Maximale Upgrade AMD 955/Ati 6950 of nieuw bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 13:49
Mijn vraag
Mijn PC is nu 6 jaar oud, laatste 2 jaar weinig gebruikt door verbouwing en opleiding. Nu komen de donkere dagen eraan en ik wil eigenlijk deze winter Fall out 4 en Skyrim online gaan spelen.
(oke PUBG zou leuk zijn maar na 5 minuten besef ik dat ik te oud/traag ben geworden)

Dit wil ik doen op een 75" t.v. >:) welke 4K draait.

Mijn AMD phenom X4 955 is een oud beestje en zal dus de bottleneck zijn.
ik heb een ati 6950 welke ik dus zou willen upgraden.

Zit er nog rek in deze setup, zoja welke updrage kunnen jullie adviseren?

Relevante hardware die ik gebruik
AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed | HDZ955FBGIBOX
Antec Three Hundred | 0761345-08300-3
Asrock 870 EXTREME3 | 870 EXTREME3
16 gig, Corsair XMS3 CMX4GX3M2A1333C8 | CMX4GX3M2A1333C8
Creative Fatal1ty Gaming Headset | 51MZ0310AA001
Scythe Mugen 2 Rev. B | SCMG-2100
Seasonic S12II 520W | S12II-520
Powercolor HD6950 1GB GDDR5
SSD Samsung 840 EVO series 250GB

GTA 5 draait hier ...redelijk...
En het zijn geen FPShooters dus een framedropje hier en daar achja.

Lange termijn visie is HTPC of streaming gamen naar de woonkamer. Game PC heeft eigenlijk geen plek meer in de woonkamer. (Gamer 4 ever! :X :9 :F 8) )

My life is in 2D, How about yours?

Alle reacties

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 21:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb toevallig de laatste dagen ook een beetje in deze hoek zitten snuffelen. Ik heb een AM3 socket met een Phenom II X3 720 erin, en jouw CPU is zo'n beetje het maximale wat ik nog kan krijgen in deze hoek. Helaas schiet ik daar performancegewijs niet zo heel veel mee op, tegenover de prijs die zo'n gekke CPU nog moet opbrengen.

Sommige AM3 borden accepteren met een bios-patch een AM3+ cpu (schijnt het) maar ook dat is 'prolonging the inevitable' denk ik. Voordeel dat ik zocht is niet alles opnieuw hoeven installeren, maar ja...

Ik denk dat je gezien de andere onderdelen (die naar mijn bescheiden mening nog prima mee kunnen) gewoon een ander bordje + CPU en GPU moet nemen. Ram en schijven enzo kun je dan waarschijnlijk wel meenemen.

520w voeding zou genoeg moeten zijn indien het een kwaliteitsvoeding zou zijn, mij staat bij dat Seasonic een beetje een onderkant markt budget dingetje is, maar ik kan er naast zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-10-2017 17:59 ]

• BroederM
Nee, wil eigen alleen een ander videokaart erin pompen en dan geloof ik het wel. Ben alleen bang dat de CPU het niet waard is.

Dacht juist dat de Seasonic best goed was. maar is ook alweer 6 jaar terug :-D

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

heb je ook een budget?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
4k? Dan moet je letterlijk alles upgraden om ook maar een beetje de boel werkende te krijgen.

Tenzij je reso op 1080 zet, maar dat is geen gezicht op een 75 inch scherm.

• BroederM
Oef, euh... Ik wilde zeggen "afhankelijk het effect" maar dat is te vaag.

€150,00

Hoop eigenlijk een tweedehandsje (altijd binnen gestaan van een oud vrouwtje)

Feit dat er nu een 6950 in zit geeft aan dat ik nooit top end kies.

Wil geen geld over de balk gooien maar wil kleine update voor een winter extra game plezier.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
Dan zul je bij 1080p of 4k en (very) low settings moeten blijven.
Met een 2e hands kaartje zoals een R9 280(X) of iets dergelijks kun je nog een leuke winst pakken, veel meer zou ik niet doen zonder de rest ook te upgraden.

Processor is een oudje, maar overgeklokt op 4GHz kan ie nog wel wat draaien (mits geen massive online multiplayers).
Heb je iets meer budget kun je kijken naar een 2e hands systeem met een i5 2xxx of 3xxx.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Er worden via het pctje niet ook 4K (series ed. ) gestreamed naar de tv? Want dan is een gtx 1050 ti op z'n plek en dat ken net met die phenom toch?

• BroederM
mitsumark schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:58:
Dan zul je bij 1080p of 4k en (very) low settings moeten blijven.
Met een 2e hands kaartje zoals een R9 280(X) of iets dergelijks kun je nog een leuke winst pakken, veel meer zou ik niet doen zonder de rest ook te upgraden.

Processor is een oudje, maar overgeklokt op 4GHz kan ie nog wel wat draaien (mits geen massive online multiplayers).
Heb je iets meer budget kun je kijken naar een 2e hands systeem met een i5 2xxx of 3xxx.
Doel is juist iets meer eyecandy te krijgen door een betere videokaart.
Dus juist iets meer dan "lowsettings"

OC dacht ik zelf ook al aan maar volgens mij is dit geheugen erg beperkt.
Wil niet meer budget uitgeven omdat ik liever een zware HTPC dan bouw maar daar moet ik echt meer onderzoek naar doen plus sparen. Dat is iets voor volgende winter.

Het verbaast mij enorm hoe goed het beeld is als bron materiaal 720p of lager is. De upschaling is kennelijk erg goed.

Geen idee hoe dit werkt met games.
Baloes schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:08:
Er worden via het pctje niet ook 4K (series ed. ) gestreamed naar de tv? Want dan is een gtx 1050 ti op z'n plek en dat ken net met die phenom toch?
4k series/films via de PC zou een bonus zijn.
Waarom dan speciaalde 1050 ti?

Zien jullie nog problemen met de voeding?

[ Voor 63% gewijzigd door BroederM op 31-10-2017 00:09 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:59
Persoonlijk zou ik er niet zoveel geld meer in steken :P dit was een prima gebalanceerd systeem en het heeft nu z'n beste tijd gehad :P
Ik heb zelf inmiddels 3-4 jaar geleden mijn X4 960T (dat bazending dat je kon unlocken naar een X6!) vervangen door een i5 en dat gaf me al zulke performancewinst die ik nooit had verwacht. Het gat is nu, zeker met Ryzen 3/5 en de i5 8600k echt gigantisch groot. Tegenwoordig komen er games uit die niet meer op Phenom II CPU's werken.
Had trouwens ook de 870 Extreme3 van ASRock, de Rev 2.0 versie, daarmee had ik gezeik met een 7000-series of hoger videokaart. Geen videosignaal ASRock 870 Extreme3 R2.0 icm HD7950/7790

Als het mogelijk is zou ik er echt wat meer geld voor uittrekken en iets nieuws halen. Een klein, compact en stil ITX-systeem (of micro-ATX) met een neutrale behuizing kan prima staan op een TV meubel. Je hebt daarmee gelijk ook je 4K mediaspeler die z'n werk een stuk energiezuiniger en stiller gaat doen. Het hoeft echt geen duizenden euro's te kosten om wat simpele games op 4K uit te poepen :)

Ik denk dat je daar een stuk meer plezier van hebt dan een nieuwe videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 31-10-2017 00:11 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1