Welke boxen voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 18:28
Goedendag,

Ik heb op het moment een creative fps 1000 setje en wat nu gewoon bijna uit elkaar valt. Ik wil een nieuw setje aanschaffen en dan ook een meteen dat een lekker geluidje geeft. Ik heb er maximaal 1000 gulden voor over. Ik heb op het moment een SB Live! 1024 in me systeem zitten. Ik luister veel mp3's en echt af en toe een spelletje. Ik heb die ABIT speakerset gehoord en vond het wel mooi klinken, is dat een goed setje??? Of is het beter om aparte boxen en versterker ofzo iets bij elkaar te halen? Kunnen jullie me helpen??

ALvast Bedankt

Verwijderd

Ik heb zelf mn pc op mn versterker aangesloten en heb zo een perfect geluidje (4boxen in iedere hoek 1)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een teac reciever met infinity speakers aan m'n computer hangen, ultiem geluid.

oops budget is 1000... met 1000 kan misschien een 2de hands Nad c300 kopen en dan 2 mooie b&w 601 erbij?

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21
Ik heb ook een sb 1024 en heb er m'n versterker aanhangen (5.1) met 2 energy 4.1e, een sony centerspeaker, jamo sub, en 2 B&W rear speakers.Prachtig geluid !!
Voor duizend gulden kies je best een set goeie speakers en spaar dan nog wat voor een deftige versterker(Eventueel 2°hands)
Goeie 2° hands = Quad ,Rotel ,Sherwood of de duurdere versies van Onkyo , Yamaha.

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

• POLICE
Aha.. Dus het is het beste om losse speakers plus een versterker te halen ik wil in ieder geval 5.1 geluid of 4.1 zit toch amper verschil in toch?? maar welke speakers want ik heb er totaal geen verstand van. Dus kunnen jullie a.u.b wat een goed setje met speakers en versterker opnoemen.

Verwijderd

Hallo,

ik heb nog wel 2 pioneer boxen thuisstaan.
Van 140 Watt. de CS-5030 zijn het.
Daarbij zou je bijvoorbeeld een sony versterker kunnen nemen. Een eenvoudig maar goed model is ta-fb520r. Is altijd vele malen beter dan wat jij met je computerboxjes had. zo'n ding kost 400 gulden ongeveer en die boxen mag je wel van mij kopen ;) . In de winkel kosten ze ongeveer 250 gulden.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik heb in het totaal 9 speakers aan mijn pc hangen, 2 pc speakertjes (aan de monitor :( ), 2 aan een hele oude versterker , en nog 5 aan een philips dolby digital setje, vind het zelf super klinken

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een jaar of 2 (?) geleden een DTT2500 setje gekocht. Ik gebruik hem nooit meer. Ik heb hem ooit gebruikt voor divX films met AC3 sound, maar ik heb daar maar zo weinig films voor dat het absoluut niet lonend is.

Nu gebruik ik een oude Pioneer versterker uit de jaren 70 (ofzo): een SA 608 met daarop aangesloten 2 boxen uit dezelfde tijd (Pioneer CS-X2). Daar kan echt _geen_ _enkel_ computer setje tegenop.

Ik raad je dan ook aan voor die 1000,- tweedehands HiFi spul te kopen. Dan kom je met een heel lekker setje thuis hoor :9~

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 10:28
Misschien de ouderwetse PC'sqeaker'?! :+

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 13:02 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik raad je dan ook aan voor die 1000,- tweedehands HiFi spul te kopen. Dan kom je met een heel lekker setje thuis hoor :9~
Ben het absoluut met je eens, maar de reden om zo'n PC setje te kopen is meestal dat mensen 4 kanaals geluid voor games willen, of dat ze 5.1 willen hebben voor DVD. Als je 4 hifi speakers in je kamer moet gaan zetten, naast je normale stereo, dan kom je ernstig ruimte tekort ;)

Ik gebruik m'n XFire kaart op m'n audioset voor MP3, maar m'n Live zit aangesloten op een heuze fantastische FPS1500 :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb hier een goedkoop Kenwood versterkertje ka-1010. 2x 60 watt ofzo
Met daar aan 2 B&W 200 series boxen. (Achter)
Mans genoeg voor een pctje.
Kep trouwens ook nog 2 pc speakers naast de monitor staan. 8-)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• POLICE
Dus 2dehands lijkt jullie het beste alleen wat voor speakers ik weet er echt niets vanaf welke merken enz. zijn het beste wat raden jullie aan? ik heb geen stereo in me kamer zitten dus moet ik een aparte versterker kopen toch??

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 13:29 schreef POLICE het volgende:
Dus 2dehands lijkt jullie het beste alleen wat voor speakers ik weet er echt niets vanaf welke merken enz. zijn het beste wat raden jullie aan? ik heb geen stereo in me kamer zitten dus moet ik een aparte versterker kopen toch??
Ja, voor 1000,- heb je echt een heel geil setje hoor. Versterker + speakers. Meer heb je niet nodig denk ik. Misschien (als je dat errug graag wil) een CD speler erbij ofzo, maar je hebt opzich je CDROM-speler al, dus is niet nodig.

Ik denk dat je beter even kunt kijken wat er zoals te koop is en dan terug komen, want wat er allemaal wel niet 2dehands te krijgen is weet ik ook niet zo 1-2-3

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stereo is inderdaad een hele goeie tip!

Yep, voor 1000 piek kan je zelfs nieuw een goed setje kopen!

Gewoon een leuke HK receiver van 400-500 piek (correct: 400, raf: 500) en een setje Jbl towertjes (groot, veel bas) ofzo, of een setje mission M72's (klein, mooi geluid, goed laag). Ben je ook 1000 piek kwijt en heb je mooi geluid1

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
JvS, waarom doe je zo onduidelijk. Als je iets aanraadt, doe je concreet, duidelijk. "Een stelletje JBL towers, groot en veel bass."

Ja, nu mag je nog een link erbij doen. En een type dat in zijn budget valt. Zo weet hij nog niets; waar te kopen, hoe zien ze eruit, hoe duur, welk type, welke site.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 18:05 schreef Yokozuna het volgende:
JvS, waarom doe je zo onduidelijk. Als je iets aanraadt, doe je concreet, duidelijk. "Een stelletje JBL towers, groot en veel bass."

Ja, nu mag je nog een link erbij doen. En een type dat in zijn budget valt. Zo weet hij nog niets; waar te kopen, hoe zien ze eruit, hoe duur, welk type, welke site.
Ik raad expres niet expliciet aan. Ik stuur een beetje en geef een voorbeeld van een kleine speaker die bijvoorbeeld wel mooi kan zijn, en een voorbeeld van een merk dat wel aardige grote speakers maakt in de prijsklasse onder de 300 piek.

Links zijn niet nodig, je moet gewoon in de winkel kijken... Ow, en ik vind correct wel erg goedkoop, momenteel. Zit in Rotterdam

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

JBL - Infinity - Celestion - B&W
of , mijn favoriete speaker; KEF

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Die MK1000 ofzo van JBL is nu al 10x ofzo aan mensen aangeraden, en nooit met link.

Kan iemand die link plz onderhand es geven, heb nog steeds geen id hoe dat ding eruit ziet, en die is misschien hier ook wel een aanrader.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 18:25 schreef Yokozuna het volgende:
Die MK1000 ofzo van JBL is nu al 10x ofzo aan mensen aangeraden, en nooit met link.
Ik heb niet mk1000 gezegd, en ik heb ook geen link. Die zou er best weleens niet meer kunnen zijn.
Op dinsdag 10 juli 2001 18:21 schreef osama het volgende:
JBL - Infinity - Celestion - B&W
of , mijn favoriete speaker; KEF
Je bedoelt dat je ook vind dat de topicstarter beter een echt stereosetje kan kopen, of wilde je even laten weten welke merken je kent? :+

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op dinsdag 10 juli 2001 18:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb niet mk1000 gezegd, en ik heb ook geen link. Die zou er best weleens niet meer kunnen zijn.
[..]

Je bedoelt dat je ook vind dat de topicstarter beter een echt stereosetje kan kopen, of wilde je even laten weten welke merken je kent? :+
Nou, dat hij gewoon een versterker + boxen koopt lijkt mij vanzelfsprekend. Als hij vervolgens aangeeft geen merken te kennen, noem ik idd de "Betere Consumentenmerken" die ik ken, zoals je die bij een zaak als correct tegen relatief lage bedragen kan krijgen.

P.S. (JBL maakt leuke speakers maar echt goed geluid (zeker die smalle zuitjes) durf ik het niet te noemen)

• Boomerang
  • Niet online
ff nog een kleine vraag van moi:
Ik ga binnenkort een kabeltje aanleggen van mijn computer's soundcard naar de versterker beneden. Hangt de kwaliteit van het geluid niet sterk af van de soundcard, of eerder van de versterker + boxen :?

Ik zie hier kwaliteit van de soundcard niet genoemd :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 19:19 schreef webleraar het volgende:
ff nog een kleine vraag van moi:
Ik ga binnenkort een kabeltje aanleggen van mijn computer's soundcard naar de versterker beneden. Hangt de kwaliteit van het geluid niet sterk af van de soundcard, of eerder van de versterker + boxen :?

Ik zie hier kwaliteit van de soundcard niet genoemd :?
soundcart is zwaar van ondergeschikt belang, mits je een beetje een fatsoenlijke hebt. Een fatsoenlijke heb je al vanaf 6-7 tientjes.

Een sblive 512 met een hifi setje eraan van 1000 piek klinkt beter dan een sblive 5.1 platinumgoldmemberdigital van 500 piek met een stereosetje van 500 piek, zeg maar. :+

• Boomerang
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 19:33 schreef JvS het volgende:

[..]

soundcart is zwaar van ondergeschikt belang, mits je een beetje een fatsoenlijke hebt. Een fatsoenlijke heb je al vanaf 6-7 tientjes.

Een sblive 512 met een hifi setje eraan van 1000 piek klinkt beter dan een sblive 5.1 platinumgoldmemberdigital van 500 piek met een stereosetje van 500 piek, zeg maar. :+
Ok, da word dan mooi geluid :9~

• POLICE
k, dus die jbl en b&w enz. dat zijn wel leuke speakertjes en wat voor versterker??

moet ik ongeveer 700 voor de boxen en 300 voor versterker of anders?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 21:20 schreef POLICE het volgende:
k, dus die jbl en b&w enz. dat zijn wel leuke speakertjes en wat voor versterker??

moet ik ongeveer 700 voor de boxen en 300 voor versterker of anders?
jah, als je dat haalt.. Ik denk dat 400-600 reëler is.

Verwijderd

Jah is er ergens een link naar ene page die wat over de MK1000 verteld. wat de site van JBL zegt er niks over en ik heb m ooit eens ergens in een prijslijst gezien. dus iemand met info over deze speaker??

• POLICE
Hey.. ik zat net in de woonkamer en zag opeens ons technics stereo systeem staan dat wel al 10 jaar hebben en nooit gebruiken. Ik zou misschien die versterker kunnen gebruiken. Het gaat om een Technics SU-X101 versterker, is dat een goed ding? en wat verschilt het met zo een moderne versterker wat mis ik??

Verwijderd

ach het zal gewoon een stereo versterker zijn, dat betekend alleen dat je funky lichtjes en dolby dingetjes mist, hoeft helemaal niet slecht te zijn, nu moet je daar gewoon nog 2 speakers bijzoeken en een goed kabeltje om m met je PC te verbinden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 21:59 schreef POLICE het volgende:
Het gaat om een Technics SU-X101 versterker, is dat een goed ding? en wat verschilt het met zo een moderne versterker wat mis ik??
Da is gewoon een goed ding. Gewoon een A-merk. Niet superaudiofiel. Maar als je die gewoon kan krijgen, dan zit je gelijk een stuk ruimer in je budget voor speakers! En geloof me, het verschil tussen speakers van 300/stuk en 500/stuk is een heel stuk groter dan het verschil tussen een nieuwe en een ouwee versterker (als die ouwe niet al beter is).

gewoon doen dus!

Dat die MK1000's nergens te vinden zijn, komt omdat dit gewoon een enorme "rest" partij is die harman nederland ongeveer twee jaar geleden had. Vandaar dat die dingen overal maar hooguit 300 piek kosten.

Ze worden niet meer gemaakt, en als ze nog verkocht worden, dan gok ik dat dat "restjes" zijn.

Verwijderd

Ik zou gewoon zo'n Creative Soundblaster 5.1 (value) kopen (rond de 500 piek) en er dan zo'n Digital 5.1 speaker set van Creative bijkopen (ook rond de 500 piek)

Kan je ook DVD's met Dolby Surround luisteren :9~

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 22:11 schreef The_Jackal het volgende:
Ik zou gewoon zo'n Creative Soundblaster 5.1 (value) kopen (rond de 500 piek) en er dan zo'n Digital 5.1 speaker set van Creative bijkopen (ook rond de 500 piek)

Kan je ook DVD's met Dolby Surround luisteren :9~
En hoeveel procent van de tijd luister je Dolby?

Jij bent precies een prototype dat zich gek laat maken door de 5.1 hype, en dan maar voor 5.1 gaat, omdat dat :9~ is met The Matrix. |:(

• POLICE
aha.. trouwens hij heeft wel lichtjes en een digitaal schermpje dus is wel een mooi ding, dolby digital is voor dvd's en die kijk ik toch niet dus das geen ramp. Dit voelt lekker aan dus nu moet ik een speakerset van ongeveer 1000 gulden hebben 4 of 5 speakers en 1 subwoofer toch? wat raden jullie me aan.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:14 schreef JvS het volgende:

[..]

En hoeveel procent van de tijd luister je Dolby?

Jij bent precies een prototype dat zich gek laat maken door de 5.1 hype, en dan maar voor 5.1 gaat, omdat dat :9~ is met The Matrix. |:(
is gewoon een inverstering in de toekomst als et ook standaart in games wordt e.d.

Verwijderd

JvS heb je misschier ergens wat plaatjes en specs van die dingen??/

• POLICE
Dit staat er in het boekje van de versterker, ik heb er echt geen verstand van zeggen jullie maar of het een goede is en wat het allemaal kan, heeft het wel ondersteuning voor 5 speakers???

DIN vermogen 2x40W(8 Ohm)
Totale Harmonische Vervorming
nominaal vermogen bij 1 kHz 1% (8 Ohm)
Harmonische vervorming
half vermogen bij 1 kHz 0,03%(8 Ohm)
Eigen ruis en brom 0,5 m
Dempingsfactor 30 (8 Ohm)
Ingangsgevoeligheid en impedantie
Phono 3 mV/47 kOhm
Tuner, AUX, TAPE 200 mV/22 kOhm
CD 300 mV/15 kOhm
Maximale ingangsspanning(1kHz, RMS)
Phono 120 mV
S/R(norminaal vermogen 8 Ohm)
Phono 73dB(IHF, A:79dB)
Tuner, CD, AUX, Tape 84dB(IHF, A:83dB)
Frequentiebereik
Phono RIAA standaard karakteristiek
0,8dB(30Hz~15kHz)
Tuner, CD, AUX, Tape 15Hz~50kHz(-3dB)
Toonregelaars
Lagetonenregelaar(Bass) 50Hz+10dB~-10dB
Hogetonenregelaars(Treble) 20kHz+10dB~-10dB
Demping -20dB
Super Bass 70Hz 0~+10dB
Uitgangsspanning
Tape REC OUT 200mV
Kanaalbalans AUX 250Hz~6300Hz ~1,0dB
Kanaalscheiding, AUX 1kHz 55dB
Uitgangsspanning en impedantie van hoofdtel.
421mV/330 Ohm
Belastingsimpedantie
Main 8 Ohm~16 Ohm
Surround 8 Ohm~16 Ohm

Opgenomen vermogen 230 W
Europa AC 50 Hz/60Hz, 220V

pfoooeee.. dat was het zo een beetje :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb geen link van die speakers. Ook geen plaatjes. Ik heb ze wel ontieglijk vaak verkocht!

Die versterker is prima, gewoon hetzelfde als wat je voor 400 piek had kunnen kopen. Specs zeggen toch weinig. (al kan ik wel een beetje inschatten wat voor technics het nu is, het is gewoon een simpele). Prima ding!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ms vindt je hier nog wat:
[topic=180482]

Ook iemand die speakertjes zoekt.. althans, hij wil VEEL lawaai ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• hervaz
Ah je hebt al een versterker, als die nog in orde is dus een probleem minder, voor 1000 piek kan je namelijk best leuke speakers kopen, en mijn advies is dan 2 en niet vier, voor 250 per stuk koop je niet veel (lees crap).

Gaat je voorkeur uit naar vloerstaanders of Bookshelves?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 23:11 schreef hervaz het volgende:
Ah je hebt al een versterker, als die nog in orde is dus een probleem minder, voor 1000 piek kan je namelijk best leuke speakers kopen, en mijn advies is dan 2 en niet vier, voor 250 per stuk koop je niet veel (lees crap).

Gaat je voorkeur uit naar vloerstaanders of Bookshelves?
Define crap.

• hervaz
Wat koop je nou voor 250 piek?

Aleen 2dehands of in een superaanbieding kan je dan wat vinden, voor 500 p/s koop je iets wat ook echt leuk is imho :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 23:14 schreef hervaz het volgende:
Wat koop je nou voor 250 piek?

Aleen 2dehands of in een superaanbieding kan je dan wat vinden, voor 500 p/s koop je iets wat ook echt leuk is imho :)
Dus dit valt onder de def. crap?

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR%255BUSER_ID%255D%253D0202081370994797084&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=122903&TK_PAR[MEDIUM]=89

• hervaz
Ik heb ze nooit gehoord maar het lijkt me idd crap ja.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 23:17 schreef hervaz het volgende:
Ik heb ze nooit gehoord maar het lijkt me idd crap ja.
En waar baseer je dat op? Zuiver de prijs?

• hervaz
Ik baseer dat op de prijs, de specs die erbij staan kloppen toch niet (is bij meeste cheap speakers zo) verder moeten het wel supergoedkope onderdelen zijn en een supergoedkoop kastje, kan gewoon niet goed zijn voor dat geld, ik wil ze niet afkraken maar als je ff nadenkt...als deze nou zo goed zijn waarom kopen dan legio mensen speakers die stukken duurder zijn.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 23:22 schreef hervaz het volgende:
Ik baseer dat op de prijs, de specs die erbij staan kloppen toch niet (is bij meeste cheap speakers zo) verder moeten het wel supergoedkope onderdelen zijn en een supergoedkoop kastje, kan gewoon niet goed zijn voor dat geld, ik wil ze niet afkraken maar als je ff nadenkt...
Njah, das op zich wel zo.. heb ze open gemaakt, en kan er niets aan zien, zit wel netjes vulling in achter de speaker, maar niet helemaal onderin, zit een stevig filter in. De randen van de woofers zijn van een soort foam en niet van rubber. Verder mist is in het midden (te) veel. Die hoge toner is ruim zat, alleen die 2 kleine midden prutje zijn niet echt toppie. Akoestisch gezien had het ook beter gekunt, want ik vindt de kast zelf niet diep genoeg. Al had groter niet gepast in mijn huiskamer. Verder wast ff tweaken voor ik de sound oke vond. Moest ook ff >4mm2 draadjes aanleggen, anders hoorden alleen de buren bas. Bij die freq test proggies kan ik mooi de bas boxen laten bewegen enzo, en dat gaat allemaal best. Aan de andere kant was ik laatst bij een speakerbouwer in Hoorn hier (maakt oa speaker designs voor B&O en SA) en dat klonk in zijn studie idd wel mooi(er). Aan de andere kant, als ik een film kijk, dan mis ik en de rest van de buren er niets van. Zelf ben ik er heel tevreden over, zeker als je naar de prijs kijkt. Ik heb zelf een tijdje bij een dozenschuiver Sony'tjes enzo verkocht, maar dit klinkt (misschien door z'n grootte) erg vol, ook op laag volume). Alleen alles beweegt als ie hard staat.. wil dus kijken of ik die ontkoppelaars die ze bij www.audiofriends.nl laten zien kan maken en of die werken.
als deze nou zo goed zijn waarom kopen dan legio mensen speakers die stukken duurder zijn.
Das wel vaker het probleem. Duur is niet per se altijd goed, bovendien hangt het ook af van je smaak. Zo'm mega uitgebalanceerd stukje audio apparatuur vindt ik al snel "saai" en onvolledig, misschien hou ik dus wel van een onrustige speaker, of juist van een overmatig warme speaker. Ik hoorde iig een stuk meer laag en hoog met deze speaker dan met mijn voorgaande Jamo LS800's die nu als surround speakertjes dienen (leuk design).

• hervaz
Ow sorry wist niet dat jij die speakers in je bezit had, heb je al eens duurdere speakers gehoord?

Ik had eerst van die goekope jamo's van 150 p/s ze staan nog ergens in een hoek, vond ik toen ik ze tijden geleden kocht best leuke dingen, ik heb ze voor de gein een naast mijn nieuwe infinity's geluisterd en moest toch wel heel erg hard lachen, kortom als je een keer nieuwe koopt zie je in dat deze toch niet echt geweldig zijn, maar als ze jou naar de zin zijn is toch het belangrijkste? :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 23:46 schreef hervaz het volgende:
Ow sorry wist niet dat jij die speakers in je bezit had, heb je al eens duurdere speakers gehoord?

Ik had eerst van die goekope jamo's van 150 p/s ze staan nog ergens in een hoek, vond ik toen ik ze tijden geleden kocht best leuke dingen, ik heb ze voor de gein een naast mijn nieuwe infinity's geluisterd en moest toch wel heel erg hard lachen, kortom als je een keer nieuwe koopt zie je in dat deze toch niet echt geweldig zijn, maar als ze jou naar de zin zijn is toch het belangrijkste? :)
Weet ik wel :) Kijk je hoeft van mij geen sorry te zeggen. Ik heb voldoende verstand in mijn 44rs om te weten dat een speaker van 190,- geen match is voor eentje van veel duurder. Dat zou ook wel erg nep zijn, maar het ging mij erom hoe jjij (als door mij geschat als audiokenner) een speaker "keurt" aan de hand van een paar schamele gegevens, die ws nog niet eens op waarheid berusten ook :) Kortom, ik probeerde er wat van te leren en ik denk dat ik het wel een beetje snap. Maar, desalniettemin krijg je voor die 189,- best veel waar voor je geld. Al vindt ik dat ze er dan geen .50mm2 kabeltjes bij moeten leveren :P

* NiGeLaToR goes slapie doen, mzzl!

/edit: en jah, ik ben der best blij mee.. want ze kunnne OOO zo hard ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 23:19 schreef nigelator het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Zuiver de prijs?
Ik baseer dat op veel ervaring met speaker van dat soort.Ik heb die specifiek nog nooit gehoord, maar ik ga direct geloven dat dit crap is. Omdat je voor die prijs niet eens een beetje normale speakerunits kan krijgen.

Dat er een hele stoot laag uitkomt, geloof ik direct, maar dat maakt een speaker voor mij niet direct mooi..

Ik geloof BTW wel dat het waar voor je geld is. Maar voor 300-500 piek kan je denk ik al een stuk mooier krijgen...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 11 juli 2001 00:01 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik baseer dat op veel ervaring met speaker van dat soort.Ik heb die specifiek nog nooit gehoord, maar ik ga direct geloven dat dit crap is. Omdat je voor die prijs niet eens een beetje normale speakerunits kan krijgen.

Dat er een hele stoot laag uitkomt, geloof ik direct, maar dat maakt een speaker voor mij niet direct mooi..
Nope, voor mij ook niet.. het zijn dan ook typische disco speakers die voor mijn DVD films, radio en trance perfect werken. Andere muziek klinkt ook wel oke, maar dan ga je de gebreken (weinig midden bijv.) snel merken. Maar goed.. ik was op weg naar bed :)

• POLICE
k dus 2 speakers is beter dan 4 speakers maar mis ik dan niet iets is het geluid dan niet slechter ofzo en ik neem aan dat in die speakers ook een woofer zit. Dan heb ik 500 per speaker, wat raden jullie aan??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 11 juli 2001 02:46 schreef POLICE het volgende:
k dus 2 speakers is beter dan 4 speakers maar mis ik dan niet iets is het geluid dan niet slechter ofzo en ik neem aan dat in die speakers ook een woofer zit. Dan heb ik 500 per speaker, wat raden jullie aan??
Lekker naar de lokale hifi boer gaan en lekker gaan luisteren.

Ik heb zelf de B&W dm602 gekocht voor 1000 piek per stel. Ik vind dat dus een mooie speaker. Een Mission M73 vond ik ook ok klinken. Wat ik persoonlijk ook heel erg mooi vind, is het kleine speakertje 780 van mission. Veel minder laag, maar wel een HEEL mooi speakertje (BTW, Jag vond deze "saai")

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/dm602s2-21l.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m73.gifAfbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/780.gif
B&W DM602 ...... Mission M73 ............................ Mission 780

• POLICE
laat ik nou net op de raf site kijken en wat zie ik, ze zijn bezig met een uitverkoop, hier zijn de prijzen van speakers.
van voor

DALI SUITE 1.5 799 699
DALI 5005 649 549
INFINITY REF 1 349 179
INFINITY REF 81 899 499
JBL TI 200 599 249
JBL MK 1000 599 199
JBL MX 300 399 169
JBL LX 2000 CENTER 399 299
JBL CENT. GOLD 4999 1499
JBL L4 1299 499
KEF CRESTA 3 625 569
MAGNAT CENTER 10 399 249
MAGNAT VEC 55 699 399
MORDAUNT SHORT MS 902 299 249
MISSION M71 298 249
MISSION M72 348 279
MISSION M73 499 399
REL Q 100 subwoofer 1999 1299
TANNOY R2 799 599
TANNOY MX 3 449 349

hmm... zit er nog iets leuks tussen, ik ben zeker morgen bij raf

• hervaz
Ga eerst eens luisteren, een speaker is echt superpersoonlijk, een merk als b&w geniet een zeer goede naam, de speakers zien er mooi uit en zijn qua afwerking ook heel goed, maar misschien vind je het wel nix als je ze gaat beluisteren, ik was idd eens gaan luisteren bij raf dan.

Die 602 is btw wel een aanrader, heb die speaker meerdere malen gehoord en ook hier thuis gehad.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En als je een 40Watt versterker heb, heeft hetr ws niet zoveel zin om dan 500Watt speakers te kopen (toch?). Daar kun je ook ff naar kijken.

Luisteren in een zaak waar veel speakers staan is subjectief trouwens. Veel membranen rammelen mee met de speaker die aan staat, in een goeie studio pakken ze alleen de speakers die je wilt horen er ff bij .. (toch?)

Pagina: 1