The Last of Us: Part II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Lieve Tweakers.net,

Mijn neefje van 9 (die gek is op alles wat met computers te maken heeft) zat zojuist in een onopgemerkt moment de video van The Last of Us: Part II te kijken op tweakers.net..

Kunnen jullie in het vervolg voor dit soort video's aub een 18+ waarschuwing geven voordat deze af te spelen zijn?

Ik mag hem nu gaan uitleggen waarom hij niet meer op Tweakers.net mag komen, wat horror is en waarom mensen dat soort dingen bij elkaar doen :(

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

May contain content inappropiate for children
In de bijna vijf minuten durende trailer is een bruut en bloederig tafereel te zien, waarbij meerdere lijken aan bomen hangen, een vrouw dreigt te worden opgehangen en een andere gevangene wordt toegetakeld met een hamer
Wat zou je nog meer willen zien?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Wat ik het liefst zou willen zien om Tweakers.net familie-vriendelijk te houden is een age-wall, net zoals bij YouTube, met de mogelijkheid om 18+ content te blokkeren.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Voor zover het register gaat is de jongste jongen op Tweakers 11 jaar ( Jongste tweaker )

De titel zelf zegt al "grimmig", als het dan nog niet duidelijk is dat een minderjarige er naar moet kijken snap ik het ook niet meer.

Je kan ook gewoon een internetfilter plaatsen i.p.v. de site voor 1 persoon op z'n kop te halen.

Closed case imo.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Slavy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:48:
Voor zover het register gaat is de jongste jongen op Tweakers 11 jaar ( Jongste tweaker )

De titel zelf zegt al "grimmig", als het dan nog niet duidelijk is dat een minderjarige er naar moet kijken snap ik het ook niet meer.

Je kan ook gewoon een internetfilter plaatsen i.p.v. de site voor 1 persoon op z'n kop te halen.

Closed case imo.
In mijn ogen een beetje te makkelijk over nagedacht. Grimmig kan overigens een hele hoop dingen betekenen (een grimmige, donkere wereld b.v.) maar in dit filmpje zie je bruut, inhumaan geweld (met hamers op elkaar inslaan, bloed, ophangingen)

Ik heb namelijk onder de video mijn mening hier ook over geuit. Wat er nu gebeurt is dat iedereen de video kan bekijken, waarbij de video op andere plekken, zoals Youtube, word gefilterd aan de hand van

1. Inloggen
2. Age restricted filter

Ik zou ook niet voorstellen om een filter over de video heen te gooien, maar een goede oplossing zou zijn;

1. Alleen zichtbaar voor ingelogde leden - het artikel is wel zichtbaar, maar de video niet - maar word zichtbaar als;
2. leden de juiste leeftijd bereikt hebben (aan de hand van profiel info)

Toegegeven, alles is te omzeilen, maar het is in elk geval een start om iets te doen.

We kunnen ons allemaal lekker makkelijk verschuilen onder 'niet mijn verantwoordelijkheid', maar zoals we allemaal weten, werkt dat totaal niet. Bij het Snapking verhaal ging het ook onopgemerkt onder de radar van ouders langs.

Op zijn minst is het dat TS een wens kenbaar maakt vanwege iets dat steeds vaker voor komt. Ook een site als Tweakers kan enige verantwoordelijkheid nemen door een klein scriptje in te bouwen voor hun video's, aangezien sommige forum gedeelten ook zijn afgeschermd tot de max (toegang aanvragen)

[ Voor 9% gewijzigd door Ricepuppet op 01-11-2017 15:58 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben enigszins verbaasd dat hier zo heftig op gereageerd wordt: we plaatsen al jaren video's, screenshots en reviews van fps-games waarin mensen neergeschoten worden, soms behoorlijk gruwelijk, en dat lijkt compleet geaccepteerd. Wat maakt deze video anders? Overigens wordt uit de begeleidende tekst en de waarschuwing aan het begin voldoende duidelijk dat dit geen luchtig filmpje is.

Of een filter hier veel verandering in gaat brengen betwijfel ik. Iedereen kan op 'Ja' klikken of een nep geboortedatum invullen in een profiel; minderjarigen die graag dit soort dingen willen zien, kunnen dat heel gemakkelijk. En is het niet op Tweakers, dan wel op een van de vele andere sites waar deze trailer te vinden is. Wij zullen duidelijk in de omschrijving blijven zetten wat men van een video kan verwachten. Samen met de rating-melding aan het begin is dat m.i voldoende info voor de kijker om te bepalen of hij/zij de video moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
WoutF schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:06:
Ik ben enigszins verbaasd dat hier zo heftig op gereageerd wordt: we plaatsen al jaren video's, screenshots en reviews van fps-games waarin mensen neergeschoten worden, soms behoorlijk gruwelijk, en dat lijkt compleet geaccepteerd. Wat maakt deze video anders? Overigens wordt uit de begeleidende tekst en de waarschuwing aan het begin voldoende duidelijk dat dit geen luchtig filmpje is.

Of een filter hier veel verandering in gaat brengen betwijfel ik. Iedereen kan op 'Ja' klikken of een nep geboortedatum invullen in een profiel; minderjarigen die graag dit soort dingen willen zien, kunnen dat heel gemakkelijk. En is het niet op Tweakers, dan wel op een van de vele andere sites waar deze trailer te vinden is. Wij zullen duidelijk in de omschrijving blijven zetten wat men van een video kan verwachten. Samen met de rating-melding aan het begin is dat m.i voldoende info voor de kijker om te bepalen of hij/zij de video moet kijken.
In mijn inziens reageren we niet heftig hoor. Het is een punt van discussie.

Echter, als je je eigen beschrijving terug leest, is dat dan ook normaal? Zeker omdat er blijkbaar ook iemand van 11 jaar rondloopt (geregistreerd) maar misschien zelfs jongere mensen (niet geregisteerd)

Iets met 'een betere wereld begint bij jezelf?'

Tweakers hoeft naar mijn inziens ook helemaal niks; het is jullie site, jullie moeten vooral doen wat jullie willen. Tevens vond ik de beschrijving bij de video maar heel summier; jullie vertellen de details, maar hadden zelf ook iets mogen plaatsen als een 'waarschuwing de video bevat schokkende beelden'.

'Grimmig' is in mijn optiek niet voldoende met wat er getoond word. Een vrouw waar met een hamer word ingehakt is niet 'grimmig', maar gewoon extreem gewelddadig, ondanks dat het CGI is (maar wel met motion capturing om het realistisch te doen lijken) was het een gepixeleerde 2D 8-bit animatie geweest, dan was het minder 'schokkend'.

Daarnaast zijn er legio voorbeelden te vinden van tv-series en films die wel waarschuwingen vooraf tonen als er dit soort beelden dreigen vertoond te worden.

De waarschuwing die ingebakken zit in het filmpje zelf mag dan wel misschien afdoende zijn (en blijkbaar is dat ook een reden om achter te verschuilen > 'het staat er toch?')

Maar naar mijn inziens klopt die hele waarschuwing niet, want hier had best een PG-13 rating op mogen zitten. Los daarvan, is dat een hele andere discussie die ik niet hier hoef te voeren, maar met diegene die de video een rating heeft gegeven.

Mijn commentaar is alleen maar 'food for thought' om buiten je eigen normen, waarden en comfort zone te kijken. Er zijn namelijk meer bezoekers hier die het niet waarderen of het zo 'in hun face' willen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 01-11-2017 17:26 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 18:18

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ricepuppet schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:17:
[...]

In mijn inziens reageren we niet heftig hoor. Het is een punt van discussie.

Echter, als je je eigen beschrijving terug leest, is dat dan ook normaal? Zeker omdat er blijkbaar ook iemand van 11 jaar rondloopt (geregistreerd) maar misschien zelfs jongere mensen (niet geregisteerd)

Iets met 'een betere wereld begint bij jezelf?'

Tweakers hoeft naar mijn inziens ook helemaal niks; het is jullie site, jullie moeten vooral doen wat jullie willen. Tevens vond ik de beschrijving bij de video maar heel summier; jullie vertellen de details, maar hadden zelf ook iets mogen plaatsen als een 'waarschuwing de video bevat schokkende beelden'.

'Grimmig' is in mijn optiek niet voldoende met wat er getoond word. Een vrouw waar met een hamer word ingehakt is niet 'grimmig', maar gewoon extreem gewelddadig, ondanks dat het CGI is (maar wel met motion capturing om het realistisch te doen lijken) was het een gepixeleerde 2D 8-bit animatie geweest, dan was het minder 'schokkend'.

Daarnaast zijn er legio voorbeelden te vinden van tv-series en films die wel waarschuwingen vooraf tonen als er dit soort beelden dreigen vertoond te worden.

De waarschuwing die ingebakken zit in het filmpje zelf mag dan wel misschien afdoende zijn (en blijkbaar is dat ook een reden om achter te verschuilen > 'het staat er toch?')

Maar naar mijn inziens klopt die hele waarschuwing niet, want hier had best een PG-13 rating op mogen zitten. Los daarvan, is dat een hele andere discussie die ik niet hier hoef te voeren, maar met diegene die de video een rating heeft gegeven.

Mijn commentaar is alleen maar 'food for thought' om buiten je eigen normen, waarden en comfort zone te kijken. Er zijn namelijk meer bezoekers hier die het niet waarderen of het zo 'in hun face' willen krijgen.
Dus als er een weg is met een verbodsbord wil je ook maar meteen een hek neer zetten omdat sommige mensen borden negeren? Ik hoop dat je zelf ook snapt dat zulks geen redelijke oplossing is.

Het staat toch wel heel duidelijk aangegeven wat je van het filmpje kan verwachten. En summier of niet, bruut en bloederig is niet heel dubbelzinnig.

En het is onzin dat het 'in your face' is aangezien je verdorie eerst op het artikel moet klikken en vervolgens de video moet starten.

[ Voor 79% gewijzigd door RoamingZombie op 01-11-2017 21:14 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
RoamingZombie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:09:
[...]

Dus als er een weg is met een verbodsbord wil je ook maar meteen een hek neer zetten omdat sommige mensen borden negeren? Ik hoop dat je zelf ook snapt dat zulks geen redelijke oplossing is.

Het staat toch wel heel duidelijk aangegeven wat je van het filmpje kan verwachten. En summier of niet, bruut en bloederig is niet heel dubbelzinnig.

En het is onzin dat het 'in your face' is aangezien je verdorie eerst op het artikel moet klikken en vervolgens de video moet starten.
Volgens mij mis je het hele punt.

We hebben het over kijkers waarvoor de video niet geschikt zou kunnen zijn. Ik neem aan dat je zelf oud genoeg bent om te kunnen beslissen wat je tegenwoordig wel of niet geschikt vind.

Overigens mag je toon wel wat minder, je ziet mij ook niet over-emotioneel reageren, maar gewoon een normale discussie voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41

Typhone

Who Dares Wins

Ik zou die discussie niet op Tweakers.net willen gooien maar in het voorproces al. Als de oom een neefje moet gaan zeggen wat hij wel/niet mag op internet dan hebben de ouders hopeloos gefaald. Zoek daar je heil eerst maar eens voordat er hier allerlei leeftijdsrestricties en age-walls komen wat het algemene gebruiksgemak niet ten goede komt.

Die laatste zin (OP) wijst eerder op het willen starten van een discussie met een, wellicht gefingeerd, voorbeeld. Maar dat is puur een onderbuik gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Typhone schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:12:
Ik zou die discussie niet op Tweakers.net willen gooien maar in het voorproces al. Als de oom een neefje moet gaan zeggen wat hij wel/niet mag op internet dan hebben de ouders hopeloos gefaald. Zoek daar je heil eerst maar eens voordat er hier allerlei leeftijdsrestricties en age-walls komen wat het algemene gebruiksgemak niet ten goede komt.

Die laatste zin (OP) wijst eerder op het willen starten van een discussie met een, wellicht gefingeerd, voorbeeld. Maar dat is puur een onderbuik gevoel.
Volgens mij word dit hele topic niks omdat iedereen vanuit zijn eigen beweging star redeneert, terwijl het juist de bedoeling is om een open discussie te vormen. Ook zou het schelen om vanuit andersmans positie te denken.

Wat ik zie is dat dit nu niet word gedaan. We hebben allemaal een antwoord klaar, maar niemand komt met oplossingen, alleen maar persoonlijke meningen.

Overigens; wie zegt dat de ouders 'gefaald' hebben als de oom wat tegen een neef zegt? Lekker kort door de bocht weer. Het kan ook zijn dat het neefje op bezoek is bij de oom en daar op Tweakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41

Typhone

Who Dares Wins

Ricepuppet schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:30:
[...]

Overigens; wie zegt dat de ouders 'gefaald' hebben als de oom wat tegen een neef zegt? Lekker kort door de bocht weer. Het kan ook zijn dat het neefje op bezoek is bij de oom en daar op Tweakers gaat.
Indirect zei ik dat een mogelijke oplossing is dit duidelijk te bespreken met kinderen wanneer ze voor het eerst op internet gaan. Dus of het neefje bij iemand komt die toevallig zijn oom is doet niet ter zake. Opletten met dergelijke zaken.

Bij N=1 gaat dit nu toevallig fout, bij N=135.000 (gemiddeld per dag) niet.
Om dan allerlei beschermende zaken te introduceren die mij en veel anderen belemmeren vereist in mijn ogen dan ook weinig discussie. Die hoort een stap eerder te zitten en schaar ik onder opvoeding (bespreekbaar maken, risico's erkennen).

Dat valt bij mij niet onder de taak van Tweakers. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Typhone schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:50:
[...]

Indirect zei ik dat een mogelijke oplossing is dit duidelijk te bespreken met kinderen wanneer ze voor het eerst op internet gaan. Dus of het neefje bij iemand komt die toevallig zijn oom is doet niet ter zake. Opletten met dergelijke zaken.

Bij N=1 gaat dit nu toevallig fout, bij N=135.000 (gemiddeld per dag) niet.
Om dan allerlei beschermende zaken te introduceren die mij en veel anderen belemmeren vereist in mijn ogen dan ook weinig discussie. Die hoort een stap eerder te zitten en schaar ik onder opvoeding (bespreekbaar maken, risico's erkennen).

Dat valt bij mij niet onder de taak van Tweakers. That's all.
Weer vanuit eigen perspectief, want;

1. Hoe is het een belemmering voor jou; je bent al ingelogd en bent (denk ik) boven de gestelde/gekoppelde leeftijd. Geen beperking dus en ook geen enkele moeite
2.Je vult zelf (weer) het verhaal in over de oom/neef en hoe deze zich 'perfect' moeten gedragen in jouw ogen. Ik neem aan dat je ook kan bedenken dat niet alles vlekkeloos gaat?
3. Het enige wat geopperd word vanuit OP is een filter, waar je zelf geen last van gaat hebben, tenzij je niet bent ingelogd. Dit is voor heel veel mensen (blijkbaar) geen probleem, aangezien andere sites (Youtube als beste voorbeeld) dit ook implementeren

Nogmaals, ik zie dat je er heel erg tegen op ben, maar waarom eigenlijk? Wat is de beweeg reden om het jongere publiek enigzins te beschermen tegen bruut geweld? Je kan namelijk alles gooien op 'hadden de ouders maar beter de opvoeding moeten doen!' en ik hoop dat je (als je zelf ouder bent, geen idee) dit niet ook in de praktijk uitvoert als je eigen normen en waarden.

Pagina: 1