WoutF schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:06:
Ik ben enigszins verbaasd dat hier zo heftig op gereageerd wordt: we plaatsen al jaren video's, screenshots en reviews van fps-games waarin mensen neergeschoten worden, soms behoorlijk gruwelijk, en dat lijkt compleet geaccepteerd. Wat maakt deze video anders? Overigens wordt uit de begeleidende tekst en de waarschuwing aan het begin voldoende duidelijk dat dit geen luchtig filmpje is.
Of een filter hier veel verandering in gaat brengen betwijfel ik. Iedereen kan op 'Ja' klikken of een nep geboortedatum invullen in een profiel; minderjarigen die graag dit soort dingen willen zien, kunnen dat heel gemakkelijk. En is het niet op Tweakers, dan wel op een van de vele andere sites waar deze trailer te vinden is. Wij zullen duidelijk in de omschrijving blijven zetten wat men van een video kan verwachten. Samen met de rating-melding aan het begin is dat m.i voldoende info voor de kijker om te bepalen of hij/zij de video moet kijken.
In mijn inziens reageren we niet heftig hoor. Het is een punt van discussie.
Echter, als je je eigen beschrijving terug leest, is dat dan ook normaal? Zeker omdat er blijkbaar ook iemand van 11 jaar rondloopt (geregistreerd) maar misschien zelfs jongere mensen (niet geregisteerd)
Iets met 'een betere wereld begint bij jezelf?'
Tweakers hoeft naar mijn inziens ook helemaal niks; het is jullie site, jullie moeten vooral doen wat jullie willen. Tevens vond ik de beschrijving bij de video maar heel summier; jullie vertellen de details, maar hadden zelf ook iets mogen plaatsen als een 'waarschuwing de video bevat schokkende beelden'.
'Grimmig' is in mijn optiek niet voldoende met wat er getoond word. Een vrouw waar met een hamer word ingehakt is niet 'grimmig', maar gewoon extreem gewelddadig, ondanks dat het CGI is (maar wel met motion capturing om het realistisch te doen lijken) was het een gepixeleerde 2D 8-bit animatie geweest, dan was het minder 'schokkend'.
Daarnaast zijn er legio voorbeelden te vinden van tv-series en films die wel waarschuwingen vooraf tonen als er dit soort beelden dreigen vertoond te worden.
De waarschuwing die ingebakken zit in het filmpje zelf mag dan wel misschien afdoende zijn (en blijkbaar is dat ook een reden om achter te verschuilen > 'het staat er toch?')
Maar naar mijn inziens klopt die hele waarschuwing niet, want hier had best een PG-13 rating op mogen zitten. Los daarvan, is dat een hele andere discussie die ik niet hier hoef te voeren, maar met diegene die de video een rating heeft gegeven.
Mijn commentaar is alleen maar 'food for thought' om buiten je eigen normen, waarden en comfort zone te kijken. Er zijn namelijk meer bezoekers hier die het niet waarderen of het zo 'in hun face' willen krijgen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ricepuppet op 01-11-2017 17:26
]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com