Voor mij is dit toch de tegenvaller van het jaar.
De Gameplay (Xbox one X) rammelt aan alle kanten:
Waar The New Order nog het meeste op Halo CE leek: JIJ benaderd een ruimte en het initiatief ligt bij JOU. Lijkt The New Colossus meer op Uncharted: Je loopt een ruimte in, haalt een schakelaar over/begint het gevecht en vervolgens stromen vijanden van alle kanten de ruimte in.
Het is vaak volstrekt onduidelijk dat (en waarvandaan) je beschoten wordt en terwijl je denkt dat alles goed gaat val je ineens dood neer. Wat al snel leidt tot een vervelende trial & error gameplay die meer te maken heeft met het onthouden van vijandelijke posities dan met vaardigheid.
Het weapon-wheel is een steeds terugkerende bron van ergernis: langzaam, onduidelijk en onoverzichtelijk. Een leeg wapen is hierdoor vaak een doodvonnis.
Af en toe wissel ik spontaan van wapens: Dit kan gebeuren omdat er een "heavy weapon" tussen de munitie ligt die je aan het oppakken bent (of tijdens een reload), maar ik heb ook vaak meegemaakt dat mijn personage om onduidelijke reden ineens naar de assault rifle schakelt. (Wat wederom een doodvonnis kan zijn als dit betekent dat je hierdoor weer met je weapon-wheel moet gaan lopen klungelen terwijl je midden in een gevecht zit.
Het oppakken van wapens en munitie is wederom een ergernis: De helft van de tijd gaat het vanzelf, soms niet, en soms (veel te vaak) moet je jezelf veel te precies plaatsen om iets op te kunnen pakken.
Vijanden zijn extreme bullet-sponges.
Op de grond vallen na een explosie is de eerste keer wel grappig, maar als het later in het spel 5x achter elkaar gebeurd terwijl je niet eens in de gaten hebt waarom is de lol er snel vanaf.
Talloze irritante bugs: Vijanden die door muren lopen en teleporteren, vijanden die rechtop blijven staan als ze dood zijn, commanders die alarm slaan omdat je een andere commander die 50 meter verderop in een afgesloten ruimte staat vermoord etc. etc. etc.
Vreselijke vervelende luidruchtige "rock" "muziek" tijdens een aantal van de meest irritante gevechten in het spel.
Het spel lijkt constant te stotteren , ik kan niet bepalen of dit een daadwerkelijke performance issue is of dat mijn personage blijft hangen op dingen in de omgeving. (Nazilijken zijn de meest voor de hand liggende verdachten)
Een aantal cut-scenes zijn zo over-the-top dat ik er met plaatsvervangende schaamte naar zit te kijken.
Wolfenstein The New Order is één van mijn favoriete games aller tijden en heb ik met veel plezier minstens 6x uitgespeeld op alle moeilijkheidsgraden, dit vervolg heb ik na een paar uur op de makkelijkste moeilijkheidsgraad gezet om de rest van het verhaal te kunnen zien en was blij dat het afgelopen was, iets wat ik geloof ik nog nooit heb gehad.
Vibuthi wijzigde deze reactie 02-01-2018 13:19 (7%)