Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:39
Hallo,

Ik heb geruime tijd een Asus zenfone Go (ZB500KL)

Tot voor kort erg tevreden mee, vooral omdat het een dual sim is en omdat ik na wat puzzelen heb uitgevonden hoe veel dingen op je SD kunnen worden opgeslagen. Zie een eerdere vraag .

Ik ben alleen ineens tegen het volgende probleem aangelopen. De volume knop doet 'raar'. Volume naar boven doet het vaak niet of slecht. Volume naar beneden wel, maar volume schiet daarna ineens omhoog. Telefoon uit en aan zetten heeft als effect dat de telefoon in fastboot/recovery modus gaat. (Android telefoons kan je met power en volumeknop in die modus zetten). Probleem treed alleen op wanneer een willekeurige sim in slot 1 zit. Zet je de telefoon aan met een sim in sim 2, of helemaal geen sim, niets aan de hand. Zodra je een simkaart in slot 1 schuift... feest. volume gaat altijd automatisch naar max en blijft daar vaak op hangen.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Audio Wizard eraf gooien. (is me niet duidelijk of dat een asus ding of google ding is)
- telefoon naar factory defaults terugzetten
- telefoon naar factory defaults terugzetten en vervolgens geen backup instellen
- telefoon teruggestuurd naar Bol.com (garantie). Die heeft een reparatie laten uitvoeren bij comserve (is ooit mijn bijbaan geweest :)

Na deze laatste actie heb ik de 'gerepareerde' telefoon aangezet. Telefoon was gereset naar factory defaults, volumeknop en kabels(?) zijn vervangen volgens inspectierapport. ik schuif een sim in sim 1 en... weer hetzelfde probleem.

Omdat een telefoon in factory defaults geen rare software zou moeten hebben, vermoed ik dat het geen software probleem is, maar een hardware probleem. Heeft iemand hetzelfde? En een oplossing? Of tips? ik vind het belachelijk om sim 1 niet te kunnen gebruiken.

Tot slot: Ja, het is een goedkope budgettelefoon. Kans is dus dat ik als reactie krijg 'koop geen telefoon van Asus'. Maar kom op jongens, ik wil dat ding gewoon werkend hebben.

Slechte dag voor deze Asus fanboy

Beste antwoord (via Cageman1984 op 02-11-2017 20:23)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Zeker omdat het probleem zich voor deed voordat Android is opgestart, kan je een softwareprobleem uitsluiten. Fijn dat het is opgelost. Ik blijf het wel een apart probleem vinden. Het enige advies wat ik je nog kan geven is het toestel nog een keer opsturen als het probleem toch niet opgelost blijkt te zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Schiet me maar lek. Het probleem is gestopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Zeker omdat het probleem zich voor deed voordat Android is opgestart, kan je een softwareprobleem uitsluiten. Fijn dat het is opgelost. Ik blijf het wel een apart probleem vinden. Het enige advies wat ik je nog kan geven is het toestel nog een keer opsturen als het probleem toch niet opgelost blijkt te zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Ga ik doen. Maar ik snap niet waar het in gezet en heeft.