Het delen van persoonsgegevens met Facebook

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Update 2, 13.45: De Persgroep heeft een toelichting op zijn beleid aan Tweakers gegeven. De uitgever stelt dat het e-mailadressen deelt met Facebook voor FB Custom Audience Targetting. Hierbij worden e-mailadressen geüpload en gematcht met de e-mailadressen die Facebook al kent. Het sociale netwerk zou de data verder niet gebruiken maar na de match weer verwijderen. Het enige doel van custom audience targetting is volgens de Persgroep om mensen die eerder een abonnement op een titel van de Persgroep hebben gehad, advertenties te tonen voor krantenabonnementen. De Persgroep meldt het uploaden van e-mailadressen voor targetting op Facebook in zijn privacystatement.
Hierin staat dus vermeld dat er wel informatie met Facebook gedeeld wordt en dat dat in de voorwaarden van de Persgroep staat. Mijn probleem is dat mijn account reeds bestond voordat Tweakers een onderdeel van de Persgroep is dus Tweakers eigenlijk mijn rechten heeft aangetast na de overgang naar de Persgroep. En daarbij komt dat ik het vanuit persoonlijk perspectief heel erg vindt dat er dus elektronisch een koppeling is tussen Facebook en Tweakers en via die weg ook naar andere bedrijven.

Richting de Postcodeloterij het volgende verzoek gezonden, ben benieuwd wat ze doen:
Ik sommeer u conform de wettelijke bepalingen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, met terugwerkende kracht alle met Facebook, Google, Twitter en andere sociale netwerken gegevens te verwijderen en tevens te stoppen met het koppelen, delen, matchen van mijn gegevens conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 04-11-2017 15:17 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wim-Bart schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:58:
Hierin staat dus vermeld dat er wel informatie met Facebook gedeeld wordt en dat dat in de voorwaarden van de Persgroep staat. Mijn probleem is dat mijn account reeds bestond voordat Tweakers een onderdeel van de Persgroep is dus Tweakers eigenlijk mijn rechten heeft aangetast na de overgang naar de Persgroep.
Nogmaals: waarom denk je dat er ook Tw-data via PG naar FB gaat en mag gaan?

offtopic:
En uit nieuwsgierigheid: er van uitgaande dat in tegenstelling tot Tweakers (!) de Postcodeloterij vooraf wel heeft gezegd het te doen, op basis waarvan sommeer je concreet? Met het EU-US Privacy Shield, modelcontracten, etc. in het achterhoofd: waar staat dan in NL/EU wetgeving dat het op dit moment niet mag? Volgens mij mag het, zolang je de door de EU goedgekeurde model clauses gebruikt. Althans tot Schrems weer een succesvolle procedure heeft doorlopen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Saw
F_J_K schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:51:
[...]

Nogmaals: waarom denk je dat er ook Tw-data via PG naar FB gaat en mag gaan?

offtopic:
En uit nieuwsgierigheid: er van uitgaande dat in tegenstelling tot Tweakers (!) de Postcodeloterij vooraf wel heeft gezegd het te doen, op basis waarvan sommeer je concreet? Met het EU-US Privacy Shield, modelcontracten, etc. in het achterhoofd: waar staat dan in NL/EU wetgeving dat het op dit moment niet mag? Volgens mij mag het, zolang je de door de EU goedgekeurde model clauses gebruikt. Althans tot Schrems weer een succesvolle procedure heeft doorlopen :+
Waar het mij om gaat is duidelijk te krijgen of er data van Tweakers naar sociale media lekt. Heb namelijk een betaald abonnement om de reden dat ik niet getraceerd of getracked wordt wanneer ik op Tweakers zit. Niet door Facebook, niet door Google, door niemand.

Dus op het moment dat ik aangemeld ben en ik heb advertenties uit staan moeten alle trackers dus gedisabled zijn.

Maar ik zal op mijn PI-hole eens kijken hoe veel data er langs komt wanneer ik Tweakers open heb.

Op het werk hebben we niet voor niets een PI-hole draaien op het Open-Internet fysiek gescheiden netwerk (welke een eigen Internet opgang heeft) buiten bedrijfsnetwerk om.

Edit: Ik zie nu net dat Tweakers onderin de site trackers heeft. Ook wanneer ik aangemeld ben. Zou deze graag verwijderd willen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 04-11-2017 19:02 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wim-Bart schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:33:
Edit: Ik zie nu net dat Tweakers onderin de site trackers heeft. Ook wanneer ik aangemeld ben. Zou deze graag verwijderd willen zien.
Dat kun je willen, maar zo werkt het niet. Je abonnement sluit het tonen van advertenties uit, niet het gebruik van Google Analytics voor het analyseren en verbeteren van de diensten van de site.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En zie wat dat betreft ook NMe in "Het delen van persoonsgegevens met Facebook" - er wordt weinig info gebruikt voor analyse. Maar idd niet nul.

(En abo’s kunnen desgewenst ook die tracking stoppen, via clientside scripts of andere aanpassingen. Ten koste van bezoekersstatistieken maar soit).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:55:
[...]

Dat kun je willen, maar zo werkt het niet. Je abonnement sluit het tonen van advertenties uit, niet het gebruik van Google Analytics voor het analyseren en verbeteren van de diensten van de site.
Het is goed dat je dit nu zo zegt op het forum. Kunnen jullie dat ook expliciet zeggen in de algemene voorwaarden? Zo kunnen mensen beter geïnformeerd kiezen tussen het wel of niet nemen van zulke abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:39:
[...]

Het is goed dat je dit nu zo zegt op het forum. Kunnen jullie dat ook expliciet zeggen in de algemene voorwaarden? Zo kunnen mensen beter geïnformeerd kiezen tussen het wel of niet nemen van zulke abonnementen.
"Bij het afsluiten van een abonnement kun je advertenties uitschakelen. Google Analytics echter niet. Tevens win je bij het afsluiten van een abonnement niet meteen de loterij. Ook zal je jeugdliefde je niet ineens opbellen om je mee uit te vragen. Maar niet getreurd, er zal ook geen aambeeld op je hoofd vallen."

Het is niet te doen om alles dat je niet krijgt apart te gaan benoemen. Dat is juridisch gezien ook nergens voor nodig, noch voor mensen met gezond verstand. Er staat gewoon netjes bij elke abonnementsvorm wat je wel krijgt. Dit nou al de zoveelste keer dat je in dit topic oproept tot de meest exotische uitbreidingen op de AV terwijl je duidelijk te kennen geeft niet veel van dit soort dingen af te weten. Het begint een beetje vermoeiend te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 04-11-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

F_J_K schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:58:
En zie wat dat betreft ook NMe in "Het delen van persoonsgegevens met Facebook" - er wordt weinig info gebruikt voor analyse. Maar idd niet nul.

(En abo’s kunnen desgewenst ook die tracking stoppen, via clientside scripts of andere aanpassingen. Ten koste van bezoekersstatistieken maar soit).
Hoezo zouden de bezoekersstatistieken en analyse daar onder moeten lijden? Vroeger maakten we dat soort scripts met bijbehorende database zelf. En er valt vast wel iets te vinden waarmee die gegevens, geanonimiseerd naar Google en dergelijke gaat. Men wil toch niet beweren dat 15 jaar oude techniek opeens niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:40:
[...]

Ze hebben de data van Tweakers nu niet. Maar ze hebben wel rechten op die data (dat staat toch zo in jullie eigen voorwaarden, dat De Persgroep verantwoordelijk is voor de data. Je kan volgens mij niet voor iets verantwoordelijk zijn waar je geen rechten op hebt).
Je hebt deze statement al meerdere malen gepost maar ik zie echt werkelijk nergens in de Tweakers AV wat die statement onderbouwt. Ik denk dat je de PG AV verwart met de Tweakers AV.
Wim-Bart schreef op zondag 5 november 2017 @ 03:44:
[...]

Hoezo zouden de bezoekersstatistieken en analyse daar onder moeten lijden? Vroeger maakten we dat soort scripts met bijbehorende database zelf. En er valt vast wel iets te vinden waarmee die gegevens, geanonimiseerd naar Google en dergelijke gaat. Men wil toch niet beweren dat 15 jaar oude techniek opeens niet meer werkt?
Dit is een beetje offtopic. Het ging hier om verduidelijk van wat de PG met de Tweakers data doet. Deze vraag is beantwoord. Het onderwerp waar jij nu op verder gaat is niet relevant in deze omdat het overal netjes staat dat ze Google Analytics gebruiken. Of je met de keuze om Google Analytics te gebruiken eens bent of niet is een ander verhaal. (En een beetje zinloze discussie want je kunt het gebruik daarvan gewoon blokkeren).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wim-Bart schreef op zondag 5 november 2017 @ 03:44:
[...]

Omdat de dingen die je zelf in elkaar draait niet half zoveel data ontsluiten als Google doet? Tenzij je er vele uren aan devtijd in steekt die ook gewoon in de site zelf hadden kunnen gaan.

Pagina: 1 2 Laatste