Toon posts:

geluidskaart met linker en rechter uitgang?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ben dat splittertje op mijn sb live van 1 uitgang naar 2 uitgangen een beetje zat, dat ding veroorzaakt namelijk ruis. Aangezien mijn boxjes van 180 watt dat niet helemaal waard zijn dacht ik dat ik maar eens een nieuwe geluidskaart moest kopen. Daarom wil ik er 1 met een uitgang voor links en 1 voor rechts, meer is natuurlijk ook goed.

Is er nog veel verschil tussen creative en terratec, ik hoorde dat terratec de laatste tijd veel beter was?

alvast bedankt

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
move.to/AV

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat bedoel je precies? Hoezo links en rechts apart? :? De Live heeft twee stereouitgangen: front en rear, dus in totaal 4 kanalen. Dan heb je toch geen splitter nodig? Verduidelijk je bedoeling een beetje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
met front kun je 2 boxen erop aansluiten, en met rear ook, dat is dus 4.

ik heb een sblive met alleen 1 uitgang. Nu wil ik een sblive met nog steeds 1 uitgang, maar dat die uitgang links en rechts is. Zodat ik dus mijn versterker er normaal op aan kan sluiten. Je kan je versterker toch op je cd speler aansluiten door middel van een linker en een rechter kanaal, zo'n soundblaster wil ik ook, een linker en een rechterkanaal.

snap je, misschien beetje onduidelijk probleem maar ik erger me er dood aan

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

volgens mij hebben alle lives 2 uitgangen

heb jij niet de sb512
dat is een 'uitgeklede' live zeg maar

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

en die 2 uitgangen zijn allebei links en rechts
dus je hebt bij een live
2 keer rechts
2 keer links

dus 4 speakers

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 18:15 schreef GJdeGraaf het een en ander:
Ik vertaal: Hij wil een geluidskaart met cinch pluggen als uitgang. Dus een linkerkanaal en een rechter kanaal. Net zulke pluggen als op je cd-speler dus.

* JvS gaat even zoeken :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:21 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik vertaal: Hij wil een geluidskaart met cinch pluggen als uitgang. Dus een linkerkanaal en een rechter kanaal. Net zulke pluggen als op je cd-speler dus.

bedankt

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 18:21 schreef JvS het volgende:

[..]

Soundblaster AWE64 Gold! :P :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 18:15 schreef GJdeGraaf het volgende:
ik heb een sblive met alleen 1 uitgang. Nu wil ik een sblive met nog steeds 1 uitgang, maar dat die uitgang links en rechts is. Zodat ik dus mijn versterker er normaal op aan kan sluiten. Je kan je versterker toch op je cd speler aansluiten door middel van een linker en een rechter kanaal, zo'n soundblaster wil ik ook, een linker en een rechterkanaal.
Praktisch alle geluidskaarten voor de PC hebben 3,5mm stereo uitgangen, en dat is toch geen probleem?? Je krijgt er een kabeltje bij met 3,5mm stereo plug aan de ene kant, en 2 tulppluggen aan de andere kant.

Als je een geluidskaart met tulpuitgangen wil beland je in de professionele klasse, en zoveel geld wil jij niet neertellen denk ik ;) Wat is het probleem met een 3,5mm uitgang en een kabeltje daarvoor? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
met een wat beter geluidsinstallatie op je kamer hoor je duidelijk dat die ruist, vooral als je hem wat harder zet

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 18:28 schreef GJdeGraaf het volgende:
met een wat beter geluidsinstallatie op je kamer hoor je duidelijk dat die ruist, vooral als je hem wat harder zet
Nou, geloof me: een kabeltje kan niet ruisen. Echt niet :) Electronische componenten kunnen ruisen, en koolstofpotmeters ook nog wel, maar dat een kabeltje ruist bestaat echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:26 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Soundblaster AWE64 Gold! :P :)
die heeft het dus niet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:30 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nou, geloof me: een kabeltje kan niet ruisen. Echt niet :) Electronische componenten kunnen ruisen, en koolstofpotmeters ook nog wel, maar dat een kabeltje ruist bestaat echt niet.
me tv, me video, me casette me cd speler en mijn computer staan op mijn versterker aangesloten. Niks ruist behalve me computer ( en me casette, ja duh :) ), ik weet haast zeker dat het aan die flut kaarten van creative ligt. die dingen zijn gewoon gemaakt voor die standaard boxje die je voor 20 piek bij een pc kan kopen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 18:33 schreef GJdeGraaf het volgende:
ik weet haast zeker dat het aan die flut kaarten van creative ligt. die dingen zijn gewoon gemaakt voor die standaard boxje die je voor 20 piek bij een pc kan kopen
Waarschijnlijk heb je in de mixer van je geluidskaart niet alles muted staan, want de geluidskaart zelf geeft echt amper ruis.

Ik heb het spulletje hier op een hele goeie audioset aangesloten staan, en echt zero ruis :) Bovendien is het geluid beter dan van menig goedkope CD-speler, dus die kaarten zijn echt niet gemaakt voor flutspeaketjes ;)

Gooi de microphone, aux, cd-rom analogue allemaal eens dicht. De boxjes ruisen zelf waarschijnlijk ook vreselijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je in de mixer van je geluidskaart niet alles muted staan, want de geluidskaart zelf geeft echt amper ruis.

Ik heb het spulletje hier op een hele goeie audioset aangesloten staan, en echt zero ruis :) Bovendien is het geluid beter dan van menig goedkope CD-speler, dus die kaarten zijn echt niet gemaakt voor flutspeaketjes ;)

Gooi de microphone, aux, cd-rom analogue allemaal eens dicht. De boxjes ruisen zelf waarschijnlijk ook vreselijk.
toch wil ik gewoon een geluidskaart met een linker en rechter tulp uitgang, weet je waar ik die kan vinden of niet

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 18:38 schreef GJdeGraaf het volgende:
toch wil ik gewoon een geluidskaart met een linker en rechter tulp uitgang, weet je waar ik die kan vinden of niet
Die vind je nergens, tenzij je echt studiokaarten gaat kopen van >2000 piek. En waarom wil je dat in hemelsnaam?? Het geeft echt geen beter geluid hoor. M'n zus heeft een SB64 van 80 piek, en die klinkt al heel goed voor muziek. De Live geeft zelfs topgeluid op een goeie audioset.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

Die vind je nergens, tenzij je echt studiokaarten gaat kopen van >2000 piek. En waarom wil je dat in hemelsnaam?? Het geeft echt geen beter geluid hoor. M'n zus heeft een SB64 van 80 piek, en die klinkt al heel goed voor muziek. De Live geeft zelfs topgeluid op een goeie audioset.
dat wilde ik dus weten, tnx.
Snap niet waarom ze al die soundblaster maken met al die ingangen terwijl ik er gewoon eentje wil met 2 tulp uitgangen

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

bij de sblive platinum krijg je zo'n drivebay erbij, volgens mij zaten die uitgangen ook daarop.
terratec ews64xxl ook zoiets

maar je wilt zeker direct die uitgangen op je kaart?

en kijk anders even of je geen digitale ingang heb op je versterker,

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 18:42 schreef GJdeGraaf het volgende:
Snap niet waarom ze al die soundblaster maken met al die ingangen terwijl ik er gewoon eentje wil met 2 tulp uitgangen
Omdat het veel ruimte inneemt en zinloos is. Je kunt gewoon in alle lengtes kabeltjes met 3.5mm->tulp kopen, dus het is geen probleem. Geluidskaarten hebben veel functies, en veel ingangen en uitgangen. Ook nog optisch digitale en coax digitale uitgangen vaak.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 18:42 schreef GJdeGraaf het volgende:

Omdat 4x tulp op de achterkant bijna niet past met nog wat digitale in/uitgangen. (nog afgezien van het feit dat het geen enkele verbetering oplevert)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:44 schreef Randy het volgende:
bij de sblive platinum krijg je zo'n drivebay erbij, volgens mij zaten die uitgangen ook daarop.
terratec ews64xxl ook zoiets

maar je wilt zeker direct die uitgangen op je kaart?

en kijk anders even of je geen digitale ingang heb op je versterker,
wat houdt zo'n drive bay in, en waar kan ik meer informatie vinden over die terratec?

bedankt dat die hulp hier zo snel gaat, gaat sneller bij hardware algemeen :)

• Grrrrrene
  • Niet online
OF Terratec OF Guillemot heeft zo'n kaart. (geloof ik). Ik heb nu ff geen tijd om te zoeken (ben met eten koken bezig), maar zal zo ff voor je kijken...

Trouwens, ik heb je de 2 mogelijke merken al gegeven, zoek zelf maar vast, dan hoor ik straks wel of je ze gevonden hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:50 schreef Grrrrrene het volgende:
OF Terratec OF Guillemot heeft zo'n kaart. (geloof ik). Ik heb nu ff geen tijd om te zoeken (ben met eten koken bezig), maar zal zo ff voor je kijken...

Trouwens, ik heb je de 2 mogelijke merken al gegeven, zoek zelf maar vast, dan hoor ik straks wel of je ze gevonden hebt
Je hebt gelijk, ik ga met deze info even verder zoeken

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

terratec heeft zeker weten zo'n kaart d8 ik

hercules heeft ook een kaart met een extern 'doosje' erbij met allerlei in/uitgangen

ohw ja dat drivebay
dat is zo'n 'doosje' wat je op zo'n plek moet plaatsen in je pc waar normaal een CD-rom komt (dus zo'n 5,25" slot) er zitten allerlei in/uitgangen aan de voorkant, maar dat is denk ik niet wat jij zoekt, want een kabel van de voorkant van je kast naar je versterker is niet zo handig

ohw wat jij ook kan doen

www.hoontech.nl ofzoiets d8 ik

kan je dochterkaartjes kopen voor je live met cinch uitgangen, dat zoek jij
hoef je geen andere geluidskaart te kopen :)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

damnit hoontech heeft alleen coaxiaal s/pdif's
ik d8 dat dat normale uitgangen waren

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Een paar mogelijkheden:
- Terratec EWS88MT (f 1149,-)
- Terratec EWS88D (f 749,-)
- Terratec EWX 24/96 (f 449,-)
- Guillemot ISIS (+/- f 200,-)

Er zijn er natuurlijk veel meer met meer mogelijkheden (bijv. Digidesign Digi001 voor 2795 piek >:) ) maar het is maar net wat je er mee wil... Vooral de terratec kaarten van tegenwoordig zijn ERG goed...

edit:

Ik was helemaal de Creative SBlive Platinum vergeten, die heeft een 3,5" drivebay met volgens mij 1 setje tulp-plugjes voorop... Persoonlijk ben ik niet zo gek van SB kaarten...

Rookworst zonder R is ook worst.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sorry hoor, maar als jij een heleboel geld wilt gaan uitgeven voor een geluidskaart die niks beter klinkt ondanks dat er tulpuitgangen op zitten... |:( De Live heeft prima kwaliteit en als je je mixer goed instelt nauwelijks ruis. En denkt nou niet dat tulppluggen minder ruisen ofzo :z

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk. Steek dat geld voor een nieuwe geluidskaart liever in een boek over electronica >:)

Sorry, die was flauw, maar wat Exirion zegt is waar: een 3,5mm plug ruist echt niet meer dan een cinch plug...

Naja, je moet het ook maar zelf weten, maar als je goede mixerinstellingen hebt (line-in/mic e.d. gemute) dan hoor je (bij mij) geen ruis :)

BTW: hte feit dat je als enige specs de "180W" van je boxen noemt, zegt genoeg

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan doe ik ook even mee, en quote mezelf even uit dit topic:
Op dinsdag 10 juli 2001 19:33 schreef JvS het volgende:

[..]

soundcart is zwaar van ondergeschikt belang, mits je een beetje een fatsoenlijke hebt. Een fatsoenlijke heb je al vanaf 6-7 tientjes.

Een sblive 512 met een hifi setje eraan van 1000 piek klinkt beter dan een sblive 5.1 platinumgoldmemberdigital van 500 piek met een stereosetje van 500 piek, zeg maar. :+
Het is dus idd niet zo, dat je er enorm op vooruit gaat met een andere soundcart.. Als je gelukkig wordt van cinch uitgangetjes, dan moet je het gewoon kopen! :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 20:20 schreef JvS het volgende:
Als je gelukkig wordt van cinch uitgangetjes, dan moet je het gewoon kopen! :+
Dat noemen we in vaktermen ook wel een cinch-fetish (8>

Verwijderd

Topicstarter
Zag net op hoontech de ca20 staan

volgens mij is dat precies het apparaatje wat ik zocht, en dat voor 7,95 :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op woensdag 11 juli 2001 19:01 schreef GJdeGraaf het volgende:

Explain! :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 11 juli 2001 19:01 schreef GJdeGraaf het volgende:

Je zit er helemaal naast, want dat zijn tulpuitgangen voor de coax _digitale_ uitgangen :) Daar heb je dus helaas niks aan.

Pagina: 1