Hierin staat dus vermeld dat er wel informatie met Facebook gedeeld wordt en dat dat in de voorwaarden van de Persgroep staat. Mijn probleem is dat mijn account reeds bestond voordat Tweakers een onderdeel van de Persgroep is dus Tweakers eigenlijk mijn rechten heeft aangetast na de overgang naar de Persgroep. En daarbij komt dat ik het vanuit persoonlijk perspectief heel erg vindt dat er dus elektronisch een koppeling is tussen Facebook en Tweakers en via die weg ook naar andere bedrijven.Update 2, 13.45: De Persgroep heeft een toelichting op zijn beleid aan Tweakers gegeven. De uitgever stelt dat het e-mailadressen deelt met Facebook voor FB Custom Audience Targetting. Hierbij worden e-mailadressen geüpload en gematcht met de e-mailadressen die Facebook al kent. Het sociale netwerk zou de data verder niet gebruiken maar na de match weer verwijderen. Het enige doel van custom audience targetting is volgens de Persgroep om mensen die eerder een abonnement op een titel van de Persgroep hebben gehad, advertenties te tonen voor krantenabonnementen. De Persgroep meldt het uploaden van e-mailadressen voor targetting op Facebook in zijn privacystatement.
Richting de Postcodeloterij het volgende verzoek gezonden, ben benieuwd wat ze doen:
Ik sommeer u conform de wettelijke bepalingen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, met terugwerkende kracht alle met Facebook, Google, Twitter en andere sociale netwerken gegevens te verwijderen en tevens te stoppen met het koppelen, delen, matchen van mijn gegevens conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 04-11-2017 15:17 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.