosten ;) je hoort veel over dremel lookalikes, welke van deze is nou de beste keuze? +/- 50 gulden dacht ik aan, en waar koop je die dan (ja de bouwmarkt, maar ff specifiek) beetje accesoires er wel bij maaja, voor dat geld kan ik natuurlijk nix verwachten :D

Trouwens, d'r moet een stukje plastic uit m'n case, zal wel gaan met die dremel? of word 't een beetje te warm dan..?

P.s. berichten als "UTFS" kan ik zelf ook wel bedenken. Maar over beurzen staat er iig niet veel interesants in, en aangezien ik dat toch post meteen de hele zooi er bij :)
ook weer handig voor de volgende die iets gaat zoeken ;)
waar is je tweede punt?? :)

maar een nepdremel is best te doen, moet je gewoon ff zoeken in reclame foldertjes. zorg wel dat je eentje met toerentalregelaar hebt want dan kan je hem heel langzaam zetten als je in plastic gaat dremelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op dinsdag 10 juli 2001 19:41 schreef Clithopias het volgende:

[..]

waar is je tweede punt?? :)

maar een nepdremel is best te doen, moet je gewoon ff zoeken in reclame foldertjes. zorg wel dat je eentje met toerentalregelaar hebt want dan kan je hem heel langzaam zetten als je in plastic gaat dremelen.
2e punt zit geintregreerd in het 1e ;)

Ok, bedankt voor de tip :) Maar kun je mischien ook 'n merk noemen? die een beetje goedkoop is en toerenregelaar heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijft klotespul... kunt beter zoiets lenen / huren ofzo.. zo'n elcheapo ding heeft weer speling op de as ofzo, low-quality slijpschijfjes.. geen toerental regelaar of een ding dat ze regelaar noemen tussen harde en zacht....

maar 't is jouw keuze..
je kunt ook hier een oproep plaatsen voor vriendelijke tweakers met een dremel natuurlijk ..
(ik heb er geen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op dinsdag 10 juli 2001 19:46 schreef L@P het volgende:
blijft klotespul... kunt beter zoiets lenen / huren ofzo.. zo'n elcheapo ding heeft weer speling op de as ofzo, low-quality slijpschijfjes.. geen toerental regelaar of een ding dat ze regelaar noemen tussen harde en zacht....

maar 't is jouw keuze..
je kunt ook hier een oproep plaatsen voor vriendelijke tweakers met een dremel natuurlijk ..
(ik heb er geen..)
Ow ik d8 dat er nogal wat goede ervaringen waren met die nep dremels... huren is ook weer zo'n gedoe, moet 't ook maar net niet kapot gaan (nee dat gebeurd niet als je er normaal mee omgaat, maarja, princiepe he)

Dus als er iemand toevallig zo'n neppert heeft zeg ff hoe ie bevalt :D

En de vraag, wanneer is er een leuke buers en waar staat ook nog open hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.interexpo.nl

voor alle beurzen :)

Tis vakantie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:07
Leuk. Vertel ff als je een 120 mm heb gevonden, ik heb er ook een nodig >:) ...

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op dinsdag 10 juli 2001 19:52 schreef ItSnows het volgende:
www.interexpo.nl

voor alle beurzen :)

Tis vakantie trouwens.
in de vakantie iedereen tijd om naar 'n beurs te gaan :? niet? :P

Maarja, interexpo is van de PC discount dus hé.. die noemde ik hierboven al.. (ben trouwens geen fan van PC discount, is nooit echt iets interessants en voor fans hoogstens wat oude voedingen :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb gewoon een gaten boor gekocht en daar mee het ene gat wat in mijn kast zit gemaakt..
Misschien een idee, hoef je alleen nog maar een boormachine te lenen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Heb je enig id wat een 120mm gatenboor kost? :'(
En dan moet ik ook nog 'n 80mm gatenboor... dure troep hoor.
En 'k wil meer als gatenboren.. gewoon beetje in de kast klooten ook. Maarja da's niet 't belangrijkste.
Laten we 't ff ontopic houden :)
dus:
1.) Fans, waar? op beurzen zeker?
2.) Beurzen ja, wanneer? rond deze tijd graag
3.) Nep dremels, steek van wal... ervargingen, prijzen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik heb eens een Kinzo (dremel lookalike) gekocht bij de Gamma.
Voor 60 piek geloof ik.
Prima dingetje hoor.Ook 't een en ander aan accecoires erbij.
Heb er wel een echt diamantslijpschijfje in geramd van Dremel.voor plusminus 50 piek ofsow.
En dat zaagt als een trein.
:?
En ik heb nog wel een 120 mm fan liggen voor je...maar die draait alleen op 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
op 220 hoe gaat dat?
kan niet aan 'n gewone voeding neem ik aan..?

Maar die Kinzo, heeft die ook zo'n toerenregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 20:18 schreef Xtuv het volgende:
op 220 hoe gaat dat?
kan niet aan 'n gewone voeding neem ik aan..?

Maar die Kinzo, heeft die ook zo'n toerenregelaar?
Nou het is een echte 120 mm fan,hij lijkt precies op een Delta...alleen dan zit er een gewone stekker aan.
En ja dat Kinzoding heeft een toerenregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Ah, wel beetje onhandig enzo met zo'n stekker eraan denk ik.. maarja, ik ga eens kijken voor dat kinzo ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een figuurzaag kan je heel goed gaten zagen.... Er zijn zaagjes voor metaal en hout. De zaagjes voor hout doen het prima in kunststof. Je krijgt een lamme arm, maar je kan er heel netjes mee werken. 't duurt wat langer maar goedkoper gaat volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm nou,het is goed te doen om een 220 apparaat in je kast te plaatsen hoor.
Ik heb zelf een waterkoelingpompje erin zitten (die natuurlijk ook 220 nodig heeft) ennuh...
Ik heb dus de stekkeraansluiting uit een oude voeding gesloopt...
Een passend gat in de achterkant van mijn kast geKinzo'ed.
En dus intern het pompje aangesloten.
Tsja krom om uit te leggen...
Moet eens even een cameraatje lenen dan snap je het zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op dinsdag 10 juli 2001 20:30 schreef klausewitz het volgende:
Met een figuurzaag kan je heel goed gaten zagen.... Er zijn zaagjes voor metaal en hout. De zaagjes voor hout doen het prima in kunststof. Je krijgt een lamme arm, maar je kan er heel netjes mee werken. 't duurt wat langer maar goedkoper gaat volgens mij niet...
Zit ook wat in, kan ik eerst proberen dan...
alleen een rondje figuur zagen lijkt me lastig in een kast, je kan nooit rondom die kast met dat zaagje.... als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
'k vraag me toch af hoe je dat doet hoor dat zagen..
Ik wil in de onderkant van m'n kast een gat, je komt met je figuurzaagje toch nooit langs de lange bovenkant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

tuuurlijk wel gewoon bietje creatief zijn :) is mij ook gelukt om zo een heel logo uit me pc te jassen... 3 weken later had ik een nieuwe kast kank weer opnieuw beginnen |:( :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Bij de Kijkshop verkopen ze voor 70 piek ook een Dremel look-a-like van Ferm. Dat ding zit in een koffer met 40 accesoires. Ik heb gisteren zo'n apparaat gekocht. Vandaag heb ik hem ff getest door een gat in mijn kast te zagen en hij werkt perfect.
Eerst had ik een Kinzo (bij de Gamma vandaan), maar die heeft mijn laatste case-mod niet overleeft doordat hij overhit was. Kwamen alleen nog maar grote blauwe vonken uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Naja, ik ga maar eerst aan de figuurzaak dan >:) xiewel of dat slaagt, anders dremel...

Maar nu nog 'n beurs vinden om fans te halen...
andere manier om goedkoop aan fans te komen (behalve dan het voedingen alternatief, ooit een voeding gezien met 120mm fan :? ;)) zijn ook welkom..

Maarja, ik zal wel weer moeten wachten tot eind augustus :(
Heb ik eindelijk eens vakantie kan ik nog nie gaan casemodden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke moet ik nu kopen dan en hoeveel kost ie ???
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die fans zijn niet zo'n probleem. Als je het echt el-cheapo wilt doen, en je hebt er iets voor over, kan je naar de lokale gemeentewerf, kringloop-winkel of schroot handelaar gaan. Ben je ook weer eens buiten, en krijg je nog extra beweging (je mag het er dan zelf uithalen). 8-) In oude kassa's willen nogal eens van die handige 12 cm/12 V jongens zitten, zijn wel erg groot. Ik heb er hier een paar liggen van 12x12x6 :9

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:47
Op dinsdag 10 juli 2001 22:35 schreef _ViP_ het volgende:
Bij de Kijkshop verkopen ze voor 70 piek ook een Dremel look-a-like van Ferm. Dat ding zit in een koffer met 40 accesoires. Ik heb gisteren zo'n apparaat gekocht. Vandaag heb ik hem ff getest door een gat in mijn kast te zagen en hij werkt perfect.
Eerst had ik een Kinzo (bij de Gamma vandaan), maar die heeft mijn laatste case-mod niet overleeft doordat hij overhit was. Kwamen alleen nog maar grote blauwe vonken uit >:)
Hmnm..vreemd, hier was die 50 piek...toen te gierig om 'm mee te nemen ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op woensdag 11 juli 2001 00:32 schreef Barman het volgende:
Die fans zijn niet zo'n probleem. Als je het echt el-cheapo wilt doen, en je hebt er iets voor over, kan je naar de lokale gemeentewerf, kringloop-winkel of schroot handelaar gaan. Ben je ook weer eens buiten, en krijg je nog extra beweging (je mag het er dan zelf uithalen). 8-) In oude kassa's willen nogal eens van die handige 12 cm/12 V jongens zitten, zijn wel erg groot. Ik heb er hier een paar liggen van 12x12x6 :9
Tsja.... is ook weer zo'n gedoe :D ik ben niet zo'n ondernemer op dat gebied...
Liever een PC buers met leuke spulletjes (is het ook iig voor de PC :) want 220v lijkt me toch wat minder..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van 50,- is een toledo, dat is een ander merk, zonder koffer, en met minder onderdeeltjes. maar daar zit wel weer een draaiknop regelaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Maareh, zijn hier geen tweakers die naar beuzen gaan :?
Want als de 1st volgende echt pas eind augustus is is dat wel balen zeg :(
Pagina: 1