Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:42
Korte uitleg:
Scherm zegt 'no signal' terwijl ik een werkende videokaart gebruik icm een werkend moederbord. Het lijkt aan de combinatie te liggen en ik ben niet de enige met dit probleem. Iemand enig idee?

Lange uitleg:
Ik heb inmiddels zo'n 1,5 jaar een ASRock 870 Extreme3 R2.0 in combinatie met een Phenom II 960T, 8GB Crucial RAM en een 700w Cooler Master voeding. Erg tevreden met dat setje. De afgelopen jaren heeft dit systeem het ook goed gedaan en heeft de volgende videokaarten gezien:
- HD 4670
- HD 4770
- HD 6990 (draaide het systeem zonder problemen - voedingsprobleem kan het dus niet zijn)
- GTX 560

Echter, nu heb ik een andere videokaart: de HD 7790. Deze ingebouwd, kabels gecheckt, alles moet goed zijn. Het systeem gaat aan, alle fans draaien (inclusief die van de videokaart), leds branden etc. maar het scherm zegt 'no signal'. Ik krijg dus geen POST op m'n scherm en kan niet in de BIOS kijken (enkel door een andere graka te gebruiken). Dr. Debug, de errorcode op het moederbord, zegt '97' wat betekent dat er een probleem is met de output over een PCI-e kaart. Natuurlijk start ik op met enkel voeding, mobo, CPU, RAM en videokaart (mijn moederbord heeft niks onboard).
Toen een oude HD 4670 in mijn PC gebouwd en hier krijg ik zonder enige problemen gewoon beeld. Mijn conclusie: HD 7790 werkt niet, en heb daarom een nieuwe videokaart gehaald.
Achteraf de HD 7790 getest in ander systeem, daarin doet hij het wel.

De vervangende kaart is een HD 7950 geworden. Deze geeft precies hetzelfde probleem: alles lijkt te werken, maar simpelweg geen output op m'n scherm.

Ter info: het moederbord werkt gewoon met de hierboven genoemde videokaarten. En de HD 7790 en HD 7950 werken wel gewoon in andere systemen. Er is niks kapot.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
Bios updaten?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik geloof dat ik over de nieuwste BIOS beschik, maar dat ga ik vanavond zeker proberen. Bedankt voor je reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 07-10-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Inmiddels BIOS 1.70 en 1.80 geprobeerd, beide blijven op error code 97 en nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Zou zomaar de voeding kunnen zijn, heb je een andere voeding om te testen?
Kun je de voeding van dat andere systeem even switchen?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 07-10-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb wel een andere voeding, maar die is niet krachtig genoeg om een HD7950 te trekken. Icm de HD7790 hetzelfde probleem, het lost het niet op. Sowieso kan het niet aan de voeding liggen:
- Die voeding heeft een HD6990 aangestuurd in dit systeem zonder problemen
- Ook de HD 7790 werkt niet, terwijl die kaart zeker geen enorm krachtige voeding vereist
- De HD 7790 en de HD 7950 werken wel in een compleet ander systeem
- Ik ben wel eens de PEG connectors vergeten aan te sluiten, waardoor het moederbord de foutmelding 'D0' geeft: een andere foutmelding dus. Als de voeding te slap zou zijn, zou ik deze foutmelding ook verwachten. Maar ik krijg error 97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 15:04

hilgo

Clear your mind of can't.

Er van uitgaande dat men bij Asrock de foutmeldingen 92 t/m 99 bedoeld in het dr. Debug overzicht:

92 - 99
Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-E devices or try installing them in other slots. If the
problem still exists, please remove all PCI-E devices or try using another VGA card.

vermoed ik dat het aan de combinatie videokaart/moederbord ligt. Zowel de 7790 als de 7950 zijn PCI-E 3.0 en wellicht is de backwards compatability met je moederbord niet helemaal ok.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dat is inderdaad waar ik ook aan zit te denken...

Maar oké, als dit waar is... wat nu? Betekent dit dat ik een nieuw moederbord moet kopen, terwijl ik een prima functionerend bordje heb die nog binnen de garantieperiode valt, en die deze videokaart op papier zou moeten ondersteunen?

Ik heb al gemaild naar ASRock en mijn retailer AFuture, maar wat zijn mijn rechten in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 15:04

hilgo

Clear your mind of can't.

Hopen dat Asrock het kan fixen met een bios update anders zie ik het somber in voor je. Maar ik ben geen jurist dus wat betreft je rechten kan ik je niet verder helpen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb hierover ASRock al gemaild en tevens dit verhaal geplaatst op TweakTown, daarna werd ik gelinkt vanaf de site van ASRock. Geen reactie tot zover. Ik hoop dat iemand van ASRock me hiermee kan helpen.

Als iemand toch bekend is met dit probleem en een fix heeft gevonden, hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Zojuist van ASRock een mail ontvangen met bijgevoegd een speciale BIOS (1.80B). Die ga ik vanavond als ik thuis ben uittesten. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Deze speciale BIOS werkt! :D

Wie interesse heeft in deze BIOS-versie omdat hij/zij met hetzelfde probleem zit, kan natuurlijk het beste hetzelfde probleem naar ASRock mailen. Ik wil het bestand eventueel ook wel DM'en, op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.wintermans
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
@Richh, bedankt voor je reactie. Ik had precies hetzelfde met hetzelfde mobo en een Club3D HD7870 videokaart. De 1.80B BIOS staat inmiddels op de ASRock website, dus daar vandaan gehaald en nu werkt het.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth1702
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 21:59
Rich,

Heb je toevallig die bios nodig zou je deze kunnen uploaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:24

nelizmastr

Goed wies kapot

kenneth1702 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:19:
Rich,

Heb je toevallig die bios nodig zou je deze kunnen uploaden ?
Lees de post boven je. Voor dit bord staat-ie op de website. Voor een andere uitvoering moet je Asrock contacteren.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1